پر بیننده های اشتراک های اینستاگرام ایرانیان در هفته ای که گذشت

گشتی در اینستاگرام چهره های ایرانی

پر بیننده های اشتراک های اینستاگرام ایرانیان در هفته ای که گذشت

سرویس اینستاگردی روزیاتو هم چون روال چند ماه قبل، نگاهی دارد به جدید ترین اینستا نوشته های شخصیت های فرهنگی، هنری، سیاسی و ورزشی ایران در این شبکه اجتماعی محبوب تا خواننده گان محترم را با ده ها پست جدید پر بیننده ها آشنا کنیم.

همان طور که می دانید، امروزه بیش از ۲۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام و اینستاگرام فعالیت دارند و تقریبا نیمی از جمعیت جامعه اطلاعاتی کشور، در این دو شبکه اجتماعی فعالیت دارند و البته کسب و کارهای عجیبی هم در آن در حال انجام است و سبک زندگی دیجیتالی خاصی را برای هموطنان به ارمغان آورده اند.

در طول روز، شمار قابل توجهی از کاربران ایرانی اینستاگرام، مخاطب صفحات شخصیت هایی هستند که به قول رسانه ای ها: سلبریتی بوده و بعضا، شماره فالوور های آن ها از مرز ۱ میلیون کاربر فرا تر رفته است.

این فقط شخصیت های سینمایی نیستند که با مخاطبان بسیاری همراه شده اند و تصاویر زندگی کاری و شخصی آن ها، با استقبال هوادارانشان برخوردار است. بلکه در سال های اخیر، کشتی گیران، فوتبالیست، والیبالیست ها و حتی چهره های ورزشی بانوان نیز به جمع پر مخاطب های اینستاگرام ایرانیان اضافه شده و دنیای اینستا بازی را بسیار داغ کرده است.

حال اگر به این جمع، سیاسیون و فعالان رسانه ای و فرهنگی هم اضافه کنیم که اوضاع داغ تر از آن چیزی می شود که حتی فکرش را بکنید.

برای همین، به جهت اطلاع از آخرین نوشته های شخصیت های پر مخاطب و پر فالور ایرانی در این شبکه، نگاهی داریم به ۲۵ صفحه پر مخاطب در هفته ای که گذشت. با ما در گزارش این هفته همراه باشید.

هم چون روال هفته های قبل، خبر نخست را به اینستاگرام یکی از بلند قامتان تیم ملی والیبال پر افتخار کشورمان اختصاص می دهیم.

از فرهاد قائمی و اسب سواری چه خبر؟

q2

فرهاد قائمی که یکی از پر افتخارهای والیبال ایران از خطه گنبد کاووس است، نقش زیای در موفقیت ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو داشت و اکنون فرصت کرده تا هر از گاهی،‌ سبک زندگی دیجیتالی خود را از طریق اینستاگرام ۲۴۹ هزار نفریش اطلاع رسانی کند. در تصویر بالا که ۳۰ هزار لایک برای آقا فرهاد به ارمغان آورد، او را دوباره در جمع سوارکار ها و عاشقان سوار کاری می بینیم.

شاید او تنها والیبالیست و ورزشکار ایرانی پر مخاطب اینستاگرام باشد که از اسب سواری بسیار می گوید. در تصویر زیر که اخیرا منشر شد، فرهاد قائمی یاد گذشته کرد. موضوعی که بعضا با تعجب هوادارانش نیز مواجه شد.

q-3

فرهاد قائمی در این نشانی در دسترس است. وی تا کنون ۱۳۰ پست به اشتراک گذاشته که اکثر به تصاویری از همراهی با تیم ملی و خانه زیبایش در گنبد کاووس استان سرسبز گلستان اختصاص دارد.

راستی از بهترین مدافع جهان (سید محمد موسوی) هم بگوییم که او مدتی است، صحفه اینستاگرام خود را به روز رسانی نکرده و یکی از جدید ترین پست هایش، مربوط به جشن تولد خواهرش بود که در زیر مشاهده می کنید.

q-30

آقا سید که اخیرا شمار فالوورهایش از مرز ۱ میلیون کاربر فراتر رفت را در این نشانی دنبال کنید. سرویس اینستاگردی روزیاتو بزودی گزارشی از اینستا نوشته های سرو قامتان تیم ملی والیبال کشورمان منتشر می کند.

بهنوش بختیاری و کمپین کتابخوانی بهنوشی ها!

q3

بهنوش بختیاری، پر فالوور ترین کاربر ایرانی اینستاگرام به شمار می رود که شماره مخاطبانش از مرز ۵ میلیون کاربر فرار تر رفته است و هم چنان به ارتش ۵ میلیونی خود می نازد!‌

او اخیرا، با انتشار ویدئویی که تصویری از آن را در بالا مشاهده می کنید، از کمپین کتابخوانی بهنوشی ها خبر دارد که در این نشانی ارائه شده است. او تلاش می کند تا از میلیون ها مخاطبش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب های مورد علاقه خود به هوادارانش استفاده کند. این کمپین فعلا ۱۱ هزار فالوور دارد که در زیر تصویری از آن مشاهده می کنید.

q-campaign

او اکنون   ۱۷۶۰ پست را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است که در واقع یک رکورد در میان سلبریتی های اینستا باز ایرانی محسوب می شود.

بهنوش را در این آدرس دنبال نمایید.

پای درس اینستا نوشته های پرویز خان

q4

 پرویز پرستویی، سبک زندگی دیجیتالی خاص خودرا دارد و اینستا نوشته هایش، با استقبال میلیونی کاربران ایرانی در فضای مجازی همراه شده است.  او همان طور که در اینستاگردی های هفته های قبل مشاهده کردید، علاقه زیادی به نوشتن حکایات، اشعار، مثل ها و هم چنین ارائه خاطرات خود دارد که به همین خاطر، سبک اینستاهای او در میان همه چهره های ایرانی اینستاگرام،‌ خاص است.

وی اخیرا، داستانی به نام سرفه از هری هیومز را نقل کرد که در زیر می خوانیم:

پدر جوان ما از دره ی خاکستر می گذشت و با سوت آهنگ‌ “زیر آوار مانده ها را نجات بده” را زمزمه می کرد، اما تونل های معدن را با خودش به خانه می آورد با سرفه های شدید سل. درست مثل برخورد اولین تگرگ به پنجره ی اتاق زیر شیروانی بود. مادرم نگاهی به او می انداخت. دهانش خط باریکی بود از بی صبری و ترس.

می گفت: “مرد ریه هایت سنگ می شود.” می گفت: “پول خوبی می دهند، دروس عزیز. تنها راه درآمدمان همین است.” بعضی از مردها دم خانه ی ما می ایستادند تا پدرم را ببینند که زبانش مثل ماهی لای دندان هایش گیر می کرد. صورت های خسته و قدم های خمیده ی لاغر که هر آن امکان داشت فرو بریزد.

مادرم از اتاق بیرون می رفت. لب هایش باریک تر از همیشه اما سرفه امانش نمی داد. وقتی خم می شد گل پامچال و ریحان بکارد، هم سرفه ولش نمی کرد. سرفه مثل بچه بود. سمج و همیشه گرسنه. توجه می خواست. هر وقت که وقتش نبود بیدار می شد.

عین خروس بی محل. کنار پنجره روی صندلی می نشست. زمستان ها راه می افتاد دنبال او. درست مثل پر طاووسی که روی کلاه خانم ها می زدند. یک سال تابستان به ما گفت روی سیاره ای زندگی می کنیم که به سرعت به ناکجا آباد می رود. مدلی هم ساخت که اسمش را گذاشت. افلاک نما. به ما نشان می داد که آسمان ها چه وضعی دارند. مرکز آن روشن بود. درست مثل وسط گل صد برگ مادرم. می گفت: “همین است که راه شان می اندازد. زغال سنگ هم از این به وجود آمده.”

به او نگاه می کردیم و سرمان را به تایید تکان می دادیم، اما خودمان می دانستیم، چه چیزی آن را پیش می بَرد. پشت کوچک ترین حرکتی صدایش بلند می شد. سرفه را می گویم.

او در اینستا نوشته زیبای دیگری هم که شب عاشورای حسینی منتشر شد گفت:

شمامردان که پیمان ها به من بستید 
کنون آن عهدهارا سست می بینم
بدان سستی که در بنیاد کاخ ظلم و بیداد است
کنون هنگام فریاد است
فروافتادگان بر نهالی نرم
یقین شان تاب و جهدی نیست
دراین میدان برای کودک بدعهد مهدی نیست

گریزانان زرستاخیز را امشب
توان رفتن آسان است
چه فردا دردمردان را دوای
مرگ درمان است
شما جویندگان لذت ومستی
گریزان از کنارمن
وازاین پهن دشت رزم جداگردید
چه فرداروزپیکاراست
چه فردا آخر کاراست
وفردا هیچ شمشیری نیامش را نمی بیند
و هرگز دشمن کافر نگاهش

اینستا نوشته های پرویز خان را قبلا در مقاله ای تحلیل کردیم.

پرویز خان را  در این نشانی دنبال کنید. او بیش از ۵۲۰ پست منتشر کرد و ۱.۳ میلیون مخاطب دارد.

علی لاریجانی و کوهنوردی

q5

علی لاریجانی، یکی از سران قوا، فعالیت زیادی در اینستاگرام ندارد اما هر از گاهی،‌ بخشی از دیدارها و پیام هایش را دراین صفحه از طریق ادمین در اختیار مخاطبان قرار می دهد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، وی اخیرا در حسینه امام خمینی تهران در مراسمی که با حضور رهبر انقلاب و دیگر مقامات برگزار شد شرکت کرد.

q55

او اخیرا به قم سفر کرده و تصاویری از سفر محرمی ایشان به این استان را در تصویر بالا مشاهده می کنید که در صفحه شخصی اش به اشتراک گذاشته شد.

آقای لاریجانی از ظرفیت سایبر دیپلماسی اینستاگرامش استفاده کرد و بیش از ۵۸ هزار مخاطب دارد. او را در این نشانی دنبال کنید که بیش از ۷۸۰ عکس به اشتراک گذاشت.

پست جدید سحر دولتشاهی درباره نمایشنامه جدید

q6

سحر دولتشاهی از بازیگران سینما و تلویزیون، حضور فعالی در اینستاگرام دارد و شمار فالوور هایش از مرز ۱.۳ میلیون مخاطب فرار تر رفته است و  همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید،‌ وی به مناسبت اکران نمایش مرگ هوتن در تهران، به ارائه تبلیغاتی درباره این نمایشنامه پرداخته است.

سحر دولتشاهی را در این نشانی دنبال کنید. وی بیش از ۱۵۰ پست به اشراک گذاشت.

 پژمان بازغی و  معرفی باری

q7

پژمان بازغی ، بازیگر سینما و تلویزیون، در چند ماه اخیر فعالیت های زیادی در اینستاگرام داشت که تا حدودی به موضوعات فیلم بارکد باز می گشت. او همان طور که قبلا گفتیم، سفیر موسسه یاری سوئد در تهران شده است و اخیرا نیز به معرفی این موسسه خیریه پرداخته است:

با سلام به همه دوستان و ممنونم از لطفی که به من داشتید.

جهت اطلاع شما خواستم اطلاعات اندکی در مورد این انجمن و فعالیت هایش و راههای ارتباط با دوستان براتون بنویسم . انجمن یاری یک سازمان مستقل غیر انتفاعی و مردمی است.سال ۱۹۹۹ زنده یاد مسعود واریانی این انجمن را با هدف و انگیزه یاری رساندن به کودکان نیازمند تاسیس کرد.

ابتدا با کمک به چهار کودک این حرکت خیریه و مردمی آغازشد. یک سال بعد ایده تاسیس فستیوال یاری نیز مطرح شد و سینما واین حرکت فرهنگی نیز بهانه ای شد برای یاری رساندن به کودکان محروم از تحصیل. با همت و کمک مردمی حامیان یاری مدرسه ای در ایران ساخته شد به نام یاری و همچنین کتابخانه ای برای کودکان.

پس از هفده سال تاسیس انجمن تعداد کودکان تا به امروز به ۴۷۰ کودک نیازمند و محروم از تحصیل رسیده و با همت ایرانیان ساکن سوئد بیشتر هم خواهد شد. یاری با شعار دانش اموز بیشتر، کودک خیابانی کمتر به کار خود ادامه خواهد داد.Film.yari.nu

پژمان بازغی شمار فالوور هایش از ۸۹۲ هزار نفر هم فرار تر رفت. او فقط صفحه همسرش، مستانه مهاجر، که تدوین گر سینما است را فالو کرده و البته در  این نشانی در دسترس خواهد بود.

 رامبد جوان و ۶ پست جدید

q8

رامبد جوان که دو سالی است که با برنامه طنز خندوانه در شبکه نسیم، مخاطبان زیادی را دست و پا گرده ، در اینستاگرام نیز بسیار فعال بوده و بیش از ۱۳۶۰ پست را به اشتراک گذاشت که ۴.۱ میلیون فالوور برای ایشان به همراه آورد. رامبد همواره تصاویر یا فیلم هایی از خنداونه را منتشر می کند که این هفته نیز همان طور که در بالا مشاهده می کنید، به واسطه تعطیل شدن برنامه اش به خاطر ایام محرم و صفر، به توصیه های فرهنگی روی آورده است.

جدید ترین پست های رامبد را در ۶ قاب بالا مشاهده می کنید.

وی در تصویر زیر هم به مناسبت آغاز محرم، نذر فرهنگی و هدیه کتاب را به هوادارانش توصیه کرد.

q9

رامبد را در این نشانی دنبال کنید.

محمد رضا گلزار و  تبلیغ ساعت

q10

محمد رضا گلزار، بازیگر سینما،  این هفته جز تصویر بالا، پست دیگری را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به اشتراک نگذاشت. این تصویر هم مربوط به تبلیغ یکی از برند های ساعت است که او جدیدا سفیر تبلیغاتی اش شد. این تصویر، بیش از ۱۳۰ هزار لایک را برایش به ارمغان آورد.

به هر حال، محمد رضا گلزار را در این نشانی دنبال کنید. گلزار بیش از ۳.۶ میلیون فالوور دارد. صفحه رسمی رستوران ایشان که شمار مخاطبانش از ۱۳ هزار فالوور فرار تر رفته را در این نشانی دنبال کنید.

کمی از دنیای هنرپیشه های سینما موقتا دور می شویم و به عالم بزرگان مستطیل سبز می رویم که خبر بعدی را از جادوگر فوتبال آسیا شروع می کنیم.

علی کریمی و ۳ پست جدید!

q11

علی کریمی در نیمه نخست پاییز ۹۵، در اینستاگرامش فعال بود. تصاویری که در بالا مشاهده می کنید، پست های اخیر ایشان است. پورحیدری و دو پیام روان شناسی، از جمله اینستا نوشته های اخیر جادوگر فوتبال آسیا است.

او نوشت:

همه آرزو ها، دست یافتنی هستند به شرط خواستن.

مثل درخت باش، بزار برگ های مرده بریزند. . .

علی آقای کریمی، جادوگر سابق فوتبال آسیا و ارتش سرخ پوشان پایتخت، این روزها در اینستاگرام با مخاطبانش در ارتباط است و ۱.۵ میلیون فالوور دارد و بیش از ۱۴۰ پست به اشتراک گذاشت. . او خیلی فعالیتی در اینستاگرام ندارد اما پست هایش با استقبال طرفداران دو آتیشه پرسپولیس همراه می شود.

