از ژان رنو تا مورگان فریمن؛ هنر پیشه هایی که عاقبت پس از ۴۰ سالگی به شهرت رسیدند

از ژان رنو تا مورگان فریمن؛ هنر پیشه هایی که عاقبت پس از ۴۰ سالگی به شهرت رسیدند

موفقیت یک شبه به دست نمی آید و برای دستیابی به آن به تمرین، تلاش و ممارست زیاد نیاز است. درست آن زمانی که شما نمی دانید چه اهدافی در سر دارید و می خواهید در آینده چه کاری را به انجام برسانید، افرادی هستند که در مسیر چشم اندازهای از پیش تعیین شده ی خود در حال پیشتازی بوده و نام خود را بر سر زبان ها جاری می کنند.

این روش پیروزی به ویژه در میان اهالی هالیوود بسیار رایج است. آن هایی که در این مسیر موفق و مشهور شده اند، هرگز از موانع نترسیده و در مواجهه با مشکلات عقب نکشیده اند، بلکه بر تمرین و تلاش خود افزوده و در نهایت نیز نتیجه مثبت آن را دیده اند.

در همین راستا، هستند کسانی که در ۴ دهه ابتدای زندگی خود همچنان گمنام بوده و تازه پس از ۴۰ سالگی موفق شده اند تا استعدادهایشان را نمایان کرده و نامی نیک برای خود رقم بزنند. از جمله می توان به افراد زیر اشاره کرد.

مورگان فریمن (در سن ۵۰ سالگی)

1

مورگان فریمن در سن ۳۴ سالگی نخستین تجربه بازیگری خود را داشت اما پس از آن، به طور کلی از صحنه بازی محو شد تا اینکه در سن ۵۰ سالگی دوباره به صحنه بازیگری برگشته و توانست برای بازی در فیلم «Driving Miss Daisy» نامزده جایزه اسکار بشود.

تامی لی جونز (در سن ۴۷ سالگی)

2

علاوه بر استعداد ذاتی در ورزش، به ویژه فوتبال، تامی لی جونز زندگی خود را به تئاتر و سینما اختصاص داده است. به طوری که در سن ۴۷ سالگی برای بازی در فیلم فراری برنده جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

ملیسا مک کارتی (در سن ۴۱ سالگی)

3

مک کارتی بزرگ ترین موفقیت و شهرت خود را برای بازی در فیلم ساقدوش عروس در سال ۲۰۱۱ کسب کرد. او نامزد دریافت جایزه بهترین مکمل زن در سن ۴۱ سالگی شد و نشان داد که بالا رفتن سن محدودیتی برای موفقیت و شهرت ایجاد نمی کند.

ساموئل ال جکسون (در سن ۴۴ سالگی)

4

او پیش از رسیدن به سن ۴۰ سالگی بالغ بر یکصد فیلم بازی کرده بود. اما زمانی توانست استعداد ذاتی خود را نشان دهد که در فیلم پالپ فیکشن اثر کوئنتین تورنتینو بازی کرد. ال جکسون برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت نمود.

لسلی نیلسون (در سن ۵۴ سالگی)

5

نیلسون در سن ۵۴ سالگی با بازی در یک فیلم کمدی توجه مردم جهان را به خود جلب کرد و به عنوان یک کمدین موفق نامش بر سر زبان ها افتاد.

کتی بیتس (در سن ۴۲ سالگی)

6

کتی بیتس در فیلم های متعددی بازی می کرد ولی هرگز مورد توجه قرار نمی گرفت و نقش های کوچک و کوتاهی به وی پیشنهاد می شد تا اینکه در سن ۴۲ سالگی توانست نتیجه سماجت در کار و پیشرفت خود را دیده و برنده آکادمی اوارد برای بازی در نقش اصلی در فیلم میزری بشود.

پیر ریچارد (در سن ۴۲ سالگی)

7

ریچارد با اینکه دوره های بازیگری را نزد افراد مشهوری گذرانده بود اما تا چندین سال نمی توانست استعداد واقعی خود را به نمایش بگذارد. تا اینکه در سن ۴۲ سالگی برای بازی در فیلم کمدی مرد کوچک به شهرت جهانی دست پیدا کرد.

استیو کارل (در سن ۴۳ سالگی)

8

استیو کارل به شغل های عجیب و متعددی پرداخته تا اینکه سرانجام توانست در سن ۴۳ سالگی استعدادهای کمدین بودن خود را به نمایش عموم گذاشته و به شهرت جهانی دست پیدا کند.

کیم کاترال (در سن ۴۱ سالگی)

9

کاترال نیز برای بازی در یک سریال درام-کمدی در سن ۴۱ سالگی توانست جوایز بسیاری دریافت نماید. البته لازم به یادآوری است که او تا پیش از این سن تقریبا همیشه با شکست مواجه شده بود.

ژان رنو (در سن ۴۶ سالگی)

10

سال ها طول کشید تا وی توانست در حوزه بازیگری به موفقیت دست پیدا کند. هیچ کدام از شکست ها مانع از ادامه راه او نشدند و وی همچنان مصمم به سوی تحقق اهداف خود در حرکت بود تا اینکه در سن ۴۶ سالگی برای بازی در فیلم مترو مورد تحسین جهانیان قرار گرفت.

۲ نظر

ورود

  • کیوان دی ۱۵, ۱۳۹۵

    جای برایان کرانستون، بازیگر نقش والتر وایت در سریال بریکینگ بد، خالی بود.

  • یحیی بهمن ۱۹, ۱۳۹۵

    اینجا اشتبا نوشتین
    استیو کارل (در سن ۳ سالگی)