بادکنک آرایی: کسب و کار جذاب برای مشتریان میلیونر

گزارش روزیاتو از رواج گسترده بادکنک آرایی در سبک زندگی ایرانیان

بادکنک آرایی: کسب و کار جذاب برای مشتریان میلیونر

رواج شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در ایران را باید یکی از مهم ترین عوامل ظهور شیوه های جدیدی از کسب و کار در ایران دانست. حضور ده ها میلیون کاربر ایرانی در محبوب ترین شبکه اجتماعی غیر سیاسی این روز ها، سبب شده تا بسیاری از کسب و کارهای دنیای سنتی، رونق فعالیت خود را با اطلاع رسانی اینستاگرامی و تلگرامی هدایت کرده و از دنیای سایبر، به بازاریابی و تبلیغات گسترده اقدام کنند.

یکی از این فعالیت ها، بادکنک آرایی بوده که به نظر می رسد به واسطه جذابیت آن برای قشرهای مختلف سنی در سراسر کشور، مشتریان و مخاطبان و فعالان زیادی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد میدان کرده است. گزارش امروز روزیاتو شما را با این کسب و کار جالب آشنا می کند. همین جا بدانید که در نیمه نخست سال ۹۵، آبگوشت و روده و بادکنک، از جمله اقلام صادراتی جذاب ایران به کشورهای اروپایی و آسیایی بود.

با ما همراه باشید.

از دورکاری تا شتاب دهنده ها برای بادکنک سازی دیجیتالی

اینستاگرام امروزه عامل پدید آمدن سبک جدیدی از کسب و کارهای خلاقانه و بعضاً عجیب و غریب در سراسر کشور شده است که بعضاً، نوجوانانی که هنوز دیپلم نگرفته اند، صاحب کانال های چند صد هزار نفری و صفحات پر مخاطب بوده که برندها و فعالان اقتصادی کوچک و بزرگ، از ظرفیت های اطلاع رسانی آن ها به صورت روزانه بهره می برند.

b7

از طرفی، دنیای اپلیکیشن های موبایلی نیز فرصتی برای معرفی بهتر فعالیت های تجاری گوناگون در شبکه های اجتماعی شده که فرصت های کارآفرینی دیجیتالی جالب توجهی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد و دنیای دور کارها (freelancers)، سرمایه پذیرهای دیجیتالی (crowd funders) و شتاب دهنده ها (accelerators)، رونق کسب و کارهای دیجیتالی خلاق و جذاب را تسریع کرده اند.

حتی اگر شما امروزه ایده ای داشته باشید که برای انجامش، به دنبال متخصص باشید، پرتال های فریلنسنیگ، این امکان را برای شما فراهم می کنند. حتی اگر برای توسعه این ایده نیز پس از انجام، سرمایه کافی در اختیار نداشته باشید، کرادفاندر ها این وظیفه را بر عهده می گیرند و برای کسب و کار شما، سرمایه گذار پیدا می کنند. حتی اگر از روز اول هم برای ایده های ناب و بکر، روش کاری درست و سرمایه گذار مطلوب بخواهید، شتاب دهنده ها در خدمت شما هستند.

b8
بادکنک آرایی برای جشن های تولد، مخاطبان بسیاری دارد

به هر حال، اسباب بزرگی برای موفقیت در کسب و کار باید همه آماده شود تا در جادوی دیجیتال، بسیاری از رویاهای هیجانی را جامه عمل پوشاند. حتی اگر این اسباب بزرگی، در کسب و کاری به نام بادکنک و بادکنک آرایی باشد. باز هم دنیای دور کاری و سرمایه پذیرهای دیجیتالی و شتاب دهنده ها، می توانند به یاری دنیای بادکنکی شما بشتابند.

تا کنون به شماری از ایده های جذاب و جالبی که اینستاگرام و اینترنت، زمینه موفقیت و رونق آن ها را در داخل و خارج از کشور فراهم کرده است اشاره کردیم. مانند کافی شاپ سیار، دهکده گردشگری عباس برزگر، کیک های لواشکی بانوی گیلانی که همه با توان افزایی دیجیتالی، مخاطبان بسیاری را به سمت ایده های خلاق کسب و کارشان، جذب کرده اند.

بادکنک آرایی هم دنیای  خاص خود را دارد که در این ویدئو ، با دنیای جذاب آن آشنا می شوید.

داستان جذابی به نام بادکنک آرایی برای میلیونر ها

اکنون یکی دیگر از فعالیت های جالبی که اینستاگرام و کانال های شبکه های اجتماعی، عامل رونق و موفقیت و داغ شدن آن در میان کاربران ۴۸ میلیونی جامعه اطلاعاتی کشور شده اند، داستان بادکنک و بادکنک آرایی و خدمات مربوط به بادکنک است!

بله! قضیه خیلی ساده است!

بادکنک، این وسیله ای که شما در زمان کودکی و جشن تولد از آن استفاده می کردید، اکنون محل امرار معاش ده ها هزار نفر در سراسر کشور شده است و برخی نیز به طور تخصصی و حرفه ای در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

ساخت بادکنک های گازی که با هلیوم، ده ها متر ارتفاع می گیرند و دنیایی از بادکنک های رنگی را بر فراز آسمان در کنار برج ها و مناطق تجاری و مسکونی و حتی رویدادهای خاص به احتراز در می آورند، کار همین تشکیلاتی است که کارشان، آماده سازی و پرتاب بادکنک است!

b9
بادکنک آرایی در جشن های خصوصی، کسب و کار جذاب اینستاگرامی ها

برخی هم این امکان را دارند که بادکنک های زمین به هوا و هوا به زمین و هوا به هوا را با تجهیزاتی که دارند پخش کرده و یک فضای رویایی را بر اساس درخواست مشتری، به وجود آورند که البته نمونه آن را می توان در راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن هر سال در میدان آزادی  تهران تماشا کرد.

بادکنک آرایی، هنری جذاب و کسب و کار جالبی است که موفقیت و رونق آن را باید در سال های اخیر، هم چون شکلات آرایی و پاساژ گردی و کافی شاپ نوردی و ایونت بازی!، در کانال های اینستاگرام و صفحات تلگرام جست و جو کرد.

در کشور، با توجه به افزایش میزان تقاضا برای تزئین مجالس و مراسم گوناگون شخصی و حتی سازمانی توسط بادکنک و تیم های بادکنک آرایی، مجموعه هایی به طور تخصصی برای تولید، عرضه و فروش بادکنک و خدمات مربوطه در سراسر کشور تشکیل شده که از طریق جادوی شبکه های اجتماعی، مخاطب مداری می کنند.

اگر سری به خیابان میرزای شیرازی یا به برخی از پاساژ های معروف تهران و حتی مراکز استان های کشور بزنید، عروسک های چینی و بادکنک های تایلندی و گل آرایی و سبد گل های مربوط به مراسم خاص همچون ولنتاین و اعیاد، کسب و کارهای پر رونق پر مخاطبی هستند که با ابزار دیجیتال، روز به روز در حال توسعه فعالیت هستند.

بادکنک و بادکنک آرایی نیز، از این قافله عقب نمانده و امروزه شاهد بارگذاری ده ها پرتال تخصصی در زمینه بادکنک آرایی هستیم. جشن ها و تولد های خصوصی که در اینستاگرام نیز بعضا، تصاویر آنچنانی آن ها منتشر می شود، خیلی ها را که معتاد سبک زندگی دیجیتالی شده اند، برای جشن های رویایی بادکنکی، وسوسه می کند.

بادکنک و سبک زندگی دیجیتالی

بادکنک و بادکنک آرایی را باید به تصویری که ما هر روز در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنیم، تا حدودی نسبت دهیم. افرادی که برای دوستان و همسران و آشنایان، میلیون ها تومان خرج بادکنک آرایی و ساخت لوکیشن های جذاب از طریق موسسات برگزار کننده تخصصی و حرفه ای جشن تولد و مهمانی های خاص می کنند!، روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

افزایش شمار بادکنک باز ها،‌ رونق کسب و کار فعالان بادکنک آرایی را نیز سبب می شود تا آن ها بتوانند از ابزارهای کم ارزش، ارزش افزوده های میلیونی و فضایی جذاب و رمانتیک را برای نوستالژی باز ها، تدارک ببینند.

بادکنک بازی و بادکنک آرایی هم مانند موج سلفی بازی و هشتگ نویسی، در چند سال اخیر به سبک زندگی دیجیتالی خیلی ها اضافه شد و بستری را فراهم کرد که خیلی ها برای یک جشن تولد ساده، متری ۴۰ هزار تومان هزینه بادکنک آرایی های خاص بدهند.

چرخ زندگی بادکنکی!

همان طور که گفتیم، چرخ زندگی بعضی ها در روزگار امروز ما، با بادکنک و بادکنک آرایی می چرخد و اگر شما گشتی در گوگل بزنید، با سایت ها و وبلاگ ها و کانال های عریض و طویل و بعضاً پر بیننده ای مواجه می شوید که برای این امر، بارگذاری شده است و به نظر می رسد که کسب و کار داغی هم داشته باشند.

گر چه مانند هر فعالیت کارآفرینی جذاب، فراز و نشیب هایی دارند اما، به عنوان کالاهای لوکس، مشتریان پر و پا قرص بسیاری در سراسر کشور به انتظار نشسته اند. یکی از فعال ترین بادکنک آراهای کشور را باید پونه جعفری و موسسه بادکنک آرایی تخصصی اش دانست که در این زمینه،‌ دستاوردهای شغلی و تجارب بسیاری را در کارنامه دارد.

b1
پونه جعفری، نخستین بادکنک آرای تخصصی ایران

دختر جوانی که دانش آموخته قزاقستان بوده و کارشناسی ارشد زبان روسی دارد، اما به واسطه تحصیل در رشته طراحی لباس، عاشق کارهای فانتزی و نوستالژی بوده و فعالیت بادکنک آرایی حرفه ای را در دستور کار خود قرار داده است. وی پیش تر به خبرگزاری مهر گفته بود که بادکنک آرایی، کسب و کار مهم و بزرگی در سراسر دنیا بوده و هنوز این قضیه در ایران جایگاه چندانی ندارد.

او تیم خود را نخستین گروه تخصصی بادکنک آرایی در کشور می داند که آموزش مربوطه را پیش اساتید روسی و ایتالیایی در قزاقستان فراگرفته و امیدوار است در ایران، کسب و کار گسترده ای را برای خودش دست و پا کند. این خانم می گوید که حتی شب عروسی اش، مهمانان را با همسرش رها کرده و مشغول بادکنک آرایی مجلس بود!

نکته جالب توجه آن است که در کسب و کار بادکنک آرایی خانم جعفری، ماموریت برگزاری مجلس و مراسم، تاثیر زیادی در رنگ بندی بادکنک و روان شناسی و نصب آن داشته و آن ها تا کنون ده ها مراسم بادکنک آرایی مذهبی، ملی، خصوصی و سازمانی را در سراسر کشور، برگزار کرده اند.

نکته جالب دیگر آن که، بادکنک آرایی بیست و دو بهمن هم در چند سال اخیر، توسط تیم بادکنک آرایی خانم جعفری انجام شده است. بادکنک باران میدان آزادی تهران در روزهای پایانی سال، فعالیت جذابی است که توسط این گروه خلاق و کارآفرین انجام می شود.

اینستاگردی بادکنکی

اینستاگرام ایرانیان، دنیای عجیب و جالبی دارد که در آن کسب و کارهایی مشاهده می شود که طیف خاصی از جامعه مخاطبش هستند و البته صدها هزار نفر را شامل می شود.

یکی از موسساتی که در این زمینه فعال است، موسسه بالونا بوده که به عنوان نخستین موسسه تخصصی و حرفه ای دکورهای بادکنکی و ساخت بالونها و سازه های بادی تبلیغاتی فعالیت دارد و برنامه های بادکنک آرایی تخصصی گسترده در ۸ سال اخیر در دستور کار قرار داده است.

ایران بالون، یکی دیگر از فعالان بادکنک آرایی در کشور است که مخاطبان زیادی در اینترنت دارد. این مجموعه فعالیت های تخصصی مربوط به بادکنک را انجام می دهد مانند چاپ بادکنک، لوازم جانبی بادکنک، بادکنک آرایی تخصصی و غرفه سازی بر اساس بادکنک های جذاب رنگی.

b2
تصویر پرتال بادکنک آرایی مینیاتور

بادکنک مینیاتور، یکی از فعال ترین کسب و کارهای بادکنک آرایی در کشور است که در ده ها شهر، نمایندگی فعال دارد و خدمات بادکنک آرایی و حتی شکل سازی با بادکنک ها را به صورت حرفه ای آموزش می دهد. اینستاگرام این مجموعه بیش از ۲۲ هزار مخاطب دارد.

b3
اینستاگرام بادکنک آرایی مینیاتور

بیش از ۲۵ هزار عکس بر روی هشتگ بادکنک در اینستاگرام ارائه شده که البته همگی مربوط به بادکنک و بادکنک آرایی نیست، اما به هر حال، تصاویر جذابی را معرفی می کند که نشان می دهد، پدیده بادکنک آرایی در ایران فقط مختص سال های عروسی و مراسم جشن و تولد و امثالهم نیست.

b4
تصویر بادکنک های کریستالی ۲ هزار تومانی در مراسم عروسی

نکته هایی در بادکنک آرایی

b5
نمونه ای از بادکنک آرایی آرگا

استفاده از انواع مختلف بادکنک های تزیینی و بادکنک آرایی نقش مهمی در زیبایی تزئینات جشن های شما دارد و با به کارگیری آن می توانید فضایی متفاوت و زیبا ایجاد نمایید.

برای انجام این کار بهتر است از انواع بادکنک ها در رنگ بندی ها و با طرح های مختلف استفاده نمایید تا تزئینات زیباتری داشته باشید. همچنین نوع اتصال بادکنک ها به هم و ایجاد طرح های جدید و متفاوت نیز نقش مهمی در تزئینات جشن تولد شما دارد. در ادامه چند مدل زیبا و جذاب از تزئینات جشن تولد با بادکنک و تزئین میز تولد را ملاحظه می فرمایید که هر یک می توانند ایده جالبی برای انجام بادکنک آرایی شما باشند.

b6
ترکیب رنگ ها و شکل ها در بادکنک آرایی در جشن های خانگی

انتخاب طرح برای بادکنک آرایی اهمیت فوق العاده ایی دارد، توجه داشته باشید که می توانید با کمی خلاقیت و ابتکار و همچنین الگوبرداری از طرح های انجام شده، مدل و تصویر خاص و زیبایی را با بادکنک ایجاد نمایید.

 برای اینکار به تم تولد در نظر گرفته شده نیز توجه نمایید و سعی کنید از طرح و رنگ های مناسب و هماهنگ با تم جشن تولد استفاده نمایید و از این طریق زیباترین و جذاب ترین تزیین اتاق تولد را داشته باشید. در تصویر بالا، مدل زیبا و جذابی از انواع بادکنک آرایی و تزیینات متنوع با بادکنک برای جشن تولد و مهمانی های مختلف در منزل را مشاهده می کنید.

توصیه های بادکنکی روزیاتو

۱- اپلیکیشن هایی که به راحتی بتوان بادکنک ساز و بادکنک فروش و بادکنک آرا را پیدا کرد و در مراسم مختلف از آن استفاده کرد، ایده خوبی برای استارت آپ ها خواهد بود.

۲- بادکنک آرایی آرام آرام به عنوان کسب و کار جذاب و جدی در فضای جامعه اطلاعاتی کشور مطرح می شود. ارائه خدمات جانبی در این حوزه مانند تبلیغات و بازاریابی برند ها و تولید کنندگان کالا و خدمات، می تواند رونق کسب و کار و توسعه فرصت های شغلی را به ارمغان آورد.

۳- بادکنک آرایی، ارزش افزوده بالا دارد و مخاطبان بسیاری هم با وجود لوکس بودن با خود همراه می کند. علاقمندان به کارهای خانگی، از این فرصت استفاده کنند.

۴- سایت های جهانی بادکنک آرایی و خدمات وابسته، ایده های خوبی برای علاقمندان به کارهای فانتزی پر مخاطب ارائه می کنند.

ایده های خلاق و کسب و کارهای جالب را همواره در سرویس اجتماعی و گردشگری روزیاتو دنبال کنید.

آبا به نظر شما، بادکنک آرایی هم شغل است و باید تحت خدمات تامین اجتماعی برود؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • شیما آذر ۳, ۱۳۹۵

    وای
    این خیلی عالیه
    کاش منم در این شغل بودم
    همش فان هست
    coooooooool

  • امیر آذر ۳, ۱۳۹۵

    چه با حاله این کارها
    بنظرم یه کار جالب و هیجان انگیزه. مخصوصا برای مهدکودک ها
    من اپ بادکنک ارایی پیدا نکردم. کاش معرفی میکردین
    باتشکر

  • sahar آذر ۳, ۱۳۹۵

    i love this business

  • کیان آذر ۱۹, ۱۳۹۷

    با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر شرکت کیان پارسhttps://kianparsco.com/