نگاهی به تغییر چهره و وضعیت بازیگران فیلم سینمایی «تاکسی» در گذر زمان

نگاهی به تغییر چهره و وضعیت بازیگران فیلم سینمایی «تاکسی» در گذر زمان

تا به حال فیلم های زیادی در سینمای جهان برای تمام سلایق ساخته شده است. برخی از آن ها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند و برخی دیگر نیز نتوانستند رضایت آن ها را جلب کنند. در این میان، آثاری وجود دارند که توانسته اند در تاریخ ماندگار شوند و هم از نظر تجاری و هم از نظر محبوبیت، به موفقیت های بسیار زیادی دست یابند. به عنوان مثال، می توانیم از سه گانه ارباب حلقه ها و یا سه گانه بتمن ساخته کریستوفر نولان نام ببریم.

یکی دیگر از آثار موفق، فیلم تاکسی (Taxi) نام دارد. نخستین قسمت آن در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و قسمت های بعدی نیز در سال های بعدی به نمایش درآمدند. بحث های زیادی درباره فیلم تاکسی صورت گرفته و نقدهای مختلفی نوشته شده است. ما در این مقاله قصد داریم از زاویه ای متفاوت به این اثر نگاه کنیم.

تصاویر زیر، تاثیر زمان روی چهره بازیگران فیلم تاکسی را نشان می دهند. به علاوه، فعالیت هنری فعلی هنر پیشه ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد. پیشنهاد می دهیم مطلب را تا پایان ببینید و توضیحات ارائه شده را مطالعه نمایید.

سامی ناصری (دنیل)؛ ۳۷/۶۱ ساله، بازی در تاکسی ۱ تا ۴

یکی دیگر از آثار موفق، فیلم تاکسی (Taxi) نام دارد. نخستین قسمت آن در سال 1998 ساخته شد و قسمت های بعدی

بعد از آن که آخرین قسمت از فیلم تاکسی به نمایش درآمد، نام آقای ناصری بیشتر در اخبار جنایی شنیده می شد. وی چندین بار به چاقو کشی متهم گشت و حتی برای مدتی درگیر این ماجرا شد. او در سال ۲۰۱۶ ویدیویی منتشر کرد که بیش از ۲ میلیون بار دیده شد. شخصیت دنیل در فیلم بعدی یعنی تاکسی ۵ نیز حضور خواهد داشت.

فردریک دیفنتال (امیلین)؛ ۲۹/۵۴ ساله، بازی در تاکسی ۱ تا ۴

یکی دیگر از آثار موفق، فیلم تاکسی (Taxi) نام دارد. نخستین قسمت آن در سال 1998 ساخته شد و قسمت های بعدی

بعد از اکران تاکسی ۴، آقای دیفنتال از دیدها پنهان گشت. وی در سال ۲۰۱۰ میلادی در فیلم «شاتوبریان» حضور یافت و در نقش فیلسوف بزرگ فرانسوی ظاهر شد. او در حال حاضر در آگهی های بازرگانی تلویزیونی حضور دارد و گاهی اوقات نیز در فیلم ها و سریال های فرانسوی به ایفای نقش می پردازد. علی رغم تغییر روند کاری، آقای دیفنتال هیچ گاه وجهه خود را از دست نداد.

ماریون کوتیارد (لیلی)؛ ۲۲/۴۷ ساله، بازی در تاکسی ۱ تا ۴

یکی دیگر از آثار موفق، فیلم تاکسی (Taxi) نام دارد. نخستین قسمت آن در سال 1998 ساخته شد و قسمت های بعدی

بازی او در نخستین فیلم تاکسی، برایش جایزه سزار را به ارمغان آورد. این تازه نقطه شروعی برای موفقیت های کوتیارد بود. ده سال بعد او کسب جوایزی مانند اسکار، گلدن گلوب، بَفتا و سزار را در کارنامه اش داشت. ماریون کوتیارد تا به حال در فیلم های زیادی هنر نمایی کرده است.

اما ویکلوند (پِترا)؛ ۳۰/۵۴ ساله، بازی در هر ۴ فیلم

723

علی رغم آن که فیلم های زیادی در کارنامه هنری وی دیده نمی شود، او توانست در کشورش سوئد به موفقیت هایی دست یابد. خانم ویکلوند در زمینه مدلینگ و تجارت فعالیت دارد و تا به حال ۴ فرزند به دنیا آورده است. با وجود گذر سن، او توانسته موقعیتش را به خوبی حفظ کند.

برنارد فارسی (کمیسر گیبرت)؛ ۴۹/۷۳ ساله، حضور در چهار فیلم

724

آخرین قسمت فیلم تاکسی سال ۲۰۰۷ میلادی به نمایش درآمد، اما ردپای نقش کمیسر گیبرت همچنان در این بازیگر دیده می شود. ۱۰ سال پیش ایفای نقش او در فیلم «De Gaulle» از سوی منتقدان به عنوان یکی از باور پذیر ترین و تاثیر گذار ترین بازی ها در نقش «شارل دو گل» شناخته شد. اکنون این هنر پیشه خودش را برای شرکت در مجموعه ای ساخته شده بر اساس فیلم مشهور «هم سرایان» آماده می کند.

ادوار مونتوت (آلین)؛ ۲۸/۵۲ ساله، حضور در هر ۴ فیلم

725

او تنها به خاطر ایفای نقش ماندگار در فیلم تاکسی شهرت ندارد. وی در سال ۲۰۰۲ میلادی، به خاطر بازی در فیلم «ماموریت کلئوپاترا» که یکی از بهترین ساخته ها پیرامون شخصیت های «آستریکس و اوبلیکس» به شمار می رود، توانست به موفقیت های زیادی دست پیدا کند. آقای مونتوت امروزه در فیلم ها و سریال های فرانسوی فعالیت دارد.

ژان-کریستوف بووت (ژنرال برتینو)؛ ۵۳/۷۵ ساله، بازی در هر ۴ فیلم

726

وی توانست به خوبی نقش خود را ایفا کند. او در حال حاضر به بازی در فیلم های فرانسوی روی آورده و از برند خود به خاطر شهرت ناشی از حضور در فیلم تاکسی، در تبلیغات تلویزیونی بهره می گیرد.

بایی لینگ (کیو)؛ ۳۷/۵۶ ساله، حضور در تاکسی ۳

727

این زن به منفی ترین شخصیت در مجموعه فیلم های تاکسی تبدیل گشت. قبل از آن که او را در قسمت سوم ببینیم، خانم لینگ در فیلم های متعدد هالیوودی نقش زن های بدجنس و کشنده را ایفا کرده بود. با این حال عملکرد وی در فیلم تاکسی در نوع خود مثال زدنی است.

سیلوستر استالونه (جاسوس)؛ ۵۷/۷۶ ساله، بازی در تاکسی ۳

728

یکی از شاخص ترین چهره های اکشن تاریخ سینما، نقش خود در تاکسی ۳ را به خوبی ایفا کرد. سکانسی که آقای استالونه روی صندلی عقب ماشین دنیل نشسته، یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه ها به شمار می رود. سیلوستر تنها ۹ دقیقه در فیلم حضور داشت و حتی نامش نیز در تیتراژ نیامد، با این حال وی توانست عملکردی به یاد ماندنی داشته باشد.

لوک بسون (تهیه کننده و فیلم نامه نویس)؛ ۳۹/۶۳ ساله، تاکسی ۱ تا ۴

729

نبوغ و خلاقیت این فرد باعث شد که مجموعه فیلم های تاکسی شکل بگیرند. بعد از کسب موفقیت در این سری، وی در چندین فیلم دیگر نیز حضور داشت و کتابی را به رشته تحریر در آورد. او قرار است در سال ۲۰۱۷ ساخت «والرین و شهر هزار سیاره» گرانترین فیلم تاریخ فرانسه را بر عهده بگیرد.

پژو ۴۰۶، حضور در تاکسی ۱ تا ۳

730

این ماشین سال ها به عنوان بهترین خودروی بازار فرانسه شناخته می شد؛ اگرچه ماشین مذکور در سال ۲۰۰۷ با پژو ۴۰۷ جایگزین گشت. این خودرو خیلی زود از بازار خارج شد و ماشین های جدید جایش را گرفتند. هنوز مشخص نیست که در تاکسی ۵ از چه وسیله ای استفاده می گردد؛ شاید پژو ۵۰۸ بتواند جای خالی ماشین قدیمی را پر کند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • هیراد بهمن ۷, ۱۳۹۵

    جناب نگارنده، تاکسی فیلم هالیوودی نیست!

  • ali شهریور ۲۲, ۱۳۹۶

    چقدر پیر شدن…
    مجموعه تاکسی یکی از بهترین فیلم های کمدی جهانه دم همشون گرم ایشالله همیشه سالمو سرحال باشن..

  • ali آبان ۲۲, ۱۳۹۶

    بهترین فیلم دنیاست کاشکی بازیگراش هیچ وقت پیر نمی شدن و همین طور جوون می موندن تازه تاکسی ۵ هم در سال ۲۰۱۸ به بازار میاد

  • میثم آبان ۲۳, ۱۳۹۷

    فیلم تاکسی کلا یه مجموعه خیلی خوب بود ولی متاسفانه تاکسی ۵ چون شخصیت های مهمش حضور ندارن واسه من یه کم خسته کننده بود.بعدشم یه سوال دارم ازتون اگ تونستین جوابشو بزارین پیج همه بدونن اونم اینه که ماشینی که در این مجموعه استفاده شده واقعی یا گرافیکی اگ پاسخ بدین ممنون میشم

    • داراب ۰۹۱۵۶۸۵۲۲۰۱ شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

      بنظر من این فیلم کاملا تجاری و تبلیغاتی محصول پژو فرانسه در ژانر کمدی تخیلی است و مخاطبش نوجوان و جوانان با درآمد متوسط به پایین و عشق سرعت و…

    • وحید خرداد ۱۶, ۱۴۰۰

      واقعی هست تو یکی از نمایشگاه های سینمایی مارسی الان هست ، در کل برای فیلم استفاده شد و آپشن های تقریبا گرافیکی بودن بجز چرخ ها و باله