عادات مرتبط با سبک زندگی و سلامت که برخلاف تصورمان درست نیستند

تفاوت ژل های ضدباکتریایی

عادات مرتبط با سبک زندگی و سلامت که برخلاف تصورمان درست نیستند

همه ما عاداتی داریم که تصور می کنیم اهمیت فراوانی دارند و در حفظ آنها می کوشیم. البته که عادت بسیار خوبی است که پیش از خوردن یک میوه آن را بشوییم یا ورزش و فعالیت بدنی داشته باشیم.

اما در مورد برخی از این عادات نیز بد نیست تجدید نظری داشته باشیم. در ادامه این نوشته «برایت سایت» ۷ عادات نادرست را برشمرده که با کنار گذاشتن آنها تهدیدی نیز در زندگی سلامت شما به وجود نخواهد آمد. با هم به مرور این ۷ مورد که به عبارت ذیل هستند می پردازیم:

مصرف مولتی ویتامین ها 

1

مصرف مولتی ویتامین ها و سایر ترکیبات «بیواکتیو» باعث نخواهند شد که خطر ابتلا به برخی از بیماری ها کاهش پیدا کند همچنین تاثیر چندانی بر توانایی های ذهنی برای بهتر کار کردن ندارد.

محققان در مطالعه ای که در آن به بررسی ۴۵۰.۰۰۰ نفر از داوطلبان شرکت در یک پژوهش علمی پرداختند دریافتند، که مصرف مولتی ویتامین ها می تواند مخاطراتی را نیز برای بدن به همراه داشته باشد.

مصرف ژل های ضدباکتریایی که بدون الکل هستند 

2

ژل های ضدباکتریایی حقیقتا بدن را از بسیاری از باکتری ها و میکروب ها دور نگه می دارند. البته باید به این موضوع هم توجه داشت که میکروب ها و باکتری ها در صورتی از بین خواهند رفت که در ترکیب ژل ها کمتر از ۶۰ درصد الکل وجود نداشته باشد.

به عنوان مثال اگر مقدار الکل موجود در آنها کمتر از ۶۰ درصد باشد هیچ تاثیری بر برخی از انواع میکروب ها از قبیل Norovirus و cryptosporidia نخواهند داشت.

علاوه بر این برخی از آلودگی ها و حشره کش ها هستند که تا دستان تان را با خوب نشویید از بین نخواهند رفت.

پرهیز از مونو سدیم گلوتامات

3

تحقیقات نشان داده است که بسیاری بر این باورند که این ماده می تواند نشانه های نامطلوبی در انسان از جمله حالت تهوع و سردرد را به وجود آورد. اما زمانی که کمتر از ۳ گرم از آن به صورت خالص مصرف شود چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

همچنین این تصور نیز وجود دارد که محصولات خوراکی ای که حاوی این ماده هستند، برای سلامت مضر است.

پاک کردن بدن با رژیم های غذایی سم زدا

4

اگر کبد یا کلیه کار طبیعی خود را برای دفع سموم بدن به خوبی ایفا نکند بهتر است که به پزشک مراجعه شود. اینکه با مصرف بیشتر ملین ها و نوشیدنی های رونده بخواهید این کار را به بدن القا کنید، اختلالاتی را در کارآیی اندام های بدن به وجود خواهید آورد.

مصرف محصولات ارگانیک 

5

روی برخی از خوراکی ها برچسب هایی با علایمی چون eco و bio وجود دارند که نشانه ارگانیک بودن آنها هستند اما حقیقت آن است که این مواد مزیتی بر آنچه شما از سوپر مارکت معمولی نزدیک محل زندگی خود خریداری می کنید ندارند.

عدم استفاده از ماکرو ویو 

6

این تصور وجود دارد که با گرم کردن غذا در داخل ماکرو خاصیت مواد از بین خواهد رفت اما باید این را بدانیم که حرارت روی گاز نیز می تواند چنین کاری را انجام دهد.

نکته جالب آن است که در مورد برخی از خوراکی و حفظ «ویتامین ث» موجود در آنها، ماکرو گزینه بهتری از گاز به شمار می رود.

مصرف محصولات کم چرب 

7

این تصور رایج است که از انواع کم چرب برخی از محصولات استفاده شود اما نکته مهم این است که همان طور که بدن ما به کربوهیدرات و پروتئین نیازمند است به همان اندازه نیز به چربی احتیاج دارد.

در بسیاری از مواقع در بین محصولات کم چرب، برای جبران چربی کم آن به ترکیبات محصول شکر اضافه می شود که بسیار پرخطر از چربی به شمار می رود.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود