چه خبر از پر بیننده های ایرانی در اینستاگرام؟

گشتی در اینستاگرام چهره های ایرانی

چه خبر از پر بیننده های ایرانی در اینستاگرام؟

همان طور که در هفته های پیش شاهد بودید، روزیاتو تلاش می کند تا در طول هفته،‌ داغ ترین خبر ها از پر فالوورترین صفحات ایرانیان در شبکه اجتماعی محبوب این روزها یعنی اینستاگرام را به اطلاع مخاطبان گرامی برساند.

اینستاگردی روزیاتو در صفحات سلبریتی های ایرانی، فرصتی برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی این افراد و آگاهی از رویداد های و اتفاقات مختلف در فضای جامعه اطلاعاتی ایرانخواهد بود. گزارش این هفته نیز شما را با جدید ترین پست های چهره های سیاسی، ورزشی، فرهنگی و هنری کشور که در فهرست پر مخاطب ترین صفحات فارسی در اینستاگرام قرار دارند آشنا می کند.

با ما در گزارش اینستاگردی این هفته همراه باشید. هم چون روال هفته های قبل، خبر نخست را به اینستاگرام یکی از بلند قامتان تیم ملی والیبال پر افتخار کشورمان اختصاص می دهیم.

از فرهاد قائمی و اسب سواری چه خبر؟

q2

فرهاد قائمی که یکی از پر افتخارهای والیبال ایران از خطه گنبد کاووس است، نقش زیای در موفقیت ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو داشت و اکنون فرصت کرده تا هر از گاهی،‌ سبک زندگی دیجیتالی خود را از طریق اینستاگرام ۲۴۷ هزار نفریش اطلاع رسانی کند. او اخیرا مهمان رامبد جوان در خنداونه بوده و تصویری را که در بالا مشاهده می کنید به اشتراک گذاشته.

اگر می خواهید جدید ترین تصاویر آقا فرهاد را در کنار عشقش (اسب گنبد کاووسی) ببینید، بد نیست نگاهی به عکس زیرین بیاندازید. سلفی این بلند قامت محبوب در کنار این اسب، ۴۰ هزار لایک به همراه داشت. این سلفی در جریان مسابقات قهرمانی اسب سواری کشور گرفته شده است.

q-3

فرهاد قائمی در این نشانی در دسترس است. وی تا کنون ۱۳۰ پست به اشتراک گذاشته که اکثراً به تصاویری از همراهی با تیم ملی و خانه زیبایش در گنبدکاوسس استان سرسبز گلستان اختصاص دارند.

بهنوش بختیاری و پستی درباره لیلا حاتمی

q3

بهنوش بختیاری، پر فالوورترین کاربر ایرانی اینستاگرام به شمار می رود که به زودی ۵ میلیون دنبال کننده خواهد داشت. او اخیرا، تصویری از لیلا حاتمی را در صفحه خود به اشتراک گذاشته. وی زیر این تصویر نوشته است:

«تندیس بهترین بازیگر زن دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اهدا شد به لیلا حاتمی نازنین و بزرگوار برای فیلم من به کارگردانی سهیل بیرقی عزیز…..تبریک به لیلای پرافتخار و مهربان و هنرمند و سهیل بیرقی برای خلق یکی از جذاب ترین شخصیتهای زن سینمای ایران آذر میرزایی…از ته دلم خوشحالم.»

او اکنون با ۱۷۵۳ پست، شمار فالوور هایش از مرز ۴.۹ میلیون مخاطب فراتر رفته و هم چنان پر بیننده ترین صفحه اینستاگرام ایرانیان را در اختیار دارد که از آن به عنوان ارتش بهنوشی ها یاد می کند.

بهنوش بختیاری را در این آدرس دنبال نمایید.

پای درس اینستا نوشته های پرویز خان

q4

پرویز پرستویی، سبک زندگی دیجیتالی خاص خود را دارد و اینستا نوشته هایش، با استقبال میلیونی کاربران ایرانی در فضای مجازی همراه شده. او در جدید ترین اینستا نوشته خود که با نقاشی جدیدی از پرتره اش (کار احسان شعبانی) همراه بود آورده:

«فریب؛ اعتماد واعتقادِ نازیبا و نادرست ایجاد کردن است. وقتی فریب و دروغ از سویِ کسانی که قدرت و برتری ظاهری بر دیگران دارند، اتفاق می افتد و به نوعی تحمیل می شود، انسان های زیر دست، با اینکه سرشار از حس حقیقت اند، به ناچار برای ادامه ی زندگی خود ورفع نیازهای خود؛ زندگی در دنیای پر از مصلحت وفریب را می پذیرند و این شرایط را تحمل می کنند؛»

وی ادامه می دهد:

«در حالی که خوب می دانند هیچ چیز سر جایِ واقعی خود نیست و می دانند آنها تنها سوار بر مرکب شعار و مصلحت از روی شعور و شایستگی مردم رد می شوند و می دانند کسی به آنها اعتراض نخواهد کرد. وقتی تو جرات به استنطاق کشیدن دروغِ صاحبان قدرت را نداشتی، قید وبند های فراوان آنها را نیز خواهی پذیرفت؛ بازیچه خواهی شد و مورد ظلم و تمسخر نیز قرار خواهی گرفت. اما در تمام طول تاریخ هرگاه هر انسانی هر چند ضعیف اراده به بازگو کردنِ حقیقتی و احقاقِ حقی را نموده، اگر چه نتوانسته شرایط را دگرگون کند ولی تمام کائنات و روزگار به یاری او امده اند؛ تا نام حق و راستی زنده بماند و انسان در نور دانش و در سایه عشق همواره در ستیز با دروغ وفریب پیروز بوده است.»

او در اینستا نوشته زیبای دیگری هم گفت:

«از داشته‌هایتان لذت ببرید؛ از خودت بپرس بدترین اتفاقی که میتواند برایتان بیفتد و چیزی را از دست بدهید چیست، که واقعا خیلی دوستش داری؟ واقعا بهش فکر کردی؟ به این سوال هر شخصی یه جوابی خواهد داد. یکی میگه زنم، دیگری میگه شوهرم، بچم، پدرم، مادرم، درسم، کارم، مریض بشم، حساب بانکی و … پس هر شخص دیدگاه خودش رو در برابر این سوال ابراز میکنه. اما…

چند لحظه صبر کن.

خُب، یک نفس عمیق بکش و خدا رو سپاسگذار باش! چون شما هنوز اون چیزی که فکر میکنید رو در اختیار دارید… حالا میخواهید چکار کنید؟ درسته قدر شناسی… اگر نظر شما پدر و مادر بوده، بهشون سر بزنید دستانشان را ببویید و ببوسید… اگر همسرتون هست، بهش نزدیک‌تر بشید، درکش کنید و ابراز کنید که چقدر وجودش براتون اهمیت داره و از اعماق قلبتون دوسش دارین‌…»

اگر فرزندتون هست، ببوسیدش و برای تربیت صحیح اخلاقی و روحانی او برنامه ریزی کنید… اگر حساب بانکی هست، یه کوچولو از پولتون رو در امور خیریه خرج کنید… و … پس نگران نباشید چون برای امروز زندگی میکنید و برای آینده هدفمند. از داشته‌هایتان نهایت استفاده را بکنید و لذت ببرید که هستید.»

اینستا نوشته های پرویز خان را قبلا در مقاله ای تحلیل کردیم. پرویز پرستویی را در این نشانی دنبال کنید. او بیش از ۵۰۰ پست منتشر کرده و ۱.۲ میلیون مخاطب دارد.

علی لاریجانی و کوهنوردی

q5

علی لاریجانی، یکی از سران قوا، فعالیت زیادی در اینستاگرام ندارد اما هر از گاهی،‌ بخشی از دیدارها و پیام هایش را در این صفحه در اختیار مخاطبان قرار می دهد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، وی اخیرا با همراهی تنی چند از دوستان و محافظان، به مازندران رفته و عکسی از کوهنوردی های خود در سرزمین های سبز شمالی را در شهریور ماه به اشتراک گذاشته. تصویر جالب زیر، جنگل نوردی های آقای رییس را در مازندران به تصویر کشیده است.

q55

آقای لاریجانی از ظرفیت سایبر دیپلماسی اینستاگرامش استفاده کرده و بیش از ۵۶ هزار مخاطب دارد. او را در این نشانی دنبال کنید که بیش از ۷۵۰ عکس به اشتراک گذاشته است.

پست جدید سحر دولتشاهی در تجلیل استاد

q6

سحر دولتشاهی از بازیگران سینما و تلویزیون، حضور فعالی در اینستاگرام دارد و شمار فالوور هایش از مرز ۱.۲ میلیون مخاطب فرارتر رفته است و همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید،‌ وی به مناسبت تولد استاد محمد رضا شجریان، اسطوره آواز ایران، پستی را منتشر کرده:

«صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید. تولدتون مبارک آقای شجریان. خدا حفظتون کنه شروع فصل زیبای پاییز مبارک. به برادر عزیزتر از جانم روزبه هم تولدش رو تبریک میگم. یک مهر چه روز خوبیه روزبه جان که تو دنیا اومدی.»

سحر دولتشاهی را در این نشانی دنبال کنید. وی بیش از ۱۴۰ پست منتشر کرده است.

پژمان بازغی و سلفی جدید

q7

پژمان بازغی ، بازیگر سینما و تلویزیون، در چند ماه اخیر فعالیت های زیادی در اینستاگرام داشت که تا حدودی به موضوعات فیلم بارکد باز می گشت. او همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، باز هم یک سلفی از خود با حضور دیگر بازیگران سینما همچون بهرام رادان به اشتراک گذاشت.

پژمان بازغی شمار فالوور هایش از ۸۵۶ هزار نفر هم فرار تر رفت. او فقط صفحه همسرش، مستانه مهاجر، که تدوین گر سینما است را فالو کرده و البته در این نشانی در دسترس خواهد بود.

رامبد جوان و ۶ پست جدید

q8

رامبد جوان دو سالی است که با برنامه طنز خندوانه در شبکه نسیم، مخاطبان زیادی را دست و پا کرده، در اینستاگرام نیز بسیار فعال بوده و بیش از ۱۳۲۰ پست را به اشتراک گذاشت که ۳.۹ میلیون فالوور برای ایشان به همراه آورد. رامبد همواره تصاویر یا فیلم هایی از خنداونه را منتشر می کند که این هفته نیز همان طور که در بالا مشاهده می کنید، مربوط به مهمان های جدیدش است. او را در ۶ قاب بالا می بینید.

وی چندی پیش خاله شادونه را به برنامه دعوت کرد که با استقبال گسترده مخاطبانش در اینستا مواجه شد و تصویر جالب زیر را نیز از او در صفحه شخصی اش به اشتراک گذاشت.

q9

رامبد را در این نشانی دنبال کنید.

محمد رضا گلزار و ترانه ای جدید

q10

محمد رضا گلزار، بازیگر سینما، این هفته جز تصویر بالا، پست دیگری را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به اشتراک نگذاشت. این تصویر هم مربوط به یکی از کلیپ های صوتی ایشان است که قرار است آلبومش منتشر شود.

گویا تبلیغات در اینستا، به بخشی از سبک زندگی دیجیتالی برخی از سلبریتی ها از جمله آقای گلزار تبدیل شده است. عکسی که در بالا مشاهده می کنید، ۱۴۶ هزار لایک و ۲ هزار کامنت به دنبال داشت که متاسفانه اکثر این کامنت ها، تبلیغات بی سر و تهی است که شماری کاربر نمای فارسی زبان،‌ زیر پست های چهره های معروف ایرانی در اینستاگرام منتشر می کنند.

به هر حال، محمد رضا گلزار را در این نشانی دنبال کنید. گلزار بیش از ۳.۴ میلیون فالوور دارد. صفحه رسمی رستوران ایشان که شمار مخاطبانش از ۱۲ هزار فالوور فرارتر رفته را در این نشانی ببینید.

کمی از دنیای هنرپیشه های سینما موقتا دور می شویم و به عالم بزرگان مستطیل سبز می رویم؛ خبر بعدی را از جادوگر فوتبال آسیا شروع می کنیم.

علی کریمی و ۳ پست جدید

q11

علی کریمی در نخستین هفته مهر ماه، ۳ تصویر منتشر کرده که در بالا مشاهده می کنید. در تصویر بالا، نکته ای موجود است که از یک پیام روان شناسی حکایت دارد: “سخت است فهماندن نکته ای به کسی که منافعش در نفهمیدن است”. او زیر این پست نوشت:

«واقعه سخته!»

علی آقای کریمی، جادوگر سابق فوتبال آسیا و ارتش سرخ پوشان پایتخت، این روزها در اینستاگرام با مخاطبانش در ارتباط است و ۱.۴ میلیون فالوور دارد. او خیلی فعالیتی در اینستاگرام ندارد اما پست هایش با استقبال طرفداران دو آتیشه پرسپولیس همراه می شوند.

معمولا علی آقا در پست هایش، از ارائه کامنت و توضیحی خودداری می کند که گویا تصویر بالا، استثنا بود. علی آقا را در این نشانی دنبال کنید.

سلطان در حال کیک بریدن

q12

بعد از جادوگر سرخ پوش ها، باید از سلطان قرمز ها گفت. این هفته علی آقا در اینستاگرام فعال بود و تصویری از جشن تولدش در سال های نه چندان دور منتشر کرد که مشغول کیک بریدن بود.

علی پروین را در این نشانی دنبال کنید که بیش از ۵۰۰ عکس منتشر کرده و بیش از ۴۳۹ هزار فالوور دارد.

از صفحه رسمی استقلالی ها چه خبر؟

q13

صفحه رسمی استقلالی ها در اینستاگرام، این روز ها مملو از مصاحبه های سرمربی و بازیکنانشان است و مخاطبان بسیاری دارد. پس از تساوی نخستین دربی ۹۵، صفحه استقلالی ها مملو از تصاویر بازیکنان شده که همان طور که در شکل بالا ملاحظه می کنید،‌ با نقاشی و افکت های گرافیکی هم همراه گشته اند.

صفحه رسمی استقلال در اینستاگرام، بیش ترین تعداد پست (بیش از ۱۳ هزار پست) را درمیان صفحات ورزشی ایران منتشر کرده است و بیش از ۴۴۰ هزار مخاطب جذب نموده. این صفحه را استقلالی ها در این نشانی دنبال کنند.

بهاره رهنما و گلایه های اینستاگرامی همیشگی

q14

بهاره رهنما، یکی از بازیگران فعال سینما تئاتر و تلویزیون، از جمله سلبریتی ها با بیش از ۲.۲ میلیون فالوور در اینستاگرام به شمار می رود که فعالیت زیادی در این شبکه از خود نشان داده است. وی با انتشار تصویر بالا نوشت:

«در مورد جنجال های پوشالی اخیر: لزومی نمیبینم درباره دروغ و دغل ها و یا سو استفاده هایی که از دیالوگ های نمایش ها یا داستان های من که اغلب به صورت تک جمله در فضای توعیتر یا هرجای دیگه پخش شده توضیحی بدم! اون هم به اون قشر فضاوتگر و بیماری که خودشون نمیدونن من بالاخره زن ستیزم یا مرد ستیز؟!؟ تا دیروز با یک جمله نمایشم منو زن ستیز معرفی کردن امروز با یک عکس و مطلب دیگه که به من منسوب کردن منو مرد ستیز میدونن واقعا فقط جوابم اینه:

متاسفم! و اینکه به شماهایی که فحاشی میکنید، این رو تقدیم میکنم: “آینه” لطفا چهره کریه تون رو بهتر ببینید و باز تاب لجن پراکنی هاتون رو که به صورت خودتون چسبیده! پی نوشت: آینه که میدونین چیه؟ یعنی هر توهینی بنویسید دقیقا خودتون و شخصیتتون هستین؛ پی نوشت دو: با ادای احترام به آقایون عزیز که همیشه از خیلی هاشون آموختم خواهش میکنم تحت تاثیر این جو سازی های جریان ساز قرار نگیرید و بدونید من نه آدما رو دسته بندی میکنم و نه مارک میزنم.»

در تصویر زیر نیز،‌ او آمدن پاییز هزار رنگ هزار نقش را به طرفدارانش تبریک گفته است.

q140

بهار رهنما را در این نشانی دنبال کنید.

سحر قریشی و ۳ پست جدید به مناسبت مهر ۹۵
q15

سحر قریشی این هفته نیز در اینستای خود که به مرز ۴.۳ میلیون فالوور رسیده است فعال بود. وی ۳ پست را منتشر کرد که در بالا ملاحظه شان می کنید. تبلیغ نمایش کابوس شب نیمه و پستی با پیامی اخلاقی، از جمله اینستا نوشته های جدید این بازیگر روزهای اخیر سینمای ایران است.

سحر خانم معمولا برای پست هایش، از هشتگ های زیادی استفاده می کند. او را در این نشانی دنبال کنید.

رضا عطاران و آب نبات چوبی

q16

رضا عطاران هنرپیشه طنز سینمای ایران، این روز ها خیلی فرصت نمی کند به اینستاگرام سر بزند، او در جدید ترین پست خود، همان طور که در بالا مشاهده می کنید، تصویری از جوانی های استاد را به اشتراک گذاشت.

رضا عطاران، اکنون ۲ میلیون فالووری شده است و اخیرا در فیس بوک هم فعالیت زیادی دارد. او را در این نشانی دنبال کنید. آقا رضا، عادت دارد که به همراه برخی از هوادارانش به تماشای فیلم های روی اکرانش در سراسر کشور برود.

از محسن یگانه چه خبر؟

q17

محسن یگانه، خواننده پاپ کشورمان اخیرا در اینستاگرام با ۹۵۶ هزار فالوور همراه شده و بیش از ۶۸۰ پست در ۲ سال اخیر به اشتراک گذاشته است. در تصویر بالا، او به مناسبت درگذشت دوچرخه سوار معلول ایرانی در رقابت های پارالمیپک برزیل، پیام تسلیتی نوشت و یک عکس رمانتیک هم از خود به اشتراک گذاشت.

آقای یگانه بخشی از آلبوم اخیرش را که کویر نام دارد به اشتراک گذاشته و خبر از رونمایی آن در آینده نزدیک داده است. محسن را در این نشانی دنبال کنید.

الناز شاکردوست و ۳ پست مهر ماهی

q18

الناز شاکر دوست، بازیگر سینمای ایران، جدید ترین پست خود را به مناسبت مهر ماه، به ۱ کتاب نوشته لیلی گلستان و ۱ نمایش اثر پارسا پیروز فر و نوشته ای از چارلی چاپلین اختصاص داد که گفته بود: زندگی می تواند فوق العاده باشد اگر دیگران ما را به حال خودمان بگذارند.

الناز خانم پس از بهنوش بختیاری،‌ دومین صفحه پر بیننده ایرانیان در اینستاگرام را در اختیار دارد که ۴.۸ میلیون نفر آن را دنبال می کنند. الناز شاکردوست هم چون پژمان بازغی، ادل و بیانسه، هیچ صفحه ای را فالوو نکرده است.

رضا یزدانی و اینستا نوشته ای جدید

q19

رضا یزدانی، خواننده نوستالژی پاپ، اخیرا تصویر بالا را منتشر کرد و دکلمه زیر را پایین آن نوشت:

«فریاد از اون حسای بد

حسای پاییزی ِ

باغ فریاد از اون روز و شبا

شبِ شغال روز

کلاغ اون سالهای در شتاب

اون ساعتای بی قرار

اون شبای پر از قفل

و اون روزای پر از دیـــــوار

میخوابی و بیدار میشی

دیگه دنیا اون دنیا نیست

حتی حقیقت و رویا اون حقیقت

اون رویا نیست

شاید بیداری اما یکی تورو خواب می بینه»

او بیش از ۳۲۸ هزار فالوور دارد. رضا یزدانی را در این نشانی دنبال کنید.

مهناز افشار و پستی جدید

q20

مهناز افشار، بازیگر فعال سینمای ایران، اخیرا تصویر بالا را منتشر کرد و زیرش نوشت:

«از روزگاران نه چندان دور در جشن زادروز استاد شجریان و در کنار بزرگان، چقدر این روزها جای آقای سپانلو خالیست روحشان شاد»

مهناز افشار در اینستاگرام ۴.۶ میلیون مخاطب دارد. وی را در این نشانی دنبال کنید.

لیلای ورزش ایران و یک سلفی جدید

q21

لیلا رجبی، یانوی ایرانی پرتاب وزنه در رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶، پست بالا را اخیرا منتشر کرده که توضیحی زیر آن ارائه نشده بود.

او شمار فالوورهایش به ۱۴۰ هزار نفر رسید. لیلا رجبی را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از پر افتخارترین کشتی گیر ایران

q22

حمید سوریان، اسطوره کشتی ایران و جهان و البته ناکام المپیک ریو ۲۰۱۶، مدتیست که به جمع کشتی گیر های اینستا باز پیوسته و بخش هایی از سبک زندگی دیجیتالیش را با ۱۴۰ هزار هوادار به اشتراک می گذارد.

تصویر بالا، حمید را در همراهی یک دوست جدید نشان می دهد. وی را در این نشانی دنبال کنید.

خانم مجری و اینستا نوشته هایش

q23

سودابه حسنی دخت، مجری توانمند شبکه خبر را که به خاطر دارید؟ ایشان در اینستاگرام اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۱۵ هزار مخاطب دارند. وی در تصویر بالا، هم چنان از غدغه هایش درباره محیط زیست می گوید.

او در اینستا نوشته جدیدش گفت:

«وقتى دیدید سایه انسان های کوچک در حال بلند شدن است. بدانید آفتاب سرزمین شما در حال غروب کردن است.»

وی را در این نشانی دنبال کنید.

رضا رفیع و اینستا نوشته مهر ماهی

q24

رضا رفیع، مجری برنامه های طنز به خصوص قند پهلوی شبکه آموزش را که به خاطر دارید؟ او در اینستا فعالیت هایی دارد و اخیرا در یک برنامه رادیویی شرکت کرد و اینستا نوشته زیر را به اشتراک گذاشت:

«شکر خند مهرماه در خدمت شماست. باز شنبه اول ماه از راه رسید و نوبت یک شکرخند دیگر است.»

او سپس ادامه می دهد: «شکرخند ۱۰۷ روز شنبه سوم مهر در همان محل و مکان همیشگی اش در فرهنگسرای ارسباران (چه گلباران!)، به شدت هرچه تمامتر برگزار می شود. این محفل، بیش از ده سال است که هرماه برگزار می شود. و سالهاست که پاتوقی شده برای دیدار دوستان طنزپرداز و دوستداران طنز، تا دیداری با هم تازه کنند و از جدیدترین اشعار طنز هم با خبر شوند و بشنوند. در غیاب نشریات طنزی مثل توفیق و گل آقا، وجود این گونه محافل غنیمت است. در بیابان لنگه کفشی نعمت است!…

یکی از مسائلی که این سالها در شکرخند با آن مواجه بوده ایم، زمان شروع برنامه بوده که به خاطر رعایت حال افرادی که دیرتر می آیند و می رسند؛ عموما برنامه با نیم ساعت تاخیر از زمان اعلام شده اش شروع شده که خب باعث شده تا حق دوستانی که زودتر و بموقع می آیند، تضییع شود و آنها هم تشویق شوند که دیر بیایند!

از اینرو، از همین نوبت مهرماهی شکرخند (همچنان که دفعه پیش اعلام کردیم)؛ شروع برنامه، راس ساعت ۴ خواهد بود. حالا با هر تعداد جمعیتی که آمده باشد و در سالن حضور داشته باشد. شده حتی با هفشده نفر!…»

«چون صحبت از شعر و شکرخند شد؛ بد نیست یکی از طنز سروده های دهه هفتاد خود را بیاورم:

ما را خیال روی تو از سر به در مباد

در انتظار غیر تو چشمم به در مباد

بر آستان دل، قدمی رنجه گر کنی

ما را به غیر روی تو جایی نظر مباد

بکسل نموده ای دل ما را به زلف خویش

کس را دل خراب و خماری به بر مباد

کلاً کمند اهل سر طاس بی کمند

یا رب، نگار من بری از موی سر مباد

گیرم خرند خلق دو صد باغ؛ خب خرند

ما را هوس به جز خود «باغ نظر» مباد

ما لاک پشت گونه سفر در حضر کنیم

جمعی از این دو جمع، نقیضین تر مباد

دستی که نیست دستکشش ابروان یار

در پیشگاه عشق، کم از دست خر مباد

بیرون ز حوض چشم تو افتاده ام ولی

بیرون ز حوزه نگهت در بدر مباد

شیرین نگشت قصه فرهاد شوربخت

هیچ عاقلی پی بن قند و شکر مباد

رعنای من که قامتش از سرو خوشتر است

در امتداد دیده هر بی پدر مباد

بر زخم های دل، نمک از چهره می زنی

دلشوره بهر شهد لبت بی ثمر مباد

در شام تار زلف تو روزی به صرف شام

اغیار را به غیر شخص حقیرت گذر مباد

این مجری طنز پرداز را در این نشانی دنبال کنید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود