۲۵ جمله زیبا از آلبرت اینشتین که شما را با تفکرات و حال و هوای ذهن او آشنا می کنند

۲۵ جمله زیبا از آلبرت اینشتین که شما را با تفکرات و حال و هوای ذهن او آشنا می کنند

در طول تاریخ، جهان دانشمندان و پژوهشگران بسیار زیادی را به خود دیده است، اما به جرات می توان گفت که هیچ یک از آن ها نتوانستند جایگاه آلبرت اینشتین را پیدا کنند. فیزیکدان آلمانی توانست در طول حیات خود خدمات زیادی به بشریت ارائه کند و مسائلی را کشف کرد که زندگی انسان ها را دگرگون ساختند. هوش او به قدری بالا بود که امروزه واژه «اینشتین» در فرهنگ عامه به معنای فرد نابغه و دارای هوش زیاد تفسیر می شود.

وی در زمینه های مختلفی اظها نظر کرده که شاید بتوان نظریه نسبیت و هم ارزی جرم و انرژی را مهم ترین آن ها دانست. بسیاری از ما با جنبه های علمی این اعجوبه آشنایی داریم، اما وی سخنان و نظراتی درباره مسائل گوناگون نیز به زبان آورده که کمتر کسی درباره آن ها آگاهی دارد.

تصاویر و توضیحاتی که در ادامه آورده شده، شما را با این جملات آشنا خواهند نمود. شما می توانید با بهره گیری از آن ها، زندگی بهتری داشته باشید و نصایح او را در طول عمر خود به کار ببرید. پیشنهاد می دهیم جملات را بخوانید و لذت ببرید.

درباره قدرت

45-w700
احترام کور کورانه به قدرت بزرگترین دشمن حقیقت است.

درباره هدف

46-w700
طبیعت تنها دم شیر را به ما نشان می دهد. اما من شک ندارم که این دم همان شیر است؛ گرچه آن شیر نمی­ تواند به علت بزرگی زیادش خودش را به ما نشان دهد.

درباره سیاست

47-w700
من به طور ارثی یهودی هستم، شهروند سوییس شناخته می شوم و از نوع بشر به شمار می روم. تنها انسان بودن فارغ از وابستگی به هر گونه ایالت و ملیت اهمیت دارد.

درباره یقین

48-w700
قوانین ریاضی در جایی که به واقعیت مربوط می شوند، به طور کامل قابل اطمینان نیستند و اگر قطعی باشند نیز ارتباطی با واقعیت ندارند.

درباره تواضع و فروتنی

49-w700
به عنوان انسان، یک نفر خودش را با هوش کافی وقف نموده تا بتواند به طور واضح هوش نا کافی خود را در مواجهه با چیزهایی که وجود دارد، مشاهده کند (نامه به ملکه الیزابت بلژیک.)

درباره نسبیت

50
هنگامی که مردی برای یک ساعت کنار دختری زیبا می نشیند، زمان بسیار سریع می گذرد و ۱ ساعت تنها یک دقیقه به نظر می رسد. اما اگر او را ۱ دقیقه بر روی اجاق داغ قرار دهید، این میزان به اندازه تمام ساعت ها خواهد گذشت. به این موضوع نسبیت می گویند.

درباره دوران رشد در زندگی شخصی

51
این مسئله که والدین من به خاطر دیر صحبت کردنم نگران شدند، حقیقت دارد. آن ها با یک پزشک نیز مشورت کردند. من نمی دانم که در آن زمان چند سال داشتم، اما سنم کمتر از سه سال نبود.

درباره عقل سالم

52-w700
عقل سالم مجموعه ای از قضاوت ها و پیش داوری هاست که تا سن ۱۸ سالگی به دست آمده اند.

درباره موفقیت

53-w700
اگر A را معادل موفقیت در نظر بگیریم، آن گاه می توان معادله را به این صورت نوشت: A= X+Y+Z که در آن X و Y نشان دهنده تفریح و بازی و Z علامتی برای بسته نگه داشتن دهان هستند.

درباره ملی گرایی

54
ملی گرایی مریضی دوران ابتدایی بشر به شمار می رود. این امر مربوط به نژاد بشر است و با رشد او ریشه کن خواهد شد.

درباره راز

55
تجربه های اسرار آمیز بهترین تجربه ها هستند. مرموز بودن را می توان منشا هر هنر و علم دانست. کسی که این موضوع را درک نمی کند و یا دیگر نمی تواند آن را تجربه نماید، از نظر من مرده و چشمانش تیره شده اند.

درباره تنهایی

56
احساس من درباره عدالت و مسئولیت های اجتماعی، همواره به صورت عجیبی با عدم برقراری ارتباطات مستقیم با جامعه و دیگر انسان ها در تضاد بوده است. من یک مسافر تنها هستم و هیچ گاه به خانواده، دوستان، کشورم و حتی بستگان نزدیکم تعلق نداشته ام. در مقابل تمام آن ها، من هیچوقت حس دوری و نیاز به تنهایی را از دست ندادم.

درباره ظاهر

57
اگر به ظاهرم بیش از حد توجه می کردم، دیگر خودم نبودم.

درباره تخیل و خلاقیت

58-w700
تخیل مهمتر از دانش است. زیرا دانش محدود بوده اما تخیل تمام جهان را در بر می گیرد.

درباره انگیزه

59
مهربانی، زیبایی و حقیقت، ایده آل هایی هستند که همواره راه را به من نشان داده و شهامت رو به رو شدن با چهره جدید زندگی را به من بخشیده اند. بدون همزاد پنداری با انسان هایی با تفکر مشابه و بدون سرگرم نمودن خود با جهان مقصود، موفقیت در زمینه هنر و جنبه های علمی غیر ممکن بود و زندگی برای من پوچ می شد. تلاش های انسان برای دستیابی به چیزهای بی ارزش مانند ثروت، موفقیت های ظاهری و لوکس گرایی، همواره در نظر من فاقد اهمیت و ارزش بوده است.

درباره آموزش

60-w700
هدف از آموزش باید تمرین و یاد دادن استقلال و تفکر فردی باشد؛ اگرچه خدمت رسانی به جامعه بزرگترین مسئله زندگی به شمار می رود.

درباره جاه طلبی

61
هیچ چیز مهمی از جاه طلبی و یا احساس وظیفه حاصل نمی شود. عشق افراد به کارهاست که موفقیت را شکل می دهد.

درباره یادگیری

62
بیشتر معلم ها وقت دانش آموزان را با پرسیدن سوالات سخت تلف می کنند. هنر پرسیدن این است که سوالاتی را مطرح کنید که دانش آموزان درباره موضوعات آن آگاهی داشته باشند و بتوانند پاسخ مناسب را پیدا کنند.

درباره تفکر

63-w700
من به ندرت درباره کلمات فکر می کنم. فکر خودش می آید و من کلمات را با استفاده از آن بیان می کنم.

درباره زندگی

64-w700
راز شاد زیستن این است که از زندگی کنونی خود لذت ببرید و ذهنتان را درگیر مسائل آینده نکنید.

درباره حس کنجکاوی

65
نکته مهم این است که هیچ گاه از سوال پرسیدن دست نکشید. برای هر کنجکاوی پاسخی وجود دارد.

درباره اخلاق کاری

66
اگر کار کردن یک نفر از روی علاقه باشد و اجباری وجود نداشته باشد، همه‌ی کارها از روی اعتقاد قلبی انجام خواهند شد.

درباره دوران کودکی

67-w700
هیچ انسانی ذهنش را درگیر مسائل زمان و فضا نمی کند. اما من کاملا برعکس بودم و بعد از رسیدن به بزرگسالی، تازه به مسائل فضا و زمان علاقه مند شدم. سپس بیشتر از هر فرد بالغ و یا کودکی آن ها را بررسی و مو شکافی نمودم.

درباره نقش علم

68-w700
من در طول زندگی خویش دریافتم که تمام دانش ما در مقایسه واقعیت، ابتدایی و کودکانه به نظر می رسد. به هر حال، این با ارزش ترین چیزی است که در اختیار داریم.

درباره فساد

69-w700
تنها راه جلوگیری از اثر مخرب ستایش شدن، این است که به کار خود ادامه دهید.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • بدون نام آبان ۱۶, ۱۳۹۶

    اگر A را معادل موفقیت در نظر بگیریم، آن گاه می توان معادله را به این صورت نوشت: A= X+Y+Z که در آن X نشان دهنده کار و Y نشان دهنده بازی و Z علامتی برای بسته نگه داشتن دهان هستند

  • محمد عارف یقعوبی شهریور ۸, ۱۳۹۷

    بسیار عالی

  • مرتضی لطفی کیان بهمن ۷, ۱۳۹۸

    سلام لطفا مطالب را با دقت بیشتری ترجمه کنید

  • محمد صادق شهریور ۳, ۱۳۹۹

    البته به نظر من هیچ راهی برای ورود به ذهن استاد انیشتن وجود نداره!ایشون یه نابغه ی به تمام معنا بودن و وقتی میشه به ذهنشان راه پیدا کرد که نظریه ی نسبیت رو بشه فهمید!
    موفق باشید

  • محمد دی ۲۴, ۱۳۹۹

    بسیا ر عالی ممنونم

  • Tcheghini بهمن ۱۸, ۱۳۹۹

    تفاوت بین پذشته حال و اینده تنها یک توهم سرسختانه است.
    اینو خیلی دوس دارم… کلا جملات انیشتین درباره فضا زمان رو دوس دارم