داستان زندگی گریدی استایلز؛ فردی که به خاطر دست های عجیبش به مرد خرچنگ نما شهرت داشت

داستان زندگی گریدی استایلز؛ فردی که به خاطر دست های عجیبش به مرد خرچنگ نما شهرت داشت

ماجرایی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، مقداری ترسناک به نظر می رسد و شاید عجیب ترین چیزی باشد تا به حال شنیده اید. «گریدی استایلز» نام فردی است که در سیرک مشغول به کار بوده و به «مرد خرچنگ نما» شهرت داشته است. داستان زندگی و مرگ او، ماجراهای عجیبی در بر دارد و هر کسی را حیرت زنده می کند. او از اختلالی بسیار نادر رنج می برد و دست هایی شبیه به خرچنگ داشت.

آقای استایلز فرزندان خود که آن ها هم از این نارسایی رنج می بردند را نیز به سیرک وارد نمود. وی به مصرف بیش از حد مشروبات الکلی شهرت داشت. ما قصد داریم زندگی و ماجراهای پیش آمده برای او را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه باشید.

گریدی استایلز، مرد خرچنگ نما

7c30200000000000-w700

او راه پدرش را در پیش گرفت و با فعالیت در سیرک، اختلال عجیبش را در معرض دید همه قرار داد. این نارسایی باعث شده بود که انگشتان به یکدیگر بچسبند و دست ها همانند چنگال های خرچنگ به نظر برسند. به همین دلیل، آقای استایلز به مرد خرچنگ نما شهرت یافت. فرزندان او نیز به این اختلال دچار بودند. وی تصمیم گرفت آن ها را نیز وارد سیرک کند و خانواده خرچنگی را تشکیل دهد.

داستان عجیب آقای استایلز

d850200000000000-w700

محل سکونت این خانواده، در منطقه گیبسونتون فلوریدا قرار داشت؛ شهر عجیبی که در ماه های سرد سال، میزبان خانواده خرچنگی بود. این مکان به خاطر ساکن بودن بسیاری از کارکنان سیرک و دلقک ها در ایام بیکاری، شهرت زیادی داشت. شما می توانستید با راه رفتن در خیابان های این شهر، آدمک ها، میمون ها و فیل های زیادی را مشاهده کنید.

بنر سیرک مرد خرچنگ نما

5d30200000000000-w700

آقای استایلز برای کنار آمدن با نارسایی عجیب خود، به مقدار بسیار زیاد نوشیدنی الکلی مصرف می کرد و همواره مست بود. او معمولا از پاهایش استفاده نمی کرد و بیشتر بازوانش را به کار می کشید. به همین دلیل، بالا تنه ای تنومند در اختیار داشت. این موارد باعث شده بود که وی فردی ترسناک به نظر برسد و فرزندان او نیز ادعا می کردند که آقای استایلز با دستان خود مردم را تهدید کرده و از خانواده اش نیز سوء استفاده می نماید.

تنش ها در این خانواده هنگامی بالا گرفت که دختر مرد خرچنگ نما در سال ۱۹۷۸ میلادی، یک جوان علاقه مند شد و با او نامزد کرد.

خانواده خرچنگی

1d30200000000000-w700

آقای استایلز به دلایلی با تصمیم دخترش مخالف بود و شب قبل از عروسی، نامزد او را توسط اسلحه به قتل رساند. این حادثه جنجال زیادی در رسانه ها به پا کرد و قاتل نیز به هیچ وجه از عمل خود پشیمان نبود. او آشکارا به گناه خود اعتراف کرد و به قتل درجه سوم متهم شد.

اما این پایان کار نبود و مسائل دیگری نیز روی داد. استایلز علاوه بر اختلال در دست ها، به آنفیزم و سیروز کبدی شدید مبتلا بود. هیچ زندانی تجهیزات لازم برای نگهداری وی را نداشت. به همین دلیل، پسر خرچنگ نما به صورت مشروط آزاد گشت.

خانواده استایلز

8c30200000000000-w700

وی به خاطر جنایتی که مرتکب شده بود، طرد شد و دخترش نیز دیگر هیچ گاه با او صحبت ننمود. مدت کوتاهی بعد از این اتفاق، استایلز مصرف نوشیدنی های الکلی را قطع کرد دوباره با «مِری» همسر اول خود ازدواج نمود. با این حال، قتلی که در رابطه با آن صحبت کردیم، اثر خودش را گذاشت و باعث شد که وی دوباره به خوردن نوشیدنی روی بیاورد.

یکی از طعنه هایی که استایلز همواره علیه خانواده اش استفاده می کرد، این بود که او قبلا یک نفر را به قتل رسانده و می تواند بار دیگر این کار را انجام دهد.

مری استایلز، بعد از دستگیری

3d30200000000000-w700

مری و خانواده اش از رفتارهای عجیب و تحقیر آمیز آقای استایلز خسته شده بودند. بعد از درگیری شدیدی که در بیست و نهم نوامبر سال ۱۹۹۲ میلادی روی داد، مرد خرچنگ نما مورد اصابت گلوله قرار گرفت. با این که گمانه زنی های زیادی پیرامون قاتل وجود داشت، اما دادگاه در نهایت مری و پسرش را مقصر دانست. ظاهرا آن ها «کریس وایانت» پسر هفده ساله همسایه را برای این کار استخدام کرده بودند.

خانواده مقتول ادعا کردند که حادثه پیش آمده، یک اتفاق بوده و مری تنها قصد ترساندن آقای استایلز را داشته است. تحقیقات نشان داد که مری ۱۵۰۰ دلار برای این کار پرداخت کرده است. این مبلغ نشان می دهد که ماجرا بیشتر از یک ترساندن ساده بوده و آن ها هدف دیگری را دنبال می کرده اند.

هری گلن نیومن، بعد از بازداشت

4d30200000000000-w700

بر اساس گزارش های پلیس، استایلز در منزلش حضور داشته که ناگهان صدای ضربه زدن به پنجره را می شنود. فرزندان او با این علامت، خانه را ترک می کنند تا وایانت بتواند ماموریتش را به اتمام برساند.

بر اساس گفته های مری، آن ها با این کار قصد داشته اند که از خانواده و فرزندان مراقبت کنند. مری در این رابطه می گوید: “من از اعماق وجودم احساس می کردم که او قصد دارد خانواده ام را به قتل برساند. من بابت رخ دادن این اتفاق متاسفم، اما خانواده ام اکنون در امان هستند.”

کریس وایانت، بعد از دستگیری

0d30200000000000-w700

هر سه نفری که در ارتکاب این جنایت نقش داشتند، دستگیر گشته و راهی زندان شدند. مری استایلز به جرم قتل نفس، به ۱۲ سال زندان محکوم شد. نیومن که مغز متفکر این ماجرا به شمار می رفت، به حبس ابد تعزیری محکوم گشت. وایانت نیز باید ۲۷ سال از زندگی اش را در زندان سپری می کرد.

گریدی استایلز سوم، پسر مرد خرچنگی

dc30200000000000-w700

هم زندگی و هم مرگ آقای استایلز، کاملا تاسف بار بود. هیچ کس علاقه ای به وی نداشت و حتی کسی پیدا نمی شد که تابوتش را بگیرد. بعد از مرگ او، فرزندان مرد خرچنگی با چالش های زیادی مواجه شدند و سعی داشتند با شرایط وخیمی که پدرشان برایشان ایجاد نموده، کنار بیایند.

پسر وی روحیه نسبتا مناسبی داشت و همواره از پدر خود برای نشان دادن رفتارهای غلط تشکر می کرد، زیرا اعتقاد داشت که می توان با پرهیز از این رفتارها، به فرد خوبی تبدیل شد.

استایلز همراه با فرزندان

%d8%a8

رسانه ها به ماجرای قتل های این خانواده علاقه مند شدند و به همین دلیل، مرد خرچنگ نما در چند فیلم شرکت داشت. دختر و پسر او، به طور منظم در تورهای سیرک شرکت نداشتند. دختر وی در مجموعه تلویزیونی «Carnivale» حضور داشت و در فیلم «ماهی بزرگ» ساخته تیم برتون نیز به ایفای نقش پرداخت. برنامه های زیادی پیرامون این خانواده و ماجرای زندگی آن ها ساخته شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود