آتش سوزی گسترده در ژاپن منجر به سوختن ۱۴۰ ساختمان شد [تماشا کنید]

آتش سوزی گسترده در ژاپن منجر به سوختن ۱۴۰ ساختمان شد [تماشا کنید]

بر اساس اخبار و گزارش های منتشر شده، ۲ روز پیش آتش سوزی مهیب و بزرگی شهر ساحلی «ایتوی گاوا» ی کشور ژاپن را فرا گرفته و خانه ها، فروشگاه ها و دیگر ساختمان ها را تحت تاثیر قرار داده است. سرعت این حادثه که اوایل صبح به وقت محلی آغاز شده، لحظه به لحظه افزایش می یابد و اثری از کند شدن آن مشاهده نمی گردد. آتش نشانان تلاش می کنند که از گسترش بیشتر آتش جلوگیری نمایند.

هزاران خانه در نزدیکی محل حادثه تخلیه گشته و ارتش برای کمک رسانی فرا خوانده شده است. نکته جالب اینجاست که در این آتش سوزی گسترده؛ تنها ۲ نفر زخمی شده اند. شعله های آتش توسط باد های دریای ژاپن که ۹۰ کیلومتر سرعت دارند، به مناطق تجاری و فروشگاه ها نیز سرایت کرده اند.

capture-1

capture

علت این رویداد هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی احتمالات هستند. با این حال گزارش ها نشان می دهند که آتش سوزی از یک رستوران چینی آغاز شده است. ویدیویی که از این فاجعه منتشر شده، به خوبی ابعاد آن را مشخص می کند. بیش از ۱۷ ماشین آتش نشانی در محل حضور دارند و برای کنترل آتش سوزی تلاش می کنند.

«ایتوی گاوا» ۴۴,۶۸۰ نفر جمعیت دارد و در ساحل غربی ژاپن قرار گرفته است. همین مسئله باعث شده که آتش به همه جا سرایت کند و چنین حادثه ای را به بار آورد. در ادامه می توانید ویدیوی منتشر شده در این زمینه را مشاهده کنید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود