لینی؛ دختری که دو بار به دنیا آمده است

این دختر از رحم مادرش خارج و دوباره به آن بازگردانده شده...

لینی؛ دختری که دو بار به دنیا آمده است

کودک خوش شانسی که در ماه ششم به دنیا آمده بود، برای بار دوم متولد شد و توانست نجات پیدا کند. مادر او در هفته بیست و چهارم حاملگی، مجبور شد برای درآوردن تومور و نجات دادن زندگی اش، عمل جراحی انجام دهد. برای انجام این کار، جنین از رحم مادرش خارج شد و بعد از جراحی، دوباره سر جایش قرار گرفت.

nintchdbpict000276883399-w600

مارگارت همراه با شوهرش، در هفته شانزدهم حاملگی متوجه مسئله ای غیر عادی شدند. بعد از عکس برداری مشخص شد که توموری نادر به نام «sacrococcygeal teratoma» در بدن وی وجود دارد. مارگارت در این رابطه می گوید: “بعد از آن که پزشکان متوجه مسئله شدند، به ما گفتند که فرزند دختر ما توموری عجیب دارد. این مسئله ما را بسیار شوکه کرد و ترساند.”

این تومور بر روی استخوان دنبالچه رشد می کند و بیشتر در نوزادان دختر دیده می شود. از هر ۳۵ هزار تولد، تنها برای ۱ مورد چنین مشکلی پیش می آید. دکتر «دارِل کاس» رئیس بخش کودکان و جنین تگزاس در این رابطه می گوید: “این تومور شایع ترین نوع در تولدهاست. با این حال، وجود آن به ندرت گزارش می شود.”

nintchdbpict000276878598-w600

در بسیاری از موارد، تومور می تواند بعد از تولد برداشته شود، اما نیمی از آن ها به مشکلات جریان خون مبتلا می شوند که می تواند کشنده باشد. این گونه غده ها با تغذیه از خون جنین رشد می کنند، بنابراین بین آن و نوزاد برای رشد رقابت ایجاد می شود. در برخی موارد، جنین نمی تواند برنده مسابقه باشد و جان خود را از دست می دهد.

nintchdbpict000276878601-w600

مارگارت که قبلا قل دوم فرزندش را در حاملگی از دست داده، با این مسئله مواجه شده و توانسته توسط تیم دکتر کاس درمان شود. وی در این رابطه می گوید: “در هفته بیست و سوم، تومور به قلب لینی حمله کرد و نارسایی قلبی به وجود آورد. ما دو راه داشتیم: یا شاهد از بین رفتن آن باشیم و یا این که تلاش کنیم لینی را به زندگی برگردانیم. تصمیم گیری در این رابطه آسان بود. ما می خواستیم به فرزندمان شانس زندگی بدهیم.”

nintchdbpict000276878597-w600

بنابراین، دکتر کاس و تیم همراهش، نوزاد را از رحم مادر خارج کرده و طی جراحی ۵ ساعته، تومور را درآوردند. بیرون آوردن جنین و بازگرداندن آن، تنها ۲۰ دقیقه به طول انجامید. با وجود عملکرد سریع، قلب لینی در طول جراحی از کار افتاد، اما متخصصین قلب توانستند با استفاده از داروهای مختلف، دوباره آن را کار بیاندازند. ویدیوی زیر، جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

آقای کاس جراحی انجام شده را بیشتر شبیه به معجزه می داند. مارگارت باید تا زمان به دنیا آمدن فرزندش استراحت می کرد. لینی در هفته سی وششم پا به این جهان گذاشت و معجزه را تکمیل نمود. در طی این ۱۲ هفته، فرصت برای ترمیم قلب او وجود داشت، بنابراین هیچ مشکلی در عملکرد آن دیده نشد. هشت روز بعد نیز جراحی دوم برای برداشتن باقی مانده تومور انجام گرفت.

اکنون لینی نوزادی سالم است.

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود