راهنمای تحصیل مجانی در دانشگاه های فنلاند

گزارش روزیاتو از فرصت های تحصیلی فنلاند برای متقاضیان ایرانی

راهنمای تحصیل مجانی در دانشگاه های فنلاند

تحصیل در فنلاند در صورتی که به زبان فنلاندی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنید، رایگان است. برای مقطع دکترا نیز تحصیل به زبان انگلیسی رایگان بوده و معمولا با بورس همراه می شود. باتوجه به اینکه شمار زیادی از متقاضیانی ایران علاقمند به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، به دنبال فرصت های تحصیلی رایگان هستند، گزارش امروز روزیاتو، شما را با فرصت های تحصیلی رایگان در کشور فنلاند آشنا می کند. فراموش نکنید که سایت های معرفی فرصت های بورسیه در اروپا، همواره می بایست توسط علاقمندان تحصیل رایگان، بررسی مداوم شود.

با ما در گزارش امروز همراه باشید.

چرا فنلاند؟

حتماً تا کنون با ده ها گفتاری که در سرویس دانشگاه گردی روزیاتو در چند ماه اخیر درباره فرصت های تحصیلی و بورس در کشورهای مختلف دنیا ارائه شد، آشنا شدید. اگر اطلاعاتی از آن گفتارها ندارید، به این لینک مراجعه کنید. ما قبلاً به این موضوع اشاره کردیم که اکنون، یکی از مهم ترین مقولات در عرصه تحصیل در خارج از کشور، موضوع هزینه های زندگی به خصوص شهریه دانشگاه است.

ناگفته پیداست که باتوجه به اینکه سالانه ده ها هزار ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور، در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی آیلتس و تافل در تهران و مراکز استان ها شرکت می کنند، رقابت برای ورود به دانشگاه هایی که پاتوق تحصیل ایرانیان در آسیا و اروپا و حتی آمریکا به شمار می رود، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

f8

بسیارند دانشجویانی که پیش از اتمام مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود در داخل کشور، مدرک های بین المللی زبان و حتی GRE را دریافت کرده و برای رشته های مختلف در دانشگاه های خارجی به اصطلاح APPLY می کنند. همانطور که می دانید، هزینه تحصیل در خارج از کشور با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز در بازار آزاد، سبب شده تا برخی از عاشقان ادامه تحصیل، دور تحصیل در آنسوی آب ها را خط بکشند.

بنابراین، باید هدف اصلی کلیه کسانی که علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند، پیدا کردن فرصت های تحصیلی رایگان یا با بورسیه باشد تا هم از ارز بری جلوگیری شود و هم بتوانند با حمایت های مالی نهادهای دانشگاهی و خیریه و علمی و تجاری در کشور مقصد، هزینه های زندگی دانشجویی را پشتیبانی کنند.

در چند دهه اخیر، سه کشور سوئد، فنلاند و نروژ، به عنوان کشورهای اسکاندیناوی با اقتصاد پیشرفته و دانشگاه های معتبر، در فهرست اولویت های تحصیلی ایران در اروپا و به خصوص در سرزمین های سرد شمالی بود.

f13
در قالب طرح دانشجوی تبادلی، می توان ۱ ترم، خارج از فنلاند، تحصیل کرد

ده ها هزار دانشجوی ایرانی تا کنون از دانشگاه های ۳ کشور فوق الذکر دانش آموخته شده و این رویه همچنان ادامه دارد. سکونت بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی در این کشورها نیز دلیل خوبی بر اهمیت کشورهای اسکاندیناوی برای ایرانیان جهت تحصیل، زندگی و اشتغال در نیم قرن اخیر است.

f12
نگاه زیست محیطی در طراحی دانشگاه های فنلاند: دانشگاه Tampere

سوئد از اوایل دومین دهه قرن بیست و یکم (سال ۲۰۱۰ میلادی)، تحصیل رایگان در رشته های انگلیسی زبان را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای متقاضیان (APPLICANT) خارج از اتحادیه اروپا (non-EU) لغو کرد. در واقع، سیستم شهریه رایگان (Tuition free waiver) که پیش از آن، باعث دکتر و مهندس و حقوقدان و تاجر شدن هزاران ایرانی به صورت مجانی در دانشگاه های سوئد شده بود، لغو شد.

اکنون تنها برای تحصیل به زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد، می توان بدون شهریه اقدام کرد و البته شاید برای شما جالب باشد که سازمان سنجش و آموزش عالی کشورمان، آموز آمادگی زبان سوئدی را در تهران برای علاقمندان برگزار می کند.

f11
کمپ دانشجویی در دانشگاه Tampere فنلاند

بنابراین، سوئد، یکی از برترین پاتوق های تحصیل رایگان ایرانیان. اکنون در دسترس نیست. پاتوق بعدی که قبلا به آن اشاره کردیم، کشور پادشاهی نروژ است. نروژ، از دیرباز، تحصیل رایگان و با کیفیت را در اختیار ایرانیان قرار داده و این رویه همچنان ادامه دارد.

نروژ دارای ده ها دانشگاه با رتبه جهانی است که برخی از آنها مانند دانشگاه علم و صنعت نروژ و دانشگاه استاوانگر، یکی از پاتوق های ایرانیان به خصوص برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی (پتروشیمی) به شمار می رود.

مهم ترین موضوع برای تحصیل رایگان در نروژ، نه زبان نروژی، نه آب و هوای نروژ، نه جامعه نه دانشگاه و نه مسائل سیاسی و اجتماعی است. تنها مساله مهم، هزینه بالای زندگی در این کشور است که یکی از گران ترین کشورهای دنیا به شمار می رود.

علاوه بر سوئد و نروژ، دانمارک نیز یکی دیگر از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که البته هزینه تحصیل در آن رایگان نیست، ولی از مراکز علمی بسیار پیشرفته با رتبه جهانی برخوردار بوده که البته به نسبت دو کشور قبلی، با استقبال ایرانیان مواجه نشده است.

دلایل تحصیل در فنلاند

فنلاند، همسایه شرقی سوئد و همسایه شمالی روسیه، تا سال ۲۰۱۶ میلادی، سیستم تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ارائه می کرد. اما از پاییز ۲۰۱۷ میلادی، برای تحصیل در این کشور، می بایست هزینه هایی پرداخت کرد که برای یک دوره ۲ ساله کارشناسی ارشد، بین ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو را شامل می شود که البته میتوان قسطی هم پرداخت کرد.

f9
تصویر کتابخانه مرکزی دانشگاه هلسینگی فنلاند

تحصیل در فنلاند، می  تواند فواید ۱۰ گانه زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

  • تحصیل در دانشگاه هایی که همگی مورد تایید وزارت علوم ایران است.
  • امکان دریافت سهیمه ارز دانشجویی به صورت ۲ بار در سال به نرخ دولتی.
  • امکان تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های اروپا در کلیه رشته های تحصیلی.
  • امکان دریافت روادید شنگن که فرصت تردد ۹۰ روزه را در ۲۶ کشور به شما می دهد.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشوری که اکثر مردم به زبان انگلیسی آشنا هستند.
  • امکان پیدا کردن فرصت های کارآموزی در شرکت های چند ملیتی فنلاند.
  • امکان تحصیل ۱ ترم در خارج از فنلاند به عنوان دانشجوی تبادلی (exchange student)
  • هزینه زندگی و تحصیل به نسبت پایین تر از انگلستان و هلند.
  • پیدا کردن فرصت های کاری متنوع در صورت تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی.
  • دسترسی به بازار کار حرفه ای در حال گسترش سوئد که تا ۱ دهه آینده به ۱۰۰ هزار کارگر متخصص نیاز خواهد داشت.
f10
تصویر یکی از کلاس های درس در دانشگاه Aalto فنلاند

مساله بعدی که در تحصیل در این کشور باید به آن توجه داشت، امکان دریافت روادید به نسبت آسان در صورت دریافت پذیرش تحصیلی و همچنین تردد آسان خود و خانواده در زمان زندگی دانشجویی در این کشور است.

تحصیل در فنلاند به جز در مقطع کارشناسی، هیچ الزامی برای شما مبنی بر یادگیری زبان فنلاندی ایجاد نمیکند و شما میتوانید حتی به عنوان دانشجوی دکترا و حتی استاد در این کشور مشغول به کار شده بدون آنکه نیازی به یادگیری زبان فنلاندی داشته باشید.

اما به هر حال، ‌یادگیری این زبان، فرصت های کاری و تحقیقاتی و اشتغال متنوعی را برای شما در یکی از اقتصاد های خلاق و پیشرو اروپا که از نظر ما ایرانی ها کشور نوکیا محسوب می شود، به همراه خواهد داشت.

بنابراین اگر در ماه های آینده به دنبال مقصدی برای ادامه تحصیل هستید، فنلاند و ده ها دانشگاه با کیفیت و بین المللی آن را در فهرست اولویت های خود قرار دهید.

چگونه برای تحصیل در فنلاند اقدام کنیم؟

نکته اول که باید در مورد تحصیل در دانشگاه های فنلاند بدانید آن است که سیستم پذیرش مدارک در این کشور، از اواخر دسامبر ۲۰۱۶ میلادی، تا اواخر ژانویه ۲۰۱۷ میلادی، نسبت به دریافت اینترنتی پرونده شما اقدام می کند و البته برای رشته های هنر و پزشکی، این زمان تا مارچ ۲۰۱۷ هم تمدید می شود.

البته هزینه ای هم برای بررسی اپلیکیشن شما دریافت نمی شود.

اکنون دانشگاه های فنلاند، از متقاضیان ایرانی، شهریه دریافت می کنند و این شهریه، سالانه بین ۵ تا ۷ هزار یورو است. اما، فرصت هایی فراهم شده است که این شهریه به متقاضیان مستعد، بخشیده شده و تخفیف ۱۰۰ درصدی را دریافت کنند یا از بورس های دانشگاه استفاده نمایند.

f1
تصویر ایندکس پرتال رسمی راهنمای تحصیل در کشور فنلاند

شما برای تحصیل در این کشور، می بایست راجع به سیستم آموزشی، هزینه های زندگی و تحصیل و همچنین فرآیند اپلای، اطلاعات لازم را کسب کنید. همه این اطلاعات لازم اما نه کافی را می توانید در این پرتال مشاهده کرده و طبق پروسه اعلامی، اقدام نماییند.

در این درگاه، درباره کشور فنلاند، مقصدهای تحصیلی آن، سیستم آموزشی، شیوه اپلای، شهریه و بورسیه ها و همچنین مقولاتی مربوط به پیدا کردن محل زندگی  و مسائل اجتماعی، اطلاعات خوبی به صورت صوتی و تصویری ارائه شده است.

آخرین اطلاعات درباره تحصیل در فنلاند و شرایط مربوطه برای دانشجویان بین المللی را می توانید در اینستاگرام این مجموعه نیز دنبال کنید. توصیه میکنیم پیش از اپلای، فایل های ویدئویی ارائه شده درباره شیوه زندگی و تحصیل در این کشور را در کانال study in Finland مشاهده کنید.

همانطور که در سایت رسمی  راهنمای تحصیل در این کشور ملاحظه خواهید کرد، کلیه متقاضیان تحصیل در این کشور می بایست از طریق این پرتال رسمی، مدارک خود را اسکن کرده و در مدت مقرر ارسال کنند.

f2
پرتال رسمی ارسال مدارک برای تحصیل در فنلاند

در واقع، به شما این فرصت داده شده که برای ۶ رشته در هر مقطع تحصیلی به جز دکترا، در آن واحد اقدام کرده تا مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به رایگان بودن هزینه اپلیکیشن، توصیه می شود از این فرصت بررسی رایگان مدارک برای تحصیل در فنلاند استفاده کنید.

در این سایت، فقط شما با بخش higher education کار دارید که در ان، فرصت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده است.

f3
جهت اپلای در دانشگاه های فنلاند، application fee دریافت نمی شود

نکته بعدی که باید توجه کنید آن است که جهت ارسال مدارک تحصیلی، می بایست در سایت ثبت نام کرده و یک اکانت کسب کنید و بر اساس ان، پروفایل خود را کامل کنید. به همین خاطر، به بخش My studyinfo نیاز نیست که مراجعه کنید.

کافیست به این بخش که تصویر ش را در زیر مشاهده میکنید رفته و اسم رشته و دانشگاه را بزنید و سپس رشته های مورد نظر را add‌کنید تا به shortlist شما اضافه شود. تا ۶ انتخاب خواهید داشت.

f4
تصویر صفحه انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر جهت اپلای در دانشگاه های فنلاند

در باکسی که با رنگ قرمز مشخص شده است، نام رشته و دانشگاه را وارد کنید یا از طریق آپشن: Browse Study Option، فهرست دانشگاه های فنلاند را مشاهده کرده و سپس اقدام به انتخاب رشته های مورد نظر کنید.

وفتی شما، بر روی آپشن کلیک کنید، تصویر زیر برای شما به نمایش در می آید.

f5

حال میتوانید بر اساس موضوع رشته مورد نظر خود، نسبت به انتخاب دانشگاه اقدام کنید. همه رشته ها در ده ها دانشگاه فنلاند، بر اساس موضوع (Brose by Subject) ارائه شده است. مثل: کشاورزی، جنگل داری، محیط زیست، هنر، طراحی، موسیقی، تئاتر، اقتصاد، تجارت، امور مالی، فنی و مهندسی، روانشناسی، علوم بهداشتی و حرفه ای، تاریخ، فرهنگ، زبان های مدرن و کلاسیک، علوم طبیعی، پرستاری، ایمنی و خدمات اجتماعی.

f6

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، بر روی هر رشته ای که از طریق این سیستم کلیک نمایید، فرمی باز می شود که اطلاعات خاصی در آن قرار گرفته است.

  • مثلا به شما درباره تاریخ آغاز ترم تحصیلی رشته مورد نظر می گوید (study begin)
  • زنان آموزشی را توضیح می دهد (language of instruction)
  • زمان تحصیل (day time teaching)
  • تعداد واحدهای مورد نیاز برای گذراندن رشته (ECTS CREDITES)
  • دوره تحصیل (DURATION)
  • شهریه دوره (TUITION FEE)

تمامی رشته هایی که در این فرآیند برای شما نمایش داده می شود، گزینه نارنجی رنگ به نام ADD TO SHORTLIST دارد که اگر بر روی آن کلیک کنید، این رشته به فهرست رشته های مورد نظر شما اضافه می شود.

در قسمت STUDY PROGRAM، تاریخ اپلای و شرایط رشته مورد نظر ارائه شده است.

همه رشته ها، دارای CONTACT است که شما می توانید پیش از انتخاب رشته مورد نظر در فهرست اپلیکیشن، با نشانی پست الکترونیک معرفی شده تعامل کرده و اطلاعات تکمیلی را به زبان انگلیسی کسب کنید.

کار کردن با این سیستم خیلی سخت نیست و میتوانید با حوصله و بررسی همه جانبه، رشته های مورد نظر را انتخاب کنید.

چگونه معافیت از پرداخت شهریه بگیریم؟

موضوع مهم آن است که شما بتوانید، پس از انتخاب رشته های مورد نظر در این سیستم و کسب قبولی در آینده ، معافیت از پرداخت شهریه کسب کنید. برای این کار، شما می بایست:

  • ابتدا از طریق لینک معرفی شده بالا، ۶ رشته مورد نظر را در دانشگاه های فنلاند انتخاب کنید.
  • سپس، EMAIL CONFIRMATION (تایید ثبت نام) را دریافت کنید.
  • بر اساس تاییدیه الکترونیکی ثبت نام، ترجمه رسمی مدارک (HARD COPY) را به آدرسی که در ای میل اعلام می شود ارسال کنید. توجه کنید که تنها ۱ نسخه کفایت می کند.
  • به دانشگاه مقصد رفته و در بخش TUTION FEE AND SCHOLARSHIP، فرم معافیت از پرداخت شهریه را پر کنید.

وقتی شما فرم مربوط را پر کنید، به صورت موازی، هم پرونده شما برای پذیرش در رشته مورد نظر بررسی می شود و هم از نظر معافیت در پرداخت شهریه، بررسی خواهد شد.

توجه داشته باشید که دانشگاه های فنلاند با توجه به حجم بالای درخواست ها، تعداد محدودی معافیت از پرداخت شهریه را برای متقاضیان واجد شرایط (QUALIFIED APPLICANTS) ارائه می کنند.

اگر با پرسشی مواجه شدید، توصیه میکنیم که به این قسمت مراجعه کنید.

فهرست دانشگاه های فنلاند

برای آگاهی از بخش فرم های معافیت پرداخت شهریه و حتی اقدام برای بورسیه، به فهرست کامل زیر مراجعه کنید. این فهرست، مستقیم شما را به سایت دانشگاه های فنلاند که رشته های آن ها در لینک های بالا ارائه شده است، راهنمایی می کند.

همانطور که گفته شد، با مراجعه به بخش بورسیه و شهریه،می توانید فرم های مربوط را دانلود و تکمیل کنید تا از فرصت معافیت در پرداخت شهریه و حتی دریافت بورسیه برای مقاطع ارشد و دکترا بهره مند شوید.

  1. Aalto University
  2. Åbo Akademi University
  3. Hanken School of Economics
  4. Lappeenranta University of Technology
  5. Tampere University of Technology
  6. University of Eastern Finland
  7. University of Helsinki
  8. University of Jyväskylä
  9. University of Lapland
  10. University of Oulu
  11. University of Tampere
  12. University of Turku
  13. University of Vaasa
  14. University of the Arts Helsinki
  15. Åland University of Applied Sciences
  16. Arcada University of Applied Sciences
  17. Centria University of Applied Sciences
  18. Diaconia University of Applied Sciences
  19. Haaga-Helia University of Applied Sciences
  20. HAMK University of Applied Sciences
  21. Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
  22. HUMAK University of Applied Sciences
  23. JAMK University of Applied Sciences
  24. Kajaani University of Applied Sciences
  25. Karelia University of Applied Sciences
  26. Kymenlaakso University of Applied Sciences *
  27. Lahti University of Applied Sciences
  28. Lapland University of Applied Sciences
  29. Laurea University of Applied Sciences
  30. Mikkeli University of Applied Sciences *
  31. Novia University of Applied Sciences
  32. Oulu University of Applied Sciences
  33. Saimaa University of Applied Sciences
  34. Satakunta University of Applied Sciences
  35. Savonia University of Applied Sciences
  36. Seinäjoki University of Applied Sciences
  37. Tampere University of Applied Sciences
  38. Turku University of Applied Sciences
  39. VAMK – Vaasa University of Applied Sciences

۳۹ دانشگاهی که در بالا ذکر شد، همگی مورد تایید اداره کل دانش اموختگان وزارت علوم بوده و شما می توانید از خدمات دریافت ارز دانشجویی و تایید مدارک پس از دانش اموختگی استفاده کنید. مساله بعدی که باید توجه داشت آنست که لینک های بالا، شما را مستقیم به بخش اپلای دانشگاه هدایت می کند.

از این طریق می توانید به قسمت های دیگر سایت دانشگاه ها رفته و اطلاعات تکمیلی را کسب کنید.

توجه داشته باشید که به صورت انفرادی (separate application) می توان برای دانشگاه های فنلاند اقدام کرد و حتما نیازی نیست که بر اساس سیستم joint application‌ اقدام کنید.

توصیه های مهم روزیاتو

۱- برای تحصیل رایگان در فنلاند، رزومه قوی آماده کنید. رزومه قوی تحصیلی، با روزمه شغلی تفاوت دارد. رزومه خوب، یکی از شروط مهم برای کسب بورسیه و تحصیل رایگان در فنلاند است. از تجربه دانش آموختگان استفاده کنید. آن ها را در linkedin پیدا کنید.

۲- برای افزایش شانس پذیرش رایگان در دانشگاه های این کشور، بیانیه هدف (SOP) مطلوب را تدارک ببینید.

۳- شرایط زبانی (language proficiency) در دانشگاه های فنلاند، آیلتس ۶ تا ۶.۵ آکادمیک است.

۴- تحصیل در دانشگاه های فنلاند، نیاز به GRE یا GMAT ندارد.

۵- حتما در بازه زمانی (APPLICATION PERIOD) برای رشته و دانشگاه مقصد اقدام کنید.

۶- اطلاعات دانشگاه مقصد را از طریق دانش آموختگان ایرانی دانشگاه یا از طریق فیس بوک یا لینکدین بدست آورید.

۷- در صورتی که نتوانید معافیت از پرداخت شهریه را کسب کنید، می بایست جهت دریافت نامه پذیرش یا همان ADMISSION LETTER، قسط اول شهریه را پرداخت کنید تا وارد فاز روادید شوید.

۸- همه دانشجویانی که برای مقطع دکترا در دانشگاه های فنلاند اقدام می کنند، اتوماتیک برای بورسیه بررسی می شوند.

فنلاند
ایندکس سایت وزارت آموزش عالی فنلاند

۹- در صورت پذیرش در دانشگاه های فنلاند، روادید ۱ ساله قابل تمدید برای شما صادر می شود.

۱۰- کیفیت تحصیل در فنلاند از پرتغال و اسپانیا و یونان و اتریش و حتی لهستان بالا تر است.

۱۱- از انجمن های ایرانی مربوط به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور برای راهنمایی آنلاین استفاده کنید.

۱۲- اگر خواستید از موسسات اعزام دانشجو برای تحصیل در فنلاند استفاده کنید، حتما از موسسات مجاز استفاده کنید.

۱۳- سایت سفارت ایران در هلسینگی و سفارت فنلاند در تهران برای کسب اطلاعات بیشتر از فرصت های تحصیلی و زندگی در این کشور، توصیه می شود.

۱۴- دریافت روادید با فرآیند اپلای کاملا متفاوت است. این گفتار میتواند راهنمای خوبی باشد.

۱۵- پیدا کردن مکان اقامت در فنلاند را از طریق مسئول اقامت (ACCOMODATION OFFICER) دانشگاه پیگیری کنید و از روز اپلای، به آن فکر کنید.

۱۶- برای آگاهی از فرصت های تحصیل رایگان در فنلاند، بخش بورسیه کلیه دانشگاه های هدف این کشور را بررسی کرده و با اساتید دانشگاه ها، تعامل کنید تا آن ها را برای سرپرستی برنامه آموزشی خود،. ترغیب کنید.

امیدواریم راهنمای اجمالی این گزارش، بتواند علاقمندان به تحصیل در این کشور را یاری کند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۰۴ نظر

ورود

  • مونا آذر ۲۹, ۱۳۹۵

    وای
    این خیلی خوب بود
    واقعا استفاده کردم . فنلاند یک کشور بی نظیره
    مرسی از توجه خیلی خیلی خیلی به موقع

  • شیما ایازی آذر ۲۹, ۱۳۹۵

    بسیار ممنون بابت این همه اطلاعات خوب

  • فرزاد دی ۱, ۱۳۹۵

    یعنی دیگه سوئد مجاانی نیست؟ 🙁 🙁

  • نیکانلو دی ۲, ۱۳۹۵

    سلام
    از این توضیحات سپاسگزارم. جامع و کامل بود. فقط حیف که الان سخت شده پذیرش فنلاند ۲۰۱۷.
    منتظرم که گفتین بورسیه های فنلاند هم معرفی کنید. اپلای ابراد هم لینک دادم.
    خیلی جذابه
    موفق باشین

    • علی زمانی فروردین ۲۰, ۱۳۹۶

      ممنونم.
      بورسیه های جدید آوریل ۲۰۱۷ معرفی شد. به آن رجوع کنید. بورسیه های جدید تر هم بزودی معرفی میکنیم.

  • پوریا فروردین ۱۹, ۱۳۹۶

    سلام و خسته نباشید در خصوص تحصیل در فنلاند در مقطع دکترا می خواستم اقدام کنم. رشته حقوق.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • علی زمانی فروردین ۲۰, ۱۳۹۶

      یکی از فرصت های تحصیلی خوبی که معمولا به دانشجویان عزیز علاقمند به تحصیل در رشته حقوق و گرایش های مربوطه در فنلاند معرفی میکنیم، دانشگاه Turun است که سالانه ۱۵ دانشجوی دکترا با اعطای بورس را ادمیشن میده. از طریق لینک زیر اطلاعات جامع را کسب کرده و پیش از ارسال مدارک، نسخه الکترونیکی آن را به هماهنگ کننده رشته ارسال تا بررسی اجمالی شود.
      http://www.utu.fi/en/research/utugs/doctoralprogrammes/law/how-to-apply/Pages/home.aspx
      اگر این دانشگاه مورد رضایت نبود،‌از دانشکده حقوق دانشگاه هلسینکی که مورد تایید وزارت علوم ایران (درجه ممتاز) است استفاده کنید.
      http://www.helsinki.fi/law/
      حتما به deadline ها توجه کنید و خلاصه انگلیسی پایان نامه ارشد حقوق خود را نیز ضمیمه مدارک بفرمایید.
      موفق باشید

  • ماری اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶

    سلام در خصوص تحصیل در مقطع دکترا رشته ی روانشناسی در فنلاند اگر ممکنه راهنماییم کنید

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶

      سلام
      اگر قصد تحصیل در مقطع روانشناسی را دارید، باید گرایش مورد نظر را مشخص کنید. در ابتدای امر، ترجمه ریز نمرات ارشد و کارشناسی و ترجمه خلاصه پایان نامه فوق لیسانس و مقالات و کارهای علمی انجام شده و در صورتی که عضویت در انجمن روانشناسی ایران و کد روانشناسی دارید را در درزومه قید کنید.
      دانشگاه های فنلان در مقطع دکترا، رایگان و معمولا به زبان انگلیسی و به صورت استخدام دانشجوی دکترا برای ۳ سال است.

  • حمید خرداد ۲۶, ۱۳۹۶

    با سلام من میخواستم در رشته فنی مهندسی مکانیک ارشد ادامه تحصیل بدم میشه یه راهنمایی کامل به من بدید ممنون میشم با تشکر از سایت خوبتون

    • علی زمانی خرداد ۲۶, ۱۳۹۶

      سلام حمید آقا
      همانطور که در راهنمای تحصیل مجانی در فنلاند ۲۰۱۷ مطالعه کردید، تحصیل از پاییز ۲۰۱۷ در مقطع ارشد کلیه رشته ها برای کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا غیر رایگان است و با پرداخت شهریه برای تحصیل به زبان انگلیسی امکان دارد. اگر تحصیل مجانی به زبان انگلیسی در رشته مهندسی مکانیک مد نظر شماست، استاوانگر نروژ را پیشنهاد میکنیم یا دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان.

  • حمید خرداد ۲۶, ۱۳۹۶

    البته تو کشور فنلاند

  • حسام تیر ۲۲, ۱۳۹۶

    سلام
    تشکر واسه اطلاعات خوب و جامعتون. من دانشجوی کارشناسی گفتاردرمانی هستم دانشگاه سراسری علوم پزشکی اصفهان. میخواستم بپرسم چقدر امکانش هست پذیرش رایگان بگیرم؟ و برای اینکار از کجا باید شروع کنم؟

    • علی زمانی تیر ۲۳, ۱۳۹۶

      سلام
      ممنون از نظر لطف شما
      در دانشکدده روانشناسی دانشگاه برگن نروژ، میتوانید speach therapy بخوانید. همچنین فرصت های دکترا را با اساتید دانشکده بررسی کنید.
      http://www.uib.no/en/psyfa
      در دانشگاه NORD نروژ نیز می توان این رشته را در مقطع فوق لیسانس دنبال کرد.
      http://www.nord.no/en/studies/master-in-speech-therapy
      آیلتس ۶ برای ورود یکی از نیازمندی های پذیرش در دانشگاه های نروژ است که معمولا رایگان هستند. شرایط پذیرش را اینجا ببیند:
      http://www.nord.no/en/studies/admission/
      برای شروع، اول دانشگاه های مختلف نروژ که گرایش های مربوط به رشته شما را ارائه میدهند بررسی کنید. سپس به DEADLINEها توجه کنید. شما معمولا برای پاییز ۲۰۱۸، می بایست مدارک خود را تا اوایل فروردین به دانشگاه های نروژ ارسال کنید. ترجمه رسمی رزومه و ریز نمرات و مقالاتی که کار کردین و ۲ توصیه نامه انگلیسی زبان برای دریافت ادمیشن نیاز است. توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در نروژ بالاست با وجود تحصیل رایگان. امکان ادمیشن به رزومه شما بستگی دارد و خیلی هم سخت نیست.
      موفق باشید

  • Sajjad تیر ۲۵, ۱۳۹۶

    سلام وقت بخیر
    من دیپلم تجربی با معدل ۱۶ و نیم از ایران هستم و رزومه نسباتا خوبی دارم .
    برای فنلاند میتونم در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی اقدام کنم ؟؟؟

    ممنون

    • علی زمانی تیر ۲۵, ۱۳۹۶

      سلام
      بله. میتوانید در دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینگی مشغول به تحصیل شوید. به helsinki.fi مراجعه کنید.
      شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند را اینجا مشاهده کنید: http://www.studyinfinland.fi/how_to_apply/faq/studying_medicine
      تسلط به زبان فنلاندی برای تحصیل پزشکی در این کشور الزامی است.

  • زیبا ملکه صفت تیر ۳۰, ۱۳۹۶

    سلام من دیپلم فنی حرفه ای با معدل ۱۹/۹۸ رشته کامپیوتر دارم…..از آیلتس نمره ۶ گرفتم و زبان فنلاندی هم خودم تا حدودی یاد گرفتم اما مدرک ندارم……می تونم برای فوق دیپلم فنی یا کلا تحصیلات بعد از دیپلم بورسیه هنر موسیقی کشور فنلاند بشم ؟

    • علی زمانی تیر ۳۱, ۱۳۹۶

      با سلام
      در فنلاند، فوق دیپلم مشاهده نکردم. میتوانید برای کارشناسی رایانه یا هر رشته مهندسی اقدام کنید. با دانشگاه هلسینکی صحبت کنید، ببینید با توجه به این که فنلاندی می دانید، چگونه میتوانید مدرکی دال بر پرافیشینسی این زبان کسب کنید. البته از سفارت فنلاند در تهران نیز میتوان سوال کرد. تحصیل به زبان فنلاندی در دانشگاه های این کشور رایگان است. بورسیه هنر موسیقی فنلاند را باید از دانشگاه هنر هلسینکی استعلام کنید که در این نشانی :‌ http://www.uniarts.fi/en/siba قرار دارد.

  • زیبا ملکه صفت تیر ۳۱, ۱۳۹۶

    با سلام
    ممنون از پاسخ گویی کامل و به موقعتان
    خواهر من نیز مایل به دریافت بورسیه موسیقی از دانشگاه های فنلاند هست اما رشتش ریاضی فیزیک و پیش دانشگاهی داره
    با توجه به اینکه به زبان انگلیسی و فنلاندی تسلط کامل داره می تونه بدون کنکور سراسری و تنها با داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی بورسیه رشته موسیقی بشه ؟؟؟
    متشکر از معرفی آدرس سایتی که داده بودید اما قسمتی از متن نوشته بود می تونید برای تکمیل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد موسیقی اقدام کنید یعنی امکانش نیست بدون داشتن مدرک دانشگاهی در ایران بورسیه موسیقی فنلاند شد ؟
    خواهش میکنم پاسخ بدید
    متشکر

    • علی زمانی تیر ۳۱, ۱۳۹۶

      ممنون
      کسی که در ایران، مسلط به زبان فنلاندی باشه، پاسخ کلیه سوالات فوق را در یک تماس تلفنی از دانشگاه هنر هلسینکی خواهد گرفت. به کنکور سراسری ایران نیازی نیست. شرایط ادمیشن را مطالعه بفرماید و مدارک را برای ترم بهار ۲۰۱۷ ارسال کنید. فرصت برای پاییز ۲۰۱۷ تمام شد.
      برای بورسیه موسیقی از مقطع کارشناسی، معمولا شانس زیادی نیست. بهتر است از مقطع کارشناسی رایگان موسیقی آغاز کنید.
      باتشکر

  • امیر علی مرداد ۱۹, ۱۳۹۶

    سلام…خسته نباشید!
    من رشته ریاضی فیزیک هستم و تازه امسال کنکور دادم و رتبم هم بد نشده ولی عالی نیست!
    برای مدرک زبان هم تازه ثبت نام کردم..میخواستم بپرسم برای گرفتن بورسیه تحصیل رایگان در اروپا که هزینه ها پایین باشه و برای دانش اموزان متوسطکه نمره های عالی ندارن…کدوم کشور بهتره ؟
    چه مدارکی لازمه تا بتونین برم؟

  • zobair مرداد ۲۱, ۱۳۹۶

    سلام.کسی هست کە اروپا رفتە باشە؟

  • zobair مرداد ۲۱, ۱۳۹۶

    هزینە ای کە واسە رفتن میخواد تقریبا چقدرە؟ممنون از راهنماییتون

  • محمد مرداد ۲۴, ۱۳۹۶

    سلام و خسته نباشید
    تو رشته های علوم پزشکی چی؟اینا همش وزارت علومو مهندسیا بودن…مثلا من کارشناسی علوم ازمایشگاهی خوندم ارشد هم انگل شناسی واسه دکترا میشه؟

  • ساناز مرداد ۳۱, ۱۳۹۶

    با سلام.ممنون از توضیحات مفید شما
    من دانشجوی ترم اخر کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی کشاورزی هستم معدلم ۱۹ و عضو بنیاد استعداد درخشان هستم. میخوام برای دکتری بورسیه بگیرم شما چه دانشگاه و کشورهایی رو پیشنهاد می کنین؟

  • پریا شهریور ۱, ۱۳۹۶

    با سلام و خسته نباشید
    من مدرک علوم ازمایشگاهی دارم با معدل ۱۳ و در حال حاضر در مرکز تحقیقات مشغول به کار هستم
    دلم میخواد برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی اقدام کنم.در ضمن من مدرک ایلتس با نمره ۷ونیم دارم.
    شما کدوم کشور و پیشنهاد میکنید وکلا هزینه ه ا سالی چقدره ؟ایا اونجا میشه کار کرد ؟

  • Fatemeh مهر ۵, ۱۳۹۶

    سلام.
    من کارشناسی ارشد مهندسی شیمی هستم. ممنون میشم در مورد شرایط تحصیل در مقطع دکترا برای این رشته راهنمایی کنید.

  • یاسمین مهر ۶, ۱۳۹۶

    با سلام من سال سوم پزشکی آزاد می خونم انگلیسیم کامله و هر زبونی رو هم میتونم یاد بگیرم.آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی برای من در فنلاند وجود داره؟از الان می تونم اونجا ادامه بدم یا برای تخصص باید برم؟

  • نیما آبان ۱۲, ۱۳۹۶

    سلام
    آیا برای تحصیل در خارج از کشور باید وثیقه مالی برای خروج از کشور گذاشت؟
    و اینکه شرایط استفاده از تحصیل رایگان در فنلاند چیه؟
    ممنون

  • سعید سجادیان دی ۲۹, ۱۳۹۶

    سلام و عرض ادب وقت بخیر
    من ارشد مهندسی عمران گرایش مدیریت منابع آب میخونم برای دکتری فنلاند رو در نظر دارم لطف میکنید راهنمایی کنید که چه دانشگاهی مناسب هست و خلاصه شرایط چیه!؟
    سپاسگزارم

    • علی زمانی دی ۲۹, ۱۳۹۶

      سلام
      ممنون
      دانشگاه Tampere را به شما پیشنهاد میکنم و دانشگاه AAlto
      http://civileng.aalto.fi/en
      مهم ترین شرط این هست که با اساتید دانشگاه های فوق مکاتبه کنید در رشته عمران و نسبت به Research interests هایی که دارن، موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کرده و رایزنی کنید. برای دکترا، باید استاد راهنما را متقاعد کنید. بنابراین CV و خلاصه پایان نامه ارشد به اساتید مربوطه ارسال کنید.
      موفق باشید

  • Matin بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

    سلام.من لیسسانس حقوق هستم از پیام نور با معدل ۱۴.۲۲….میخواستم تو فنلاند ادامه تحصیل بدم.زبان بلد نیستم اما دادم انگلیسی یاد میگیرم.
    ۱.میخوام بدونم با این شرایطم میتونم اونجا یکسره آزمون وکالت بدم و وکیل بشم یا باید از اول لیسانس حقوق بخونم اونجا؟؟
    ۲.به زبان انگلیسی میشه در فنلاند به کار وکالت پرداخت؟
    ۳.فقط هزینه تحصیلی رایگانه یا شامل غذا و خوابگاه هم میشه؟؟اگر نه هزینه غذا و کرایه خونه چقدر در میاد در سال؟؟
    ۴.دانشگاه خوب حقوق در فنلاند اسمش چیه؟؟
    ۵.در دوران تحصیل اجازه کار دارم؟؟

    • علی زمانی بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

      سلام.
      ۱-شما اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع ارشد دارین، آیلتس ۶.۵ آکادمیک الزامی است. البته فنلاند دانشگاه های مجانی دیگر ندارد. باید نروژ را انتخاب کنید. شما برای وکالت در فنلاند باید از مقطع کارشناسی شروع به تحصیل کرده و به زبان فنلاندی درس بخونید تا با شیوه کاری و حقوقی هم آشناشوید.
      ۲-به زبان انگلیسی میشه اما مثل این هست که شما بخواهید در ایران به زبان انگلیسی کار وکالت بکنید. البته حقوق بین المللی قضیه اش یا قوانین داخلی فرق دارد.
      ۳-هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد رایگان نیست. اما دکترا اگه فاند بگیرید به زبان انگلیسی و رایگان است و بورسیه می شوید.
      ۴-فعلا دانشکده حقوق دانشگاه هلسینکی را بررسی کنید. https://www.helsinki.fi/en/faculty-of-law
      ۵-بله. ۲۰ ساعت در هفته.

  • Salameh بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

    ممنون واقعا چقدر خوب توضیح دادین متشکر خیلی استفاده کردیم ، من می خوام دکتری هنر بخونم به نظرتون شامل بورس میشم ؟ و اینکه اگه رایگان باشه هزینه اسکان چقدر میشه ؟ و میتونین اونجا تو خود دانشگاه مشغول کار بشیم؟

    • علی زمانی بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

      سلام
      ممنون از نظر لطف شما
      بله هنر هم در دکترا بورسیه داره. دانشکده هنر هلسینکی را بررسی کنید. هزینه اسکان مهم نیست. چون دانشگاه خوابگاه میده و حقوق ماهانه .
      کار کردن در دانشگاه برای دانشجوی دکترا در فنلاند الزامی هست

      • سحر فروردین ۲۴, ۱۳۹۷

        سلام
        من فوق لیسانس مدیریت IT دارم میخوام برای دکترا این رشته در فنلاند اقدام کنم ممنونم اگر منو راهنمایی کنید

        • علی زمانی فروردین ۲۴, ۱۳۹۷

          سلام
          ۱-آیلتس ۶.۵ از ۹ آکادمیک بگیرید.
          ۲- خلاصه پایان نامه ارشد را در ژورنال یا کنفرانس های معتبر اروپایی منتشر کنید.
          ۳-با دانشگاه هلسینکی مکاتبه کنید.
          ۴-اساتید مرتبط با گرایش آی تی را پیدا کرده و SOP خود را به همراه CV برای آن ها ارسال کنید.
          ۵-دانشگاه های آی تی نروژ مثل NTNU و STAVANGER هم گزینه های خوبی است. حتما بخش VACANCY دانشگاه سلطنتی استکهلم KTH هم بررسی کنید که پاتوق ایرانیان دکترا است

  • Fahimeh خرداد ۱۷, ۱۳۹۷

    سلام در مورد تحصیل در مقطع دکترا دررشته مهندسی پزشکی در فنلاند میخواستم راهنمایی کنین .

  • زهرا تیر ۲۵, ۱۳۹۷

    با سلام من رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه دولتی تحصیل میکنم ولی خیلی علاقه به ادامه تحصیل در رشته پزشکی دارم … ایا فنلاند و نروژ بورسیه رایگان میکنه برای تحصیل در رشته پزشکی ؟ و من باید چه کاری کنم؟ به کجا مراجعه کنم ؟چ زمانی ؟ و ایا هم باید فنلاندی بلد باشم هم انگلیسی ؟لطفاااااا جواب بدین ضروریه

    • علی زمانی تیر ۲۵, ۱۳۹۷

      سلام
      باید نروژی یا سوئدی بدانید و سپس در آزمون ورودی دانشکده پزشکی مربوطه شرکت کنید. پزشکی بورس ندارد و معمولا رایگان است. بهتره فعلا به این لینک رجوع کرده و اطلاعات درباره تحصیل پزشکی در دانشگاه کارولینسکا سوئد را بررسی کنید.
      https://studyinsweden.se/university/karolinska-institutet
      شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی سوئد معمولا بالا می باشد.

      برخی از دانشگاه ها که آموزش پزشکی و دندانپزشکی را در سوئد ارائه میکنند:

      دانشگاه گوتنبرگ (دانشگاه گوتنبرگ، موسسه پزشکی)
      موسسه کارولینسکا
      دانشگاه لینشوپینگ (دانشگاه لینشوپینگ، گروه علوم پزشکی و بهداشت)
      دانشگاه لوند (دانشگاه لوند، دانشکده پزشکی)
      دانشگاه اومئو (دانشگاه Umea، دانشکده پزشکی)
      دانشگاه اوربرو (دانشگاه اوربرو، دانشکده پزشکی و سلامت)
      دانشکده پزشکی دانشگاه اوپسالا

  • مستانه تیر ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام و خسته نباشید.اگه همسر من پذیرش تحصیلی بگیره منم میتونم همزمان باهاش برم برای فنلاند و سوید چون میگن نروژ همزمان ویزا نمیدن.چطور میشه با شما تماس گرفت تا اطلاعات کاملتری بگیرم

    • علی زمانی تیر ۲۸, ۱۳۹۷

      سلام. سوالات مربوط به ویزا را با ارسال یک پست الکترونیک به سفارت مطبوع مطرح و جواب مستند دریافت کنید. احتمالا co-applicant قواعد خاص خود را دارد.

  • رودابه تیر ۲۹, ۱۳۹۷

    سلام و ممنون از اطلاعات مفیدی که گذاشتید،
    آیا برای اپلای کردن در مقطع دکتری باید ابتدا با اساتید در ارتباط باشیم و بعد از طریق سیستم اپلای کنیم یا اینکه برعکس هست؟ من شنیدم برای پوزیش ها باید اپلای کرد و اساتید جواب نمیدن!

    • علی زمانی تیر ۲۹, ۱۳۹۷

      سلام رودابه خانم
      از لطف شما به روزیاتو سپاسگزاریم.
      هر دو روش امکان دارد. مواردی که vacancy اعلام میشه شما باید بر اساس نیازمندی های اعلام شده در رشته مربوطه اپلای کنید. مواردی که خودتان بر اساس research interests های اساتید پیدا میکنید، باید SOP آماده کنید و با ان ها رایزنی کنید. بعضا شاید نیاز هست که کار مشترکی با انهها بکنید. مثلا LIETERATURE REVIEW با اساتید بنویسید یا مقاله مشترک یا کار آماری یا تئوریک و عملی انجام بدین . از این جور کارها. چون مدرک ارشد شما را نمیدونستیم کلی توصیه کردم. اساتید هم معمولا جواب میدن. تماس تلفنی با ان ها پس از ارسال رزومه فراموش نشود

    • علی زمانی تیر ۲۹, ۱۳۹۷

      سلام رودابه خانم
      از لطف شما به روزیاتو سپاسگزاریم.
      هر دو روش امکان دارد. مواردی که vacancy اعلام میشه شما باید بر اساس نیازمندی های اعلام شده در رشته مربوطه اپلای کنید. مواردی که خودتان بر اساس research interests های اساتید پیدا میکنید، باید SOP آماده کنید و با ان ها رایزنی کنید. بعضا شاید نیاز هست که کار مشترکی با انهها بکنید. مثلا LITERATURE REVIEW با اساتید بنویسید یا مقاله مشترک یا کار آماری یا تئوریک و عملی انجام بدین . از این جور کارها. چون مدرک ارشد شما را نمیدونستیم کلی توصیه کردم. اساتید هم معمولا جواب میدن. تماس تلفنی با ان ها پس از ارسال رزومه فراموش نشود

  • سیما مرداد ۱۰, ۱۳۹۷

    سلام، ممنون از مطالب خوب تون،
    من میخوام برای رشته زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع دکترا اقدام کنم،
    لطف میکنید راهنمایی بفرمایید،
    سپاس

    • علی زمانی مرداد ۱۰, ۱۳۹۷

      سلام
      ممنون از نظر شما
      به سایت دانشگاه های فنلاند مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز را ترجمه رسمی و ارسال کنید. رشته های لینگوییستیک و گرایش های مختلف آن را در دانشگاه هایی مثل هلسینکی و oulu پیدا کنید.

  • فاطیما مرداد ۱۹, ۱۳۹۷

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون.
    ببخشید من سال دوم هنرستان گرافیک میخونم. میخواستم بدونم الان اقدام کنم برای تحصیل در فتلاند بهتره یا بعد از پایان هنرستان؟ تحصیل تو رشته هنر رو میخوام
    و اینکه انگلیشی رو بلدم ولی ایلتس ندارم.

    • علی زمانی مرداد ۱۹, ۱۳۹۷

      سلام.
      شما برای تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی باید به زبان فنلاندی تحصیل ککنید

  • رحمانی مرداد ۲۳, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید دو سوال داشتم ۱. شما دفتر مهاجرتی دارین که به صورت حضوری مشاوره بدین ۲. برای رشته نرم افزار کامپیوتر با معدل لیسانس بالا برای مقطع ارشد اگر بخوام در یکی از دانشگاه های فنلاند اقدام کنم چه دانشگاهی پیشنهاد میکنید از لحاظ هزینه و بورسیه؟؟؟؟؟…باتشکر

    • علی زمانی مرداد ۲۳, ۱۳۹۷

      سلام
      ارشد نرم افزار نیاز به آیلتس داردو بورسیه نداشته و با شهریه باید درس بخوانید. دانشگاه های زیادی فنلاند این رشته را دارند.

      • رحمانی مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

        ممنون از پاسختون … من اگر آیلتس داشته باشم به غیر از فنلاند که فرمودین بورسیه برای این رشته نداره برای ارشد نرم افزار چه کشوری پیشنهاد میدین که یا هزینه دانشگاه کمتر باشه یا بورسیه داشته باشه ؟؟….باتشکر

        • علی زمانی مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

          سلام
          به دنبال بورسیه برای ارشد نباشید که خیلی سخت است.
          ۱-سینگا برای سنگاپور برای ارشد اقدام کنید. اما محدوده
          ۲-نروژ برای ارشد اقدام کنید مجانی هست بی بورس
          ۳-آلمان و اتریش کم هزینه است برای ارشد انگلیسی زبان اما بورس خبری نیست.
          ۴-لهستان و پرتغال سابقه دریافت ویزای تحصیلی ارشد داشتم. ارزون هست و سفارتخانه خلوت است.
          ۵-آمریکا اگه GRE بگیری برای ارشد میتونی بری اما شهریه داره مگه اینکه TA بگیری

  • مهدی محمدیان مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام.
    سلام. برای رشته برق قدرت در مقطع دکتری وتحصیل تو فنلاند وبصورت بورس و بدون داشتن مدرک زبان(آموزش در اونجا میدن یانه) و هزینه اولیه و… راهنمایی بفرمایین. ممنون

    • علی زمانی مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

      سلام
      حتما باید مدرک زبان داشته باشید. مگر اینکه در اعلامیه بورسیه دکترا دانشکده دانشگاه مقصد شما در فنلاند، قید زبان انگلیسی مشخص نشده باشد. برای رشته برق قدرت، دانشگاه OULU یا هلسنکی را بررسی کنید. اگر بورس باشد رایگان است. شهریه دانشگاه ها را در بخش TUITION پیدا کنید. اگر اطلاعات خوبی دستگیر شما نشد به بخش ADMISSION OFFICE مراجعه کنید.

  • مهدی محمدیان مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام.
    سلام. برای رشته برق قدرت در مقطع دکتری وتحصیل تو فنلاند وبصورت بورس و بدون داشتن مدرک زبان(آموزش در اونجا میدن یانه) و هزینه اولیه و… راهنمایی بفرمایین.وهمچنین کار هم میشه کرد؟

  • پرواز شهریور ۴, ۱۳۹۷

    با سلام
    اگر کسی لیسانس فیزیک و ارشد مدیریت داشته باشه ، با توجه به اینکه لیسانس و فوق لیسانس غیر مرتبط هستند آیا می تونه برای دکترا اپلای کنه ؟؟؟

    • علی زمانی شهریور ۴, ۱۳۹۷

      سلام. برای دکترای مدیریت میتوانید. اما برای دکترای فیزیک خیر

      • پرواز شهریور ۵, ۱۳۹۷

        برای دکترای مدیریت یا MBA چطور میتونم اساتید را پیدا کنم و آیا امکان تحصیل رایگان هست؟؟

        • علی زمانی شهریور ۵, ۱۳۹۷

          برای دکترا در فنلاند بله رایگان است. و هم چنین ارشد MBAدر نروژ رایگان است. اساتید را از طریق FACULTY MEMBER که در سایت دانشگاه های ارائه میشه پیدا کنید

          • پرواز شهریور ۵, ۱۳۹۷

            ممنون از پاسخگویی تون ، میشه راهنمایی کنید که برای ارشد نروژچطور باید اپلای کنم؟ توضیحاتتون برای فنلاند خیلی کامل بود ،همچین چیزی برای نروژ هم دارید؟

  • omid pouyamehr شهریور ۸, ۱۳۹۷

    سلام وقتتون بخیر
    من لیسانس مهندسی شبکه های کامپیوتری از دانشگاه علمی کاربردی با معدل ۱۵.۸۴ دارم
    میخوام توی رشته شبکه یا امنیت شبکه بورس بشم ایا این امکان هستش ؟؟؟
    بعد جه مدارکی میخواد چه نمره ایلتسی
    و اینکه ایا میشه بدون مدرک زبان هم اقدام کرد>؟؟؟
    ممنونمممم

    • علی زمانی شهریور ۸, ۱۳۹۷

      سلام
      ارشد بورس ندارد یا خیلی ضعیف است
      آیلتس ۶ تا ۷ آکادمیک نیاز دارید
      بدون مدرک زبان میشه اما اینکه سفارت فنلاند در تهران به شما ویزا بده یا نه را باید از سفارت جویا شوید

  • شقایق شهریور ۱۹, ۱۳۹۷

    سلام و روز بخیر، خوشحالم که بعد از کلی جستجو بلاخره یک سایت با مطالب خوب پیدا کردم.
    سوالی که دارم ازتون این هست که من و همسرم قصد مهاجرت به فنلاند رو داریم و مسلما اگر بتونیم بورس بگیریم بهتر هست.
    به نظر شما اگر یکی از ما از طریق تحصیلات بورس بگیره و دیگری اونجا با یاد گرفتن زبان فنلاندی به سر کار بره بهتر نیست؟ و بعد از تمام شدن تحصیل یکی دیگری شروع به تحصیلات کنه؟
    همسر من کارشناسی ارشد رشته عمران شاخه ترافیک از دانشگاه سراسری داره و من کارشناسی ارشد از رشته ریاضی محض دانشگاه آزاد رو دارم.
    نظرتون رو بفرمایید ممنون میشم

    • علی زمانی شهریور ۱۹, ۱۳۹۷

      سلام
      درباره مهاجرت معمولا ما توصیه ای نداریم. برای بورس فنلاند در مقطع دکترا خوب باید شرایط اماده شود. معمولا بابورس، CO-APPLICANT هم میتواند اقدام کند. آیلتس ۶.۵ نیازدارید و مراجعه به بخش VACANCY سایت دانشگاه های فنلاند برای بررسی فرصت های بورسیه. تعامل با اساتید و SOP و LOR و CV خوب فراموش نشود.

  • Leisaw شهریور ۲۴, ۱۳۹۷

    با سلام و خسته نباشید
    من ۲۰ سالمه و دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی رو دارم.
    اگر بخوام به صورت بورسیه و رایگان توی یکی از رشته‌های پزشکی یا فیزیوتراپی و پرستاری داخل کشورهای اروپایی بخونم باید چیکار کنم؟ اگر مرحله به مرحله توضیح بدید ممنون میشم.. کدوم کشور این امکان رو داره که بتونم رایگان دانشگاه برم و هزینه‌ی دانشگاه ندم و البته با چه شرایطی پذیرش میکنن؟
    کشوری مثل نروژ که خیلی گرونه هزینه‌ی زندگی ماهیانه چقدر در میاد واسم؟ یا سوئد مثلا؟ اگر سریع پاسخ بدید ممنون میشم.. آخه آخرین روز ثبت نام دانشگاه‌های آزاد ایران هستش. میخوام بدونم اگر امیدی نیست به تحصیل رایگان در خارج کشور برم ثبت نام کنم.. ممنون از وقتی که میگذارید ?

    • علی زمانی شهریور ۲۴, ۱۳۹۷

      سلام
      سوال شما خیلی کلی است و جواب دقیقی نمیشه داد. اما توصیه میکنم اول کشور مقصد را انتخاب کنید و سپس به زبان کشور مقصد هر زبانی که هست مسلط شوید. چون تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا به زبان کشور مقصد است. مثلا باید فنلاندی یا سوئدی یا فرانسوی یا آلمانی یاد بگیرید. در ایران، لیسانس بگیرید و برای مستر به خارج بروید با سطح زبان و CV خوب

      • Leisaw شهریور ۲۴, ۱۳۹۷

        لیسانس حقوق دانشگاه آزاد خوبه؟ اگر پزشکی نتونم بورس بشم حقوق بخونم بعد برای کارشناسی ارشد و دکترا حقوق بین‌الملل رو مثلا توی کشور سوئد انتخاب کنم پذیرشش راحته؟ یا مثلا همینجا سعی کنم وکالت رو قبول بشم بعد با پروانه وکالتم اقدام کنم چطور؟
        خودم خیلی گیجم.. خیلی!

  • نرگس آبان ۳, ۱۳۹۷

    سلام. سال ۱۳۹۳ ارشد ادبیات انگلیسی گرفتم. از دانشگاه دولتی با معدل ۱۸/۳۲. چند کنفرانس بین المللی و یک مقاله خارجی دارم. پیشنهاد شما برای گرفتن پذیرش دکتری در این رشته کدام دانشگاه است؟ تمکن مالی پرداخت شهریه را ندارم. امید به دریافت کمک هزینه ی تحصیلی است؟

    • علی زمانی آبان ۳, ۱۳۹۷

      سلام
      برای بورس های دانشگاه اسلو، دانشگاه استکهلم و دانشگاه هلسینگی اپلای کنید.

  • مهرداد آذر ۱۶, ۱۳۹۷

    سلام و سپاس بابت مطالب مفیدتان
    من لیسانس برق قدرت با تجربه کاری بیست سال، همسرم لیسانس حسابداری با ۱۵ سال سابقه کاری و دارای دو فرزند هستیم. چقدر شانس ادامه تحصیلات با توجه به توضیحاتتون برای ما هست؟ در صورت پاسخ مثبت آیا ادامه تحصیلات تکمیلی برای من و خانواده و امکان یافتن کار در حین تحصیل و استفاده از مزایای اقامتی وجود خواهد داشت؟ آیا فنلاند بعد از اتمام تحصیلات از اقامت افراد تحصیل کرده در کشورش حمایت میکند یا بایست خاک فنلاند رو ترک کرد؟

    • علی زمانی آذر ۱۶, ۱۳۹۷

      سلام و ممنون از نظر شما
      تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی و ارشد، رایگان نیست و فقط برای مقطع دکتری با بورس همراه می شود. هیچ حمایتی پس از تحصیل برای خارجی وجود ندارد و اگر کاری پیدا نکنید باید انجا را ترک کنید. بهتر است با کارفرمایان فنلاندی از طریق سایت های کاریابی در ارتباط با رشته خود در تعامل باشید.

  • دنيا آذر ۱۷, ۱۳۹۷

    ممنونم از مطالب مفیدی که گذاشتین.
    من برای دکتری معماری اگر بخوام برای فنلاند اقدام کنم شرایطش چگونه هست و هزینه ها به چه شکل هستند؟ آیا دانشگاه به دانشجوی دکتری حقوق میده؟

    • علی زمانی آذر ۱۷, ۱۳۹۷

      سلام و ممنون از نظر شما
      دکترای معماری فنلاند رایگان و با بورس است. شما باید فرصت های معماری دکتری که اعلام می شود را رصد کنید. بله. حقوق پرداخت می شود

      • دنيا آذر ۱۸, ۱۳۹۷

        خیلی ممنونم از راهنماییتون
        ببخشید شما در مورد دانشگاه های دانمارک و یا هلند هم اطلاعی دارین برای دکتری در رشته معماری؟

        • علی زمانی آذر ۱۸, ۱۳۹۷

          سلام
          بله
          هر دو کشور فرصت های دکتری خوبی برای رشته شما دارند. موردی هست ای میل بزنید بهتر بررسی کنیم

  • محسن دی ۲۰, ۱۳۹۷

    با سلام و تشکر از مطالب و پاسخ به نظرات.من لیسانس زبان انگلیسی و ارشد حقوق تجارت بین الملل دارم، بهترین گزینه بنظرتون چیه؟ ارشد همین رشته رو دوباره اپلای کنم یا برای دکترای حقوق

    • علی زمانی دی ۲۰, ۱۳۹۷

      سلام
      برای دکترای حقوق اگر اپلای کنید، هماان طور که می دانید، حقوق فنلاند تدریس می شود. ارشد فنلاند، رایگان نیست. مگر اینکه به زبان فنلاندی بخواهید بخوانید.

  • سجاد ال دی ۲۰, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید. آقا بنده اقامت فنلاند رو دارم آیا میتونم تو مقطع ارشد متالورژی تحصیل کنم ؟ به آیلتس نیاز دارم ؟ اگر شرایط رو شرح بدید ممنون میشم …

    • علی زمانی دی ۲۱, ۱۳۹۷

      سلام
      بله
      تحصیل شما در فنلاند مجانی خواهد بود. اما این که صلاحیت علمی برای تحصیل در این رشته را دارید یا نه باید رزومه ای از شما بررسی و با نیازمندی های پذیرش رشته مورد نظر در دانشگاه فنلاندی تطبیق داده شود

  • نیلوفر بهمن ۱, ۱۳۹۷

    سلام برای رشته معماری در مقطع ارشد و دکترا کدام دانشگاه فنلاند رو پیشنهاد می کنید؟

  • حمید بهمن ۱۹, ۱۳۹۷

    دوست عزیز امکانش هست توضیح اجمالی درباره بورس و هزینه های دانشگاه ها تو ۳ کشوره فنلاند . سوید و نروژ برای ارشد بدید ؟ الان (۲۰۱۹) نروژ رایگان هست ؟ هر دانشگاه اگر رزومه قوی داشته باشیم بورس میتونه بده ؟ ممنون از راهنماییتون .

    • علی زمانی بهمن ۱۹, ۱۳۹۷

      ۱- نروژ برای کلیه مقاطع تحصیلی کلیه رشته ها به زبان انگلیسی رایگان است. حتی در ۲۰۱۹
      ۲-سوئد برای کلیه رشته ها در مقطع دکتری به زبان انگلیسی رایگان است با بورس.
      ۳-فنلاند برای کلیه مقاطع کلیه رشته ها به زبان فنلاندی رایگان است.
      ۴-هر دانشگاهی اگه رزومه جذاب و علمی داشته باشید و با اساتید دانشکده مربوطه رایزنی کنید و سی وی شما منطبق با vacancy و position اعلامی دانشجوی دکتری باشد، شانس بالایی برای قبولی دارد و بعضا آیلتس هم نیاز ندارد. اما رزومه قوی یعنی چی؟ یعنی توصیه نامه خوب، مقالات ISI، سابقه تحقیق، شرکت در کنفرانس، گذراندن دوره های بین المللی، تجربه خوب، و امثالهم.

  • گلی بهمن ۱۹, ۱۳۹۷

    درود
    من لیسانس بیولوژی دارم با معدل ۱۷ و چهار سال پیش فارغ التحصیل شدم. میخوام برای رشته هنر اقدام کنم. بنظرتون چقدر امکانپذیر هست ؟
    و اینکه آیا هنوز رایگان میشه تحصیل کرد ؟
    دیدم نوشتید تو کامنتا فنلاند رایگان نیست دیگه

    • علی زمانی بهمن ۱۹, ۱۳۹۷

      سلام
      بله
      رشته هنر باید دقیق گرایش معلوم بشه و این که اگه بخواید مجانی در فنلاند درس بخونین باید فنلاندی بلد باشید. فنلاند رایگان نیست اما کارشناسی به زبان فنلاندی رایگان است

  • یاسین بهمن ۲۱, ۱۳۹۷

    ا سلام و احترام
    میخواستم با توجه به رزومه ای که خدمت شما اعلام میشه، بورسیه و فاند دکتری معماری یکی از کشورهای اروپایی رو بگیرم؟ در درجه اول ایتالیا، یا اتریش،یافنلاند و نروژ، سپس آلمان ، فرانسه، انگلیس،یا هلند

    بیست و نه ساله کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶،و معدل کارشناسی پایین ۱۳.۳۳ از دانشگاه پیام نور،
    (متاسفانه به دلیل سانحه تصادف معدل پایینه که مدارک بیمارستانم موجوده)
    طراح، گرافیست وعکاس (عکس کارهای گذشته م موجوده) و نوازنده ساز ویولون؛ به صورت حرفه ای
    نویسنده ۲ کتاب در زمینه معماری که چاپ کردم
    مقاله بین المللی ۲
    درحال حاضر زبان انگلیسی می خونم برای آیلتس
    بسیار سپاسگزارم از شما و توضیحاتتون

    • علی زمانی بهمن ۲۱, ۱۳۹۷

      سلام
      کشورهایی که گفتین همه اوضاع ادمیشن دکتراشون با هم فرق دارد. نروژ را اول بررسی کنیدکه حقوق بالایی به دانشجوی دکترا میده. ایلتس ۶.۵ هم فراموش نشه. ۲ توصیه نامه از اساتید هم بگیرید و خلاصه پایان نامه ارشد هم به انگلیسی تهیه کنید. همهvacancy یا position هایی که برای جذب دانشجوی دکترا منتشر میشه را بررسی کنید. از kth.se شروع کنید.

  • وحید بهمن ۲۱, ۱۳۹۷

    با سلام خدمت شما
    من فارغ التحصیل رشته ی دکتری دامپزشکی هستم
    میخواستم برای تخصص و ادامه تحصیل اقدام کنم
    آیا برای رشته ی من میشه؟
    آیا میتونم بورسیه بگیرم؟
    به زبان انگلیسی ادامه بدم

    • علی زمانی بهمن ۲۱, ۱۳۹۷

      سلام
      بله
      دانشکده های دامپزشکی فنلاند را بررسی کنید. تحصیل دکترا با بورس و به زبان انگلیسی هست

  • علی اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام. سپاس از وقتی که میگذارین.
    برای تحصیل رشته ی فیزیک در مقطع دکتری چه کشوری رو پیشنهاد میکنین؟ (مدرک زبان ندارم)
    با تشکر.

    • علی زمانی اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

      مدرک زبان ندارید چطور قصد تحصیل در خارج دارید؟
      دکترای فیزیک، بهشتش آمریکا است. اما اگر CV قوی دارید، اوپسالا و چالمرش هم خوب به ایرانی ها بورس میدهد.

  • ساراااا فروردین ۱۴, ۱۳۹۸

    سلام میخواستم بدونم فرم رو که میفرستیم حداقل چندرقت بعد بهمون پاسخ میدن؟؟؟؟

  • پوریا فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

    با سلام.
    بنده دانشجوی ترم آخر رشته عمران گرایش نقشه برداری دانشگاه پیام نور مرکز تهران شمال هستم.
    معدل کل بنده ۱۷ هست.
    در دروس تخصصی رشته خودم نمرات نسبتا خوبی کسب کردم.
    اما میدونم که دانشگاه پیام نور خیلی جایگاه علمی بالایی نداره و تقریبا همه جامعه به چشم دانشگاه پایینی بهش نگاه میکنند.
    بنده از لحاظ مالی خیلی قوی نیستم و تمام سرمایه ام مبلغ ۱۱۰ میلیون هستش.
    همه شرایطم رو صادقانه عرض کردم.
    به نظر شما بنده اصلا شانسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه فنلاند یا سوئد رو دادم؟
    اگر راهنماییم کنید ممنون میشم.
    اگر بدونم که این شانس رو خواهم داشت بدون شک مدرک زبان رو هم خواهم گرفت.

    • علی زمانی فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

      سلام و عرض ادب
      ۱- برای دانشگاههای خارجی، دانشگاه پیام نور و آزاد و صنعتی شریف جایگاه خیلی متفاوتی ندارد.
      ۲-دانشگاه پیام نور موردتایید دانشگاه های خارجی و حتی اپلای برای BLUE CARD است.
      ۳-آنچه برگ برنده شما در اپلای و بورس است، دانشگاه نیست. رزومه قوی است.
      ۴-آیلتس ۶.۵ بگیرید
      ۵-تحصیل ارشد در سوئد رایگان نیست. به فکر دکترا باشید.
      ۶-مقطع ارشد را در ایران بخوانید و با رزومه قوی، برای دکتری با بورس در اسکاندیناوی، نیوزلند و استرالیا اپلای کنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید