اسلحه جدید روس ها می تواند گلوله را با سرعت ۱۱ هزار کیلومتر بر ساعت شلیک کند

اسلحه جدید روس ها می تواند گلوله را با سرعت ۱۱ هزار کیلومتر بر ساعت شلیک کند

یک تیم متخصص روسی توانستند اسلحه موسوم به «رالی گان» را با موفقیت آزمایش کنند. گلوله بسیار سریع از این سلاح شلیک می شود و می تواند از هر زرهی عبور نماید. این وسیله به جای استفاده از نیروهای محرک و یا انفجار، از نیروهای الکترومغناطیس بهره می گیرد. بر اساس گفته های تیم تحقیقاتی در مسکو، سرعت پرتاب گلوله به ۳ کیلومتر بر ثانیه می رسد.

در آخرین آزمایش انجام گرفته، استوانه ای پلاستیکی با وزن ۱۵ گرم به سمت صفحه ای آلومینیومی به قطر چند سانتیمتر شلیک شد. «الکسی شورپوف» مسئول بخش تحقیقاتی، در این رابطه می گوید: “این دستاورد گام بزرگی در مطالعات ما روی فیزیک انرژی به شمار می رود. اکنون ما این آمادگی را داریم که دستگاهی با سرعت ۴.۵ کیلومتر بر ثانیه بسازیم.” ویدیوی زیر چگونگی عملکرد دستگاه را به شما نشان می دهد.

3C74213B00000578-0-image-a-1_1485252153803

همانند روسیه، آمریکا نیز بر روی چنین پروژه ای کار می کند. این گونه سلاح های آینده نگرانه، مدت هاست که در اولویت تحقیقاتی نیروی دریایی این کشور قرار دارند. دانشمندان انتظار دارند که سرعت شلیک گلوله توسط این وسیله، به ۹۱۰۰ کیلومتر (۷ برابر سرعت صوت) بر ساعت برسد. همچنین انتظار می رود که گلوله بتواند ۱۶۰ کیلومتر مسیر را طی نماید.

ارتش ایالات متحده قصد دارد این فناوری را در ناوشکن جدید «زاموالت» به کار بگیرد. با این حال، هنوز اشکالات فنی در این زمینه وجود دارد که باید قبل از هر گونه استفاده برطرف شوند. نیروهای عظیمی که توسط این دستگاه ایجاد می گردند، تنها بعد از شلیک چند گلوله مشکل پیدا می کنند؛ هرچند که دانشمندان در حال کار بر روی راه حلی هستند که بتواند فرایند شلیک را برای هزاران بار تکرار کند.

در حال حاضر قیمت این اسلحه ۵۰۰ دلار برآورد می شود. کشور آمریکا قصد دارد امسال و یا سال آینده، دستگاه را توسط پرتابه (جسم) ۲۰ کیلوگرمی مورد آزمایش قرار دهد. در ادامه می توانید ویدیوی اسلحه آمریکایی را مشاهده کنید.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود