پرداخت وام مسکن به بازنشسته ها و پرداخت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار

پرداخت وام مسکن به بازنشسته ها و پرداخت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار

سود سهام عدالت از اسفند ۹۸ واریز می شود. مشمولان سهام عدالت مطلع باشند که احتمالا در سال ۱۳۹۹، امکان خرید و فروش سهام خود در بازار بورس یا صندوق های EFT را خواهند داشت.

هنوز ۵ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، به منظور دریافت سود سهام عدالت، شماره شبا خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی SAMANESE.IR درج نکرده اند. سود سهام هر فرد، به حساب همان فرد واریز می شود. باید تا قبل از اسفند، شماره شبا خود را اعلام کنید.

سامانه سهام عدالت باز است و امکان درج شماره شبا بر اساس کد ملی، وجود دارد. پرداخت سود سهام عدالت در مرحله سوم از ۱ اسفند ۹۸ آغاز می شود. میزان سود در اسفند مشخص می شود. پس از ثبت شماره شبا، ظرف ۴۸ ساعت پیامک تایید برای شما ارسال می شود.

سود سهام عدالت
۴۹ میلیون ایرانی دارنده سهام عدالت برای آگاهی از وضعیت سهام خود باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند

پرداخت سود سهام عدالت از اسفند ۹۸

سود ۲ دوره قبلی سهام عدالت با سود دوره سوم، یک جا پرداخت می شود. سودهای قبلی، ذخیره شده و به محض اعلام شماره شبا، به حساب واریز می شود. سهام عدالت، کلکسیونی از بهترین و پر سود ترین سهام در بازار بورس ایران است.

سود ۲ مرحله سال ۱۳۹۵ که برای هر سهم، ۱۰ میلیون ریالی، ۱۵۰ هزار تومان و سود سال ۱۳۹۶ برای هر سهم ۱۰ میلیون ریالی، ۱۷۵ هزار تومان بود که با سود مرحله سوم یک جا برای مشمولان سهام عدالت واریز می شود.

سود سهام عدالت برای همه یکسان نیست. ضمنا امکان ثبت نام افراد جدید در سامانه سهام عدالت نیست و فعلا، قانون چنین اجازه ای را به سازمان خصوصی سازی نداده است. ۴۹ میلیون و۱۵۷ هزار ایرانی، سهام عدالت دارند. ۲ میلیون ایرانی سود سهام عدالت را در اسفند ۹۸ دریافت می کنند.

سود سهام عدالت که قرار است از اسفند واریز شود، مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت است. ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارد که ۳۵ درصد را شرکت بورسی و ۱۴ شرکت را شرکت های فرابورسی بازار سرمایه ایران تشکیل می دهد.

سود سهام عدالت هر سال افزایش می یابد. حتی اگر خرید و فروش سهام عدالت در بورس آزاد شد، توصیه به نگهداری سهام عدالت داریم. سود سهام عدالت در سال های ٖآینده بیش از ۳ میلیون ریال به ازای هر ۱۰ میلیون ریال خواهد بود.

وام مسکن ۵۰ میلیونی برای بازنشسته ها

در بودجه سال ۹۹ کل کشور که آذر ۹۸ توسط دولت به مجلس دهم تقدیم شد، بانک مسکن موظف است که ۴۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن به بازنشسته های مشمول پرداخت کند. به هر فرد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره تعلق می گیرد.

نرخ این تسهیلات در روستا ها ۹ درصد، در تهران ۷ درصد و مراکز استان ها ۴ درصد است. در سایر مناطق شهری و روستایی برای خرید واحد های کمتر از ۱۵ سال ساخت، مدت بازپرداخت ۱۰ سال است.

این حکم شامل کلیه بازنشستگان اعم از کشوری، لشکری و تامین اجتماعی که مستمری بازنشستگی آنها کمتر از سه میلیون تومان در ماه است می‌شود.
تاکید شده که سقف تسهیلات و نحوه اولویت بندی متقاضیان در آیین‌نامه اجرایی به تصویب هیات دولت خواهد رسید.

مشمولان باید علاوه بر سپری شدن حداقل ۵ سال از تاریخ بازنشستگی ودریافت مستمری کم تر از ۳۰ میلیون ریال در ماه، خود و همسرشان طی ۱۰ سال گذشته، واحد مسکونی نداشته باشند و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.

بازنشستگان عزیز برای اگاهی از شرایط عمومی و اختصاصی و مدارک لازم برای دریافت وام مسکن ۵۰۰ میلیون ریالی در سال ۱۳۹۹ به سایت بانک مسکن در نشانی bank-maskan.ir مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود