چگونه می توان در پرمشغله ترین روزهای زندگی هم وزن کم کرد؟

با وعده غذایی 345 کالری آشنا شوید

چگونه می توان در پرمشغله ترین روزهای زندگی هم وزن کم کرد؟

تقریبا کسی وجود ندارد که علاقه ای به داشتن اندام متناسب نداشته باشد. بیشتر افراد به دنبال رژیم غذایی ای می گردند که بتواند به آنها در کاهش وزن کمک کند. یکی از بهانه هایی که بیشتر مردم برای رژیم گرفتن دارند این است که فرصت کافی ندارند و نمی توانند غذاها و خوراکی های سالم را تهیه و میل کنند.

اما جالب این است که وقتی فرصت هم دارند، به دنبال خوراکی های سالم نمی روند و انواع پرکالری آن را سفارش می دهند. خوشبختانه با انواع و اقسام رژیم های جدیدی که روزانه معرفی می شود، این معضل قابل حل شدن است.

3

در این نوشته نیز با استفاده از راهکارهای یکی از پرفروش ترین کتاب های مرتبط با کاهش وزن به نام Zero Belly Diet، روش هایی را برای تان برخواهیم شمرد که در کمترین زمان بتوانید با حفظ رژیم غذایی خود به روند زندگی ادامه دهید.

یک قهوه تلخ سفارش دهید

یک فنجان قهوه تلخ هیچ کالری ای ندارد. این درحالی است که یک فنجان قهوه محتوی شکر و خامه ۸۰ کالری انرژی دارد. اگر دو  فنجان قهوه در روز میل می کنید، وقتی تنها نوع تلخ آن را می نوشید می تواند در یک سال باعث کاهش حدود ۷ کیلوگرمی وزن تان شود.

 بو کنید 

6

بو کردن برخی از میوه های تازه همچون سیب، موز و هلو می تواند هوس شما را برای خوردن دسرهای پرشکر کاهش دهد. دانشمندان بر این باور هستند که نحوه تهیه شدن یک خوراکی می تواند تاثیرات روانی فراوانی داشته و اشتهای شما را در خوردن آن خوراکی بسیار شیرین کاهش دهد.

در مورد خوراکی مورد علاقه تان رویاپردازی کنید

مطالعات اخیر نشان داده اند رویاپردازی در مورد خوراک ای که به آن علاقه دارید می تواند سبب کاهش اشتهای شما در زمان خوردن آنها شود.

در یک پژوهش از کسانی که در روز بین ۳ تا ۳۰ عدد M&Ms می خورند خواسته شد که در مورد خوردن آن رویاپردازی کنند. آن گروهی که در مورد خوردن مقدار فراوانی از این خوراکی خوشمزه رویاپردازی کرده بودند در واقعیت مقدار کمتری از آن را خوردند.

قرارهای ملاقات ورزشی بگذارید

می توانید بسیاری از قرارهای دوستانه خود را در مکان های ورزشی یا باشگاه بگذارید و به جای آنکه تنها گزینه شما، خوردن و نوشیدن باشد، به طرق دیگری هم ارتباط برقرار کنید. این ترفند برای زوج ها هم می تواند بسیار کارآمد باشد.

در مطالعه اخیری که نتایج آن در مجله JAMA به چاپ رسید، حدود ۴.۰۰۰ زوج مورد مطالعه قرار گرفتند و نشان داده شد که زمانی که زوج ها مانند یک تیم در کنار هم قرار می گیرند و به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند می توانند نتیجه بهتری از آن بدست آورند.

تا آنجا امکان دارد سبزیجات تازه مصرف کنید

تا آنجا که امکان دارد از سبزیجات تازه استفاده کنید. سبزیجاتی که یخ زده هستند و تراکم بیشتری دارند در مقایسه با انواع کنسروی آن بهترند.

مطالعه ای که نتایج آن در مجله علمی «فود اَند اَگریکالچر» به چاپ رسید، نشان داد که برخی از انواع یخ زده و کنسروی سبزیجات در مقایسه با تازه آنها، تا ۹۵ درصد «ویتامین ث» در آنها از بین رفته و همچنین «ویتامین بی» موجود در آنها نیز کمتر است.

میوه های هسته دار میل کنید

2

اخیرترین مطالعات انجام شده بر روی میوه ها نشان داده که انواع هسته دار آن باعث از بین بردن چربی های دور شکم می شوند، برای تنظیم کلسترول خون و انسولین مفید هستند.

این میوه ها به دلیل دارا بودن ترکیبات «فنولیک» در چربی سوزی ایفای نقش می کنند. یکی از این میوه های هسته دار به عنوان میان وعده میل کنید یا آن را با کورن فلکس صبحگاهی یا سالاد بعد از ظهرتان میل کنید.

قبل از وعده های شام بیرون از منزل، چیزی میل کنید

قبل از اینکه به یک شام کاری یا دوستانه بروید، یک عدد سیب یا یک سوپ میل کنید. مطالعات انجام شده در «پِن استیت» نشان داده که با این کار تا ۲۰ درصد میزان کالری دریافتی در آن وعده شام کاهش پیدا خواهد کرد.

از آنجایی که غذایی که در رستوران میل می کنید به طور متوسط، ۱.۱۲۸ کالری دارد، کاهش ۲۰ درصدی این مقدار کالری می تواند حدود ۱۱ کیلوگرم در یک سال، وزن تان را کاهش دهد.

از آرام پز استفاده کنید

برای روزهای بسیار پرمشغله آخر هفته گزینه مناسبی به شمار می رود. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به ماهی تابه اضافه کنید، آن را حرارت دهید و کمی گوشت را به مدت ۱۰ دقیقه در تمام جهات تفت دهید. در همین زمان پیاز و قارچ خرد شده را نیز به آن اضافه کنید.

سپس طعم دهنده های مورد علاقه خود را به آن اضافه کرده و ترکیبات بدست آمده را در آرام پز قرار دهید. بعد از گذشت ۶ ساعت، وعده غذایی با ۳۴۵ کالری خواهید داشت.

منبع: time
دیجیاتو
بدون نظر

ورود