راه حل هایی ساده برای اینکه چهارچوب های ذهنی دست و پاگیر خود را بشکنید

راه حل هایی ساده برای اینکه چهارچوب های ذهنی دست و پاگیر خود را بشکنید

برخی مواقع به نظر می رسد که زندگی ما چالشی طولانی مدت با احساسات، کاهلی ها و وسوسه های مان باشد. متاسفانه پیروزی و موفقیت همیشه با شما همراه نیست اما خوشبختانه ترفندهای روانشناسانه ای وجود دارند که به مدد آنها می توانید بر بسیاری از مشکلات زندگی فائق آیید.

با به خاطر داشتن این جریان و با کمک گرفتن از فهرستی که «برایت ساید» آن را فراهم آورده به درک بهتر از قدرت ذهن، ترفندها و راهکارهای مقابله با آن دست خواهید یافت. به کارگرفتن این راهکارها به شما اجازه خواهد داد که کنترل زندگی خود را در دست بگیرید.

 از هر گونه کمک مجانی که به شما می شود پرهیز  کنید

1

برای بسیاری از ما پیش آمده که پیشنهادات و خدماتی را در مکان های مختلف به طور مجانی دریافت کرده باشیم. اگر می خواهید در طولانی مدت پول زیادی را خرج نکنید، بهترین راه این است که از در یافت سرویس مجانی پرهیز کنید. 

ممکن است شما به این روند توجه چندانی نداشته باشید اما ذهن تان آن را به عنوان بدهی تلقی می کند که باید پس داده شود. به همین دلیل هم در جای دیگری با افزایش قیمت یا خرید بی مورد مواجه خواهید شد و آن را می پذیرید.

کتاب های فراوانی را مطالعه کنید اما این کار را به آرامی انجام دهید

2

آیا آنقدر به خواندن کتاب علاقه دارید که خودتان را از بسیاری از تفریحات دور می کنید؟ روزانه تعداد صفحات مشخصی از یک کتاب را تعیین کنید. با این کار ذهن خود را نیز عادت خواهید داد که به همان اندازه جلو برود.

به عنوان مثال روزی ۱۰ تا ۱۲ صفحه از یک کتاب را مطالعه کنید. ذهن به خوبی می تواند بهترین تطبیق را با این جریان به وجود آورد.

ذهن تان را نیز همانند عضلات بدن تان آموزش دهید

3

تلاش کنید که آمال و آروزهای خود را تصویر سازی کنید. اما در نظر داشته باشید که این آمال به گونه ای باشند که امکان دسترسی به آنها وجود داشته باشد. زمانی را قبل از رفتن به رختخواب به این کار اختصاص دهید.

همانطور که بلند کردن یک وزنه سنگین برعضلات تان فشار وارد می کند، برای ذهن هم انبوهی از افکار بار اضافه به شمار می رود. تعادل در این افکار می تواند باعث ایجاد انگیزه بیشتر در رسیدن به رویاهای تان شود و راه تان را کوتاه تر سازد.

بازی هایی را که در گوشی تان دارید کنار بگذارید

4

اگر می خواهید باعث افزایش قدرت ذهن تان شوید بدانید که این بازی ها نمی توانند تاثیر چندانی داشته باشند. این کار را با انجام وزرش و فعالیت بدنی امکانپذیر خواهید کرد.

در طول تمرین های بدنی، خون به سمت مغز به حرکت درمی آید و به تحریک آن کمک می کند. این کار با نگاه کردن صفحه گوشی تلفن همراه انجام نخواهد پذیرفت.

کارهای دشوار را به چند کار آسان تقسیم کنید

5

اگر در حال انجام یک کار دشوار هستید آن را به گروهی از کارهای آسان تقسیم کنید که بتوانید آنها را مدیریت کنید. با این کار به مغز کمک خواهید کرد در مورد دشواری های آن کار فکر نکند.

به عنوان مثال اگر قرار است که یک گزارش مفصل بنویسید، آن را به بخش های کوچک تری که توانایی مدیریت آنها را دارید بشکنید. سپس مغز به طور ناخودآگاه قادر خواهد بود که آن بخش ها را به صورت منسجم در کنار هم قرار دهد.

 جنس اضافه را به قفسه مخصوص به آن بازگردانید

6

آیا دوست دارید در یک فروشگاه راه بروید و خریدهای ناگهانی و ناخواسته ای انجام دهید؟ علت این امر کاملا مشخص است چرا که هورمونی به نام «دوپامین» که مرتبط با آرزوها و هیجان های شماست، در این کار دخالت دارد. زمانی که چشم تان به یک شیء جالب و هیجان برانگیز برخورد می کند، شروع به فعالیت می کند.

زمانی هم که آن شیء را لمس می کنید ترشح هورمون افزایش پیدا می کند. خون به سمت صورت تان جریان پیدا می کند و تا به خودتان بجنبید در سبد خریدتان تعدادی وسایل اضافه پیدا می شود.

راه حل ساده ای برای این کار وجود دارد: دست های تان را داخل جیب تان بگذارید و تنها اقلامی را که احتیاج دارید خریداری و مابقی را فقط نگاه کنید.

وقتی سیر شده اید، غذای باقی مانده در بشقاب را به زور نخورید

7

این کار بسیار ساده است و سبب می شود بیش از اندازه غذا نخورید. می توانید با این کار خصوصا در زمانی که در مهمانی های خانوادگی حضور دارید، از پرخوری بپرهیزید.

بشقاب را از معرض دیدتان کنار گذاشته و یا روی آن یک دستمال کاغذی بگذارید. با این کار، تولید هورمون دوپامین را کاهش خواهید داد، یعنی همان هورمون مرتبط با خواسته های تان را.

مغز غذا را مانند جایزه ای برای خود تلقی می کند اما این کار تنها زمانی که بوی آن به شما بخورد اتفاق می افتد. زمانی که بشقاب را از خود دور نگه دارید، هوس طبیعی خوردن هم در شما کاهش پیدا می کند.

یک ساعت قبل از خوابیدن، نور اتاق را کم کنید

8

این کار باعث خواهد شد که زودتر به خواب بروید و بتوانید به اندازه کافی خواب مورد نیاز برای سلامت بدن را تامین کنید. با کم کردن نور به ذهن پیام استراحت کردن را القاء می کنید.

بدین ترتیب هومورن «ملاتونین» شروع به ترشح می کند، متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن به آرامی کم می شود و تمام روند کارکرد مغز به سمت خوابیدن پیش می رود.

منبع: brightside
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • دنیا رو متفاوت ببین آذر ۱۹, ۱۴۰۲

    سلام واقعا این مقاله حرف نداره فقط کسایی متوجه محتوا ارزشمندش میشند که از ماتریکس زمین کمی خارج شده باشند و دنیا رو یه جور دیگه میبینند گرچه بیشترشون رو خودم بهش رسیده بودم ولی خواستم یه انرژی مثبت رو بهتون انتقال بدم چون باعث شدید یه چیز جدید تو زندگیم یاد بگیرم و این خوشحالی رو با شما حواستم سهیم باشم هر جا هستی همیشه چهرت خندان باشه