چگونه در عرض ۶۰ ثانیه به روابط خود بهبود ببخشیم؟

چگونه در عرض ۶۰ ثانیه به روابط خود بهبود ببخشیم؟

ساختن ارتباطات سالم و صحیح و شادی بخش به زمان نیاز دارند و یک شبه حاصل نمی شوند، اما خراب کردن آن ها می توانn در چشم برهم زدنی انجام شود. منظور از ارتباط، همه رابطه هاست، از رابطه عاطفی و عاشقانه گرفته تا همکاری، دوستی، والد و فرزندی و …

در همین راستا، چندین نکته ساده و کاربردی را از زبان روانشناسان برایتان ذکر کرده ایم که می توانند در عرض یک دقیقه، موجب بهبود روابط و گسترش دوستی ها و محبت ها بشود.

تقویت رابطه عاطفی با همسر/نامزد

1

  1. او را به مدت ۶۰ ثانیه در آغوش بگیرید. بغل کردن کسی دوستش دارید موجب افزایش میزان اکسی توسین و دوپامین، (هورمون های مسول شادی و لذت) در بدن می شوند. این کار موجب می شود احساس رضایت فزاینده ای داشته باشید و روز شما را خواهد ساخت.
  2.  برای شریک عاطفی خود پیامک ارسال کنید و در متن آن در مورد کاری که موجب خوشحالی شما یا حس خوبی که به شما می دهد، نوشته و از وی قدردانی کنید. حتی می توانید خاطره های بسیار خوب خود را برایش مرور کنید. این کار موجب شادی زیاد عشقتان شده و روز خود را با انرژی زیادی ادامه خواهد داد.
  3. از فروشگاه، خوراکی موردنظر شریک عاطفی خود را خریداری کنید. همه آدم ها از اینکه مورد توجه عشقشان قرار بگیرند، غرق لذت می شوند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم با توجه به چنین جزئیات ریزی، موجبات خوشحالی همسر / نامزد خود را مهیا کنید.

بهبود روابط دوستانه

2

  1. اگر می خواهید به روابط دوستانه خود بهبود ببخشید و محبت و هیجانات مثبت آن را بیشتر کنید، برای دوست خود یک پیام سرشار از مهر ارسال کنید. جملات ساده ای همانند: «الان رادیو داشت آهنگ موردعلاقه تو را پخش می کرد، دلم برایت تنگ شد. اگر موافق باشی امشب برای شام بیرون برویم؟»
  2. برای دوست خود بدون هیچ دلیلی گل ارسال کنید. روی یک کارت بنویسید که او برایتان ارزش و اعتبار زیادی دارد و آن را درون دسته گل قرار دهید.
  3. برای دوست خود یک پیام صوتی ارسال کرده و به او بگوئید که از حضورش در زندگی خود تا چه اندازه خوشحال هستید. این کار موجب خوشحالی دوستتان خواهد شد.

مراقبت از فرزندان

3

  1. روی کاغذ یک صورتک خوشحال بکشید و آن را روی ظرف غذای فرزند خود بچسبانید. کودکان به مشاهده عشق و توجه شما نیاز دارند.
  2. غذای کودک خود را به شکل شخصیت های کارتونی موردعلاقه شان تزئین کنید. اگر وقت این کار را ندارید، تزئین غذای کودک به شکل صورت های خوشحال و خندان هم می تواند موجب شادی کودکان شود.
  3. در طول شام از فرزند خود تعریف کنید. با فرزند خود در مورد کارهای خوب او صحبت کنید و به او بگویید که چقدر به وجودش افتخار می کنید. وقتی کودک حس خوب از والدین خود دریافت می کند، با روحیه بهتر به رختخواب می رود. همچنین این کار به کاهش تنش و افزایش محبت در خانه کمک زیادی می کند.

برقراری ارتباط دوستانه با همکاران

4

  1. خوراکی خریده و با همکاران خود شریک شوید. لازم نیست هزینه زیادی تقبل کنید، بیسکوئیت، شکلات یا چیپس گزینه های خوبی هستند. با این کار، می توانید موجب افزایش محبت و مهربانی در فضای کاری خود بشوید.
  2. برای همکاری که به شما کمک کرده، یک پیام تشکرآمیز ارسال کنید. موضوع ایمیل یا پیام تان «تشکر» باشد.
  3. مراتب قدردانی و تشکر خود را به مدیرتان نشان دهید. وقتی مدیر تحسین و احترام شما را دریافت کند، متوجه خواهد شد که مسوولیت پذیر، قدردان و راضی هستید.

و در آخر، خودتان را فراموش نکنید

5

  1. فهرستی از  ۷ موضوعی که موجب خوشحالی شما می شوند، تهیه کنید. سعی کنید در طول هفته دست کم یکی از آن ها را انجام دهید.
  2. هدیه دادن بهتر از گرفتن، حس خوب به انسان می بخشد. لبخند زدن به غریبه ها، خریدن یک فنجان چای برای راننده تاکسی و کارهای مشابه به این موارد باعث می شوند تا حس بسیار خوبی در طول روز داشته باشید.
  3. ۵ ویژگی بسیار خوبی که در موردتان دوست دارید و به آن ها افتخار می کنید را روی برچسب های کاغذی نوشته و روی کارت اعتباری تان بچسبانید. به این ترتیب، هر بار که کارت می کشید، نوشته های روی کارت را خواهید دید و این امر به افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه شما کمک زیادی خواهد کرد.

منبع: psychologies
بدون نظر

ورود