ماجرای اسرارآمیز مرگ هزاران قورباغه آبی نایاب در کشور پرو

ماجرای اسرارآمیز مرگ هزاران قورباغه آبی نایاب در کشور پرو

هفته گذشته، گروهی ار فعالان محیط زیست، از مرگ دسته جمعی هزاران «قورباغه آبی تیتیکاکا» خبر دادند. به همین دلیل، محققان پرویی در تلاشند تا علت این ماجرا را بیابند. بر اساس تحقیقات محلی انجام شده، فاصلاب تصفیه نشده می تواند علت این اتفاق باشد.

این قورباغه یکی از عجیب ترین دوزیست هایی است که تاکنون دیده اید. جانور ۹۰۰ گرمی کاملا در آب زندگی می کند و پوست چند لایه آن، اکسیژن اضافی در آب را جذب می نماید. چنین مسئله ای باعث می شود که قورباغه همانند شخصیت «Jabba the Hutt» در فیلم جنگ ستارگان به نظر برسد.

این جانور بسیار عجیب، خیلی کم در طبیعت یافت می شود و تنها در دریاچه تیتیکاکا می توان آن ها را پیدا کرد. با توجه به سوء استفاده شکارچیان، تخریب محیط زیست و گونه های مهاجم، تعداد قورباغه آبی طی سال های گذشته به شدت کاهش یافته است. در حال حاضر این دوزیست جزء گونه های در معرض خط به شمار می رود.

با توجه به گزارش اولیه پیرامون مرگ قورباغه ها در سرزمین های تحت سلطه رود کُواتا، سازمان جنگل ها و مراتع پرو تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده است. در یکی از جریان های رود، بیش از ۵۰۰ قورباغه مرده یافت شده، اما تعداد مرگ و میرها بسیار بیشتر از این پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان جنگل ها، گزارشات محلی نشان می دهند که بیش از ۱۰ هزار عدد قورباغه در طول مسیری ۵۰ کیلومتری آلوده شده اند. با وجود آن که تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد، اما فعالان محیط زیست علت را کاملا آشکار می دانند: فاضلاب تصفیه نشده ای که به رود می ریزد. دولت پرو نتوانسته جلوی این فاجعه زیست محیطی را بگیرد و اکنون نیز باید شاهد عواقب آن باشد.

مقامات محلی اعتقاد دارند که دولت متوجه میزان زیاد آلودگی نیست و موقعیت به وجود آمده دیوانه کننده است. ویدیوی زیر، شما را بیشتر با این دوزیست نایاب آشنا خواهد کرد.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود