تابلرون با کم کردن از قله های شکلاتش همه را شوکه کرد

پیامدهای جدا شدن از اتحادیه اروپا

تابلرون با کم کردن از قله های شکلاتش همه را شوکه کرد

دوستداران شکلات های خارجی به خوبی با نام تابلرون (Toblerone) آشنا هستند؛ شکلات های مثلثی خوشمزه ای که در رنگ های گوناگون عرضه می شوند. حالا کمپانی تولیدکننده تابلرون اعلام داشته که به دلیل هزینه بالای مواد اولیه ی تولید این شکلات ها، در نظر دارد فاصله میان مثلث ها را افزایش داده و به موجب آن، از وزن این خوراکی شیرین و دوست داشتنی کم کند.

بسیاری از رسانه ها این مساله را از پیامدهای جدا شدن سوئیس از اتحادیه اروپا ذکر کرده اند اما کمپانی موندلیز که مالک تابلرون است آن را رد کرده اما در همین راستا بیان داشته که نوسانات نرخ ارز چندان خوشایند و مطلوب نیست.

1

ایجاد فاصله بیشتر بین مثلث ها باعث می شود تا وزن شکلات های ۴۰۰ گرمی به ۳۶۰ گرم و ۱۷۰ گرمی ها به ۱۵۰ گرم کاهش یابد. این در حالی است که قیمت آنها به قوت قبل باقی خواهد ماند.

2

در این راستا بسیاری از مردن اروپا به نشانه اعتراض به این امر در شبکه های اجتماعی بیزاری خود از جداشدن از اتحادیه اروپا و پیامدهای پس از آن را علنی کرده اند.

پیش از تابلرون، دیگر کمپانی های اروپائی  نیز برای ایجاد تعادل بین هزینه ها و درآمدهای خود، قیمت محصولاتشان را افزایش داده بودند.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود