بهترین غذاهایی که می توانید در سفر به کشورهای اتحادیه اروپا میل کنید

cucina povera یا «غذای فقرا» چیست؟

بهترین غذاهایی که می توانید در سفر به کشورهای اتحادیه اروپا میل کنید

سفر به نقاط مختلف اروپا شاید باید در برنامه زندگی هر فردی که به سفر علاقه دارد قرار گیرد. خوردنی و غذاهای هر منطقه ای با توجه به اقلیم آن، جریانات تاریخی و حتی نامی که برای آنها برگزیده می شود، داستان های گاه جالبی را در خود پنهان کرده اند که گفته می شود برای آشنایی با مردم یک سرزمین بهتر است غذاهای سنتی آنها حتما امتحان شود.

اگر موفق به سفر به برخی از این نواحی شدید، بد نیست که اندکی با غذاهای آنها آشنایی داشته باشید و بتوانید برخی از آنها را نیز امتحان کنید. این غذاهای طعم ها و خوراکی های خاص آلپ تا غذاهای دریایی میدیترانه ای را شامل می شوند.

در ادامه این نوشته از سراسر کشورهای اتحادیه اروپا غذاهایی برگزیده شده که با هم به مرور آنها خواهیم پرداخت:

اتریش: وینر اشنیتزل (Wiener Schnitzel)

1
این غذای فوق العاده که متشکل از یک نان نازک و گوشت گوساله، خوک یا مرغ است، بخش از نام آن از نام شهر وین پایتخت این کشور گرفته شده و از غذاهای ملی این کشور به شمار می آید.

بلژیک: Carbonnades Flamandes

2
شاید با خوردن این غذای لذیذ گوشتی که شباهت زیادی هم به Beef Bourguignon فرانسوی دارد، کلوچه های خوشمزه این کشور را هم فراموش کنید.

بلغارستان: Banitsa

3
این غذای بلغاری، آمیخته ای از غذای روسی، ایتالیایی و یونانی و خاورمیانه ای است. این غذا که تخم مرغ و پنیر پیچیده شده در نوعی خمیر شیرینی است، انواع و اقسام مختلفی دارد که برخی از آنها شیرین هم هستند. برای شب سال نوی میلادی هم چیزی به عنوان نماد شانس در داخل آن گذاشته می شود.

کرواسی: Crni rizot

4
Crni rizot یا ریسوتوی سیاه یکی از نمونه غذایی هایی است که تقریبا در منوی غذای تمام رستوران های مخصوص غذای دریایی کرواسی دیده می شود.

قبرس: Halloumi

5
یکی از چیزهایی که در این کشور جزیره ای باید امتحان کنید همین غذاست که نوعی پنیر سفت و فشرده است که با شیر بز یا گوسفند ترکیب می شود. این پنیر از انواعی است که با حرارت دادن آب نمی شود.

جمهوری چک: Vepřo-knedlo-zelo

6
این غذا متشکل از گوشت خوک رُست شده، دامپینگ نان و کلم شیرین بخارپز شده است.

دانمارک: Snobrød

7
این غذا نوعی نان است که از خمیر پیچیده شده در اطراف یک تکه چوپ تشکیل شده که بر روی آتش پخته می شود. زمانی که آماده و از روی چوب خارج شد، می توانید داخل آن را با مربا یا نوتلا پر کنید.

استونی: Kiluvõileib

00
این غذا ساندویچ مورد علاقه مردم استونی است. شاید ظاهر چندان خوشمزه ای نداشته باشد اما تخم مرغ و ماهی به کار رفته در این ساندویچ حالت محلی خود را حفظ کرده و برای مسافران نیز جذاب است.

فنلاند: Poronkäristys

8
این غذا مورد علاقه مردم فنلاند است و یکی از انواع گوشت گوزن و آهو به شمار می رود. همچنین در تمام طول سال توسط مردم این کشور تهیه و خورده می شود.

فرانسه: Steak tartare

9
درست است که ترجیح می دهید که باگت ها و شیرینی های این کشور را امتحان کنید اما اگر ذائقه شما مناسب خوردن گوشت خام باشد این غذا را نیز امتحان کنید. بهترین آن فقط و فقط در فرانسه طبخ می شود.

آلمان: کِزِ اشپاتزِلِ (Käse Spätzle)

10
در تهیه این غذا، پنیر و پاشیدن پیاز سرخ شده از الزامات است. نوع سنتی آن با همان ماهی تابه و زمانی که غذا هنوز جلزو ولز می کند سرو می شود.

یونان: Moussaka

0
این غذا در تمام نواحی میدیترانه ای یافت می شود اما بهترین نوع آن مخصوص خود یونان است. این غذا لایه لایه بوده و با بادمجان تفت داده شده، گوشت چرخ کرده، پوره گوجه فرنگی، پیاز، سیر، طعم دهنده ها و سیب زمینی تهیه می شود که روی آن پنیر و بشامل ریخته می شود.

مجارستان: Kürtőskalács

11
این نوع شیرینی به اصطلاح کیک دودکشی هم نامیده می شود که بلند است و روی آن با لایه ای از کره پوشانده شده و تا زمانی که قهوه ای طلایی شود باید پخته و سپس در داخل شکر، دارچین و انواع آجیل ها غلتانده شود. داخل آن هم گاهی با بستنی یا نوتلا پر می شود.

ایرلند: پودینگ سیاه (Black pudding)

12
این غذا از سوسیس خونی که از چربی خوک یا پیه گاو، خون خوک و بلغور جوی دوسر تهیه می شود.

ایتالیا: Ribollita

13
این غذای سنتی تاسکونی، یک خورش غلیظ و خوشمزه با نان، لوبیا و سبزیجات است که قبلا cucina povera یا «غذای فقیرا» نامیده می شد. این غذا عمدتا از باقی مانده غذاهای دیگران و توسط خدمتکاران تهیه می شد.

لتونی: Sklandrausis

14
این خوراکی لذیذ یک تارت سبزیجات است که از هویج و سیب زمینی درست شده و روی آن دارچین ریخته می شود و با شیر سرو می شود.

لیتوانی: Saltibarščiai

15
این سوپ صورتی رنگ با چغندر درست می شود و معمولا سرد سرو می شود.

لوکزامبورگ: Quetschentaart

16
این پای آلو یکی از محبوب ترین خوراکی های لوکزامبورگ به شمار می رود و در حدود شهریور ماه که فصل آلو در این سرزمین است بیشترین محبوبیت را در میان مردم این کشور پیدا می کند.

مالتا: Pastizzi

17
این شیرینی خوشمزه عمدتا به دو صورت سرو می شود: یکی با ریکوتای نمکی و دیگری با لوبیای له شده. مواد تشکیل دهنده آن شباهت فراوانی به croissants دارد. برای افرادی که شب زنده دار هستند گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید.

هلند: Bitterballen

18
این توپ های سرخ شده با سس مخصوص خردل سرو می شود.

لهستان: Pierogis

19
این دلمه های گوشت و سبزیجات، یکی از بایدهایی است که در سفر به لهستان امتحان می شود.

پرتغال: Pastel de nata 

20
در گوشه و کنار کشور پرتغال، این خوراکی یافت می شود. این شیرینی ها عمدتا تازه تازه و بلافاصله بعد از بیرون آمدن از فر سرو می شوند.

رومانی: Sarmale

21
این رول های کلم پرشده با گوشت چرخ کرده در نوعی سس که در آن گوجه فرنگی و آب نیز وجود دارد، ریخته و پخته می شود.

اسلواکی: Halušky

22
این خوراکی بیشتر با پنیر گوسفندی درست می شود و روی سطح آن با کمی بیکن و یا گوشت خوک دودی پوشانده می شود.

اسلوانی: Mlinci

23
این غذا از نان نازکی تشکیل شده که در کنار بوقلون رُست شده، اردک یا بز جزو غذاهای مورد علاقه بومیان این سرزمین است. برخلاف پاستاهای سنتی این غذا روی گاز گریل می شود.

اسپانیا: پایئا (Paella)

24
این غذا از جمله گزینه هایی است که حتما باید در اسپانیا آن را امتحان کرد. نوع مخصوص شهر والنسیا از برنج، سبزیجات، غذاهای دریایی یا گوشت قرمز و مقادیر فراوانی زعفران تشکیل شده است.

سوئد: Köttbullar

25
باید از ایکیا برای معرفی این منوی لذیذ تشکر کرد. این گوشت های توپی شکل، یکی از آشناترین گزینه های این کشور هستند. نوع سنتی آنها که گرم هم سرو می شود، از خامه آغشته به آب گوشت، سیب زمینی و سبزیجات تهیه می شود.

بریتانیا: ماهی و چیپس

26
یکی از غذاهای کلاسیک این سرزمین، ماهی و چیپس به شمار می آید. زمانی که نوع سنتی آن را خریداری کنید، ظرفی از نخود سبز و سُس تارتار را در کنار آن دریافت خواهید کرد.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود