مهاجران فرانسه: «همه از پاریس متنفر هستند!»

مهاجران فرانسه: «همه از پاریس متنفر هستند!»

شاید به نظر مهاجران فرانسه مکانی جذاب برای مهاجرت باشد اما پایتختش پاریس غالباً به عنوان یکی از بدترین مقصدها برای نقل مکان رتبه بندی می شود. آیا پاریس واقعاً تا این اندازه برای مهاجران بد است؟

به گزارش Express، «رتبه بندی شهرها توسط مهاجرین» در سال ۲۰۲۱ از بین ۵۷ شهر، پاریس را در رتبه ی ۵۱ قرار داد. در مورد پاریس اغلب گفته می شود که شهری است که دوست شدن با افراد در آن سخت است، مردمش بی ادب هستند و زندگی بسیار بد است.

از آن جایی که فرانسه یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجران انگلیسی به شمار می آید، آیا بهتر است به کل از زندگی در پاریس صرف نظر کنند و در جنوب فرانسه که هوایی بهتر و مردمی قابل قبول تر دارد، ساکن شوند؟

یک مجله ی فرانسوی مخصوص مهاجران از خوانندگانش درباره ی زندگی در پاریس پرسید و برخی از نتایج تعجب آور بودند. در عوض متنفر بودن از پاریس، بسیاری از مهاجرین از زندگی شان رضایت داشتند هرچند که به نظر می رسید کلیشه ی پاریسی بی ادب حقیقت دارد. مهم ترین جذابیت «شهر چراغ ها» زیبایی اش بود.

مهاجران پاریس

تاد فورمن می گوید: «زندگی در این شهر گاهی شبیه زندگی در موزه ای زیباست. مردم سراسر جهان جذب این شهر سحرآمیز و دراماتیک می شوند و من حس می کنم خوش شانسم که در این شهر زندگی می کنم.»

یکی دیگر ازمواردی که به نظر می رسد مهاجران از آن رضایت دارند فرهنگ کار فرانسه است. کارگران فرانسوی یکی از کوتاه ترین ساعت های کاری را در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی دارند. و حمایت از حقوق کارگران نیز واقعا قوی است.

به نظر مهاجران انگلیسی، گرفتن وقت دکتر در پاریس راحت تر از انگلیس است. با این حال گاهی بوروکراسی موجود گیج کننده است. پاریس یکی از گران ترین شهرهای دنیاست اما وقتی صحبت از مراقبت های بهداشتی-درمانی به میان بیاید، قیمت ها نسبتاً پایین هستند. اما در بازار املاک چنین چیزی نیست و پاریس چهارمین شهر گران دنیاست.

مهاجران پاریس

بسیاری از مهاجران پاریسی ها را «گستاخ»، «بیگانه هراس» و حتی «کثیف» توصیف می کنند. با این که در برخی موارد زبان انگلیسی از دوران دبستان در مدرسه ها تدریس می شود، فرانسوی ها انگلیسی صحبت نمی کنند یا دقیق تر بگوییم به انگلیسی صحبت کردن تن نمی دهند.

و جدای از این ها پاریس رمانتیک ترین شهر جهان هم نیست. ارین گولد می گوید: «پیدا کردن محبوبت و داشتن روابط عاشقانه در این شهر به شدت سخت است. پاریس غیر رمانتیک ترین شهری است که می توانید تصورش را بکنید.»

بیشتر بخوانید:

۱۸ حقیقت جالب درباره شهر پاریس که احتمالا تا کنون از آن ها خبر نداشته اید

منبع: Express
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود