۸ راهکار برای ماندگاری بیشتر عطر

به موهایمان هم می توانیم کمی عطر بزنیم

۸ راهکار برای ماندگاری بیشتر عطر

صبح ها مقدار قابل توجهی عطر می زنیم. آن وقت هنوز چند ساعتی از آن زمان نگذشته بوی عطری که زده ایم به اصطلاح رایج می پرد. در اینجا چند راهکار را معرفی می کنیم که بتوانیم با به کارگیری آنها ماندگاری عطر مورد علاقه مان را کمی بیشتر کنیم:

۱- با یک لوسیون بی بو شروع کنید

1

سرانو مک ملین، موسس عطر MCMC می گوید اگر در محل یا محل هایی که می خواهید عطر بزنید، کمی لوسیون بدون بو بمالید، به ماندگاری بوی عطری که زده اید کمک می کند چرا که پوست بدن قدرت نگه داشتن این بو تا مدت های طولانی را ندارد. وی اضافه می کند از لوسیونی استفاده کنید که خودش بوی غالبی نداشته باشد و ترجیحا بی بو باشد تا بوی عطر کاملا به مشام برسد.

۲-استفاده از ماده ای قوی و با دوام در ساخت پایه 

2

سرانو می گوید، بوهای مختلف، ماندگاری های متفاوتی دارند. به عنوان مثال بوی مرکبات کمترین و بوی گل ها بیشترین ماندگاری را دارا هستند. به همین دلیل آن دسته از موادی که بوی آنها زمان بیشتری باقی می ماند مانند وانیل، مشک وچوب، پایه اصلی ساخت عطرها را تشکیل می دهند.

۳- از استراتژی چند لایه ای استفاده کنید

3

سرانو در مورد پایداری بوی عطر به نکته دیگری اشاره می کند و می گوید برای اینکه مجبور نباشید در طول روز و به طور دائم به خودتان عطر بزنید از ترکیب برخی از آنها با هم استفاده کنید و در یکی از این لایه ها از آن عطری استفاده کنید که ماندگاری بیشتری دارد.

۴- به موهایتان عطر بزنید

4

سرانو می گوید موهای شما بوی عطر را بهتر و با دوام بیشتری نسبت به پوست بدن تان حفظ می کند. اگر موهای بلند یا متوسطی دارید مقداری از عطرتان را بر روی موهایتان بزنید. خانم سرانو در این باره می گوید، یادتان باشد مقدار عطری که به موهایتان می زنید آنقدر زیاد نباشد که به موها آسیب برساند.

۵- به لباس هایتان هم می توانید کمی عطر بزنید

5

همان طور که قبلا هم گفته شد، عطر بر روی پوست بدن ماندگاری چندانی ندارد به همین دلیل می توانیم به لباس هایمان کمی از آن عطر بزنیم. سرانو در این باره می گوید، البته اگر از عطر خیلی تندی استفاده می کنید بوی عطر از روی لباس با شستن هم کار به آسانی نمی رود. وی می گوید به بلوز یا روسری که زیاد آن را استفاده نمی کنید هم می توانید کمی از عطرتان را بزنید و در این حالت بیشترین مقدار ماندگاری را خواهد داشت.

۶- عطر را به نبض تان بزنید

6

سرانو می گوید: “زمانی که به نبض تان عطر می زنید مثلا به مچ دست، گردن و یا حتی پشت زانو، به دلیل حرارت بیشتری که در این نواحی بدن وجود دارد، می تواند ماندگاری و پراکندگی بیشتری را به وجود آورد.”

۷- از قرار دادن عطر در قفسه داروهایتان خودداری کنید

7

اگر می خواهید که عطر مورد علاقه تان در بطری اش دوام بیشتری داشته باشد، آن را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. سرانو می گوید بسیاری از افراد، عطرهایشان را در حمام و در کنار مرطوب کننده هایشان قرار می دهند که این ایده چندان خوبی به نظر نمی رسد.

۸- عطر زدنمان را تجدید کنیم

8

هرچقدر هم تلاش کنیم تا دوام بوی عطرمان را بیشتر کنیم اما حقیقت این است عطر مانند لباس هایی نیست که صبح آنها را می پوشیم و تا هنگام بازگشت به منزل هم می توانند به حالت اولیه و مرتب خود وجود داشته باشند. به همین دلیل هم است که سرانو پیشنهاد می کند با تمام راهکارهایی که ارائه شد بهترین کار این است که یک شیشه کوچک از عطرمان را همیشه به همراه داشته باشیم و در مواقعی که لازم داریم رایحه خوب عطرمان را استشمام کنیم، کمی از آن را دوباره بزنیم.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود