سه دلیل برای آن که نباید هنگام عصبانیت جر و بحث کنیم

سه دلیل برای آن که نباید هنگام عصبانیت جر و بحث کنیم

ما در چنین شرایطی نباید با دیگران مشاجره داشته باشیم. تقریبا همه می دانند که این کار، کار درستی است. اما گاهی اوقات، افراد طی بحث های داغ، کنترل احساساتشان را از دست می دهند و به جر و بحث می پردازند. ما در این مقاله قصد داریم دلایلی که باید از این مسئله پرهیز کنیم را برای شما تشریح نماییم.

شما فکر می کنید که همه علیهتان هستند

watch-mr-mrs-smith-online-w700

افراد هنگام عصبانیت، نه تنها کنترل احساسشان را از دست می دهند، بلکه به خاطر عملکرد داخلی مغز، باورهایشان را نیز به فراموشی می سپارند. روانشناسان می گویند که اگر ما در شرایط بدی قرار داشته باشیم، تمام سخنان و رفتارهای طرف مقابل را به عنوان توهین تلقی می کنیم. ما بدون دلیلی خاص بر سر او فریاد می زنیم و این امر، رابطه و دوستی را پایان خواهد داد.

شما ناخواسته طرف خود را عصبانی می کنید

7072110-__-5-1473685487-650-f467de42a7-1476097872-w700

دانشمندان طی مطالعات خود، به این نتیجه رسیده اند که عصبانیت ما در شرایط بد می تواند به طرف مقابل نیز منتقل شود. این موضوع باعث می شود که شما نتوانید مشاجره را به درستی حل و فصل کنید.

شما نمی توانید به سخنان طرف مقابل گوش دهید

mrmrssmith_172pyxurz-w700

عصبانیت، توانایی منطقی بودن را از شما خواهد گرفت. به همین دلیل، هنگام مشاجره شرایط بدتری در مقایسه با هنگامی که آرام هستید خواهید داشت. در این گونه مواقع، نمی توان منطقی به طرف مقابل نگاه کرد و به حرف هایش گوش داد. اگر طرف شما انسانی باهوش و کاریزماتیک باشد، گمان می کنید که مشکل به وجود آمده چندان جدی نیست و می توان خیلی سریع راه حلی موثر برایش پیدا کرد.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محسن آبان ۱۴, ۱۳۹۵

    anger managment دوره فوق کارامد کنترل عصبانیت هست .بهترین عمل هنگام خشمگین شدن ابراز ان با تن اهنگ ملایم است .
    ممنون از نویسنده