علی آقا را در این نشانی دنبال کنید.

سلطان و محرم ۹۵!

q12

بعد از جادوگر سرخ پوش ها، باید از سلطان قرمز ها گفت. ایام محرم که می شود، علی پروین را باید در حال پختن نذری و خیرات دید. تصاویر خیلی از روزنامه های ورزشی در محرم ۹۵، تصاویر علی پروین در آشپزخانه ای بود که گویا به هزاران نفر نذری دادند.

در تصویر بالا، او را در شش قاب می بینید.

علی پروین را در این نشانی دنبال کنید که بیش از ۵۰۰ عکس منتشر  کرده و بیش از ۴۶۲ هزار فالوور دارد.

از صفحه رسمی استقلالی ها چه خبر؟

q13

صفحه رسمی استقلالی ها در اینستاگرام، این روز ها همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، مملو از تصاویر تمرینات و عزاداری های استقلالی ها در ایام محرم است. به هر حال شروع لیگ برتر پس از رقابت های انتخابی جام جهانی تیم ملی، فرصتی است که این صفحه به خبرهای داغ از اردوی آبی پوش ها روی بیاورد.

صفحه رسمی استقلال در اینستاگرام، بیش ترین تعداد پست (بیش از ۱۳ هزار پست) را درمیان صفحات ورزشی ایران منتشر کرده است و بیش از ۵۰۰ هزار مخاطب دارد. این صفحه را استقلالی ها در این نشانی دنبال کنند.

بهاره رهنما  و محرم و کافه اش!

q14

بهاره رهنما، یکی از بازیگران فعال سینما تئاتر و تلویزیون، از جمله سلبریتی های بیش از ۲.۲ میلیون فالوور در اینستاگرام به شمار می رود که فعالیت زیادی در این شبکه از خود نشان داده است. وی با انتشار تصویر بالا نوشت:

دو قلو های مرید امام حسین دیروز در کافه رستوران گوزن، قربون امام حسین برم که از هر سن و هر شکل و حتی هر آیینی ، طرفدار و عاشق داره، قربون امام حسین برم که بقول مامان بزرگم تو عزاش هم صد تا عروسی پا میگیره، التماس دعا از دلتون گذشت این شبا یاد منم بکنید رفقا…
#یا_حسین #دوقلوها #عاشق #کافه_رستوران_گوزن

در تصویر زیر نیز،‌ او از نمایش دورهمی زنان شکسپیر خبر داد.

q140

بهاره رهنما را در این نشانی دنبال کنید.

سحر قریشی و هک!

q15

سحر قریشی، یکی از پر بیننده های اینستاگرام، صفحه اش اخیرا هک شد.

گویا همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، گروه هکری سعودی، به این صفحه حمله کرده و تصاویر پادشاه عربستان را بر روی این صفحه به اشتراک گذاشتند.

q150

سحر قریشی را در این نشانی دنبال کنید ‌که امیدواریم دوباره به جمع اینستا باز های فعال بر گردد. او بیش از ۴ میلیون فالور در اختیار داشت.

رضا عطاران و سلفی با طوطی!

q16

رضا عطاران هنرپیشه طنز سینمای ایران، این روز ها خیلی فرصت نمی کند به اینستاگرام سر بزند، او در جدید ترین پست خود، همان طور که در بالا مشاهده می کنید، یک سلفی با طوطی گرفته و نوشت:

همین! خودمم هستم

او سپس هشتگ پرشین فیلم در لندن را منتشر کرد که گویا آقا رضا در لندن به سر می برد.

رضا عطاران، اکنون ۲.۱ میلیون فالووری شده است و اخیرا عطاران در فیس بوک هم فعال شده است. او را در این نشانی دنبال کنید. آقا رضا، عادت دارد که به همراه برخی از هوادارانش به تماشای فیلم های روی اکرانش در سراسر کشور برود.

 از محسن یگانه چه خبر؟

q17

 محسن یگانه،خواننده پاپ کشورمان اخیرا در اینستاگرام با ۹۷۳ هزار فالوور همراه شده است و بیش از ۷۰۰ پست در ۲ سال اخیر به اشتراک گذاشت. در تصویر بالا، او به مناسبت ایام محرم و صفر که کسب و کار خواننده گان تعطیل می شود، پستی را منتشر کرد که دخترش را کول گرفته است و زیرش نوشت:

در خدمت زن و بچه.

. محسن را در این نشانی دنبال کنید.

اینستاگرام الناز شاکر دوست هم هک شد

q18

الناز شاکر دوست، بازیگر سینمای ایران،  که بیش از ۴ میلیون فالوور داشت، اکنون مورد حمله هکر ها قرار گرفت و صفحه اش هک شد.

الناز خانم پس از بهنوش بختیاری،‌ دومین صفحه پر بیننده ایرانیان در اینستاگرام را در اختیار داشت که ۴.۸ میلیون فالوور دارد. وی پس از سحر قریشی و مهدی پاکدل، سومین فعال هنری ایران است که صفحه اش توسط گروه های ناشناس مورد حمله قرار می گیرد.

الناز شاکردوست هم چون پژمان بازغی، ادل و بیانسه، هیچ صفحه ای را فالوو نکرده بود!

رضا یزدانی و اینستا نوشته ای جدید

q19

رضا یزدانی، خواننده نوستالژی پاپ، اخیرا تصویر بالا را منتشر کرد که مربوط به سلفی در عاشورای بوشهری ها است و زیر نوشت:

ز خالی تو در من

از لحظه‌های بی‌ عار

تاریخ بی‌ تو بودن

هفت شنبه‌های بیمار… روزای نیمه سوخته، با بوسه‌های سیگار

مشق نبودن تو ،جریمه‌های بسیار

این لحظه رو نگه دار

بانوی خواب و‌ بیدار

این لحظه‌رو نگه دار

بانوی خواب و‌ بیدار

لبریز خنده با تو،لبریز شعر یغما

شال حریر آبی، تو پرسه‌های سرما

گاهی نگاهی‌ از تو

گاهی خیال و‌ رویا

بوسیدن تن عشق، تا وعدهای فردا

اون لحظه رو به یاد آر،بانوی خواب و‌ بیدار

اون لحظه رو به یاد آر،بانوی خواب و‌ بیدار

از شعر تلخ امشب، تا بهترین دیروز

گاهی صدای فریاد، گاهی سکوت لب دوز

گاهی طنین خنده ،گاهی نگاه پر سوز

با من همیشه اما، لعنت به بدترین روز

هفت شنبه‌های بیمار… هفت شنبه‌های بیمار… هفت شنبه‌های بیمار… هفت شنبه‌های بیمار…
ترانه:حمید زاهدزاد

او بیش از ۳۴۸ هزار فالوور دارد

رضا یزدانی را در این نشانی دنبال کنید.

ترانه علیدوستی و ۳ پست جدید

q20

ترانه علیدوستی که به واسطه فیلم جدید اصغر فرهادی با استقبال رسانه های داخلی و خارجی مواجه شده است، اکنون با ۴ میلیون مخاطب، مخاطبان زیادی در اینستاگرام دارد.

ترانع علیدوستی در اینستاگرام ۴  میلیون مخاطب دارد. وی را در این نشانی دنبال کنید.

لیلای ورزش ایران و پستی محرمی

q21

لیلا رجبی، بانوی ایرانی پرتاب وزنه در رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶، پست بالا را اخیرا منتشر کرد که نشان می دهد این ورزشکار پر افتخار کشورمان به بندر بوشهر رفته و مراسم شام غریبان ابا عبدالله (ع) شرکت کرده است.

او شمار فالوورهایش به ۱۴۸ هزار نفر رسید.

لیلا رجبی را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از پر افتخارترین کشتی گیر ایران

q22

حمید سوریان، اسطوره کشتی ایران و جهان و البته ناکام المپیک ریو ۲۰۱۶، مدتی است که به جمع کشتی گیر های اینستا باز پیوسته و بخش هایی از سبک زندگی دیجیتالیش را با ۱۵۰ هزار هوادار به اشتراک می گذارد.

وی اخیرا همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به جمع انجمن دیده بان حقوق کودک رفته است و اینستا نوشته ای به این مضمون را به اشتراک گذاشت:

به نام خداوندی که ذات خلقتش نشات گرفته از عدالتی است که ما از درک آن غافلیم.

بیش از هر موردی، شعار #انجمن_دیده_بان#حقوق#کودک# نظرم را جلب کرد.

شعاری که یادآور می شود:”کار، تفریح کودک نیست” و چه شعار بجا و حقی است و به هر تقدیر، کودکانی که من آن روز به آغوش کشیدمشان، بنا بر جبر روزگار ناگزیرند به شعار مذکور نیشخند زده و با مشاغلی بی حاصل، تفریح کنند. از شما دوستان گلم دعوت می کنم هر گاه دلتان گرفت، سری به خانه آنها که به همت چند جوان انساندوست و خدا دوست بنا شده، بزنید و دینتان را تا سر حد بضاعتتان در حق هم نوعانتان ادا کنید. راستی، چقدر به ایرانی بودنم افتخار کردم وقتی فهمیدم چند جوان که بزرگترین آنها (به لحاظ سنی) از من کوچکتر است، بچه های کار را طی اقدامی خودجوش گرد آهم آورده و با عشقی وصف ناپذیر به آنها سرویس می دهند و در امر آموزش این فرشته ها از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

موظفم خطاب به آنها بگویم و بنویسم:”دمتان گرم ای بزرگمردمان وطنم.

وی را در این نشانی دنبال کنید.

خانم مجری و اینستا نوشته هایش

q23

سودابه حسنی دخت، مجری توانمندی شبکه خبر رو که یادتونه! ایشان در اینستاگرام اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۱۵ هزار مخاطب دارد. وی  یاد دوران دانشجویی اش را کرد و دو تصویر که در بالا مشاهده می کنید را اخیرا در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

وی را در این نشانی دنبال کنید.

رضا رفیع و اینستا نوشته محرمی

q24

رضا رفیع، مجری برنامه های طنز به خصوص قند پهلوی شبکه آموزش را که یادتونه. او در اینستا فعالیت هایی دارد و اینستا نوشته هایش معمولا هم چون برنامه هایش، داغ و جالب است. او جدیدا نوشت:

خدا داند که من طاقت ندارم…. ####

روزهای محرّم که آقاجان را سرگرم مطالعه می بینم، حس کنجکاوی کودکانه ام گل می کند. گاهی چند خطی می خواند و چشمانش پر اشک می شود. گاهی نیز آهی جانسوز از دل بر می آورد و زیر لب می گوید: «هی…هی…هی…».

من هم که طاقت این اشک و آه آقاجان را ندارم. کودکی بیش نیستم و «آینه دانی که تاب آه ندارد»؟…. از سرکنجکاوی، یواشکی نگاهم را روی جلد کتابی می اندازم که دست آقاجان است.

نوشته است:«مقتل لهوف». نمی فهمم یعنی چی؟…. آقاجان برایم توضیح می دهد که مقتل، اختصاصاً، نام کتاب هایی است که در بارۀ سرگذشت امام حسین و حوادث روز عاشورا و کربلا گردآوری شده و لهوف نام یکی از قدیمی ترین و معتبرترین این کتاب هاست که توسط سیدبن طاووس نوشته شده است.

اگرچه سرگذشت غمگنانۀ آن حضرت در روز عاشورا فراتر و عمیق تر از آن است که در قلم آید و بر کاغذ جاری شود؛ «زبان خامه ندارد سر بیان فراق».

یک زبان خواهم به پهنای فلک

تا دهم من شرح آن زیبا ملک #

آقاجان برای من توضیح می دهد که هرگز نباید بدون مطالعه صحبت یا نغمه خوانی کرد. می گوید نباید چیزی گفت و چیزی خواند که در آن شبهه باشد.

نمی فهمم که منظورش از شبهه چیست؛ اما او ادامه می دهد که باید در خصوص وقایع کربلا، آن چیزهایی را نقل کرد که در کتاب های محکم و معتبر مقتل آمده و مورد تأیید بسیاری از علما هم هست. می گوید نباید مطالبی گفت که خدای نکرده باعث تخفیف شأن این حادثۀ جاودان و این رستخیز عظیم شود.

الآن که بزرگتر شدم، یاد این جملۀ معروف فیلسوف فرانسوی، ژان دلابرویه، می افتم که گفت: «بزرگترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد، نه شعور لازم برای خاموش ماندن.»

آقاجان می گوید: پسرم، باید فلسفۀ قیام حسینی را شناخت و دانست که چرا آن حضرت حتی خطاب به لشکر اعداء که پرده ای از جهالت و دنیاپرستی و تبلیغات سوء دشمن، ذهن و اعتقاد آنها را پوشانده بود و برای کشتنش آمده بودند، دلسوزانه و در حقیقت خطاب به تمامی بشریت گفت:

«اگر دین ندارید و از روز جزا نمی هراسید، لااقل در دنیا آزاده باشید.» (إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دینٌ وَ کُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ فَکُونُوا أَحْرارًا فی دُنْیاکُم).

آقاجان، سپس سوگمندانه می زند زیر آواز:

حسین مظهر آزادگی و آزادی است

خوشا کسی که چنینش مرام و آیین است

این مجری طنز پرداز را در این نشانی دنبال کنید.

دنیای سلبریتی های ایران را هر روز در سرویس چهره های روزیاتو دنبال کنید.

منبع:
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • حمید آبان ۸, ۱۳۹۵

    ببخشید اینو میگما.
    اما بهترین مطالب سایتتون این اینستاگردی هست
    خیلی دوسش دارم.

  • Omid آبان ۹, ۱۳۹۵

    پیج استقلال بیشترین تعداد پست رو نداره
    کافیه تعداد پست های پیج asheghane_barca رو ببینی که بیش از ۳۶ هزار پست داره
    پیج های زیادی هستن که این تعداد پست دارن
    یه نمومنه دیگش هم پیج realmadridcfnews هست که حدود ۲۵ هزار پست داره

  • شهاب آبان ۹, ۱۳۹۵

    آقا امید
    منظورشون صفحه رسمی اینستاگرام ورزشی است.
    وگرنه صفحات غیر رسمی که خیلی زیاده

    • Omid آبان ۹, ۱۳۹۵

      پیج استقلال افیشال هم پیج رسمیه باشگاه نیست، خودشون بارها اعلام کردند که پیج هواداری و مستقل هستند

  • عباس شهریور ۵, ۱۳۹۶

    من یه سایت تخصصی معرفی پیج اینستاگرام پیدار کردم که بیش از ۱۰۰۰ تا پیج اینستاگرام توش هست
    توی همه ی دسته ها ورزشی ، هنزی ، بازیگران ، اشخاص معروف ،فلسفه و… .
    راستی خودتون هم میتونید پیج اینستگرام خودتون رو به بقیه ی پیج ها تو این سایت اضافه کنید
    آدرسش http://tinusgram.com/ هست
    حتماااااااااا سر بزنید

  • چرا اینقدر دروغ مینویسید ،هیچ پیجی از سحرقریشی و الناز شاکردوست هک نشده ، واقعا" متاسفم برای کسی که الگوش شمایین مهر ۲۳, ۱۳۹۹

    خجالت نمیکشین دروغ مینویسین پیج قریشی و شاکردوست هک نشده ، مغز شما هک شده که برا جلب توجه دروغ تحویل مردم میدین ، حیف بچه ایی که شما ها الگوشین.