دونالد ترامپ نمی تواند فرزندانش را به سمت های دولتی منصوب کند

دونالد ترامپ نمی تواند فرزندانش را به سمت های دولتی منصوب کند

بر اساس قوانین ضد روابط خانوادگی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا نمی تواند فرزندان خود را به سمت های مختلف در کابینه منصوب کند. این قانون که در سال ۱۹۶۷ به تصویب رسیده، باعث می شود که مقامات رسمی مانند رئیس جمهور نتوانند بستگان خود را در پست های مهم سازمان های اجرایی قرار دهند. تیم مشاوره ترامپ، احتمال داده بود که پسر وی به عنوان وزیر کشور انتخاب شود.

آقای ترامپ در این رابطه اظهاراتی را بیان کرده بود. جالب است که وی نام «ایوانکا ترامپ» دختر بزرگش را به عنوان تنها کسی که برای پست وزیر کابینه در نظر دارد، مطرح نموده است. او در پاسخ به سوالی درباره گزینه های احتمالی زنان برای حضور در دولتش گفته بود: “من می توانم اسامی زیادی را به شما بگویم. یکی از آن ها ایوانکاست. او شهرت زیادی دارد و کارش را خیلی خوب انجام داده است.”

این گونه کارها و انتصاب ها، با مانعی بزرگ به نام قانون ضد روابط خانوادگی رو به روست. تصویب این قانون در سال ۱۹۶۷ میلادی، پاسخ محکم کنگره به کارهای جان اف کندی بود. رئیس جمهور وقت قصد داشت برادر خود را به عنوان دادستان معرفی کند.

نیل اسمیت سناتور جمهوری خواه تلاش زیادی برای تصویب آن انجام داد و قانون جدید را هم به قوه مجریه و هم به قوه مقننه ابلاغ نمود. این قانون برای کنگره هم لازم الاجرا شد، زیرا ۵۰ عضو، همسران خود را در لیست پرداخت حقوق قرار داده بودند.

برخی محققان اعتقاد دارند که استفاده از این مسئله برای کابینه دولت، خلاف قانون اساسی آمریکاست و می تواند مواردی را به رئیس جمهور تحمیل کند. ترامپ می تواند فرزندان خود را برای رهبری نیروهای وظیفه در نظر گرفته و یا به پست های غیر رسمی سیاسی منصوب کند. به عنوان مثال، بیل کلینتون در سال ۱۹۹۳، همسر خود را به عنوان نیروی رسمی برای اصلاحات بهداشتی برگزید.

منتقدان از این مسئله شکایت داشتند و قابلیت نیروی ویژه برای ملاقات های غیر رسمی را خلاف قانون ضد روابط خانوادگی می دانستند. دادگاه استیناف، هردو مسئله یعنی سمت نیروی ویژه و ملاقات های پنهانی خانم کلینتون را تایید کرد.

منبع: huffingtonpost
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود