آموزش ساخت زیرلیوانی با استفاده از شلوار جین

آموزش ساخت زیرلیوانی با استفاده از شلوار جین

در این مطلب روش ساخت زیر لیوانی با شلوارهای جین کهنه را آموزش داده ایم که می توانید از آن در اندازه های بزرگ تر به عنوان زیر قابلمه ای هم استفاده کنید.

پیش از این نیز دیگر روش ساخت کاردستی های کاربردی در خانه با استفاده از شلوارهای جین را آموزش داده بودیم که از جمله می توان به ساخت مبل کوسنی ، ساخت تاج پادشاهی برای کودکان، دوخت روکش صندلی کودکان، دوخت زیربشقابی پارچه ای، دوخت کیف دوشی کوچک، دوخت قالیچه و وسیله ای برای مرتب کردن اشیا اشاره کرد.

وسایل مورد نیاز

  • قیچی
  • ۱ عدد شلوار جین کهنه
  • نخ و سوزن
  • چسب پارچه

روش ساخت

۱- با استفاده از قیچی تیز، درزهای ضخیم شلوار جین را بریده و کنار بگذارید. توجه داشته باشید که هیچ پارچه اضافه ای نباید در کناره های آن ها وجود داشته باشد و برش را لب به لب انجام دهید.

1

۲- با استفادهاز نخ و سوزن ضخیم، دو نوار باریک را به هم بدوزید.

2

۳- با استفاده از چسب پارچه، بخش داخلی نوارهای درز شلوار را چسب کاری کرده و آن را رول نمایید. توجه داشته باشید که در تمام روند رول کردن، باید چسب را به پارچه بزنید.

3

۴- در انتهای کار، چسب بیشتری به کار ببرید تا به خوبی در جای خود محکم شود. سپس آن را چند ساعت کنار بگذارید تا چسب خشک گردد.

4

۵- از نتیجه کار به عنوان زیر لیوانی می توانید استفاده کنید. اما اگر تمایل داشته باشید، می توانید با اضافه کردن نوارهای بیشتر، قطر این دایره را بزرگ تر کرده و از آن به عنوان زیر قابلمه ای برای میز غذا هم بهره بگیرید.

5

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود