گشتی زمستانی در بازار رنگارنگ تجریش

تجریش گردی روزیاتو در قدیمی ترین بازار منطقه شمیران

گشتی زمستانی در بازار رنگارنگ تجریش

روزیاتو، امروز شما را به یکی از مناطق دیدنی پایتخت می برد. جایی که هم برای گردشگران داخلی و هم بین المللی، یکی از مقصد های گردشگری مهم شمال تهران به شمار می رود و مخاطبان بسیار زیادی دارد.

گردشگری شهری به خصوص در زمستان زیبای تهران، حال و هوای خاص خود را در این روزهای سرد داشته و برای بسیاری که حس اسکی کردن در نقاط شمالی شهر را ندارند و از پاساژ گردی های لوکس هم خسته شده اند، تجریش گردی می تواند هم فال باشد هم تماشا.

با تجریش گردی امروز ما همراه باشید که شما را به دومین بازار سنتی تهران و قدیمی ترین بازار منطقه شمیران می برد. جایی نزدیک دربند رویایی. . .

 تهران گردی زمستانی

تهران گردی در دی ماه، یکی از بهترین فرصت ها برای گردشگری شهری در کلان شهر دود آلود است. نه از سرمای سوزان اسفند خبری است و نه گرمای تابستان، شما را به داخل پاساژ های لوکس هدایت می کند. برخی از خیابان های پایتخت هم در فصل خزان و هم زمستان، زیبایی خاص خود را دارد که خیابان ولیعصر، یکی از آنها به شمار می رود.

t00
تصویر نورپردازی شبانه: حد فاصله چهار راه پارک وی و میدان تجریش

اگر شب ها از خیابان ولیعصر و بلوار میرداماد گذر کنید، چراغ های رنگی آویزان شده از درختان تومند این مناطق را مشاهده خواهید کرد که جشنواره ای از رنگ و نور را از بالا و پایین، در برابر دیدگان رهگذران شبانه قرار می دهند. نور پردازی زیبایی که بازتابش به شبکه های آنسوی مرزها نیز رسیده است.

t13
تجریش در فصل زمستان

همانطور که قبلاً در روزیاتو اشاره کردیم، گالری گردی و پارک گردی های پاییزی در پایتخت ۲۳۰ ساله ایران، فرصت های بسیاری را در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می دهد که بهتر است از این فرصت های گردشگری شهری کم هزینه استفاده کنیم. اکنون این فرصت حتی در زمستان، در نقاط شمالی پایتخت در دسترس است و به نظر می رسد، فرصت خوبی برای گردش های اخر هفته ای باشد.

یکی از معروف ترین گردشگران خارجی که اخیرا به تجریش گردی رفته است، وزیر امور خارجه استرالیا بوده که در جریان سفر سال گذشته اش به ایران، یکساعت به تجریش گردی پرداخت.

t12
تجریش گردی های وزیر امور خارجه استرالیا در سفر به تهران- ۲۰۱۵ میلادی

زمستان گردی های رویایی در اطراف تهران، برای حرفه ای ها و طبیعت گردها، فرصت های خوبی را برای گردش و تنفس اکسیژن خالص به وجود می آورد که اهالی ۱۵ میلیونی تهران،‌ نباید در روزهای آلوده، این ظرفیت ها را فراموش کنند. این فرصت های زمستان گردی را در طول هفته های آینده بیشتر معرفی خواهیم کرد.

تهران گردی، فقط به جنوب شهر و گردش در کاخ ها و موزه های مهم ایران که در مناطق مرکزی و جنوبی شهر مانند خیابان امام خمینی و منطقه بازار واقع شده است، ختم نمی شود. حتی به سمت غرب و گردش در بزرگترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه نیز متمرکز نیست.

t14
تصویری از سقف بازار قدیمی تجریش

بخشی از تهران گردی های زمستانی اهالی پایتخت، با وجود سرمای قابل ملاحظه هوا، به مناطق شمالی این کلانشهر اختصاص پیدا می کند که مناطق کوهستانی و بعضاً پر برفی هستند. بام تهران، یکی از این مقاصد جالب است که از این به بعد، مشتاقان اسکی بازی و ورزش های زمستانی، قطعاً از آن به عنوان پاتوق جدید استفاده خواهند کرد.

این روزها، هوای بام تهران بسیار سرد است، اما در طول هفته مملو از علاقمندان پیاده روی و کوهنوری و تله کابین سواری می شود و به همین خاطر، بازار رستوران های سنتی و فرنگی بام تهران،‌ داغ تر از قبل می گردد. البته اوضاع در دربند هم که کمی بالاتر از میدان قدس تهران واقع شده است نیز، همچون روال ماههای قبل، داغ داغ است.

t15
تصویر گذشته و حال میدان تجریش

وقتی فرحزاد در حاشیه اتوبان یادگار امام تهران با مشکلات متعددی همراه شده و همچون سابق، پاتوق تابستانی تهرانی های عاشق طبیعت گردی نیست، دربند و بام تهران،‌ جای خود را به پاتوق های دهه شصتی طبیعت گردی تهران داده اند.

یکی از پاتوق های تفریحی و تجاری تهران که در همه ایام سال، با شمار گسترده ای از جمعیت پاساژگرد مواجه می شود، بازار تجریش است.

داستان قدیمی ترین بازار شمیران

بازار تجریش و منطقه تجریش و شمیران، از قدیم الایام، یکی از مقصدهای گردشگری و تجاری تهرانی ها بوده است. تجریش که دو خیابان مهم و بزرگ پایتخت یعنی دکتر شریعتی و ولیعصر، به آن جا ختم می شود، هر روز، پذیرای صدها هزار هموطن تهرانیست که برای خرید و گردش و گذر به مناطق دیگر شهر، از این منطقه استفاده می کنند.

t16

در منطقه تجریش، فرصت های گردشگری و خرید بسیاری برای طیف های مختلف سنی و همه جور سلیقه وجود دارد. توسعه این منطقه، در کنار پر رفت و آمد بودنش، سبب شده تا به قول قدیمی ها: سر پل تجریش، صدها فروشگاه و رستوران و کافی شاپ احداث شود و به خدمات رسانی به مخاطبان روزانه این منطقه مشغول گردند.

کسب و کار در تجریش، همچنان رونق خاص خود را دارد و این رونق، وقتی با توقف اتوبوس های عریض و طویل گردشگران خارجی نیز همراه می شود، جذابیت های بیشتری به خود می گیرد.

t2
خرید سبزیجات بسته بندی شده، یکی از فرصت های خرید در این بازار تجریش است

تجریش، به قول غربی ها، زندگی شبانه (night life) جذابی همچون زندگی روزانه اش دارد و به همین خاطر، صبح تا شام، پذیرای بازدید علاقمندان به تهرانگردی در منطقه شمیران است. از تجریش پیاده می توانید به دربند رفته و از طبیعت البرز استفاده کنید. در واقع از سر میدان قدس که در ابتدای خیابان شریعتی قرار دارد تا ابتدای خیابان ولیعصر، پیاده روی جالبی را برای تجریش گرد ها به ارمغان می آورد که مغازه های بزرگ و کوچک مسیر، شما را با قابلیت های مختلف این منطقه آشنا می کنند.

بسیاری از پاساژ های معروف تهران مانند ارگ و تندیس و امثالهم، در این منطقه قرار داشته که همه،‌ نزدیک بازار بزرگ تجریش هستند.

تجریش را خیلی ها با نام امام زاده صالح (ع) می شناسند که مدتهاست، پاتوق گردشگران مذهبی پایتخت به شمار می رود و همیشه همچون صحن بارگاه مقدس رضوی، مملو از گردشگران و عاشقان خاندان اهل بیت است که زوراش، از همه نقاط ایران هستند.

t5
تصویر نان سنتی پزی در ورودی بازار تجریش که امکان تست نان های مختلف را به مشتری میدهد

امام زاده صالح: تجریش گردی مذهبی

untitled-1

آستان مقدس امام زاده صالح (ع) از قدیم الایام، یکی از مقصد های گردشگری مذهبی در تهران بوده و اکنون نیز، روزانه پذیرای بازدید هزاران تن از مشتاقان این فرزند امام موسی کاظم (ع) به شمار می رود. آن گونه که از کتیبه بالای سر در صحن بر می آید، امام زاده صالح، از برادران امام هشتم شیعیان بوده و به همین خاطر، از بزرگ ترین زیارت گاه های پایتخت محسوب می شود.

در این ویدئو، با این مکان مذهبی تجریش بیشتر آشنا شوید.

بنای این مکان مذهبی، در سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت و با شماره ۹۰۹ ثبت شد. بعضی، شمار زائران را در طول روز، بیش از ۲۰ هزار نفر برآورد می کنند که به نظر می رسد، با توجه به حجم تجریش گردها و علاقمندان گردشگری مذهبی در پایتخت، رقمی دور از انتظار نباشد.

طرح توسعه حریم با توجه به افزایش زائران از سال ۱۳۷۴ آغاز شده و ادامه دارد. اگر در زمستان امسال به این منطقه مذهبی تجریش مراجعه کنید، امکانات خوبی را شاهد خواهید بود که هم برای پذیرایی از زائران و همچنین ظرفیت های پارکینگ و تردد و سرویس بهداشتی، در دسترس است.

یکی از معروف ترین چنارهای کهن سال ایران را که برخی قدمتش را ۸۰۰ سال برآورد می کنند، در محوطه امام زاده صالح تجریش قرار دارد. فردی مانند ژان دیولافوا درباره این چنار گفته بود که محیطش ۱۵ متر و هر یک از شاخه های آن، مانند تنه درخت کهنسالی بر فراز بنای مسجد و اطرافش، سر به آسمان کشیده است.

سرگذشت این چنار را می توانید در این ویدئو  ملاحظه کنید.

2
تصویر چنار تنومند در جوار امام زاده صالح تجریش در عصر قاجاریه

3

اگر خواستید به این مکان مذهبی مراجعه کنید، از تصویر بالا استفاده نمایید که ساعات تشرق به آستان را اعلام می کند. به هر حال، محدودیت های تردد به این قسمت از تجریش را در تجریش گردی خود در نظر بگیرید.

اگر از امام زاده صالح خارج شوید و به سمت راست حرکت کنید، بازار تاریخی تجریش پیش روی شما است که دیدن آن را به تجریش گرد ها پیشنهاد می کنیم. گر چه کمی شلوغ است و رفت و آمد در آن به کندی صورت می گیرد، اما جذابیت های خاص خود را دارد و متر به متر آن، مغازه هایی با خوردنی ها و نوشیدنی ها و پوشیدنی های بسیار است که خیلی هوس انگیز خواهد بود.

4
بازار تاریخی تجریش در نزدیکی امام زاده صالح قرار دارد

توجه داشته باشید که کنار بازار تاریخی تجریش نیز، حجره هایی وجود دارند که در آنها، می توان میوه های فصل یا فصل قبل را خریداری کرد. روبروی این بازار هم، پایانه اتوبوسرانی تجریش قرار دارد که شما را به نقاط مختلف شهر می برد.

5
تصویری از فضای روبروی بازار تجریش و بازار قائم

بازار تجریش: تجریش گردی رنگارنگ

بازار تجریش از جمله قدیمی ترین بازارهای تهران در منطقه شمیرانات است. این بازار از سمت شرقی به تکیه تجریش و از سمت دیگر به میدان قدس (خیابان شریعتی یا کوروش قدیم) می رسد. بازار تجریش، گر چه مکانی قدیمی به شمار می رود اما در کنارش، بازارهای جدیدی هم احداث شده که مخاطبان بسیاری دارند.

t3
لبو داغ و باقالی در روزهای سرد پاییزی، خاطره تجریش گردی را ماندگار می کنند

این ویدئو، به مدت ۱۳ دقیقه شما را به تجریش گردی در بازار رنگارنگ و تاریخی این منطقه می برد.

برای همین است که تجریش گردی، همواره در طول سال با استقبال گردشگران داخلی و خارجی همراه می شود و لوازمی که در آنجا در اختیار مشتری قرار می گیرد، سلایق گوناگون را پوشش می دهد. از صنایع دستی و ترمه و سفال و خاتم اصفهان گرفته تا سوغات تبریز و مشهد و پارچه های رنگارنگ و ادویه جات و عرقیجات کاشان و شیراز و خیلی از نقاط کشور، در این بازار رنگارنگ جذاب یافت می شوند.

t4
لبو فروش ها در بازار تجریش، مخاطبان بسیاری دارند. مخصوصا در هوای سرد آذر

بعید است کسی به بازار بزرگ تجریش برود و دست خالی برگردد. در این بازار، در بخش فروش میوه، میوه هایی که هنوز در همه شهر فراگیر نشده است، مانند زغال اخته در تابستان و ازگیل در پاییز و مستان، مشاهده می شوند. حتی در پایان هر فصل، میوه هایی که در میوه فروشی های سطح شهر نمیتوان پیدا کرد، حتما در این بازار، ردی از آنها وجود دارد.

6
تسبیح فروش های بازار تجریش که یادآور بازار وکیل شیراز و بازار رضا مشهد است

البته الان که در همه جای تهران و ایران، توت فرنگی و موزه و نارگیل پیدا می شود، اثری از آن در بازار تجریش هم وجود دارد که یلدای رنگارنگ و شلوغی هم سپری کرد.

7
تصویری از میدان میوه فروشی در بازار تجریش

ورودی اصلی بازار تجریش، درست در ضلع جنوبی میدان تجریش واقع شده است که ایستگاه BRT نیز در آنجا قرار دارد. اگر احساس گرسنگی کردید، کودگان یا نوجوانانی را مشاهده خواهید کرد که به تبلیغ رستوران هایی مشغول هستندو پلاکاردهایی نیر در دست دارند و شاید شما را مجبور کنند که حتما منوی غذای آنها را مطالعه نمایید.

t9

بازار تجریش در مرمت هایی که در ۵ سال اخیر بر روی آن انجام شده، شیک تر از سابق بوده و نظم بهتری بر آن حکم فرماست.

t10
تصویر کاشی کاری های آبی رنگ با خط نستعلیق سردر مغازه های بازار قدیمی تجریش

بخشی از بازار، موقوفه تکیه بزرگ تجریش بوده که امروزه، بخش میوه فروشی بازار قدیمی تجریش را در خود جای داده  و در طول روز، پذیرای ده ها هزار مشتری از سراسر پایتخت است و در تصویر زیر آن را مشاهده می کنید. در واقع بخش مرکزی بازار تجریش، تکیه بزرگ آن است که در ایام محرم و صفر، برنامه های عزاداری پرشوری در آنجا برگزار می شود.

t11
موقوفه تکیه بزرگ تجریش

مثلاً سر در کلیه مغازه ها، کاشی کاری شده و یادآور سردرهای جالب بازارهای سنتی تبریز و اصفهان و کاشان و حتی شیراز است.

t8
در بازار تجریش، کسب و کار صنایع دستی فروش ها، با اجناس رنگارنگ و نوستالژیک، داغ است

ادویه فروشی ها و عرقیجات فروشی های بازار تجریش، یادآوری بازار وکیل شیراز است که البته زعفران فروشی ها و خشکبار فروشی های آن نیز، برای ایرانگردان حرفه ای،‌ یادآور بازار بزرگ و تاریخی قزوین و بازار رضا مشهد است. به هر حال، از کنار هر مغازه ای که گذر کنی، حس و حال جالبی به شما می دهد و در واقع سبک فروش در این بازار، با پاساژ های لوکس شمال و شرق و غرب تهران کمی تفاوت دارد و شاید همین موضوع، بر جذابیت بازار تجریش می افزاید.

t7
در بازار تجریش، امکان خرید ظروف مسی هم وجود دارد
8
تصویر زعفران فروشی در بازار تاریخی تجریش

ترشی فروشی های خانگی و همچنین سبزی های بسته بندی شده در کنار سمنوی عمه لیلا که امروزه برندی سرشناس است، خانم های خانه دار را به سمت خود میکشاند تا دست خالی از این بازار به منزل برنگردند. بازار میوه فروش های بازار قدیمی تجریش نیز، ‌جشنواره ای از رنگ ها و طعم های مختلف است.

t6
بازار میوه فروش های تجریش، شما را به جشنواره رنگ های پاییزی می برد

در کنار بازار قدیمی تجریش، پاساژی به نام پاساژ قائم قرار دارد که پاساژی جدید و یکی از خروجی های بازار قدیمی تجریش را شامل می شود.

9
مشاهده این صحنه ها در تجریش و دربند خیلی عادی است

این پاساژ نیز حال و هوای خاص خود را دارد که در آینده به آن اشاره خواهیم کرد. همین اندازه بدانید که در طبقه آخر این پاساژ، نمایشگاه دائمی فرهنگ و هنر ایران قرار دارد و کلاسهای خطاطی و نقاشی و خوشنویسی در آنجا برای همه سنین با هر سبک نقاشی، برگزار می شود.

اگر دوست دارید در محیطی هنری و جذاب، هنر نقاشی را از آبرنگ تا مداد رنگی از مبتدی تا حرفه ای فرا بگیرید، توصیه میکنیم تا به طبقه آخر پاساژ قائم بروید. جایی که کودکان و نوجوانانی را مشاهده می کنید که مشغول نقاشی کردن بر روی بوم های کوچ و بزرگ بوده و نقش های جذابی را به تصویر می کشند.

در طبقه آخر پاساژ قائم، که یک گالری گردی جالب را برایتان رقم می زند، هم می توانید با کلاس های نقاشی که کودکان و نوجوانان معمولا شاگرد آن هستند آشنا شوید، و هم بخشی از تجریش گردی خود را به شناخت مکتب های نقاشی و آشنایی با نقاشان صرف کنید.

10
تصویر یکی از کلاس های آموزش نقاشی در طبقه آخر پاساژ قائم تجریش

خرید تابلوهای نقاشی با قیمت های گوناگون و تعامل با نقاشان و هنرمندان جوان و پیشکوست که کارهای خود را در این بخش از تجریش در معرض دید علاقمندان قرار می دهند، بخشی از تجریش گردی های هیجانی را سبب می شود.

چگونه به بازار تجریش برویم؟

t1
نقشه بازار تجریش

برای دیدن و گشت زدن در یکی از نوستالژیک ترین مقصدهای گردشگری پایتخت، می توان با اتوبوس و مترو به این منطقه رفت و پاییز گردی خاطره انگیزی را تجربه کرد. اگر خود را از هر نقطه تهران به خیابان ولیعصر یا خیابان شریعتی تهران برسانید، از طریق اتوبوس ها می توانید در ایستگاه آخر که میدان قدس یا میدان تجریش است پیاده شده و به سمت این بازار رهسپار شوید.

اما اگر عاشق گردشگری با قطار زیر زمینی تهران هستید، از هر نقطه شهر، خود را به انتهای خط ۱ مترو تهران که ایستگاه تجریش است برسانید. ایستگاه تجریش تا بازار تجریش، کم تر از ۲ دقیقه پیاده روی دارد و یک بلیط رفت و برگشت آن نیز، ۱۱۰۰۰ ریال هزینه می برد.

11
تصویر ایستگاه مترو تجریش که نزدیک خیابان شریعتی قرار دارد

نکته جالب درباره ایستگاه تجریش آن است که این ایستگاه، یکی از عمیق ترین ایستگاه های مترو در تهران بوده که برای رسیدن به درب ورودی آن از محل پیاده شدن از مترو، نیاز به استفاده از ۴ دستگاه پله برقی ۵۰ متری دارید. برای همین، اگر با مترو به تجریش می آیید، باید با حوصله باشید. چرا که حداقل ۳ دقیقه طول میکشد تا از پایین ایستگاه به درب خروجی برسید.

12
تصویر فضای داخلی ایستگاه مترو تجریش که از بزرگ ترین ایستگاه های تهران است

به هر حال، در این روزهای شلوغ و دود آلود پایتخت، برای گردشگری در تجریش، حتی الامکان از خودرو شخصی استفاده نکنید. اما اگر مجبور شدید که با خودرو شخصی به سمت تجریش بیایید، نگران نباشید. کمی آن طرف تر از بازار تجریش، یعنی در ضلع شرقی میدان قدس، پارکینگ طبقاتی هفت طبقه وجود دارد که می توانید خودرو خود را در آنجا پارک کرده و به راحتی، به تجریش گردی بپردازید.

13
از میدان قدس شریعتی به سمت راست، پارکینگ طبقاتی تجریش در دسترس است

تجریش، نه در طرح ترافیک است و نه در طرح زوج و فرد. اما معضل و چالش پارکنیگ در این بخش شهر جدی است و به همین خاطر، توصیه میشود که با خودرو شخصی به این منطقه نیامده تا در ترافیک این محدوده گرفتار نشوید. اما به هر حال، این پارکینگ در دسترس است.

بازتاب تجریش گردی در فضای مجازی

بیش از ۶۰ هزار نتیجه جست و جو درباره تجریش گردی در اینترنت نشان می دهد که این منطقه تهران، یکی از مقصدهای گردشگر جذاب و هیجانی برای گردشگران داخلی و بین المللی به شمار می رود.

در معروف ترین پرتال گردشگری اینترنت، درباره این منطقه، عکس ها و اطلاعات بسیاری توسط گردشگران ارائه شده که نشان می دهد، تجریش برای عاشقان پایتخت ۲۳۰ ساله ایران، مقصدی غیر قابل فراموش شدن است. گاردین، از جمله نشریاتی محسوب می شود که سرویس گردشگری آن، بارها به این منطقه تهران اشاره کرد.

14
تصویر بازار تجریش در سال ۱۳۶۰

دیلی میل در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز چند بار درباره ظرفیت های گردشگری  شمال تهران به خصوص در بازار تجریش پرداخت.

توصیه های تجریش گردی

۱- پاییز گردی آخر هفته در تجریش و بازار قدیمی آن، فرصت خوبی برای لذت بردن از هوای منطقه ای کوهستانی در شمال شهر است. آن را بدون خودرو تجربه کنید.

۲- رستوران های سنتی و فرنگی متنوعی در اطراف بازار قدیمی تجریش قرار دارد که بعضاً، غذاهای خانگی را تولید و عرضه می کنند.

۳- اگر به سمت بازار تجریش رفتید، دربند گردی را هم میتوانید در دستور کار قرار دهید.

۴- بازار تندیس، بازار قائم و بازار ارگ، سه بازار بزرگ معروف نزدیک بازار قدیمی تجریش است که گشتی در آنجا نیز خالی از لطف نیست.

۵- در خرید محصولات غذایی غیر کارخانه ای، به شیوه نگهداری آن پیش از خرید توجه کنید.

۶- اگر علاقه ای به خرید میوه از بازار میوه فروش های بازار تجریش را ندارید، می توانید از راسته میوه فروش ها که روبروی ایستگاه مترو تجریش واقع شده است‌،‌ استفاده کنید که البته قیمت های کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند.

۷- اگر عاشق گالری گردی و موزه گردی هستید، موزه سینما و برخی از گالری های شمال خیابان ولیعصر را نیز در برنامه تجریش گردی آخر هفته ای قرار دهید.

۸- برخی از رویدادهای هفتگی و ماهانه سایت های معروف گردشگری مانند کوچ سرفینگ و اینترنیشن، در رستوران ها و کافی شاپ های اطراف تجریش برگزار می شود. می توانید این اطلاعات را از بخش تهران این پرتال ها بدست آورید.

۹- در تجریش، سر خیابان ولیعصر، مغازه هایی برای فروش صنایع دستی ایران وجود دارد که آثار خوبی را به نمایش گذاشته اند. هم از آن ها و هم در پایتخت صنایع دستی ایران (خیابان نجات الهی)، می  توانید دستاوردهای جدید هنرمندان صنایع دستی کشور را خریداری کنید.

۱۰- اگر برای آخر هفته ها فرصتی خالی دارید، یادگیری هنر نقاشی، خطاطی، منبت کاری. مینا کاری و سفالگری را در طبقه آخر پاساژ قائم تجریش توصیه می کنیم که فرصت های هنری و کاری بسیاری برای شما رقم خواهد زد.

۱۱- اگر از نظر مفصلی مشکل دارید و امکان پیاده روی زیاد برای شما مهیا نیست، توصیه میکنیم از ایستگاه مترو تجریش که یکی از طولانی ترین ایستگاه های مترو تهران است استفاده نکنید. به جای آن، از اتوبوس یا تاکسی برای رفتن به تجریش بهره بگیرید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • فرناز دی ۱۰, ۱۳۹۵

    کاش تهران بودم منم میرفتم 🙁

  • فرید دی ۱۰, ۱۳۹۵

    سمنو عمه لیلا
    یادش بخیر. دانشجو بودم بخاطر اون میرفتم سر پل تجریش

    • مهتاب دی ۱۰, ۱۳۹۵

      سمنو عمه لیلا و بستنی اکبر مشتی تجریش عینه ساندویچ فری، نمیشه فراموش کرد

  • راحله دی ۱۰, ۱۳۹۵

    من دلم آب افتاد. چه بسته بندی های خوشگلی 🙂 میخوووووووووووووووام
    واقعن درسته. این متروی تجریش تا بخوای بیای بالا ازش،نفست میگیره……………………..

  • پویا دی ۱۰, ۱۳۹۵

    تجریش یعنی اردک آبی و ارگ 🙂
    پیشنهاد میکنم صبحانه هاشو تست کنین
    عالیه

  • پاساركاد دی ۱۱, ۱۳۹۵

    تجریش همیشه حال و هوای خاص و دوست داشتنی داره و من رو یاد روزهای دبیرستان ام می اندازه
    صف های طولانی اداره پست برای ثبت نام کنکور و پرسه های بعد از مدرسه