وحشت در سرزمین آفتاب تابان؛ نشست ناگهانی زمین در وسط شهر فوکوئوکای ژاپن حفره ای عظیم و ۱۵ متری پدید آورد [تماشا کنید]

وحشت در سرزمین آفتاب تابان؛ نشست ناگهانی زمین در وسط شهر فوکوئوکای ژاپن حفره ای عظیم و ۱۵ متری پدید آورد [تماشا کنید]

نشست خاک، پدیده ایست که به شدت مورد تواجه مهندسان عمران قرار دارد. این پدیده می تواند حوادث زیادی به وجود آورد و باید آن را جدی گرفت. به همین منظور، متخصصان ژئوتکنیک با استفاده از روشهای مختلف، اقدام به بهسازی خاک و زمین می کنند. با وجود این کارها، باز هم حوادث این چنینی رخ می دهند.

بر اساس اخبار منتشر شده، یک حفره بزرگ در شهر فوکوئوکای ژاپن باز شده است. در این حادثه که نزدیک به ایستگاه هاکاتا رخ داده، منطقه ای به طول ۳۰، عرض ۲۷ و عمق ۱۵ متر درون زمین باز شده است. این رویداد توسط دوربین ها شکار شده و می توان آن را مشاهده نمود. چاله به وجود آمده، یک چهار راه را به طور کامل بلعیده است. به نظر می رسد این حادثه به علت عملیات عمرانی در حال انجام به منظور توسعه خطوط مترو رخ داده باشد.

محققان در پی یافتن راهی هستند که از گسترش یافتن حفره جلوگیری کند. آن ها قصد دارند در اولین فرصت، چاله را با خاک پر کنند تا ساختمان های اطراف از خطر شکست و گسیختگی رهایی یابند. احتمال نشت گاز نیز وجود دارد و در این رابطه، هشدارهای لازم به شهروندان داده شده است. تخلیه محل های اطراف نیز دیگر اقدامی است که در دستور کار قرار دارد. در ادامه می توانید ویدیویی در این رابطه تماشا کنید.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود