حقایق عجیب در مورد ناخن های انگشتان پا

حقایق عجیب در مورد ناخن های انگشتان پا

دو تن از مدیران اجرائی و تحقیقات موسسه پیشگیری از بیماری های پا به نام های «رابرت تامپسون» و «ریک منده» اطلاعات جالبی در مورد ناخن های انگشتان پا ارائه داده اند که در ادامه می توانید مطالعه کنید.

ناخن های انگشتان پا در واقع پنجه های انسان هستند

1

تقریبا همه پستانداران پنجه یا سم دارند و انسان، ناخن. گفته می شود که این ناخن ها در زمان های گذشته برای بلند کردن اجسام (همانند ناخن انگشتان دست) مورد استفاده قرار می گرفته اند.

برخی دانشمندان اعتقاد دارند که ناخن انگشت پا به حفظ تعادل انسان کمک می کند

2

ناخن های انگشتان پا به درک بهتر حس های عمقی کمک می کند. حس عمقی در واقع مکانیزم حسی است که حواس انسان را از محیط اطراف پرت کرده و به حفظ تعادل کمک می کند.

باکتری ها و قارچ ها در فضای بین ناخن و پوست اجتماع کرده و رشد می کنند

3

در زیر ناخن های هر پا، حدود ۱۲۵ هزار غده عرق وجود دارد که موجب مرطوب نگه داشتن پا و گرم ماندن آن می شوند. در نتیجه بهترین بستر برای رشد باکتری و قارچ هم خواهند بود که به عفونت و بوی بد پا منجر می شوند.

آلودگی ها، کثیفی، آشغال و لوسیون هایی که استفاده می کنید در این قسمت از بدن هم ته نشین می شوند

4

برخلاف تصور، ناخن های پا تمیز نیستند

5

حتی اگر تصور می کنید که ناخن های تمیزی دارید، باید هر روز دست کم یک بار ناخن های خود را با آب ولرم و صابون ملایم بشوئید تا میکروب ها از بین بروند. زیرا این ناخن ها فقط در ظاهر تمیز هستند و در واقع بستر رشد قارچ و باکتری محسوب می شوند.

ناخن انگشتان پا نیز از همان بافت پوست مرده تشکیل می شوند اما دو تا سه مرتبه ضخیم تر هستند

6

ریش ریش شدن پوست کناره ناخن معمولا به دلیل خشک شدن پوست رخ می‌ دهد

7

ریش ریش شدن پوست کناره ناخن می تواند در نتیجه استفاده بیش از حد از مواد شوینده شیمیایی یا پدیکور نامناسب ایجاد شود. برخلاف تصور عموم این مشکل، در اثر کمبود ویتامین نیست.

در گوشت فرو رفتن ناخن پا

8

هنگامی که ناخن پا را بیش از حد کوتاه می کنید، لبه های آن وارد گوشت شده و رشد خود را در آنجا ادامه می دهد و این پدیده موجب دردناک شدن انگشتان خواهد شد. فرو رفتن ناخن در گوشت همچنین موجب ایجاد عفونت هم می شود.

پیشگیری از فرو رفتن ناخن در گوشت

9

برای این امر بهتر این است که ناخن را به طور صاف با ناخن گیر بگیرید و از کوتاه کردن لبه های آن با قیچی پرهیز کنید. برای اینکه ناخن صاف به سمت جلو رشد کند، می توانید توپ های ریز پنبه ای درست کرده و زیر ناخن بگذارید تا از خمیده شدن آن پیشگیری شود.

ناخن قارچ زده یکی از شایع ترین عفونت های ناخن است که با افزایش سن، احتمال بروز آن هم بیشتر می شود

10

به دلیل کم شدن جریان خون، به مدت طولانی در معرض میکروب ها قرار داشتن یا رشد آهسته ناخن های پا، احتمال ایجاد قارچ در آنها افزایش خواهد یافت.

مردان بیشتر از زنان به قارچ ناخن مبتلا می شوند

11

دلیل آن را می توان استفاده دائمی از جوراب و کفش های تنگ، پا برهنه راه رفتن در کنار ساحل یا استخر، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و دیابت اعلام کرد.

یکی از دلایل افتادن ناخن ها، عفونت قارچی است

12

عفونت قارچی که به دلایل گوناگون پدیدار می شود می تواند موجب افتادن ناخن بشود زیرا قارچ ها از کراتین موجود در پوست و ناخن تغذیه می کنند.

دلیل دیگر افتادن ناخن، ضربه خوردن است

13

در اثر ضربه های سنگینی که به پا وارد می شود، احتمال افتادن ناخن و آسیب دیدن ریشه ناخن زیاد خواهد بود.

حدود ۳ تا ۶ ماه طول می کشد تا یک ناخن دوباره رشد کند

14

ناخن به صورت طبیعی رشد خواهد کرد اما در صورت دردناک یا دفرمه شدن آن، شاید به عمل های جراحی نیاز باشد.

سندرم ناخن زرد

15

دلیل این امر چندان مشخص نیست اما گفته می شود که مسائل ژنتیکی همانند ضعف در سیستم لنفاوی (همانند برونشیت، سینوزیت و …) موجب ایجاد این عارضه می شود.

سیاه شدن ناخن انگشت پا

16

سیاه شدن ناخن پا می تواند در نتیجه تجمع خونمردگی در اثر ضربه دیدن باشد. قرمزی، بنفش یا قهوه ای بودن هم در نتیجه رشد باکتری هاست.

البته بد نیست بدانید که ملانوما که نوعی سرطان پوست محسوب می شود هم می تواند به سیاه شدن ناخن ها منجر گردد.

لاک زدن موجب تغییر رنگ ناخن می شود

17

لاک زدن مانع از رسیدن اکسیژن به سلول های ناخن می شود و در نتیجه این امر، ناخن رنگ لاک را به خود گرفته و زرد یا لکه دار دیده می شود.

منبع: buzzfeed
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Rey مهر ۱۴, ۱۳۹۷

    خیلی کامل بود و عکس و گیفایی که استفاده کرده بودید جالب بود?