چرا محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی همیشه گزینه های مناسبی به شمار نمی روند؟

پزشک خود باشیم

چرا محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی همیشه گزینه های مناسبی به شمار نمی روند؟

اگر از شما پرسیده شود که از چه شامپویی استفاده می کنید، آیا پاسخ شما شامپوهایی با ترکیباتی گیاهی چون روغن درخت چای، بابونه و ترکیبات گیاهی است یا اینکه از مواد شیمیایی تشکیل شده؟

افرادی که اهمیت فراوانی برای وضعیت سلامتی خود قائل هستند، احتمال دارد از فرمول های طبیعی تر برای چنین مواد بهداشتی استفاده کنند اما زمانی که پای سلامت پوست به میان می آید ممکن است این ترکیبات طبیعی برای سلامت پوست بهترین گزینه به شمار نروند.

دکتر «مونا گوهرا» استادیار دپارتمان پوست دانشگاه «ییل» در مصاحبه ای با «اینسایدر» چنین می گوید: “مردم باید آگاه باشند که استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با ترکیبات طبیعی، دلیل خوبی برای عدم ایجاد آلرژی و خارش نیستند.” وی می افزاید: “برخی از این ترکیبات طبیعی برای پوست مضر هم هستند.”

در گزارش های بدست آمده از تحقیقات کلینیک «مایو» مواد بهداشتی که محتوی اوکالیپتوس، رُزماری و ترکیباتی که پایه اصلی آنها را گیاهان تشکیل می دهند، می توانند عامل برخی از انواع آلرژی ها باشند.

حتی اگر هم مستعد آلرژی نباشید، ترکیبات طبیعی چون روغن درخت چای و یا مواد استخراج شده از مرکبات می توانند باعث خارش های پوستی و بروز آلرژی در شما شوند که در برخی از افراد هم ایجاد جوش هایی بر روی پوست می کنند.

1
روغن های طبیعی برای افرادی که مستعد به حساسیت های پوستی و آلرژیک هستند، گزینه مناسبی به شمار نمی روند.

کاربران گوناگون نظراتی را در این مورد ارائه داده اند. به عنوان مثال یکی از این کاربران از جوش های ناگهانی بر روی تمام صورتش می گوید که علت آن آلرژی به فلز نیکل تشخیص داده شد.

وی حتی پس از کاهش تماس خود با فلزات هنوز هم بخشی از آن جوش ها را بر روی صورتش داشت. با مراجعه به متخصص پوست از او آموخت که برای استفاده از هر محصول بهداشتی حتما باید ابتدا آن را بر روی بخشی از پوست بدن خود امتحان کند.

کاربر دیگری می گوید بعد از مدت ها دریافت که به شامپویی که استفاده می کرده حساسیت نشان داده بود و بدنش پر از جوش و کهیر شده بود.

2
تصویری که ملاحظه می کنید، بسته هایی هستند که توسط پزشک تجویز شده تا بیمار به آنچه نسبت به آن حساسیت دارد، آگاهی پیدا کند.

محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی، آنقدرها هم بد نیستند اما به نظر می رسد که بهترین گزینه ها هم نباشند. 

یکی از کاربران از تجربیات خود در استفاده از انواع و اقسام محصولات طبیعی و شیمیایی می گوید و اشاره می کند بعد از تمام این راهکارها به این نتیجه رسیده که از محصولاتی استفاده کند که ترکیبی از هر دو مواد طبیعی و شیمیایی باشند.

به عنوان مثال وی از صابونی استفاده می کند که دارای مقادیری روغن زیتون است. از طرف دیگر شامپو و مرطوب کننده اش عمیقا ترکیبات شیمیایی را داراست.

محصولات طبیعی ممکن است برای بسیاری از افراد پاسخگو باشد اما برای عده دیگر هم موجبات حساسیت های پوستی را فراهم می آورد. بنابراین باید آزمون و خطا کرد و به خوبی دانست در مورد هر فردی کدام یک از انواع نامبرده، می تواند بهترین گزینه به شمار آید.

3

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود