عدم ابتلای کودک به آنفولانزا، با واکسیناسیون مادر

عدم ابتلای کودک به آنفولانزا، با واکسیناسیون مادر

آیا می خواهید کودکتان در ۶ ماه اول زندگی اش به آنفولانزا مبتلا نشود؟پس خودتان را واکسینه کنید.

 1-w600-h600

کودکان در ۶ ماه نخست زندگی شان مصونیت زیادی نسبت به بیماری ها ندارند بنابراین در این دوران، تنها می توانند از والدین خود حمایت بگیرند، زمانی که مادران در دوران بارداری، واکسن آنفولانزا بزنند تا حد زیادی، سود فراوانی برای نوزادان، پس از تولدشان خواهد داشت.

طبق مطالعات انجام شده در ایالات متحده امریکا، تزریق واکسن آنفوالانزا به  مادران باردار، باعث مصونیت بیشتر نوزادان آن ها در طول ۶ ماه نخست زندگی شان می شود.

طبق مشاهدات به عمل آمده در آزمایشگاه ها، نوزادان ۶ ماهه و جوان تر، که مادرانشان در دوران بارداری واکسینه شده اند، ۷۰ درصد کمتر به آنفولانزا مبتلا می شوند و ۸۰ درصد نیز کمتر به بیماری های مشابه آنفولانزا مبتلا می شوند. این قیاس در ژورنال طب کودکان امریکا و به صورت آنلاین  و در مقابل با نوزادانی صورت پذیرفت که مادرانشان در دوران بارداری، واکسینه نشده بودند.

gty_140925_pregnant_vaccine_injection_syringe_800x600-w900-h600

 

جولی شکیب، استادیار دانشگاه پزشکی اوتا در این باره می گوید: “زمانی که مادران باردار، واکسن آنفوالانزا می زنند، برای نوزادان شان سود فراوانی خواهد داشت.”

شکیب و همکارانش بیش از ۲۴۵۰۰۰ از زنان باردار و بیش از ۲۴۹۰۰۰ نوزاد را در ۹ فصل و در فواصل  دسامبر سال ۲۰۰۵  تا مارس ۲۰۱۴  بررسی کردند.

حدود ۱۰ درصد از این زنان یعنی ۲۳۳۸۳ نفر واکسینه شدند و با ۲۲۲۰۰۳ نفری که واکیسنه نشده بودند، مقایسه شدند.

میان نوزادان بررسی شده در آزمایشگاه تشخیص آنفولانزا، ۶۵۸ مورد مبتلا به آنفولانزا دیده شد. از میان این تعداد، ۶۳۸ نوزاد یعنی ۹۷ درصد از آن ها، مادرانشان در دوران بارداری، واکسینه نشده بودند.  از مجموع ۶۵۸ نوزاد، ۱۵۱ نفر از آن ها بستری شدند که ۱۴۸ نفر از آن ها، از مادران ایمن نشده با واکسن به دنیا آمده بودند.

 

بدون نظر

ورود