مشکل بزرگ جنگنده ۱۴۰ میلیون دلاری اف ۲۲ عاقبت با هزینه ناچیز ۲۵۰ دلاری رفع شد

مشکل بزرگ جنگنده ۱۴۰ میلیون دلاری اف ۲۲ عاقبت با هزینه ناچیز ۲۵۰ دلاری رفع شد

جنگنده «F-22» که گران ترین جت در دنیا محسوب می شود، در پایگاه نیروی هوایی «تیندال» فلوریدا، با مشکلی عجیب و خطرناک در بخش رادارگریزی مواجه گشت. مسئله به وجود آمده، این هواپیمای ۱۹ متری را در معرض خطر قرار می دهد. قابلیت های رادارگریزی این جت ۱۴۰ میلیون دلاری، بسیار خیره کننده هستند و کمتر وسیله ای در دنیا مانند آن وجود دارد. به همین دلیل، «F-22» وسیله ای ایده آل برای نفوذ در پایگاه های دشمن به شمار می رود.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم، اهمیت فراوان این جنگنده برای نیروی هوایی را بیان می کنند. بنابراین هنگامی که مشکلی برای آن به وجود می آید، باید سریعا و به دقت حل گردد. تیم فنی پایگاه نیروی هوایی موفق شدند مسئله را سریع و ارزان حل نمایند.

ساموئل پریوِت یکی از مسئولان ارشد در این رابطه می گوید: “در طول عملیات، رئیس خدمه وظایف را به ما محول نمود. من باید علت دوباره رخ دادن مشکل پیش آمده را بررسی می کردم.”

به خاطر اهمیت این نوع هواپیماها و محرمانه نگه داشتن اطلاعات شان توسط دولت، علت دقیق مشکل به وجود آمده مشخص نیست. تلاش های تیم فنی، در دو روز به نتیجه رسید و مسئله برطرف گشت. آقای پریوِت توانست توسط یک ماشین ساخت خودش، با تنها ۲۵۰ دلار، مشکل این جنگنده گران قیمت را برطرف سازد و در بیش از ۲۰۰ ساعت زمان باارزش نگهداری و پرواز، صرفه جویی نماید.

در نهایت این هواپیما آماده پرواز است و به ۱۸۶ نمونه دیگر «F-22» می پیوندد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Hosein Rastegar آبان ۲۶, ۱۳۹۵

    چه خبر بی سر و ته ای
    چش بوده. چطور درست شده