۲۰ مجسمه بسیار متفاوت و مدرن که هر فردی را به تفکر وا می دارد [بخش اول]

خلاقیت، سادگی، تاریخ و ایده هایی از جنگ

۲۰ مجسمه بسیار متفاوت و مدرن که هر فردی را به تفکر وا می دارد [بخش اول]

زمانی که به خارج از مرزهای سرزمین خود سفر می کنید، چندان خوشایند نیست که به این نقاط رفته و از آثار مجسمه سازان مدرن که از تخته سنگ های ساده و فلزات معمولی، ساخته شده اند، دیدن نکنید.

برای اینکه برای شما میانبری به این سرزمین ها را بوجود آورده باشیم، فهرستی از خلاقانه ترین این مجسمه ها از سراسر جهان که عنوان شاهکارهای مجسمه سازی را نیز به خود گرفته اند را در این نوشته برخواهیم شمرد.

در بخش نخست این سفر که در دو بخش برای تان در نظر گرفته شده با ما همراه باشید:

مجسمه Force of Nature در دوحه قطر

1
مجموعه ای از این مجسمه ها توسط یک مجسمه ساز ایتالیایی به نام «لورنزو کوئین» در قالب «مادر طبیعت» شکل گرفته که در این نمونه زنی، سیاره زمین را با حرکتی دورانی به اطراف پرتاب می کند. نمونه کمی متفاوت تر از این مجسمه در انگلستان، آمریکا، موناکو و سنگاپور دیده می شود.

مجسمه شاعر معروف رومانیایی – میهای امینسکو – در «اونستی» رومانی

2
میهای امینسکو از مهم ترین شاعران رومانیایی زبان به شمار می رود که هم در رومانی و هم در مولدووا، محبوب و شناخته شده است. این مجسمه زیبا که خصوصا، در هنگام طلوع و غروب خورشید، نمایان می شود، برای بزرگداشت این شاعر بزرگ به وی هدیه داده شده.

مجسمه Mustangs of Las Colinas در اروینگ ایالات متحده آمریکا 

3
«رابرت گلن» مجسمه ساز، این اسب های وحشی را در حال یورتمه رفتن، با مجموعه ای از سنگ های گرانیت خلق کرده است. این ایده، سبک زندگی در روزهای نخستین در ایالت تکزاس آمریکا را به نمایش می گذارد.

مجسمه Black Hawk، در نیوهمشایر ایالت متحده آمریکا 

4
هنر «جان لوپز» شکلی از خلاقیت، استعداد و آگاهی نسبت به طبیعت را به تصویر می کشد. به کار گرفتن و سر هم بندی فلزات و تبدیل آنها به قطعاتی هنری از دلایل شهرت این مجسمه ساز بوده است.

مجسمه «عابران ناشناس» در لهستان 

5
«جرزی کالینا» با مجسمه های از جنس برنز، جمعیتی را به تصویر در آورده که در حال محو شدن و رفتن به زیر زمین هستند. این ایده الهام گرفته از تحمیل حکومت نظامی شبانه است که در ماه دسامبر سال ۱۹۸۱ میلادی در این کشور حاکم بود.

مجسمه «اسب آبی»، در تایپی تایوان 

6
این مجسمه ها که در باغ وحش تایپی قرار دارند، از نشانه های اهمیت به حیات وحش تلقی می شوند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر