اشتباهات رایج آرایشگران که باعث مسن تر به نظر رسیدن تان می شوند

استقبال از تغییرات مثبت

اشتباهات رایج آرایشگران که باعث مسن تر به نظر رسیدن تان می شوند

بر کسی پوشیده نیست که خانم ها علاقه فروانی به جوان تر به نظر رسیدن دارند و این موضوع همیشه وجود داشته و احتمالا تا سال های سال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

یکی از راهکارهایی که می تواند بسیار مفید باشد، نوع مدل مو باشد. در بسیاری از موارد با مهارت یک آرایشگر و انتخاب مدل موی مناسب می توان حتی ۱۰ سال جوان تر به نظر رسید.

در ادامه این نوشته به ترفندهایی پرداخته خواهد شد که با پرهیز کردن از آنها می توانید سال ها از سن حقیقی خود جوان تر به نظر برسید. این موارد را با هم مرور می کنیم.

عدم تغییر مدل مو

1

اینکه سال ها مدل موهای خود را عوض نکنید می تواند در مسن تر به نظر رسیدن شما تاثیر داشته باشد. یکی از آرایشگران معروف در این باره معتقد است حداقل هر دهه از زندگی تان یک بار مدل موهای خود را تغییر دهید.

این آرایشگر به این موضوع اشاره می کند که خود در گروه افرادی نیست که به داشتن موهای کوتاه در سنین بالاتر معتقد باشد اما نگه داشتن مو تنها در یک حالت برای مدت طولانی می تواند سبب مسن تر به نظر رسیدن آن فرد شود.

چتری های بیش از اندازه پرپُشت 

2

یکی از آرایشگران می گوید که بسیاری از مشتری های وی برای آنکه موهای شان داخل چشم های شان نریزد، عمدتا از وی می خواهند که چتری های شان را کوتاه کند. اما باید این نکته را در نظر داشت که چتری های بیش از اندازه پرپشت می تواند باعث مسن تر به نظر رسیدن فرد شود.

موهای بیش از اندازه ساده و یکنواخت

3

از کوتاه کردن یکنواحت مو پرهیز کنید و از آرایشگر خود بخواهید که موهای تان را به صورت لایه لایه کوتاه کند. این مدل هم جدیدتر است و هم شادابی و بشاشیت خاصی را به چهره شما خواهد بخشید.

موهای همیشه صاف و خشک 

4

با افزایش سن موهای شما به سمت خشکی، صافی و تخت شدن پیش می رود. استفاده از محصولات حالت دهنده مو می تواند ظاهر بهتری به موهای تان بدهد و حالت آن را نیز بهتر کند.

به عنوان مثال با استفاده از کرم های مخصوص مو و موس می توانید اندکی به موهای خود حالت دهید.

تیره نگه داشتن بیش از اندازه مو

5

یکی از آرایشگران در این باره معتقد است که روشن تر کردن رنگ مو می تواند در سنین بالا، بخشی از موهای خاکستری شما را بپوشاند و سن تان را نیز کمتر نشان بدهد چرا که در سنین بالا هرچه مو روشن تر باشد، جوان تر به نظر خواهید رسید.

وی هایلایت های مناسب را پیشنهاد می کند که در آن توناژهایی از رنگ های مختلف به کار گرفته شده است. موی تیره تر باعث می شود که مو تخت تر و در نتیجه سن بالاتر نشان داده شود.

حرارت دادن بیش از حد مو

6

با بالا رفتن سن، هرچقدر موهای تان بیشتر حرارت ببیند آسیب بیشتری خواهد دید و باعث می شود که سن تان بیشتر به نظر برسد.

خوشبختانه محصولات فراوانی وجود دارند که می توان با استفاده از آنها خشکی مو را برطرف کرده و به آن آبرسانی کرد. توصیه می شود هفته ای یک بار هم از ماسک های نرم کننده مو یا سرم های مخصوص مو نیز استفاده شود و این کار خصوصا در زمان هایی که از اتوی مو استفاده می شود، کارآیی بیشتری دارد.

نگه داشتن موهای آسیب دیده 

7

همان طور که قبلا هم اشاره شد با بالا رفتن سن، موها خشک تر و شکننده تر می شوند. نگه داشتن موهای آسیب دیده می تواند چهره شما را مسن تر نشان دهد.

با کوتاه کردن موهای آسیب دیده خود هم می توانید جوان تر به نظر برسید و هم به سلامتی موهای خود کمک کرده اید. توصیه می شود بین ۶ تا ۸ ماه اندکی موها را مرتب کنید و اگر جنس موهای تان خشک باشد لازم است این رسیدگی را جدی تر بگیرید.

خشک و سفت نگه داشتن موها

8

خوب است که گاهی از اسپری مو استفاده کرده و مو را در حالت مناسبی قرار دهید اما انجام افراطی این کار سبب می شود موهای تان خشک و سفت به نظر برسد و حالت طبیعی خود را نیز از دست بدهد.

لااقل از اسپری هایی استفاده کنید که به جای خشک و سفت کردن مو، به آن درخشندگی بدهد.

باز کردن فرق مو از جای نامناسب 

9

یکی از آرایشگران حرفه ای در این باره بر این باور است که باز کردن فرق مناسب مو می تواند سال ها سن شما را تغییر دهد. برای انتخاب مناسب ترین مکان برای باز کردن فرق، کمی دورتر از وسط به سمت راست یا چپ را برگزینید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود