مراقبت هایی که افرادی با پوست های حساس تر باید انجام دهند

هرگز پوست خود را با دیگران مقایسه نکنید

مراقبت هایی که افرادی با پوست های حساس تر باید انجام دهند

مراقبت از پوست همواره و خصوصا برای خانم ها از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که در میزان زیبایی چهره آنها تا اندازه قابل توجهی موثر است و برای جوان تر به نظر رسیدن هم می تواند برای برخی از آنها مهم باشد.

چنین مراقبت هایی برای همه افراد لازم است اما از آنجایی که برخی پوست های حساس تری دارند و لازم است که مراقبت بهتر و بیشتری را از پوست خود به عمل آوردند، در این نوشته به بررسی ۱۱ مورد از آن مراقبت های پوستی پرداخته شده که آنها را با هم مرور می کنیم:

از تجربه های گذشته خود بیاموزید

1

دکتر «جاناتان کانتور» از مرکز پوست آگوستین فلوریدا در این باره می گوید: “پوست خود به شما می  گوید که چه کاری را انجام و چه کاری را انجام ندهید. تجربه های قبلی این امر را برای تان آشکار می کند.

به عنوان مثال اگر در گذشته از لوازم آرایش یکی از دوستان خود استفاده کردید و بلافاصله روز بعد چشم تان پُف کرد یا اگر از ماسک گل به روی صورت تان مالیدید و احساس خارش داشتید به این معناست که پوست در این موارد تاب و تحمل کافی ندارد. در مورد وسایل شیمیایی موجود در منزل نیز بهتر است به عکس العمل پوست در مقابل آنها توجه داشته باشید.

در انتخاب دستکش دقت داشته باشید

2

از آنجایی که قرار است برای انجام برخی از کارها مدت قابل توجهی دستکش به دست داشته باشید، مثلا برای شستن ظرف، رنگ کردن مو و یا سایر کارهایی که برای انجام آنها دستکش می پوشید، بهتر است این کار با دقت انجام و اگر لازم است نوع خاصی از آن با کمک متخصص پوست خریداری شود تا بر اثر عرق کردن دست ها داخل دستکش، ایجاد مشکلات جدی پوستی نکند، حتما این کار را بکنید.

دکتر کانتور هم اهمیت این موضوع را بر می شمارد و به جوش ها و پوسته های اطراف انگشت ها اشاره می کند که گاهی ممکن است به علت عدم استفاده مناسب از این دستکش ها به وجود آمده باشد.

پوست خود را با دیگران مقایسه نکنید

3

همان طور که دکتر کانتور هم اشاره می کند هرگز پوست خود و میزان حساسیت آن را با دوستان یا اعضای خانواده تان مقایسه نکنید چرا که ممکن است یک محصول یا ماده شیمیایی و سفیدکننده با ترکیبات معمولی برای پوست شما ایجاد آسیب هایی کند اما در مورد سایرین اصلا این طور نباشد.

از حساسیت و آلرژی مخصوص پوست خود آگاه باشید 

4

برخی از مواد مانند بعضی از انواع سفیدکننده ها، ممکن است در هر فردی ایجاد خارش و حساسیت پوستی کنند اما برخی از افراد هستند که حتی نسبت به نیکل موجود در جواهرات نه چندان مرغوب و چیزهای زینتی حساسیت دارند.

متیلکلروایزوتیازولینون ماده ای مانند فرمالدئید است که در مواد نگهدارنده آرایشی به کار برده می شود و برخی از افراد هم به آن حساسیت دارند. همچنین ماده دیگری به نام «ثیمرسول» نیز در برخی از واکسن ها و یا محلول های لنزی وجود دارد که می تواند برای گروهی ایجاد حساسیت های پوستی کند. 

 از مواد تشکیل دهنده محصولاتی که استفاده می کنید آگاه باشید

5

افرادی که از حساسیت های پوستی بیشتری رنج می برند بهتر است بیش از سایرین از مواد تشکیل دهنده موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی که استفاده می کنند آگاهی داشته باشند. دکتر «سونیا بدرشیا بانسال» متخصص پوست در دنویل کالیفرنیا به استفاده از محصولاتی با ترکیبات پلیفنول موجود در چای سبز، بابونه و آلوورا برای پوست های حساس تر تاکید دارد.

از شستن مداوم پوست پرهیز کنید

6

دکتر بانسال می گوید اگر پوست خود را بیش از روزی یک بار می شویید باید این کار را متوقف کنید چرا که این شستشوی بیش از اندازه پوست های حساس را پوسته پوسته و حساس تر هم خواهد کرد.

در استفاده از چیزهایی که برای تان ایجاد حساسیت می کنند مراقبت بیشتری کنید

7

برخی از افراد که پوست های حساس تری دارند زمانی که از لاک پاکن استفاده کرده اند و یا حتی خود لاک هم در برخی از افراد ایجاد حساسیت های پوستی می کند. دکتر کانتور در این باره می گوید بهتر است از پوست خود در مقابل هر وسیله ای که می تواند در شما ایجاد حساسیت کند مراقبت کنید. به عنوان مثال بعد از پاک کردن لاک با لاک پاکن دست ها را با صورت تماس ندهید.

حتی در مورد برخی از خمیردندان ها و یا دهان شویه ها هم می تواند چنین حساسیت هایی وجود داشته باشد. بهتر است موادی که در شما ایجاد حساسیت می کند را یادداشت کرده و پزشک تان را در جریان قرار دهید.

پیش از آنکه لباسی را بپوشید آن را بشویید

8

 انجمن اگزما تاکید دارد افرادی که حساسیت های پوستی فراوانی دارند بهتر است همیشه و قبل از پوشیدن یک لباس آن را شسته و روی رگال آویزان کرده باشند و هر وقت که لازم شد از آن استفاده کنند. در ضمن بسیار توصیه می شود حتی بعد از خرید لباس های نو آن ها را با دستمال مرطوب و یا با شستشوی کامل بشویند.

برای خرید شوینده های مناسب پوست خود تلاش کنید

9

انجمن اگزما عمیقا توصیه می کند که افرادی با پوست های حساس حتما شوینده های مناسب با پوست خود را خریداری کنند. برخی از این مواد هستند که مخصوص پوست های حساس ساخته شده اند و در آنها رنگ های مصنوعی به کار برده نشده است. چنین شوینده های ایجاد خارش کمتری در پوست افراد می کنند.

لباسی بپوشید که مناسب پوست تان باشد

10

از پوشیدن لباس هایی که وضعیت را برای پوست تان بدتر می کند، خودداری کنید. لباس های بسیار تنگ یا از جنس پشم نپوشید و خصوصا در مورد لباس زیر از جنسی استفاده کنید که برای پوست تان مناسب تر باشد.

خصوصا اگر در میان افرادی هستید که زیاد عرق می کنید، این تعرق فراوان می تواند منجر به خارش، جوش و یا سایر وضعیت های نامطلوب پوستی شود.

از یک فرد متخصص و متجرب کمک بگیرید

0

اگر می بینید که به چیزی حساسیت دارید، تنها به راه حل خود برای برطرف کردن این وضعیت بسنده نکنید. خوب است که به متخصص پوست یا آلرژی مراجعه کنید. چرا که ممکن است با به تاخیر انداختن برای مراجعه به پزشک وضعیت را برای پوست خود بدتر کنید.

منبع: rd
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود