یک ترفند ساده؛ چگونه متوجه شویم زمانی که در منزل نبودیم، برق قطع شده یا نه

با یک سکه و فنجان یخ از وضعیت محتویات فریزرمان خبردار شویم

یک ترفند ساده؛ چگونه متوجه شویم زمانی که در منزل نبودیم، برق قطع شده یا نه

مهم نیست که به چه علتی می خواهید منزل را ترک کنید، اینکه یک طوفان آمده و می خواهید برای در امان ماندن محل زندگی تان را ترک کنید یا قصد سفری چند روزه را دارید. به هر حال چند روزی در منزل نخواهید بود و می خواهید بدانید که در مدتی که در خانه نبوده اید آیا برق قطع شده یا خیر.

یک فنجان بردارید و آن را از آب پرکنید و آن را داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. سپس بر روی سطح یخ زده یک سکه قرار دهید و اجازه دهید که سکه همان جا بماند. وقتی برگشتید آن را چک کنید.

111

اگر زمانی که برگشتید سکه به جای آنکه روی سطح یخ قرار داشته باشد به کف فنجان انتقال پیدا کرده، آن وقت بدانید که برق در مدت نبودتان قطع شده. زمانی که برق قطع می شود، سکه با آب شدن آب به سمت پایین می رود و زمانی که برق دوباره وصل می شود سکه در همان پایین باقی مانده و آب دوباره یخ می زند. اگر سکه در همان جایی که می رفتید و آن را قرار داده بودید باقی مانده نشانه آن است که یا برق قطع نشده یا برای مدت کوتاهی قطع شده است.

بله ممکن است روش خنده داری به نظر برسد اما راهکاری است که جواب خوبی می دهد. در واقع شما با سایر مواد خوراکی که در فریزر دارید نمی توانید متوجه رفتن برق شوید چرا که با رفتن برق، آنها کمی آب می شوند و با بازگشت آن به حالت اولیه خود در می آیند. مهم ترین استفاده ای که می توان از این روش کرد این است که شما متوجه می شوید که اگر برای زمان طولانی برق منزل تان قطع شده باشد شاید بهتر باشد برخی از مواد غذایی که مستعد فساد بیشتر و سریع تری هستند، را دور بیاندازید.

با این روش ساده و شاید به ظاهر مسخره می توانید از وضعیت سلامت محتویات فریزر خود آگاهی پیدا کنید.

منبع: lifehacker
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Mag آبان ۱۰, ۱۳۹۵

    بهترین کار چک کردن ساعت وسایل برقی خونس