نگاهی به اینستا نوشته های شهاب حسینی

گزارش روزیاتو از گشتی در صفحات چهره های ایرانی اینستاگرام

نگاهی به اینستا نوشته های شهاب حسینی

بررسی هفتگی صفحات پر بیننده و معروف ایرانیان در شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام، و بررسی اینستا نوشته های سلبریتی های ایرانی از جمله فعالیت های روزیاتو بوده که خوشبختانه با استقبال کاربران گرامی نیز همراه شده است.

در این گردش هفتگی نگاه داریم به جدید ترین پست هایی که چهره های ورزشی، سیاسی، سینمایی، موسیقیایی و فرهنگی کشور در این شبکه در طول هفته به اشتراک گذاشته اند تا با تصاویر و نظرات  و سبک زندگی دیجیتالی ده ها ایرانی پر فالوور اینستاگرام آشنا شویم.

در گزارش پاییزی این هفته نیز شما را به گشتی در صفحات میلیون فالووری فارسی می بریم و با مطالب جالبی رو به رو می شوید. با ما در گزارش داغ این هفته همراه باشید.

خبر نخست را به اینستاگرام یکی از بلند قامتان تیم ملی والیبال پر افتخار کشورمان اختصاص می دهیم.

از فرهاد قائمی په خبر؟

q2

فرهاد قائمی که یکی از پر افتخارهای والیبال ایران از خطه گنبد کاووس است، نقش زیای در موفقیت ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو داشت و اکنون فرصت کرده تا هر از گاهی،‌سبک زندگی دیجیتالی خود را از طریق اینستاگرام ۲۴۹ هزار نفریش اطلاع رسانی کند. تصویر بالا، پست اخیرا آقا فرهاد برای خداحافظی آقای مهدی از تیم ملی والیبال است.

او زیر عکسی که در بالا مشاهده می کنید نوشت:

دوست وهم تیمى خوب، آقامهدى ما تادلت بخواد با شما خاطره هاى خوب داریم، آرزو می کنم کنارخانواده همیشه سربلند و موفق باشى

وی چندی پیش به استان گلستان رفت و تصویر جالب زیر را به اشتراک گذاشت که ۴۳ هزا لایک دریافت کرد.

q-2

فرهاد قائمی در این نشانی در دسترس است. وی تا کنون بیش از ۱۳۰ پست به اشتراک گذاشته که اکثر به تصاویری از همراهی با تیم ملی و خانه زیبایش در گنبد کاووس در استان سرسبز گلستان اختصاص دارد.

اینستا نوشته شهاب حسینی

q30

شهاب حسینی که این روز ها به خاطر فیلم فروشنده اصغر فرهادی و سایه های موازی را در اکران پاییزی دارد، از طریق ادمین،‌ صفحه اش را در اینستاگرام  مدیریت می کند و تنها ۴۰ پست را به اشتراک گذاشته است. وی نیز هم چون پرویز پرستویی، به اینستا نوشته های روانشناسی روی آورده که نخستین آن را در ادامه می خوانید:

اگر پیرو هدایت قلبی در مسیر زندگی در صدد ایجاد ارتباطی سازنده با اقسام فکری انسان ها که همگی نیستند مگر تجلی اراده الهی در عالم وجود، هستم، پیرو ایمان و باور قلبی به این آیه کلیدی گنج حکیم، قرآن کریم است که فرمود، ای پیامبر. بشارت بده کسانی را که اقوال مختلف را می شنوند، و بهترین آن را انتخاب می کنند.

پس در این مسیر از آنچه که جستجو برای یافتن حقیقت واحد است، و در نزد هر کس که به اراده الهی پا به عرصه وجود گذاشته ممکن است یافت شود، دست نخواهم داشت. و تا پایان عمر، در تلاش برای تعامل و برقراری تعادل با دیگر انسان ها خواهم بود.

از آنجا که مولا علی علیه السلام، آفرینش را با همه عظمت، آفرینش اصغر، و انسان را آفرینش اکبر الهی یاد فرمودند. و این جز تلاشی برای یافتن و آموختن حقیقت، نبوده، نیست، و نخواهد بود.

پس چنانچه حرف حساب جهت شنیدن، انتقاد مفید و سازنده در لباسی دوستانه برای بهتر شدن، و راهیابی و راهنمایی داشتید، به گوش جان خریدارم. و اگر نه، باز به قول مثلی معروف، برای گفتار و اظهار نظر هایی در باب مسائل و موارد زندگی کاری و روزمره ام، تره هم برایتان خورد نمی کنم.

چراکه بر خلاف شما، بسیار پر دغدغه تر از آنم که برای قضاوت های سطحی و جاهلانه تان در باب موضوعات مربوط وقت بگذارم. و عجب این بیت شاعر درباره کسانی که جز حاشیه پردازی های مخرب و نا امید کننده در زندگی دغدغه دیگری ندارند، صادق است.

در حیرتم از مرام این مردم پست، این طایفه زنده کش مرده پرست. داوری تنها خدا را سزاست که یگانه شاهد متعال است بر اقوال و احوال. هم قصه نا نموده داند، هم نامه نانوشته خواند. بهایی به اینکه سلیقه شخصی تان درباره شخصیت بنده چه بوده، هست، و خواهد بود، نخواهم داد چرا که رسیدنم به حال و فال امروز تنها به لطف و مشیت یار بوده.

که چون آورد مرا، شکر. چون ببرد مرا، شکر. چون ببخشد، رحمت است و نعمت، و چون باز پس گیرد، رفعت است و حکمت، که باز هم شکر. چرا که عزت و ذلت تنها در دستان اوست، و لاغیر. آرزومند عشق و آگاهی فراگیر، سید شهاب الدین حسینی

شهاب خان را با ۱.۲ میلیون مخاطب در این نشانی دنبال کنید. شهاب حسینی فقط ۷ نفر را فالو کرده که از آن جمله می توان به : رضا عطاران، پریناز ایزد یار، رامبد جوان، بهرام رادان و مهران مدیری اشاره کرد.

بهنوش بختیاری و سحر قریشی

q3

بهنوش بختیاری اخیرا تصویر بالا را در کنار دوستش سحر قریشی به  اشتراک گذاشت که مربوط به سکانسی از یک فیلم مشترک است.  عکسی که بیش از ۱۲۳ هزار لایک و ۷ هزار کامنت (البته برخی هم تبلیغاتی است) مواجه شد.

او اکنون با بیش از ۱۷۶۰ پست، شمار فالوور هایش از مرز ۵ میلیون مخاطب فراتر رفت و هم چنان پر بیننده ترین صفحه اینستاگرام ایرانیان را در اختیار دارد که از آن به عنوان ارتش بهنوشی ها! یاد می کند.

بهنوش را در این آدرس دنبال نمایید.

پای درس اینستا نوشته های پرویز خان

q4

 پرویز پرستویی، سبک زندگی دیجیتالی خاص خود را دارد و اینستا نوشته هایش، با استقبال میلیونی کاربران ایرانی در فضای مجازی همراه شده است. او در جدید ترین اینستا نوشته خود  گفت:

نه هر که سر بتراشد قلندری داند!!!

شاگردی که شیفته استادش بود، تصمیم گرفت تمام حرکات و سکنات استادش را زیر نظر بگیرد. فکر می کرد اگر کارهای او را بکند فرزانگی او را هم به دست خواهد آورد. استاد فقط لباس سفید می پوشید، شاگرد هم فقط لباس سفید پوشید.

استاد گیاهخوار بود شاگرد هم خوردن گوشت را کنار گذاشت و فقط گیاه خورد. استاد بسیار ریاضت می کشید و شاگرد تصمیم گرفت ریاضت بکشد و برای همین هم روی بستری از کاه می خوابید.

مدتی گذشت. استاد متوجه تغییر رفتار شاگردش شد. به سراغ او رفت تا ببیند چه خبر است. شاگرد گفت: «دارم مراحل تشرف را می گذرانم. سفیدی لباسم نشانه ی سادگی و جستجو است. گیاهخواری جسمم را پاک می کند. ریاضت موجب می شود که فقط به معنویت فکر کنم.»

استاد خندید و او را به دشتی برد که اسبی سفید از آن می گذشت. بعد گفت: «تمام این مدت فقط به بیرون نگاه کرده ا در حالی که در اصل امور ظاهری و تقلید از آن بدون تحول درونی، اهمیتی ندارد. آن حیوان را آنجا می بینی؟ او هم موی سفید دارد، فقط گیاه می خورد و در اصطبلی روی کاه می خوابد. فکر می کنی ممکن است او هم روزی استادی واقعی شود….

وی در پستی جالب دیگر درباره شیر، سلطان حیوانان نوشت و سخنی نغز را به هوادارانش تقدیم کرد:

چرا شیر را سلطان جنگل می‌گویند، در حالی که نه قدرت بازوی خرس، نه سرعت پلنگ، نه درندگی گرگ، نه حیله گری روباه و نه… دارد…؟

پس چه چیز سبب این عنوان برای شیر شده است؟

شیر را به دلایل خصایص رفتاری که دارد سلطان جنگل می‌گویند؛ زیرا شیر تا گرسنه نباشد شکار نمی‌کند. درنده خو نیست. در وقت گرسنگی شکاری به اندازه نیازش را انتخاب می کند، طماع نیست. در بین حیوانات قویترین را برای صید انتخاب می‌کند، ضعیف کش نیست…

از میان حیوانات ماده‌های باردار را انتخاب نمی‌کند، رحم و شفقت دارد. بعد از شکار اول اجازه می‌دهد خانواده تغذیه کند، از خود گذشتگی دارد. هیچگاه مانده غذایش را دفن و یا دور از دسترس حیوانات دیگر نمی‌گذارد، بلند نظر و سفره گذار است. و آخر به وقت کهولت و مریضی از گله جدا می شود تا مزاحم آنها نباشد…

ای کاش بعضی انسان‌ها هم به اندازه این حیوان، معرفت داشته باشند…

اینستا نوشته های پرویز خان را قبلا در مقاله ای تحلیل کردیم. پرویز خان را در این نشانی دنبال کنید. او بیش از ۵۰۰ پست منتشر کرد.

علی لاریجانی و آمریکا

q5

علی لاریجانی، یکی از سران قوا، فعالیت زیادی در اینستاگرام ندارد اما هر از گاهی،‌ بخشی از دیدارها و پیام هایش را دراین صفحه در اختیار مخاطبان قرار می دهد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، آقای لاریجانی در دیدار مسئولان اداری و انتظامی قم، درباره بد عهدی های آمریکایی ها در زمینه تروریسم سخنرانی می کند.

آقای لاریجانی از ظرفیت سایبر دیپلماسی اینستاگرامش استفاده کرد و بیش از ۵۶ هزار مخاطب دارد. او را در این نشانی دنبال کنید.

سحر دولتشاهی و مرگ هوتن!

q6

سحر دولتشاهی از بازیگران سینما و تلویزیون، حضور فعالی در اینستاگرام دارد و شمار فالوور هایش از مرز ۱.۲ میلیون مخاطب فرار تر رفته است و  همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، تصاویری از نمایش نامه مرگ هوتن را به اشتراک گذاشت. این نمایش نامه، کاری از گروه تئاتر تازه است که در این نشانی دنبال کنید.

سحر دولتشاهی را در این نشانی دنبال کنید. وی بیش از ۱۴۰ پست منتشر کرده است.

 پژمان بازغی و  سفر به استکهلم  و لندن

q7

پژمان بازغی ، بازیگر سینما و تلویزیون، در چند ماه اخیر فعالیت های زیادی در اینستاگرام داشت که تا حدودی به موضوعات فیلم بارکد باز می گشت. او همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، اخیرا برای شرکت در اکران فیلم بارکد به لندن رفته است.

او اخیرا به استکهلم رفته و سفیر موسسه خیری یاری شده است. این هم سلفی ایشان در محله قدیمی استکهلم

q77

پژمان بازغی شمار فالوور هایش از ۸۷۷ هزار نفر هم فرار تر رفت. او فقط صفحه همسرش، مستانه مهاجر، که تدوین گر سینما است را فالو کرده و البته در  این نشانی در دسترس خواهد بود.

 رامبد جوان و آخرین پست خندوانه ای اینستاگرام

q8

رامبد جوان که دو سالی است که با برنامه طنز خندوانه در شبکه نسیم، مخاطبان زیادی را دست و پا گرده ، در اینستاگرام نیز بسیار فعال بوده و بیش از ۱۳۰۰ پست را به اشتراک گذاشت که در اوایل مهر امسال، شمار فالوور هایش از مرز ۴ میلیون نفر فرا تر رفت. به نظر می رسد که حداقل یک پنجم کاربران ایرانی اینستاگرام، مخاطب صفحه وی باشند.

رامبد، به خاطر ایام محرم و صفر دیگر برنامه ای تا آخر آبان ندارد و به همین خاطر،  اخیرا تصاویری از فصل سوم خنداونه را بر روی صفحه پر مخاطبش به اشتراک می گذارد که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

وی چندی پیش هم اکبر عبدی را به برنامه اختتامیه خود دعوت کرد و او یک استند آپ کمدی جالب اجرا کرد که تصویری از این برنامه را در زیر مشاهده می کنید.

q9

رامبد را در این نشانی دنبال کنید.

محمد رضا گلزار و  تصاویر جدید

q10

خشکسالی و دروغ، عنوان فیلم جدید محمد رضا گلزار، در سینماهای کشور است که اخیرا اکران شده و او جدیدترین پست اینستاگرامش را به بخش هایی از این فیلم اختصاص داد. در تصویر بالا، با برخی از عوامل فیلم، سلفی گرفته و برای هواداران ۳.۵ میلیون نفریش به اشتراک گذاشته است.

عکسی که در بالا مشاهده می کنید سه تصویر از جدید ترین تصاویر آقای گلزار است که به نمایش در آمد.

به هر حال، محمد رضا گلزار را در این نشانی دنبال کنید. صفحه رسمی رستوران ایشان که شمار مخاطبانش از ۱۳ هزار فالوور فرار تر رفته را در این نشانی دنبال کنید.

کمی از دنیای هنرپیشه های سینما موقتا دور می شویم و به عالم بزرگان مستطیل سبز می رویم که خبر بعدی را از جادوگر فوتبال آسیا شروع می کنیم.

علی کریمی صفحه خود را private‌ کرد

q11

علی کریمی پس از مدت ها، صفحه خود را private کرد. هنوز دلیل این کار مشخص نشده است.

علی آقای کریمی، جادوگر سابق فوتبال آسیا و ارتش سرخ پوشان پایتخت، این روزها در اینستاگرام با مخاطبانش در ارتباط است و ۱.۵ میلیون فالوور دارد. او خیلی فعالیتی در اینستاگرام ندارد اما پست هایش با استقبال طرفداران دو آتیشه پرسپولیس همراه می شود.

معمولا علی آقا در پست هایش، از ارائه کامنت و توضیحی خودداری می کند. شاید در روز های بعد این صفحه پر مخاطب پرسپولیسی ها، دوباره باز شود.

علی آقا را در این نشانی دنبال کنید.

سلطان و محرم ۹۵

q12

بعد از جادوگر سرخ پوش ها، باید از سلطان قرمز ها گفت. این هفته علی آقا در اینستاگرام فعال بود و به مناسبت ایام محرم، تصاویری از نذری هایی که هر ساله در خانه اش طبخ و توزیع می کند، منتشر نمود. علی آقا را مشغول هم زدن دیگ خورشت قیمه می بینیم.

علی پروین را در این نشانی دنبال کنید که شمار فالوور هایش از مرز ۴۴۵ هزار مخاطب فرار تر رفت.

از صفحه رسمی استقلالی ها چه خبر؟

q14

صفحه رسمی استقلالی ها در اینستاگرام، این روز ها مملو از مصاحبه های علی منصور بوده که تیمش هفته هاست که حال و روز خوشی در جدول ندارد و هم چنان در رده وسط جا خوش کرده است. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، تمرینات استقلالی ها مشاهده می شود.

صفحه رسمی استقلال در اینستاگرام، بیش ترین تعداد پست (بیش از ۱۳ هزار پست) را درمیان صفحات ورزشی ایران منتشر کرده است. این صفحه را استقلالی ها در این نشانی دنبال کنند که ۴۹۸ هزار مخاطب دارد.

بهاره رهنما و سلفی جدید

q13

بهاره رهنما، یکی از بازیگران فعال سینما تئاتر و تلویزیون، از جمله سلبریتی های بیش از ۲.۳ میلیون فالوور در اینستاگرام به شمار می رود که فعالیت زیادی در این شبکه از خود نشان داده است. وی با انتشار تصویر بالا نوشت:

امروز: وقتی تو یک آف کوتاه وسط سه تا کار همزمان، به دعوت دوستان خوبم به یک بیوتی سالن با کادر مهربون و حرفه ای دعوت می شم و کلی خستگیت در میره.
پی نوشت: مریم، سارا، پونه، پریسا ممنونم که با پذیرایی و مهربونی تون خستگی کارو از تنم پاک کرد

وی پست جالب دیگری را نیز اخیرا منتشر کرد که تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

q140

او زیر این پست جالب نوشت:

دیگر پیج شخصی من، به صورت مستقیم نظاره گر تمامی فن پیجها و پیج های تگ شده به صورت روزانه می باشیم، از شما ادمین های عزیز تقاضا دارم لطفا در صورت مشاهده هر گونه کامنت توهین آمیز و غیر اخلاقی در صدد بلاک کردنشان بر آیید و در غیر این صورت صفحه مورد نظر حتی اگر فن پیج من باشد بلاک خواهد شد .

بهاره رهنما را در این نشانی دنبال کنید.

سحر قریشی و سلفی جدید

q15

سحر قریشی این هفته نیز در اینستای خود که به مرز ۴.۲ میلیون فالوور رسیده است فعال بود. او سلفی جدیدی از فیلم در حال تولیدش منتشر کرد که در بالا می بینید.

سحر قریشی را در این نشانی دنبال کنید.

رضا عطاران و خبری جدید از نهنگ عنبر ۲

q16

رضا عطاران هنرپیشه طنز سینمای ایران، این روز ها خیلی فرصت نمی کند به اینستاگرام سر بزند، او در جدید ترین پست های خود، بخش هایی از فیلم نهنگ عنب رو عکسی با استاد مهرجویی به اشتراک گذاشت و زیرش نوشت:

پایان مونتاژ نهنگ عنبر ۲.

رضا عطاران، بیش از  ۲ میلیون فالوور دارد. اخیرا عطاران در فیس بوک هم فعال شده است. او را در این نشانی دنبال کنید. آقا رضا، عادت دارد که به همراه برخی از هوادارانش به تماشای فیلم های روی اکرانش در سراسر کشور برود.

 از رضا کیانیان چه خبر؟

q17

رضا کیانیان مدتی است که فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کرده و همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، هم چون لئوناردو دی کاپریو، دغدغه های زیست محیطی دارد. او زیر عکس بالا نوشت:

بسیاری از همراهان با این که در دیگر شهر ها زندگی می کنند و با وجود اینکه در استان های خودشان مشکلات بزرگی وجود دارد، اما به کمپین #من_دریاچه_ارومیه_هستم پیوستند. چون ایرانی اند و نگران ایران هستند. اما تعدادی از همراهان از اینکه این کمپین برای احیای دریاچه ارومیه کوشش می کند و حرفی از مشکلات دیگر مانند خشک شدن #هامون و #بختگان و #گاوخونی و #مرداب_انزلی نمى زند، ناراضى هستند.

خب، اول به این خاطر که فرهنگسرای جوان ارومیه همت کرد و پیشقدم شد و جوانان ارومیه را به حمایت از دریاچه فرا خواند و سپس از من دعوت کرد و خواست حامی دریاچه شوم. و من هم با کمال میل پذیرفتم. دوم اینکه معتقدم وقتی همه ی ما مردم برای احیای دریاچه ارومیه دست در دست هم بگذاریم. به یقین، باهم برای احیا و نجات دیگر دریاچه هاو تالاب ها و مشکلات دیگر مانند هجوم ریزگردها و… همچنان در کنار هم خواهیم ماند و کوشش خواهیم کرد تا همه مشکلات سرزمینمان را حل کنیم.

رضا کیانیان را در این نشانی دنبال کنید که  ۳۴۵ هزار مخاطب دارد.

الناز شاکردوست و اینستا نوشته جدید

q18

الناز شاکر دوست، بازیگر سینمای ایران،  اخیرا پستی از حضورش در خانه تاریخی عامری های کاشان منتشر کرد که در بالا مشاهده می کنید.

الناز خانم پس از بهنوش بختیاری،  ‌دومین صفحه پر بیننده ایرانیان در اینستاگرام را در اختیار دارد که ۴.۹ میلیون فالوور دارد. وی چندی پیش ، تصویر زیر را منتشر کرد و نوشت:

q19

فرد جسور و آزاد، کیفیت زندگی خود را مستقیماً از درونش دریافت مى کند و وابستگى به شرایط بیرونى ندارد ، او مرگ را پشت سر گذاشته و تنها در جست و جوی خویشتن خویش است.

الناز شاکردوست هم چون پژمان بازغی، ادل و بیانسه، هیچ صفحه ای را فالوو نکرده است!

رضا یزدانی و آلبوم جدید و افتخاری جدیدتر

q20

رضا یزدانی، خواننده نوستالژی باز پاپ کشورمان، اخیرا تصویری از اجرایش در تئاتر شهر تهران به یادبود استاد رشیدی فقید منتشر کرد.

او بیش از ۳۲۹ هزار فالوور دارد

رضا یزدانی را در این نشانی دنبال کنید.

مهناز افشار و پستی جدید

q21

مهناز افشار، بازیگر فعال سینمای ایران، اخیرا تصویر بالا را منتشر کرد و نوشت:

یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد
آن‌که یوسف به زَرِ ناسره بفروخته بود

مهناز افشار در اینستاگرام ۴.۷ میلیون مخاطب دارد. وی را در این نشانی دنبال کنید.

لیلای ورزش ایران و یک سلفی جدید

q22

لیلا رجبی، یانوی ایرانی پرتاب وزنه در رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶، پست بالا را اخیرا منتشر کرد و نشان می دهد که خود را برای رقابت های سخت آماده می کند.

لیلا رجبی را در این نشانی دنبال کنید.

همراه با وزیر بهداشت در اینستاگرام

q23

دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدتی است که به اینستاگرام آمده و مطالب جالبی را به اشتراک می گذارد. او زیر تصویر بالا نوشت:

به این ۳میلیون نفر بپیوندیم پس از شرکت در جشن نفس امسال، می‌خواستم در زمینه‌ی اهدای اعضا چند جمله‌ای برای هموطنانم بنویسم؛ اما سه سفر پیاپی، درج آن را به امروز کشاند. نوشتاری که نوشتن اش نه چندان آسان، اما ضروری بود؛ چرا که هم اینک حدود ۲۷هزار بیمار نیازمند به پیوند عضو در کشور عزیزمان زندگی می‌کنند و تنها راه نجات ایشان، دریافت عضو قابل استفاده از افراد مرگ مغزی است.

به علت عدم وجود این شرایط، هر روز ۷ تا ۱۰ نفر یا به عبارتی هر سه ساعت یک ایرانی فوت می‌شود.

به همین دلیل مرگ مغزی ضمن این که واقعه‌ای بسیار تأسف بار محسوب می‌شود، فرصتی است برای ادامه‌ی زندگی تعدادی از بیماران نیازمند پیوند. به عبارت دقیق‌تر خانواده‌ی هر فرد دچار مرگ مغزی با اهدای اعضای حیاتی عزیزشان (شامل: قلب، کبد، ۲ریه، ۲ کلیه، لوزالمعده و روده) می‌توانند ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دهند و با اهدای ۱ تا ۵۳ بافت (مانند: قرنیه، استخوان، پوست، تاندون و…)، ۱ تا ۵۳ نفر را از معلولیت برهانند.

وی را در این نشانی دنبال کنید.

رضا رفیع و اینستا نوشته ای جدید!

q24

رضا رفیع، مجری برنامه های طنز به خصوص قند پهلوی شبکه آموزش را که یادتونه. او در اینستا فعالیت هایی دارد و اخیرا در مراسم فقدان یکی از اساتیدش شرکت کرد و نوشت:

بعد از بیست سال گذشت از مقطع کارشناسی، دوباره به همان دانشگاهی گذارت بیفتد که هر ساختمان و هر سالن و هر کلاسش برایت خاطره ها دارد. علمی و ادبی و عاطفی و شاعرانه!
برای حضور در مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت استاد دکترحسین بهزادی اندوهجردی، به دانشکده ادبیات دانشگاه واحد تهران مرکز رفتیم. جایی که من سال ۷۴ بدون آن که درسی بخوانم و برای کنکورش آماده شوم (چون علوم تجربی خوانده بودم)، با رتبه دوم در رشته ادبیات فارسی اش قبول شدم. و دکتر بهزادی از اولین چهره های جذاب دانشگاه بود که توفیق دیدنش را یافتم. رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی بود. مردی محکم و استوار و با صلابت و در عین حال مهربان و خوش اخلاق و با لبخندی چاشنی صورت. صدایش چنان طنین داشت و مطمئن بود که هنوز انگار از داخل کلاس های دانشگاه می شنیدم. زمانی که برایمان نظامی می خواند، صدای محکم اش همه دانشجویان را میخکوب و مجذوب می کرد.

قافیه سنجان که سخن برکشند گنج دو عالم به سخن درکشند پیش و پسی بست صف کبریا پس شعرا آمد و پیش انبیا… به خاطر همین تا طبقه پنجم که سالن همایش محل برنامه بود، از پله ها رفتم که گوش به این صداهای پیچیده در گوش کلاس ها بسپارم.

با دوستان خوبم مهیار شادُروان اهل شعر و موسیقی و آواز و علی شکوهی شاعر و مهربان، در مسیر صعودی پله ها، خاطرات بیست سال پیش را مرور می کردیم و بالا می رفتیم. پله پله تاملاقات با دکتر بهزادی اندوهجردی که دیدن تصویرش در کنار شمع و گل و کتاب هایش بر روی میز ورودی سالن، اندوهی ناشکیب را به ساحت جان می ریخت.

دیدن چهره های استادانی چون: دکتر علی اصغر حلبی، دکتر گذشتی، دکتر مظاهری، دکتر دادجو، دکتر سجادی، و….فرصتی مغتنم بود؛ اما حیف که در مراسم فقدان دکتر بهزادی عزیز بود و بی او… آخرین بار در جشنواره طنز طهران در خرداد ۹۱ بود که به منزلش زنگ زدم و در مقام دبیرعلمی جشنواره، گفتم که اگر افتخار بدهید، از شما به خاطر کتاب سخته و سترگ “طنز و طنزپردازی در ایران”، به همراه ۷ چهره دیگر در حوزه های دیگر، تقدیر و تجلیل کنیم.

و محبت کرد و پذیرفت. و آخرین بار، در روز مراسم در برج میلاد و بر روی سن دیدمش. در حالی که مجری برنامه بودم و نامش را (نام استادم را) با افتخار خواندم و به شوق آمده بودم در مقام یک شاگرد. بعدها قصد داشتم مقدمه یکی از کتاب هایم را از او بخواهم تا بنویسد. اما دیر شد. ناگاه چه زود دیر می شود… همچنان که باستانی پاریزی هم مقدمه ای نوشت و چاپ نشده رفت.

این مجری طنز پرداز را در این نشانی دنبال کنید.

اینستاگردی در صفحات سلبریتی های ایرانی را در روزیاتو دنبال کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • حامد نظری آبان ۲, ۱۳۹۵

    خیلی جالب بود
    واقا این اینستاگردی جالبه. من عاشق شهاب حسینی و پرویز پرستویی هستم.
    مرسی واقعا

  • الهام احمدی آبان ۲, ۱۳۹۵

    چه مانتوی خوشگلی پوشیده مهناز افشار . . . کاش لینک اون عکس هم میزاشتین.
    من اینستاتون رو فالو کردم . اما این مطالب در اینستاتون نیست چطور . خوبه بزارید.

  • امین خدابخشی آبان ۲, ۱۳۹۵

    آفرین به شهاب حسینی
    افتخار سینمای ایران