موسسه نصیر و مدرسه بازرگانی تهران مجوز ندارند

افزایش ظرفیت آزمون MSRT

موسسه نصیر و مدرسه بازرگانی تهران مجوز ندارند

دانشگاه گردی هفتگی در ایران با روزیاتو

پیش از ارائه خبرهای این هفته به اطلاع می رسانیم که پروفسور علی جوان، مخترم ایرانی لیزر گازی و از اساتید بازنشسته دانشگاه MIT ایالات متحده، در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

s12

۲ موسسه در تهران مجوز ندارند

وزارت علوم اخیرا در اطلاعیه های جداگانه ای اعلام کرد، موسسه نصیر دارای مجوز برگزاری دوره های آموزش عالی آزاد، کلاس های آمادگی و آزمون های آزمایشی از وزارت علوم نیست. هم چنین در اطلاعیه دیگر، اداره کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم اعلام کرد، مدرسه بازرگانی تهران نیز هیچ مجوزی برای برگزاری دوره های اموزش عالی آزاد ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید.

۷۰ رشته کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد خرم آباد

خبر بعدی این که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان اعلام کرد که ۷۰ رشته در مقطع ارشد و دکترای در دانشگاه آزاد شعبه خرم آباد تصویب شده است و رشته های پیراپزشکی و مامایی نیز بزودی در این دانشگاه ارائه خواهد شد.

مراکز مطالعات پدافند غیر عامل در دانشگاه چمران

پدافند غیر عامل به دانشگاه شهید چمران اهواز رسید. تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی و ایجاد مرکز مطالعات پدافند غیرعامل در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه و محمد حرّی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان منعقد شد.

دانشگاه شهید چمران اهواز را در این نشانی دنبال کنید.

دانشگاه پیام نور ۳۳۰۰ مدرک علمی بین المللی منتشر کرد

دانشگاه پیام نور اخیرا اعلام کرد که این دانشگاه تا کنون ۳۳۴۰ مدرک در پایگاه تامسون رویترز ثبت و نمایه سازی کرده است. گفتنی است، این دانشگاه از نظر تولید علم،‌ رتبه بیست و چهارم ایران را به خود اختصاص داده است.

رتبه های اول تا پنجم تولید علم در ایران به ترتیب متعلق به دانشگاه آزاد با ثبت ۴۵ هزار مدرک،‌ دانشگاه تهران با ۳۰ هزار مدرک، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۲۴ هزار مدرک، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۷ هزار مدرک و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۱۶ هزار مدرک بین المللی است.

دانشگاه پیام نور در زمینه های چند رشته ای ۵۹۹ مدرک‌، شیمی فیزیک ۲۶۳ مدرک و شیمی آلی، بیش از ۱۷۰ مدرک بین المللی در اختیار دارد.

دانشگاه پیام نور را در این نشانی دنبال کنید.

آخرین دستاوردهای نانو مواد پزشکی به دانشگاه شریف می رود

از دانشگاه صنعتی شریف، یکی از قطب های تولید علم ایران در چند دهه اخیر خبر رسید که کارگاه بین املللی کاربرد نانو مواد پزشکی، از ۱۲ تا ۱۴ مهر ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می شود.

هدف از برگزاری این کارگاه مهم، آشنا کردن اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های پزشکی، مهندسی و علوم پایه با کاربردهای روز نانومواد در پزشکی، بسترسازی به منظور همکاری مشترک رشته‌های فنی و مهندسی با رشته‌های پزشکی، آشنایی علوم پزشکی با رویکرد مهندسی نانومواد، انتقال دانش و فناوری در حوزه پزشکی و نانو و درک ضرورت انتخاب درست زیست‌ مواد با توجه به ویژگی‌های هدف مورد نظر اعلام شده است.

گفتنی است در این کارگاه، محققان داخلی و خارجی فعال در حوزه‌های مرتبط با علوم نانو و پزشکی آخرین دستاوردهای جدید خود را ارائه خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیش تر به این نشانی مراجعه کنید.

از دانشگاه صنعتی شریف چه خبر؟

s1

از دانشگاه شریف خبر رسید که ششمین نمایشگاه این دانشگاه با هدف ارتباط صنعت با دانشگاهیان، در مهر ماه در این دانشگاه برگزار می شود. هم چنین جشن چهلمین سال دانش آموختگی دانش آموختگان دوره هفتم دانشگاه شریف بزودی در دستور کار قرار می گیرد و دانشجویان قدیمی این دانشگاه، گردهم می آیند.

از دانشگاه تهران چه خبر؟

s2

از دانشگاه تهران هم خبر رسید که این دانشگاه با دانشگاه ساپینزای رم ایتالیا تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است. گسترش همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه های صربستان نیز اخیرا در دستور کار دانشگاه تهران قرار گرفت. خبر بعدی این که کلیه زبان آموزان غیر ایرانی مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران بیمه خواهند شد. این مرکز در چند سال اخیر، میزبان صد ها تن از عاشقان زبان فارسی از اقصی نقاط جهان بود.

آخرین خبر ها از نماد آموزش عالی کشور را در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در این نشانی دنبال کنید.

از دانشگاه امیرکبیر چه خبر؟

s3

خبر مهم از دانشگاه صنعتی امیر کبیر این که محققان این دانشگاه با استفاده از نانو لوله‌های کربنی موفق به بهینه سازی کاتالیست‌های مورد استفاده در پالایشگاه‌ها برای انجام فرآیند تبدیل متانول به اولفین شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: سجاد ریماز مجری طرح گفت: تبدیل متانول به اولفین‌ها یکی ازفرایندهای مورد توجه درحوزه تبدیل گازطبیعی به محصولات با ارزش پتروشیمی است ضمن آن که از لحاظ اقتصادی می‌تواند بسیارحائز اهمیت باشد.

وی اولفین‌ها را خوراک اصلی واحدهای پتروشیمی نام برد و یادآور شد: “برای تبدیل متانول به اولفین‌ها از کاتالیست‌ها استفاده می‌شود ولی مشکل اصلی این کاتالیست‌ها این است که در مدت زمان کوتاهی غیر فعال می‌شوند.” ریماز با تاکید بر این که برای رفع این مشکل تحقیقاتی را اجرایی کردیم، خاطر نشان کرد: بر این اساس تحقیقاتی با عنوان «کاربرد نانو لوله‌های کربنی به عنوان قالب سخت در ساخت نانو کاتالیست ساپو-۳۴ با استفاده از روش تبدیل ژل خشک» را اجرایی کردیم.

گفتنی است دانشگاه امیرکبیر ظرف ماه های آینده،‌ میزبان برگزاری کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند، مصالح و سازه های نوین در عمران، مهندسی زیست پزشکی و هم چنین کارگاه مشترک با بنیاد پژوهش آلمان است.

امیرکبیری ها را در این نشانی دنبال کنید.

از خواجه نصیری ها چه خبر؟

s4

از این دانشگاه خبر رسید که ششمین کنفرانس آکوستیک و دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی، ماه های آینده به میزبانی خواجه نصیری ها در تهران برگزار می شود. خواجه نصیری ها را در این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

گفتنی است،‌ دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی ایران، قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور است.

از دانشگاه علوم پزشکی تهران چه خبر؟

s5

از دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر رسید که روسای دانشگاه های منتخب صربستان برای روابط علمی با این دانشگاه وارد تهران شدند. گواهی های بین المللی شرکت کنندگان در دوره بین المللی اپیدمولوژی این دانشگاه ارائه شد. گفتنی است، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان تهران، اخیرا رئوس برنامه ۴ ساله دانشگاه را منتشر کرد.

علوم پزشکی های تهران را در این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

از دانشگاه علوم پزشکی ایران چه خبر؟

s6

این دانشگاه مراسم جشن دانشجویی ورودی سال ۹۵ را ششم مهر ماه برگزار کرد. همچنین ثبت نام خوابگاه پذیرفته شدگان دانشگاه بزودی برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای این دانشگاه به این نشانی مراجعه کنید.

از دانشگاه آزاد چه خبر؟

s7

از دانشگاه آزاد اسلامی خبر رسید که هر گونه مهمان شدن و انتقال پذیرفته شدگان مهر ۹۵ در نیمسال اول تحصیلی ممنوع شده است. نتایج دوره های دکتری تخصصی پژوهش محور بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز اخیرا منتشر شد. هم چنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، قهرمانی ساره جوانمردی، سیامند رحمان و مجید فرزین که از دانشجویان این دانشگاه در رقابت های پارلیمپیک ریو ۲۰۱۶ هستند را تبریک گفت. آخرین خبر ها از بزرگ ترین دانشگاه خاورمیانه را در این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

از دانشگاه شهید بهشتی چه خبر؟

s8

دانشگاه شهید بهشتی اخیرا اعلام کرد، ترجمه روسی کتاب «ایران ما»، تالیف دکتر خاتمی استاد و رییس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی با حضور مولف در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو رونمایی شد.

هم چنین نخستین همایش بین المللی بحران ژئوپلیتیکی جهان اسلام با همکاری موسسه آینده پژوهی جهان اسلام بزودی در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد. شهید بهشتی ها را در  این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

دومین رویداد ملی کارآفرینی حوزه سلامت در مهر ماه

s9

خبر بعدی این که دبیر شورای سیاست گذاری رویداد ملی اینوتک سلامت،‌ از برگزاری این رویداد در هفته سوم مهر ماه سال جاری در تهران خبر داد.

دکتر لادن گیاهی به رسانه ها گفته بود که رویداد ملی اینوتک سلامت را رویداد مهم کار آفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است و در واقع به دنبال حرکت مبتکرانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برگزاری اولین اینوتک سلامت، دومین دوره آن با همکاری مرکز رشد سلامت ابن سینا جهاد دانشگاهی، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و و مرکز رشد تجهیزات پزشکی توانبخشی و اندام مصنوعی دانشگاه بهزیستی برگزار می‌شود.

گفتنی است، توسعه اکوسیستم کارآفرینی در حوزه سلامت از اهداف این رویداد اعلام شده و فرآورده‌های دارویی و زیستی، تجهیزات پزشکی و توانبخشی، خدمات گردشگری سلامت و فناوری اطلاعات سلامت و پزشکی در این رویداد مهم رونمایی خواهد شد.

اضافه می شود،‌ اینو تک مخفف کلمات ایده پردازی، نوآوری، توانمند سازی و کار تیمی است.

دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی، میزبان این رویداد خواهد بود که برای کسب اطلاعات بیش تر به این  پرتال مراجعه کنید.

همکاری دانشگاه های ایران و قبرس در زمینه علوم پزشکی

دانشگاه های ایران و قبرس در عرصه علوم پزشکی با هم همکاری می کنند. اخیرا معاون آموزشی وزارت بهداشت در دیدار با وزیر بهداشت قبرس، بر همکاری مشترک دو کشور در عرصه آموزش پزشکی تاکید کرد. چورج پامپبوردیدس، وزیر بهداشت کشور قبرس و شماری از مسئولان دانشگاه نیکوزیا قبرس، از آمادگی لازم دانشگاه های این کشور برای انتقال تجربیات محافل علمی پزشکی کشورمان به این منطقه اروپا خبر دادند.

در صورتی که خواهان تحصیل در دانشگاه های قبرس در رشته های پزشکی هستید، کتاب نظام ارزشیابی دانشگاه های خارج از کشور وزارت علوم را که قبلا معرفی کردیم، بررسی کنید.

از دانشگاه علوم پزشکی لرستان چه خبر؟

s10

از دانشگاه شهر آبشار های ایران نیز خبر رسید که رشته هایی از جمله: رشته میکروب شناسی و مامایی، زیست فناوری، انگل شناسی و کاردانی پروتزهای دندانی در این دانشگاه به پذیرش دانشجو اقدام کرده است. مسئولان این دانشگاه اعلام کردند که امسال برای رشته زیست شناسی فناوری پزشکی ۴ نفر پذیرفته می شوند. هم چنین مدیرکل آموزش دانشگاه از پیگیری اخذ مجوز چندین رشته کارشناسی ارشد و دکترا از وزارت علوم برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد.

آخرین خبر ها از علوم پزشکی لرستانی ها را در این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

از پارک علم و فناوری فارس چه خبر؟

s11

از پارک علم و فناوری فارس خبر رسید که محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک، موفق به طراحی و ساخت نسل دوم و سوم سامانه راکت هوشمند اطفای حریق شدند.

گفتنی است،‌ این سامانه راکت هوشمند اطفای حریق که برای نخستین‌بار در شیراز ساخته شده است، بر روی بالگرد و هواپیما نصب می‌شود و عملیات خاموش کردن آتش را در ارتفاع بالا انجام می‌دهد.

اضافه می شود، این سامانه به صورت خودکار و هوشمند قابلیت تنظیم در ارتفاع را دارد و دارای ویژگی حمل و انبارشدن در نقاط مختلف و قابل استفاده در حریق‌های بیابانی، جنگلی و مراتع است.

طبق اعلام سازنده این راکت، مواد اطفایی موجود در این سامانه هیچ‌گونه آلایندگی زیست‌محیطی ندارد و تمام مصالح و مواد اولیه تولید آن در کشور موجود است و قابلیت تغییر در ساختار مواد اطفایی برای سوخت‌های مختلف و لکه‌گیری حریق را دارد.

پارک علم و فناوری فارس را در این نشانی اینترنتی دنبال کنید. چندی پیش گزارشی درباره پارگ های علم و فناوری ایران و جهان منتشر کردیم.

از تربیت مدرسی ها چه خبر؟

s13

دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس، اخیرا میزبان نمایندگان سازمان جهانی مالکیت فکری شد.

روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده بود که جوزف بردلی از انگلستان و پوشندراری از هندوستان به عنوان نمایندگان سازمان جهانی مالکیت فکری و دکتر میرحسینی مشاور وزیر دادگستری به همراهی دو تن از مشاورین حقوقی وزارت دادگستری به منظور برگزاری دوره دکتری حقوق مالکیت فکری در دانشگاه تربیت مدرس حضور یافتند.

برگزاری دوره دکترای مالکیت معنوی با توجه به گسترش فضای دیجیتالی و دارایی های ناملموس، می تواند بستر حقوقی و تحقیقاتی مطلوبی را در این عرصه برای کشور به همراه آورد.

تربیت مدرسی هار ا در این نشانی اینترنتی دنبال کنید.

ظرفیت پذیرش آزمون MSRT در تهران ۲ برابر شد

خبر آخر این که در پی اعتراض برخی از داوطلبان آزمون MSRT مبنی بر محدودیت ظرفیت و تکمیل شدن سریع ثبت نام در این آزمون، مدیرکل بورس دانشجویان خارج از کشور وزارت اعلام از افزایش ظرفیت پذیرش در برخی از شهر ها نظیر تهران خبر داد. قرار است ظرفیت پذیرش در این آزمون به ۲ هزار نفر افزایش یابد.

دکتر ابراهیم حاجی‌زاده با اعلام این مطلب ظرفیت پذیرش در آزمون MSRT را محدود دانست و افزود:

“ثبت نام در این آزمون به دلیل محدودیت ظرفیت، بلافاصله بعد از باز شدن سامانه تکمیل می‌شود. در واقع برخی شهرها نظیر استان کردستان هیچ داوطلبی برای ثبت نام در آزمون MSRT وجود ندارد اما این تقاضا در برخی شهرهای بزرگ دیگر نظیر استان تهران چندین برابر ظرفیت اعلام شده است.”

گفتنی است ظرفیت پذیرش در آزمون MSRT استان تهران ۱۰۰۰ نفر تعیین شده است که تقاضای شرکت در این آزمون چندین برابر ظرفیت اعلام شده است. دکتر حاجی‌زاده آزمون شنیداری، کیفیت بالا و اعلام یک هفته‌ای نتایج را مهمترین علت بالا بودن تقاضا در آزمون زبان انگلیسی (MSRT) برشمرد و گفت: هدفی که در این آزمون مهم تلقی می‌شود این است که کیفیت و امنیت آزمون قربانی کمیت نشود.

مدیرکل بورس و دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم، در پایان با تاکید بر اینکه آزمون MSRT اعتبار ملی و بین‌المللی دارد، گفت: بسیاری از دانشجویانی که برای بورسیه عازم کشورهای دیگر می‌شوند مدرک آزمون MSRT دریافت می‌کنند و این مدرک در بسیاری از کشورهای دنیا پذیرفته می‌شود. در داخل کشور نیز دانشجویانی که بخواهند در دوره‌های دکتری شرکت کنند می‌توانند این مدرک را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

 

[ منابع: دانشگاه تهران، دانشگاه شریف، دانشگاه خواجه نصیر، وزارت علوم ]

 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود