رکوردهایی که فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا در اختیار داشت

رکوردهایی که فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا در اختیار داشت

فیدل کاسترو مبارز انقلابی کوبا دیروز درگذشت و وب سایت روزیاتو این خبر را در مطالب جداگانه ای پوشش داد. اکنون قصد داریم حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی وی را برای شما بیان کنیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

فیدل کاسترو بیش از ۵ دهه به کوبا حکومت کرد

او بعد از ملکه الیزابت بریتانیا و پادشاه تایلند، سومین حکومت طولانی در دنیا را داشت. وی بعد از بیماری در سال ۲۰۰۶، سکان هدایت کوبا را به برادرش رائول کاسترو واگذار کرد و دو سال بعد نیز این انتقال قدرت جنبه رسمی پیدا نمود.

او طولانی ترین سخنرانی تاریخ سازمان ملل را انجام داده است

فیدل کاسترو در بیست و ششم سپتامبر سال ۱۹۶۰ میلادی، چهار ساعت و بیست و نه دقیقه در سازمان ملل سخنرانی کرد و در این زمینه رکورد جدیدی به ثبت رساند. یکی از طولانی ترین سخنرانی های وی مربوط به زمانی است که مجلس نمایندگان بار دیگر او را به عنوان رهبر برگزید. کاسترو در آن زمان هفت ساعت و نیم سخرانی کرد.

کاسترو به اندازه دوران ۹ رئیس جمهور آمریکا حکومت کرده است

با وجود آن که کشور آمریکا تلاش های متعددی از جمله کودتا و ترور را برای سرنگونی  حکومت فیدل کاسترو انجام داد، اما وی توانست به حکم رانی خود ادامه دهد و از دوران آیزنهاور تا اواخر دوره جورج بوش، کشور کوبا را در دست داشته باشد.

شناخته شدن به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین چهره ها در طول تاریخ

در سال ۲۰۱۲ میلادی، مجله تایمز وی را در لیست ۱۰۰ چهره تاثیر گذار تاریخ قرار داد.

۹ فرزند وی از ۵ زن حاصل شده اند

فیدل کاسترو دارای ۹ فرزند است. بزرگترین پسر وی، «فیدل کاسترو دیاز بالارت» نام دارد که شباهت زیادی به پدرش داشته و با لقب «فیدلیتو» شناخته می شود. او در سال ۱۹۴۹ میلادی به دنیا آمده و دانشمندی هسته ای است. مادرش نیز «میرتا دیاز بالارت» نام دارد.

دختر کاسترو که حاصل روابطش با یکی از فعالان اجتماعی بود، به کشور آمریکا پناهنده شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. رهبر فقید کوبا از همسر اول خود پنج پسر داشت. فیدل کاسترو همچنین از دو زن دیگر، یک پسر و یک دختر دارد.

منبع: nbcnews
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود