از “هارپرز” تا “گرازیا”: با برترین مجلات مد و لباس دنیا

گزارش روزیاتو از ۱۰ مجله معروف دنیای رنگارنگ مد و لباس

از “هارپرز” تا “گرازیا”: با برترین مجلات مد و لباس دنیا

دنیای رنگارنگ و جذاب استیج (STAGE) با کت واک مانکن های ریز و درشتی که برای استایل بدنی خود، رژیم های سخت و جراحی های سنگین و مشکلات بسیاری را به جان می خرند تا سفیر برندهای مختلفی باشند که توسط طراحان خلاق مزون های مد و لباس در سراسر دنیا تولید و عرضه می شوند، روز به روز پر مخاطب می شود.

کمتر کسی را در دنیای امروز می توان سراغ داشت که گوشه چشمی به دنیای ویترین های جذاب فروشگاه های تولید لباس در شهر و دیار خود نداشته باشد و از رنگ سال و پوشش روز و سبک و سیاق طراحی و آرایش مردمان دیارش، بی اطلاع باشد.

اکنون به مدد شبکه های اجتماعی و فضای سایبر، با بمباران برندها و طرح های مد و لباس جدید و نوظهور از پایتخت های مد و لباس جهان هستیم که دنیای رنگارنگ سلبریتی ها نیز، از OSCAR تا CANNES و Grammy، تنور آن را داغ تر می کند. چهره هایی که بعضا برای نمایش یک لباس یا به گردن آویختن گردن بند یا گوشواره از فلان برند نیویورک یا لندن و پاریس، ده ها هزار دلار دریافت می کنند و حاشیه، پر رنگ تر از متن می شود.

دنیای مد و لباس، رسانه ای مهم در انقلاب دهکده جهانی به شمار می رود. دنیایی که بهترین ابزار برای تبلیغات و بازاریابی بوده و مخاطبان ۶ میلیاردی آن در اقصی نقاط گیتی، همواره مشتاقانه به استقبال این دنیای رنگارنگ و جذاب میروند تا در کوران جدیدترین مدل ها و استایل های طراحی شده توسط مزون های معروف شرق و غرب باشند.

در دنیای دیجیتال و با جادوی شبکه های اجتماعی، دنیای مد، به داخل گوشی های هوشمند میلیارد ها شهروند کره زمین آمده و اکنون همراهی با این دنیای عجیب و جالب و فرصت آفرین، خیلی سخت نیست. با این حال، هنوز هم نشریات پر مخاطب و معروف دنیای مد و لباس که سابقه برخی به قرن نوزدهم میلادی می رسد، پر مخاطب و تاثیرگذار هستند.

f2
هارپرز بازار و گرازیا، دو نشریه معروف دنیای مد از دو نسل متفاوت

در گزارش امروز سرویس هنر روزیاتو، شما را با ۱۰ مجله معروف دنیای مد و لباس جهان آشنا می کنیم و شما را به دنیای هارپر بازار قرن نوزدهمی و لوفیسیل قرن بیستمی می بریم.

با ما در گزارش جالب امروز همراه باشید.

هارپرز بازار ۱۵۰ ساله

نخستین نشریه مد و لباسی که معرفی می کنیم، نشریه هارپر بازار (HARPER’s BAZAAR) است. نشریه ای که امسال، یک صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و همچنان موثر ترین نشریه دنیای اسیتج در اقصی نقاط جهان به شمار می رود.

f1
تصویر روی جلد نشریه هارپرز بازار در سال ۱۹۷۲

بیش از ۱۴.۵ میلیون نتیجه جست و جوی ایندکس شده در گوگل برای این نشریه، نشان دهنده اهمیت فوق العاده آن در عرصه فشن دارد. این نشریه در سال ۱۸۶۷ میلادی آمریکا آغاز به کار کرد و مقرش در پایتخت مد و لباس این کشور یعنی نیویورک قرار دارد. شرکت HEARST MAGAZINES اکنون مدیریت این نشریه را بر عهده دارد.

ظرف یک قرن اخیر، ده ها نفر از کشورهای مختلف جهان، سردبیری این نشریه معروف دنیای مد و لباس را بر عهده داشتند که در حال حاضر، گلندا بایلی (Glenda Bailey) از آمریکا، سردبیری مطرح ترین نشریه فشن را در اختیار دارد. خانم گلندا، متولد انگلیس بوده و از سال ۲۰۰۱ میلادی به این سو، سردبیر نشریه بوده که نقش فعالی در توسعه مد در ایالات متحده ایفا کرده است.

f3

هارپرز بازار اکنون در ۳۲ کشور دنیا به زبان های مختلف چاپ و منتشر می شود.

فهرست سردبیر های هارپر بازار

اگر می خواهید با اسامی سردبیرهای معروف ترین نشریه مد و لباس دنیا آشنا شوید، اسامی زیر، میتواند شما را با تئوریسین های دنیای مد در قرن بیستم آشنا کند.

  • Mary L. Booth (۱۸۶۷–۱۸۸۹)
  • Margaret Sangster (۱۸۸۹–۱۸۹۹)
  • Elizabeth Jordan(۱۹۰۰–۱۹۱۳)
  • William Martin Johnson (1913–۱۹۱۴)
  • Hartford Powell (1914–۱۹۱۶)
  • John Chapman Hilder (1916–۱۹۲۰)
  • Henry Blackman Sell (1920–۱۹۲۶)
  • Charles Hanson Towne (1926–۱۹۲۹)
  • Arthur H. Samuels (1929–۱۹۳۴)
  • Carmel Snow(۱۹۳۴–۱۹۵۷)
  • Nancy White (۱۹۵۷–۱۹۷۱)
  • James Brady (۱۹۷۱–۱۹۷۲)
  • Anthony Mazzola (1972–۱۹۹۲)
  • Liz Tilberis (۱۹۹۲–۱۹۹۹)
  • Katherine Betts (۱۹۹۹–۲۰۰۱)
  • Glenda Bailey (۲۰۰۱–present)

هارپرز بازار در این نشانی: http://harpersbazaar.com قرار دارد. اینستاگرام ۲.۵ میلیون مخاطبی آن را نیز در این لینک دنبال کنید.

نشریه کوزموپولیتن

نشریه کوزموپولیتن (cosmopolitan) در سال ۱۸۸۶ میلادی در آمریکا منتشر شد و از سال ۱۹۶۵ تا کنون،‌ به عنوان مجله پر طرفدار زنان در عرصه سبک زندگی و مد و لباس فعالیت می کند. شرکت Hearst ، صاحب امتیاز  این نشریه است. خانم Joanna Coles سردبیری این نشریه ماهانه را بر عهده دارد.

f4

این نشریه را cosmo نیز می نامند و در طول سال، به موضوعات مربوط به سبک زندگی زنان، سلبریتی ها و هم چنین آخرین طرح های مزون های مد و لباس شرق و غرب جهان می پردازد. اکنون در ۶۴ کشور دنیا به ۳۵ زبان منتشر می شود و در ۱۱۰ کشور جهان مخاطب دارد.

اکنون بیش از ۳ میلیون نفر در سراسر جهان، مشترک این نشریه هستند. بیش از ۷۷ میلیون نتیجه جست و جوی ایندکس شده در گوگل درباره این نشریه نشان دهنده استقبال گسترده از محتوای آن در میان کاربران تور جهان گستر است.

سایت این نشریه در آدرس: cosmopolitan.com قرار دارد و در اینستاگرام در این لینک در دسترس است و بیش از ۱.۸ میلیون مخاطب دارد.

این نشریه فقط مسائل و دنیای مد زنان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و بر خلاف هارپرز بازار، دنیای مد مردان را اشاره ای نمی کند.

این نشریه را می توان با نشریه elle  فرانسوی ها مقایسه کرد که یکی از معروف ترین مجلات دنیای مد و لباس جهان به شمار می رود و مخاطبان بسیاری دارد. بسیاری از سلبریتی های دنیای ورزش و موسیقی و سینما، تا کنون بر روی جلد این نشریه ظاهر شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال elle.com مراجعه کنید.

نشریه ووگ

f5

یکی دیگر از نشریات خیلی معروف دنیای مد و لباس را می توان نشریه ووگ (Vouge) دانست که این روزها به واسطه حضور سلبریتی ها بر روی جلد آن، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. بیش از ۲۶۵ میلیون صفحه در اینترنت برای محتوای مجله ووگ ایندکس شده و یکی از بزرگان صنعت مد و لباس جهان به شمار می رود.

این نشریه، پر مخاطب ترین صفحه اینستاگرام دنیای مد و لباس را در اختیار دارد که بیش از ۱۳ میلیون فالوور آن را دنبال می کنند و تا کنون بیش از ۲۸۰۰ پست به اشتراک گذاشته است. این نشریه معروف را در این سایت می توان مشاهده کرد که به زبان های مختلفی اطلاع رسانی می کند.

f6

دنیای سلبریتی ها و مد و لباس آنها، از جذاب ترین محتواهایی است که این نشریه در نسخه های چند زبانه خود هر ماه در اختیار طیف میلیونی مخاطبان اینترنتی و مکتوب خود قرار می دهد.

این مجله در ابتدا به صورت یک هفته‌نامه اجتماعی در سال ۱۸۹۲ میلادی، انتشار یافت و اکنون در نه کشور جهان (آمریکا، استرالیا، برزیل، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک و اسپانیا) بطور همزمان منتشر می‌شود و ساختمان مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد.

ووگ سال گذشته به واسطه انتشار تصویری از ایرنیا شایک و کریس رونالدو، با بازتاب های خبری گسترده ای همراه شد.

بریتیش ووگ و وووگ پاریس

f9

نشریه بریتیش ووگ (British Vogue) که در سال ۱۹۱۶ میلادی در انگلیس منتشر شد، از جمله ۱۰ مجله معروف مد به شمار می رود. پرتال این نشریه در آدرس vogue.co.uk قرار دارد. همچنین نشریه ووگ پاریس که در سال ۱۹۲۰ میلادی منتشر شد، از جمله پر مخاطب ترین نشریه های مد و لباس در پایتخت مد اروپا به شمار می رود.

f8
تصویر اینستاگرام نشریه بریتیش ووگ

بریتیش ووگ بیش از ۱.۷ میلیون فالوور دارد و بیش از ۵ هزار پست به اشتراک گذاشته است. آن را در این نشانی دنبال کنید. این نشریه بیش از ۱۴ میلیون صفحه ایندکس شده در گوگل در اختیار دارد.

سایت این نشریه را در این نشانی دنبال کنید که در میان بانوان فرانسوی، مخاطبان زیادی دارد. صفحه اینستاگرام ۲.۴ میلیون مخاطبی ووگ فرانسه را در این نشانی مشاهده کنید.

f7
تصویر اینستاگرام نشریه ووگ پاریس

نشریه لوفیسیل

نشریه لوفیشیال یا لوفیسیل، یکی از معتبر ترین نشریه های مد و لباس جهان به شمار می رود که از پایتخت مد اروپا یعنی پاریس در سال ۱۹۲۱ به دنیای فشن آمد. این نشریه ماهانه که به زبان فرانسوی نسخه اصلی آن منتشر می شود، توانسته یکی از تاثیرگذار ترین مجلات دنیای رنگارنگ و جذاب مد نه تنها در فرانسه بلکه در اقصی نقاط جهان باشد.

f12

نام اصلی نشریه :‌ L’Officiel de la couture et de la mode de Paris” بوده و اکنون به ۳۰ زبان دنیا در ده ها کشور چاپ و منتشر می شود. گر چه این مجله به دنیای مد و لباس و سبک زندگی بانوان می پردازد، اما نشریاتی همچون: L’Officiel Hommes, L’Officiel Art and L’Officiel Voyage به عنوان زیر مجموعه لوفشیال، در عرصه مد و لباس آقایان نیز فعالیت دارند.

گروه رسانه ای Jalou Media Group که به خانواده ژالو اختصاص دارد، مدیریت این نشریه معتبر دنیای مد فرانسه را بر عهده دارد. لوفیسیل در فرانسه، تنها یک مجله مد معروف نیست که روی جلد آن، همواره با استقبال رسانه ها و عاشقان دنیای مد همراه می شود.

f10
تصویر پرتال لوفیسیل فرانسه

بلکه این نشریه، ۱۱ مجله در عرصه های طراحی و خرید و جواهرات نیز منتشر می کند که مخاطبان فراوانی دارند. این مجلات عبارتند از:

L’Officiel, Jalouse, L’Officiel Hommes, L’Optimum, L’Officiel Art, L’Officiel Voyage, La Revue des Montres, L’Officiel 1000 Modèles Collections, L’Officiel Shopping, L’Officiel 1000 Modèles Design, L’Officiel 1000 Modèles Joaillerie and L’Officiel Beauté

آقای دیمیتری ورسونتوف از سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون، سردبیری این نشریه معتبر مد فرانسه را بر عهده دارد. سایت این مجموعه در نشانی اینترنتی به آدرس: http://www.lofficielmode.com قرار دارد و یکی از پر بیننده ترین پرتال های دنیای مد اروپا به شمار می رود.

f11
تصویر اینستاگرام مجله مد و لباس لوفیسیل

هر یک از مجلات غیر فرانسوی زبان لوفیسیل، سایت رسمی مخصوص به خود دارد. مثلاً لوفیسیل آلمان در نشانی: lofficiel.de و لوفیسیل معروف هندی ها در نشانی lofficiel.in قرار دارند.

با وجود انتشار بیش از ۲ هزار عکس در صفحه رسمی اینستاگرام لوفیسیل، اما تنها ۱۰۷ هزار نفر مخاطب این صفحه هستند.

نشریه ووگ بافتنی

یکی دیگر از مجلات معروف دنیای مد و لباس را می توان نشریه ووگ بافتنی (Vogue Knitting) دانست که در سال ۱۹۳۲ میلادی در فلوریدای آمریکا آغاز به کار کرد و فعالیت اصلی مداومش را از سال ۱۹۸۲ ادامه داد. این سه ماه نامه، هیچ ارتباطی با نشریه معروف ووگ که در بالا اشاره کردیم، ندارد.

f13
تصویر ایندکس مجله ووگ بافتنی

سایت این مجموعه در آدرس http://www.vogueknitting.com قرار دارد و بیش از ۷ میلیون صفحه در اینترنت درباره این نشریه دنیای مد بافتنی ایندکس شده است.

f14

این مجله و روی جلد های معروفش، برای لباس های پاییزی و زمستانی، مخاطبان بسیاری دارد و الگوهای طراحی خوبی را در اختیار طراحان مزون های مشهور قاره سبز و قاره کهن قرار می دهد که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهد می کنید.

سرویس هنری روزیاتو بزودی برای علاقمندان به لباس های زمستانی، طرح های زمستانی ۲۰۱۶ ووگ بافتنی را ارائه خواهد کرد.

f15
طرح لباس بافتنی ووگ در زمستان ۲۰۱۴ میلادی

نشریه مد گرازیا

نشریه grazia را باید معروف ترین مجله مد ایتالیا دانست که در اروپا، یکی از پیشگامان صنعت مد و لباس به شمار می روند. گرازیا، از سال ۱۹۳۲ میلادی تا کنون، یکی از الهام بخشی ترین مجلات مد اروپا و جهان بوده و توانسته یک مجله هفتگی قوی دنیای مد بانوان باشد.

شرکت «آرنولدو موندادوزی ادیتوریه» که مقرش در پایتخت مد اروپا (میلان) واقع شده است، مدیریت این نشریه معروف را بر عهده دارد. گرازیا را هارپرز بازار اروپا می دانند که از نمونه های آمریکایی تا حدودی الهام گرفته است. گرازیا، اکنون یکی از شرکت های اقماری «سیلویو برلوسکونی»، نخست وزیر جنجالی اسبق این کشور به شمار می رود که امپراطوری رسانه ای و ورزشی گسترده ای دارد.

نخستین شماره بین المللی گرازیا در سال ۲۰۰۴ میلادی در بلغارستان منتشر شد. پس از آن، در فوریه ۲۰۰۵ میلادی، نخستین نسخه انگلیسی زبان گرازیا در لندن به گیشه فروش مطبوعات آمد. نسخه یونانی آن در سال ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد و در یک دهه اخیر، به ده ها زبان دیگر در ۳۵ کشور دنیا در اختیار مخاطبان دنیای مد و لباس ایتالیایی قرار گرفت.

ایتالیایی ها دارای برندهای معروفی در دنیای مدو لباس بوده و به همین خاطر، طراحان مزون های مطرح این کشور، یکی از الهام بخش ترین طراحان دنیای رنگارنگ فشن به شمار می روند که بخشی از فعالیت های خود را از طریق گرازیا، به جامعه جهانی معرفی می کنند.

گرازیا همچون لوفیسیل و هارپرز بازار و حتی elle، مخاطبان زیادی در کشورهای مختلف دنیا دارد و به همین خاطر، بر روی سایت های متعددی بارگذاری و به زبان های گوناگون منتشر می شود. یکی از سایت های آن در نشانی اینترنتی به آدرس: http://lifestyle.one/grazia قرار دارد.

f16

گرازیا در اینستاگرام، فعالیت بسیاری دارد که مثلا گرازیای هند را می توان در این نشانی دنبال کرد که بیش از ۲۴۴ هزار مخاطب دارد.

نشریه مد ماری کلر

نشریه مد و لباس MARIE CLAIRE در سال ۱۹۳۷ میلادی در پاریس منتشر شد و اکنون همچون نشریه لوفیسیل، از جمله مجلات معروف این کشور به شمار می رود. اعتبار این نشریه به اندازه هفت نشریه قبلی نیست اما مخاطبان بسیاری دارد.

این نشریه از ماهنامه‌ های فرانسه با موضوع زنان است که موضوعاتی چون تندرستی، زیبایی و مد و پوشاک را نیز پوشش می‌دهد. «ماری کلر» یکی از مجلات فرهنگی قدیمی فرانسوی است که به زبان‌های متعددی در بسیاری از کشورهای جهان منتشر می‌شود.

این ماهنامه نامش را از ماری کلر (زاده ۱۹۲۶)، موزیسین مشهور فرانسوی نوازنده اورگانون به عاریت گرفته ‌است. نواختن قطعات مشهور «یوهان سباستیان باخ» از آثار به یاد ماندنی ماری کلر شناخته می‌شوند. مجله ماری کلر در ۳۳ کشور و به ۱۷ زبان منتشر می‌شود و هر ماه در جهان ۱۵ میلیون خواننده دارد.

مخاطبان این ماهنامه، زنان جوان با تحصیلات بالا هستند که به موضوعات گوناگون علاقه‌مند باشند. مجله ماری کلر در سال ۱۹۳۷ توسط ژان پرووست (Jean Prouvost) بنیان گذاری شد و در آغاز به صورت هفتگی و هر چهارشنبه به چاپ می‌رسید.

f17

در فاصله ۱۹۴۲ تا ۱۹۵۴ مقام‌های آلمانی حاکم بر فرانسه از انتشار این مجله جلوگیری کردند اما پس از آن انتشار آن به طور ماهنامه از سر گرفته‌شد. پرووست در سال ۱۹۷۶ بازنشسته شد و دختر او «اِوِلین» عهده‌دار این مجله شد و شرکت لوازم آرایشی لورآل (L’Oréal) را نیز به شرکت پدرش افزود.

فهرست سردبیر های بین المللی ماری کلر فرانسه

  • Arnaud de Contades (France)
  • Anne Fulenwider (U.S.)
  • Marie O’Riordan (UK)
  • Dackie Frank (Australia)
  • Neena Haridas (India)

سی و هفت میلیون نتیجه جست و جوی ایندکس شده در موتور گوگل درباره ماری کلر نشان می دهد که عاشقان دنیای جذاب مد و لباس، به مطالب و محتوای تصویری این نشریه در عرصه فشن، علاقه زیادی دارند.

پرتال اینترنتی ماری کلر را در این نشانی http://www.marieclaire.com دنبال کنید.

سِوِنتین

گر چه مجله سونتین آمریکا (Seventeen) مخصوص نسل جوان است و بیشتر مخاطبان ۱۰ تا ۲۱ ساله را مد نظر دارد، اما در دنیای مد پر مخاطب آمریکایی، یکی از نشریات فعال به شمار می رود و شمارگان ماهانه آن، سبب شده تا در فهرست نشریات پر تیراژ جهان قرار بگیرد. این نشریه در سپتامبر ۱۹۴۴ میلادی منتشر شد.

f18
روی جلد سونتین، میشل اوباما، همسر رییس جمهور آمریکا قرار گرفت

اکنون شرکت walter Annenberg مدیریت آن را بر عهده دارد. سردبیری این نشریه را از سال ۲۰۱۰ میلادی به این سو   Michelle Tan آن بر عهده دارد. آفریقای جنوبی، فیلیپین، هندوستان، مالزی، سنگاپور، تایلند، انگلستان، ژاپن، کره جنوبی و چین، از جمله کشورهایی هستند که نسخه های غیر انگلیسی زبان سونتین در آنجا مخاطبان زیادی دارد.

جالب است که بدانید، نشریه مد و لباس و سبک زندگی سونتین، از جمله اسپانسرهای برنامه تلویزیونی معروف America’s Next Top Model به شمار می رود و معمولا برندگان این رقابت مد آمریکایی را بر روی جلد خود منتشر می کند.

فهرست سردبیرهای مجله مد سونتین

  • Helen Valentine (1944–۱۹۵۳)
  • Enid A. Haupt (۱۹۵۳–۱۹۷۰)
  • Midge Richardson (۱۹۷۵–۱۹۹۳)
  • Maci Hunter (1993–۱۹۹۴)
  • Caroline Miller (1994–۱۹۹۷)
  • Meredith Berlin (1997–۱۹۹۹)
  • Patrice G. Adcroft
  • Mia Fausto Cruz
  • Simon Dumenco
  • Sabrina Weill
  • Annemarie Iverson
  • Atoosa Rubenstein(۲۰۰۳–۲۰۰۷)
  • Ann Shoket (۲۰۰۷–۲۰۱۴)
  • Michelle Tan (2014–present)

این نشریه را در نشانی اینترنتی به آدرس:‌http://www.seventeen.com قرار دارد.اینستاگرام این مجموعه که بیش از ۱ میلیون مخاطب دارد، در این لینک دنبال کنید.

درس هایی از نشریات مد و لباس معروف جهان

بررسی اجمالی نشریات معروف دنیای مد و لباس جهان، نکته های جالبی را برای فعالان این عرصه در کشورمان به ارمغان می آورد که توجه به آن، می تواند کسب و کاری فرصت آفرین و پر مخاطب را برای علاقمندان به دنیای جذاب فشن، ایجاد کند.

۱- همه مجلات معروف دنیا، سایت اینترنتی چند زبانه و چند رسانه را دردستور کار دنیای فشن مکتوب خود قرار داده اند.

۲- فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی، بخشی از ظرفیت اطلاع رسانی ۱۰ برند معروف دنیای مد و لباس مردان و زنان را به خود اختصاص داده است.

۳- مقوله سبک زندگی، مساله بسیار مهمی است که تلفیق آن با دنیای مد و لباس، فضای فرصت آفرینی را در اختیار فعالان این عرصه قرار داده که از جنبه های اقتصادی، فرهنگی و هنری قابل توجه خواهد بود.

۴- تعامل با مخاطبان، بخشی از برنامه های ۱۰ برند برتر دنیای مد و لباس اروپا و آمریکا است. مشتری مداری به خصوص در میان مخاطبان زن و نوجوانان، اهمیت زیادی برای رونق فعالیت نشریات مد و لباس در ایران خواهد داشت.

۵- دنیای مد و لباس، بخشی از عرصه تبلیغات و بازاریابی جهان را تشکیل می دهد که در کشور ما نیز مخاطبان بسیاری دارد. نشریات و پرتالهای فعال در این عرصه باید تلاش کنند تا با نیاز سنجی سلایق مخاطبان، نیاز های واقعی آنان را بر اساس شرایط موجود شناسایی و پوشش دهند.

۶- مد و لباس اقوام ایرانی، یکی از ظرفیت های شگرف و ژرف دنیای فشن ایرانی را تشکیل می دهد که در داخل و خارج از کشور، مخاطبان بسیاری دارد. از این فرصت، فعالان دیجیتالی مد و لباس ایران بیش از گذشته استفاده کرده و اطلاع رسانی چند زبانه را در دستور کار قرار دهند.

طراحی ژورنال الکترونیکی که توسط کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد برای  توسعه لباس اقوام ایرانی صورت گرفت، یکی از فعالیت های ارزنده چند سال اخیر است. اپ های مد و لباس، ایده دیجیتالی خوبی برای استارت آپ های جوان ایرانی در عرصه کارآفرینی دیجیتالی خواهد بود.

دنیای مد و لباس ایران و جهان را در روزهای آینده بیشتر مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

به نظر شما، چگونه می توان دنیای مد و لباس ایرانی را جهانی کرد؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • میثم آذر ۸, ۱۳۹۵

    خیلی خوشگل
    روحیه گرفتم 🙂
    عشق ما رونالدو

  • یگی ایرانی آذر ۸, ۱۳۹۵

    هارپرز واقعا محشره

  • میثم آذر ۸, ۱۳۹۵

    ۱۵۰ سال واقعا جالبه
    اون وقت ما در ایران ۳۰ ساله داریم دنبال مد میریم 🙂

  • عاطفه آذر ۸, ۱۳۹۵

    نیکول فوق العاده است
    از اینا بیشتر بگین

  • شیوا آذر ۸, ۱۳۹۵

    من همیشه هارپر میخونم. خیلی حرفه ایه

  • شیوا آذر ۹, ۱۳۹۵

    گرازیا خیلی معروفه
    مخصوصا در معرفی لباس های هنرمندا

  • سحر مومنی آذر ۹, ۱۳۹۵

    مرسی شیوا
    تو همیشه عاشق تیلور بودی 🙂 سایت جالبیه. چه اسمی داره 🙂

  • محراب آذر ۹, ۱۳۹۵

    مد یعنی پاریس