بِن اَفلِک با «حسابدار» در صدر باکس آفیس هفته

تداوم شگفت سازی دختری در قطار

بِن اَفلِک با «حسابدار» در صدر باکس آفیس هفته

اگر چه بسیاری انتظار داشتند با فرا رسیدن فصل جوایز سینمایی، گیشه ها به شکل معنا داری از رکود تابستان خارج شوند اما انتظارها همچنان برآورده نشده است. این درحالیست که بن افلک با فیلم جدیدش “حسابدار” امیدوار است بتواند شروعی قوی را تجربه کند.

فیلم حسابدار یا (The Accountant) در سه روز نخست اکران عمومی خود ۲۴.۷ میلیون دلار فروخت تا اندکی بیش از پیش بینی های روز جمعه بدرخشد. اگرچه منتقدان نظرات متفاوتی درباره این فیلم داشتند اما به نظر می رسد تماشاگران عام از دیدن آن لذت برده و ساختش را چالشی جدید برای بن افلک تلقی کرده اند.

دو فیلم پیشین بن افلک یعنی شهر (The Town) با ۲۳.۸ میلیون دلار و آرگو (Argo) با ۱۹.۴ میلیون دلار شروع ضعیف تری در مقایسه با “حسابدار” داشتند. بنابراین می توان انتظار داشت فیلم جدید کارگردان جوان و جسور هالیوود از دو ساخته قبلی اش موفق تر باشد.

اینکه “حسابدار” در هفته های پیش رو چه عملکردی در گیشه ها خواهد داشت، سوالی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. به نظر می رسد با آغاز اکران عمومی فیلم هایی همچون نسخه دوم فیلم جک ریچر (Jack Reacher: Never Go Back) و دوزخ (Inferno)، “حسابدار” نمی تواند همچنان انتخاب نخست تماشاگران باقی بماند.

دومین فیلم پر فروش آخرهفته اما استند آپ کمدی کوین هارت، موسوم به (Kevin Hart: What Now) بود. این فیلم که سومین نسخه از استند آپ کمدی های کوین هارت محسوب می شود، توانست ۱۱.۹ میلیون دلار بفروشد تا پر فروش ترین نسخه از سه گانه هارت لقب گیرد. به نظر می رسد این فروش بیانگر این واقعیت است که هارت همچنان با اقبال تماشاگران مواجه است.

نکته جالب در مورد این فیلم به بودجه ۹.۹ میلیون دلاری ساخت آن باز می گردد. بنابراین Kevin Hart: What Now توانسته است تنها طی سه روز ۲ میلیون دلار بیشتر از بودجه تولید خود بفروشد.

emily-blunt-the-girl-on-the-train

فیلم معمایی دختری در قطار (The Girl on the Train) طبق انتظار در سومین هفته از اکران عمومی ۱۱.۹ میلیون دیگر فروخت، تا مجموع فروش داخلی خود را به ۴۶.۵ میلیون دلار افزایش دهد و در رده سوم جدول قرار گیرد.

فیلم فانتزی جدید تیم برتون با ۸.۹ میلیون دلار درآمد، مجموع فروش داخلی خود را تا ۶۵.۸ میلیون دلار افزایش داد. فیلم “خانه دوشیزه پرگرین برای بچه های عجیب” یا (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) با قرار گرفتن در رده چهارم جدول باکس آفیس این هفته و در ادامه شگفتی سازی های خود امیدوار است بتواند همچنان به این روند ادامه دهد.

رده پنجم باکس آفیس این هفته اما به فیلم پر هزینه “افق آب های عمیق” یا (Deepwater Horizon) رسید. این درام اکشن با ۵.۳ میلیون دلار فروش به مجموع ۴۹.۳ میلیون دلار در اکران عمومی رسید که البته در مقایسه با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری ساخت اش همچنان برای بازگرداندن سرمایه، راه درازی پیش رو دارد.

انیمیشن دوست داشتنی “لک لک ها” یا (Storks) در ادامه استقبال عمومی خود ۵.۶ میلیون دلار فروخت تا محصول جدید کمپانی وارنر طی چهار هفته اکران ۵۹.۱ میلیون دلار در آمریکا به دست آورده باشد. این در حالی است که فروش جهانی این فیلم تا ۱۳۰.۷ میلیون دلار پیش رفته.

chris-pratt-magnificent-seven-2016

فیلم وسترن مدرن “هفت دلاور” یا (The Magnificent Seven) با بازی دنزل واشنگتن با ۵.۲ میلیون دلار فروش در رده هفتم جدول باکس آفیس این هفته قرار گرفت. این فیلم که آخرین ساخته آنتونی فوکو کارگردان صاحب سبک آمریکا محسوب می شود طی چهار هفته اکران عمومی تنها در آمریکا ۸۴.۸ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی خود را به ۱۴۲.۶ میلیون دلار برساند.

همانگونه که پیش بینی می شد این فیلم با عملکرد پایدار در گیشه بازگشت سرمایه مناسبی برای تهیه کنندگان خود به ارمغان آورد. بودجه ساخت هفت دلاور ۹۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

فیلم کمدی خانوادگی “دوره راهنمایی: بدترین سال های زندگی من”Middle School: Worst Years of My Life) با ۴.۲ میلیون دلار فروش در رده هشتم این جدول جای گرفت. فیلم مذکور که در دومین هفته اکران عمومی خود ۴.۲ میلیون دلار فروخت، مجموع فروش داخلی خود را تا رقم نا امید کننده ۱۳.۷ میلیون دلار افزایش داد. این عنوان هفته گذشته و در نخستین هفته اکران عمومی خود، ۶.۹ میلیون دلار فروخته بود.

فیلم “کثافت” یا (Sully) آخرین ساخته نابغه سینما و هالیوود، کلینت استیوود سه روز آخر هفته ۲.۹ میلیون دلار فروخت تا در مجموع ۱۱۸.۳ میلیون دلار تنها در آمریکا به دست آورده باشد. “کثافت” با بازی خیره کننده تام هنکس با قرار گرفتن در در رده نهم جدول باکس آفیس نشان داد همچنان برای سود آوری جا دارد.

birthofnationposter-739x1024

آخرین فیلم پرفروش سه روز پایانی هفته با ۲.۷ میلیون دلار به فیلم تحسین شده “تولد یک ملت” یا (The Birth of a Nation) آخرین ساخته نیت پارکر رسید.

در پایان گفتنی است با آغاز شمارش معکوس برای فرا رسیدن جشنواره های مهمترین جوایز سینمایی جهان (گلدان گلوب و اسکار) از یکسو و شروع نوبت اکران فیلم هایی پر سر و صدا، انتظار می رود تنور ریشه ها بیش از پیش گرم شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود