باب دیلن سرانجام سکوت خود پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات را شکست

باب دیلن سرانجام سکوت خود پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات را شکست

احتمالا در رسانه ها یا شبکه های اجتماعی خبر برنده نوبل ادبیات شدن باب دیلن، خواننده و ترانه سرای آمریکایی را شنیده یا دیده اید. آکادمی نوبل در سوئد از این هنرمند برای خلق تعابیر جدید شاعرانه تقدیر کرده و وی را برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶ معرفی کرد.

این برای نخستین بار است که این جایزه به یک ترانه سرا تعلق می گیرد و همین امر واکنش های بسیاری را به همراه داشت؛ برخی این انتخاب را هوشمندانه و تعدادی دیگر آن را عجیب و حتی ضعیف ترین جایزه نوبل اعلام کردند.

اما فارغ از همه این موارد، سکوت باب دیلن پس از برنده شدن هم سوژه بسیاری از رسانه شده بود زیرا این ترانه سرا هیچ واکنشی به این امر نشان نداده و کسی نمی دانست که آیا از برنده شدن چنین جایزه مهمی خوشحال است یا خیر.

اما این سکوت بالاخره شکسته شد و دیروز باب دیلن در تماس تلفنی به سارا دانیوس، منشی ثابت آکادمی نوبل سوئد بیان داشت که: «من برای این افتخار که نصیبم شده بسیار سپاسگزار هستم.»

دیلن ۷۵ ساله حدود ۲ هفته پس از دریافت جایزه یاد شده سکوت کرده بود و این امر باعث شده بود تا یکی از اعضای آکادمی وی را «بی ادب و متکبر» خوانده و کارش را غیراخلاقی بداند.

دیلن در تماس تلفنی خود در این رابطه بیان داشته که: «اخبار جایزه نوبل، من را در شوک برده و دهانم را دوخته بود.»

آکادمی نوبل پیش تر اعلام داشته بود که نمی داند آیا این هنرمند در مراسم اهدا جوایز شرکت خواهد کرد یا خیر، که دیلن به این جمله نیز پاسخ داده و بیان داشته: «بدون شک تمایل دارم در این مراسم شرکت کنم و این باعث افتخار من است.»

جا دارد اشاره کنیم که مراسم اهدا جوایز در ۱۰ دسامبر در استکهلم برگزار می شود و بهای این جایزه نیز معادل  ۹۲۷,۷۴۰ دلار است.

منبع: nbcnews
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود