۵ مکان اسرارآمیزی که هیچکس اجازه ورود به آنها را ندارد

۵ مکان اسرارآمیزی که هیچکس اجازه ورود به آنها را ندارد

مکان های اسرارآمیز زیادی در این کره خاکی وجود دارند که هیچ گاه نمی توانیم از آن ها دیدن کنیم و هر کدام به دلیل جداگانه ای از دسترس عموم دور نگه داشته شده اند. چنین مکان هایی توجه گردشگران و ماجراجویان را شدیداً به خود جلب می کنند اما دسترسی به آن ها همچنان غیر ممکن خواهد بود.

مرکز عملیات اضطراری مونت وزر (Mount Weather Emergency Operations Center)، ویرجینیا

دسترسی به این مکان تنها منحصر به مقامات عالی رتبه است.

mountweather.jpg.638x0_q80_crop-smart-w750

“مونت وزر” یک پناهگاه سری برای دولتمردان ایالات متحده آمریکا است. این مرکز عملیات سری در دل کوه واقع شده و در صورت وقوع فاجعه بزرگ انسانی، زیست محیطی یا هر حالت فوق العاده دیگری، کشور از این محل اداره خواهد شد. برخی از ساختمان های این مرکز روی زمین ساخته شده  و هر کدام توسط شاخه هایی جداگانه از سرویس های امنیتی و اضطراری مدیریت و مراقبت می شوند. در داخل این مرکز قوانین خاص و مشخصی حکمفرماست و به هیچ شخص غیرمسئولی اجازه ورود به این مکان داده نمی شود.

مرکز جهانی نگهداری از بذرها (Svalbard Global Seed Vault)، نروژ

ساختمانی که به عنوان مکانی برای نگهداری از بذرهای جهان برای استفاده در مواقع اضطراری ساخته شده است.

76994-w750

در کوه های جزیره اسپیتزبرگن (Spitsbergen) در نروژ در عمق ۱۲۰ متری زمین تونلی کنده شده که دمای ثابت آن ۱۸ درجه زیر صفر است. رطوبت در این مکان در کمترین حد ممکن قرار داشته و شرایط محیط درون این تونل توسط یک سیستم خودکار هوشمند مدیریت می شود. آخرین امیدهای بشریت به تجدید دنیای طبیعت در صورت بروز فاجعه زیست محیطی گسترده در این مکان نگهداری می شوند. میراث کشاورزی تمام کشورهای جهان درون بسته بندی هایی قرار گرفته و در این مکان از آن ها محافظت می شود به همین دلیل به افراد اجازه ورود داده نمی شود مبادا که به این گنجینه گرانقیمت بشری آسیبی برسد.

منطقه حفاظت شده واله دو جاواری (Vale do Javari Reservation)، برزیل

به خاطر محافظت از قبایل بومی دسترسی به این منطقه حفاظت شده به شدت محدود شده است.

7726210-travelaskru-1479186197-650-0d38b7dd44-1479806404-w750

قبایل بومی به مدت هزاران سال در جنگل های آمازون سکونت داشته اند. تصاویر هوایی ثابت می کند که در این جنگل ها انسان هایی زندگی می کنند که هنوز با دنیای خارج از جنگل ارتباط برقرار نکرده اند. در منطقه حفاظت شده “واله دو جاواری” ۱۴ قبیله وجود دارند که هیچ اطلاع یا تجربه ای از دنیای خارج ندارند و زندگی آن ها بر پایه کشاورزی استوار است. همچنین محققان نزدیک به ۸ روستا را در این مناطق کشف کرده اند که نشان می دهد جمعیت قبایل بومی ساکن این جنگل ها به بیش از ۲.۰۰۰ نفر بالغ می شود.

برای محافظت از این بومیان و حفظ شیوه زندگی قبیله ای آن ها، مقامات رسمی ورود افراد به محوطه ای به مساحت ۷۷.۰۰۰ کیلومتر مربع از جنگل های بارانی آمازون را ممنوع کرده اند.

باشگاه ۳۳ (Club 33)، نیواورلئان

یک انجمن سری که هیچ کسی غیر از اعضا اجازه ورود به آن را ندارد.

7726260-magmenscom-1479188718-650-39cf89949b-1479806404-w750

در سال ۱۹۶۷ والت دیزنی باشگاهی را تاسیس کرد که سرمایه داران مشهور، شخصیت های عمومی برجسته و سیاستمداران متعددی را دور هم جمع کرده بود. هیچ کس اجازه ورود به این باشگاه را ندارد، حتی دلیل نام گذاری آن به نام “باشگاه ۳۳” نیز تاکنون ناشناخته مانده است و برطبق شایعات عدد “۳۳” به منزله تعداد افراد عضو این انجمن نیست. اگر خیلی کنجکاو هستید که از راز این مکان سر در بیاورید باید ۱۴ سال صبر کنید و بعد از آن با پرداخت مبلغ ۱۰.۴۵۰ دلار (برای اشخاص) و ۲۷.۵۰۰ دلار (برای شرکت ها) اجازه ورود به این مکان را خواهید یافت.

علاوه بر این هرساله هر کدام از اعضای فردی یا شرکتی باید به ترتیب مبلغ ۳.۲۷۵ و ۶.۱۰۰ دلار برای تمدید عضویت شان بپردازند.

جزیره مغناطیسی اِس وردا (Es Vedrà)

برای جلوگیری از آسیب دیدن افراد در نتیجه انرژی مغناطیسی این جزیره ورود به آن ممنوع شده است.

7726310-Es-Vedra-Ibiza-1479373271-650-668341a00b-1479806404-w750

جزیره کوهستانی “اِس وردا” یکی از مجمع الجزایر بالیریک در اسپانیا بوده و گفته می شود سومین جاذبه کششی پرقدرت روی زمین (اولی مثلث برمودا و دومی قطب شمال) را دارد. با این وجود هیچ گونه مواد فلزی در این جزیره وجود نداشته و تماماً از سنگ های آتشفشانی ساخته شده است. در این جزیره دیگر تکنولوژی کاربردی ندارد و نمی توانید برای پیدا کردن مسیر به قطب نما اعتماد کنید زیرا عقربه آن ثابت نمانده و مدام دور خود خواهد چرخید.

افسانه ها و داستان های ترسناکی در مورد این جزیره اسرارآمیز وجود دارد. دولت اسپانیا این جزیره را منطقه حفاظت شده اعلام نموده و ورود به آن را برای افراد عادی ممنوع کرده است. با این وجود گفته می شود که برخی از اسپانیایی ها به صورت مخفیانه و غیرقانونی وارد این جزیره می شوند. از لحاظ قانونی تنها اجازه خواهید داشت که از داخل آب به این جزیره نگاه کنید و حق وارد شدن به آن را ندارید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • ali بهمن ۶, ۱۳۹۵

    باشگاه ۳۳ (Club 33)، نیواورلئان

    حتما مال خون آشام هاست….. 🙂

  • Sajad بهمن ۶, ۱۳۹۵

    اون باشگاه ۳۳ خب معلومه چرا اسمش اینه چون ۳۳ یه عدد مقدس برای فراماسون هاست و چرا والت دیسنی این رو راه انداخته باید بگم که خود والت دیسنی در راستای اجرای اهداف فراماسونی یعنی یکی از آن ها تاثیر بر کودکان هست، بوجود اومده و عدد ۶۶۶ که باز هم برای فراماسون ها یه نماد محسوب میشه رو می تونید در لوگو ی لاتینی والت دیسنی ببینید.

    • مسعود بهمن ۶, ۱۳۹۵

      شما دوباره تخیل کردی دوست من.

      • Mehdi Rezai بهمن ۹, ۱۳۹۵

        نه دوست من. کمی مطالعه و تحقیق در منابع خارجی و اروپایی ادعای ایشون رو تایید میکند.

    • سروش بهمن ۱۰, ۱۳۹۵

      اگه به فرض هم این ادعا درست باشه،خواهشن ماسون ها رو ربط ندین به شیطان پرست ها و دجال و… این حرفه های بی سرو ته