۵ راهکار خانگی و ۲ راهکار پزشکی برای رفع لک های تیره پوست

لیزر درمانی اولین چاره نیست

۵ راهکار خانگی و ۲ راهکار پزشکی برای رفع لک های تیره پوست

بسیار طبیعی است که با افزایش سن، میزان لک های پوست خصوصا در ناحیه صورت بیشتر شود. برخی از افراد مخصوصا خانم ها حساسیت بیشتری به این موضوع دارند.

اگرچه تکنولوژی توانسته با استفاده از روش های لیزر درمانی بسیاری از این لک ها را از بین ببرد با این حال، گروهی از پزشکان بر این باورند که هرچقدر کارهای کم آسیب روی پوست کاهش یابد، نتایج بهتر و امنیت بیشتری را در آینده فرد به همراه خواهد داشت. خصوصا اینکه هنوز از کامل بی خطر بودن این روش های لیزر درمانی نمی توان چیزی گفت چرا که گذر زمان بیشتری لازم است که بتوان در این مورد به نظر قطعی دست پیدا کرد.

با این مقدمه کوتاه به سراغ روش هایی می رویم که به راحتی می توانید آنها را در خانه انجام دهید تا لک های صورت را در وضعیت بهتری قرار داد. البته در انتها دو راهکار پزشکی هم بیان شده که به آن دو مورد هم خواهیم پرداخت.

از سروم «ویتامین سی» استفاده کنید

1

بدانید که ویتامین سی نمی تواند معجزه کند و تمام لکه های پوست شما را از بین ببرد اما با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی خود می تواند به پوست شما از طرق دیگری کمک رسانی کند. دکتر پیل ورکین در این باره می گوید: “ویتامین سی، می تواند باعث شفافیت پوست تان شود. اگر هر صبح و شب از این سرم استفاده کنید و در طول روز و در مقابل آفتاب هم در کنار آن ضدآفتاب روی پوست صورت تان بمالید، درخشندگی و شفافیت فراوانی را به پوست خود خواهید داد.

از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید

2

زمانی که پوست تان شروع به تغییر رنگ می کند و به دنبال آن، لک هایی هم بر روی آن شکل می گیرد. به گفته دکتر وریکن زمانی که در مقابل آفتاب قرار می گیرید، ملانین موجود در رنگدانه های پوست شما تحریک و فعال تر می شوند، بنابراین حتی اگر از یک کرم ضدآفتاب گران و برند معروفی استفاده نمی کنید به این نکته توجه داشته باشید که در ضدآفتابی که می زنید، ترکیباتی چون تیتانیوم و یا زینک وجود داشته باشد که بسیار موثرتر از مواد شیمیایی هستند.

از کرم یا سرومی استفاده کنید که در آن ماده به نام «نیاسینامید» وجود داشته باشد

3

دکتر آنتونی یون، رئیس بورد جراحان پلاسیتک بر این باور است که کرم یا سرمی که «نیاسینامید» در آن وجود داشته باشد، می تواند تاثیر فراوانی در روشن کردن لکه هایی داشته باشد که بر اثر افزایش سن به وجود آمده اند. وی به این موضوع هم اشاره می کند که می توان این کار را بدون پرداخت مبلغ زیادی انجام داد و می گوید می توان از سرم ها یا کرم هایی که دارای این ماده هستند بسیار مقرون به صرفه استفاده کرد. وی بر این نکته نیز اشاره می کند که نتیجه حاصل از استفاده از این ماده، اثرات خود را بین ۶ تا ۸ هفته نشان می دهد.

از عصاره های طبیعی بهره بگیرید

4

اگر در گروه افرادی قرار دارید که علاقه ای به استفاده از ترکیبات شیمیایی ندارید می توانید از عصاره گیاهانی چون شیرین بیان استفاده کنید که به راحتی هم قابل تهیه هستند. دکتر یون می گوید روزی دو بار از عصاره ریشه شیرین بیان استفاده کنید و در طول تنها دو ماه به راحتی متوجه شفافیت و درخشندگی پوست تان خواهید شد.

از لایه بردارهای خانگی استفاده کنید

5

یکی از روش هایی که می تواند در برطرف کردن این لک ها موثر واقع شود، به کار گرفتن موادی است که بتواند لایه های سطحی پوست را از روی آن جدا کند. دکتر سینتیا بیلی از بخش پوست کالیفرنیای شمالی می گوید، اسیدهای آلفا هیدروکسی همانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک می توانند موثر باشند. وی تاکیید می کند که کرم های حاوی چنین موادی باید بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام استفاده شوند تا بهترین اثر برای لک بری را داشته باشند.

مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی که او تجویز کرده 

download

اما در مواقعی که احساس ضرورت به مراجعه به متخصص پوست را پیدا می کنید، حتما این کار را انجام دهید. دکتر بن بهنام، متخصص پوست در سانتا مونیکا، توصیه می کند از کرم هایی استفاده شود که ماده ای به نام hydroquinone دارند که کارکرد سفیدکنندگی دارند. از کرم Glytone Skin استفاده کنید که روشن کننده است و دارای ۴ درصد hydroquinone هم باشد.

لایه برداری با دستگاه یا لیزر درمانی 

7

اگر واقعا به دنبال یک تفاوت بسیار فاحش هستید از پزشک تان بخواهید از لیزر درمانی استفاده کند. مثلا در نوع «بی بی اِل» کار اصلی، هدف قرار دادن لکه های قهوه ای است. دکتر بهنام در این باره می گوید اگرچه لایه برداری و لیزر درمانی، روش هایی هستند که خیلی سریع جواب می دهند با این حال برگشت پذیرند خصوصا اگر بیش از اندازه در مقابل آفتاب قرار می گیرید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود