با دختر نروژی که معروف ترین آتشنشان اروپا است، آشنا شوید

گشتی در زندگی روزانه گون نارتن، بدنساز و آتشنشان نروژی

با دختر نروژی که معروف ترین آتشنشان اروپا است، آشنا شوید

نه تنها در ایران، بلکه در اقصی نقاط جهان، فعالیت زنان در عرصه عملیات پر خطر و نفس گیر آتشنشانی خیلی مرسوم نیست و این کار، فعالیتی مردانه به شمار می رود. اما هستند بانوانی که عاشق خطر و روبرو شدن با موقعیت های سخت و دشوار به منظور کمک به دیگران بوده و کارهای آسان و راحتی که اکثریت زنان علاقه زیادی به انجام آن دارند را به عشق این کار، رها می کنند.

آتشنشانی، جدال با دود و آتش و موقعیت های سخت و بی نهایت پیش بینی نشده است و به همین خاطر، کسانی که در راه آتشنشانی گام بر می دارند، نه تنها افرادی شجاع، صبور و با مهارت هستند، بلکه به عشق کمک به هم نوع و نجات دادن انسان ها از موقعیت های دشوار، لباس رزم را بر تن می کنند.

آتشنشانی همچون جوشکاری زیر آب یا خلبانی، از جمله خطرناک ترین و دشوارترین کارهایی است که در رده بندی مشاغل سخت و زیان آور به شمار آمده و بالطبع کسانی که در این حوزه ها مشغول به کار می شوند، آزمون های سخت و دوره های عملی و نظری فراوانی را طی می کنند تا برای مواقع دشوار، در آمادگی کامل باشند.

آتشنشانی علاوه بر عشق و علاقه و مهارت و تخصص، به بدنی ورزیده هم نیاز دارد. چرا که یک آتشنشان در موقعیت های خیلی سخت که شاید راه رفتن افراد عادی در آن مکان ها امکان پذیر نباشد، می بایست کپسول های اکسیژن را حمل کرده و با وسایل مختلفی، به دل آتش و دود یا موقعیت های باور نکردنی رفته و برای نجات افراد زیر آوار یا اسیر در محفظه و کانال و امثالهم، از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

بنابراین، شغل آتشنشانی، شغلی لوکس و جذاب برای اکثریت علاقمندان به کسب و کاری آرام و بی دردسر نیست و قطعا افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، از ظرفیت های بالایی برخوردارند.

اخیراً، فعالیت های اینستاگرامی یک دختر آتشنشان نروژی، بازتاب های گسترده ای در رسانه های جهان داشته است و از نیویورک پست آمریکا تا دیلی میل انگلیس، به تحلیل و بررسی فعالیت های روزانه این دختر در این عرصه پر خطر پرداخته اند.

fi9

در گزارش امروز، نگاهی داریم به سبک زندگی دیجیتالی خانم گون نارتن، آتشنشان جذاب اسکاندیناوی که این روزها، عنوان جذاب ترین و معروف ترین آتشنشان اسکاندیناوی و اروپا را نیز یدک می کشد.

با ما همراه باشید.

گون نارتن: دختر نروژی معروف اینستاگرام

خانم گون نارتن (Gunn Narten)، دختر ۳۰ ساله متولد شهر استاوانگر نروژ است که از سن ۱۹ سالگی علاقمند شد تا آموزش های عمومی و تخصصی آتشنشانی را در این شهر سپری کرده و به طور رسمی وارد سازمان آتشنشانی نروژ شود.

fi4

او در شهر Oltedal نروژ متولد شد، دهکده کوچکی بیرون شهر استاوانگر که مقصد تحصیلی علاقمندان به عرصه نفت و گاز در این کشور است. او به عنوان آتشنشان تمام وقت فعالیت دارد و اکنون بیش از ۹ سال است که در این حوزه فعالیت می کند. جلوگیری از خودکشی نروژی ها نیز، بخشی از فعالیت های وی عنوان شده است. وی از Lars Monsen به عنوان شخصیت مورد علاقه اش نام می برد.

نروژ، کشوری در شمال اروپا و یکی از کشورهای منطقه سرد اسکاندیناوی به شمار می رود. پادشاهی نفت خیز و ثروتمند نروژ سبب شده تا سطح رفاه عمومی در این کشور بالا باشد، اما همچنان یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی عنوان شده و البته تنها کشور اروپایی بوده که تحصیل شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در آن کاملاً رایگان است.

fi13
تصویری از تست های ماهانه آتشنشانی خانم نارتن در نروژ

کشور صلح طلب و آرام نروژ که مدتهاست، جایزه صلح نوبل توسط آکادمی نوبل در پایتخت این کشور داده می شود، یکی از پایین ترین نرخ های خطرات حین کار و مرگ و میر ناشی از خطرات غیر طبیعی را دارد و به همین خاطر، فعالیت آتشنشانی در این کشور غیر کوهستانی و دریاچه ای، کار دشواری تلقی نمی شود.

fi15

شاید به همین خاطر، خانم نارتن، بر خلاف اکثر دختران نروژی که فعالیت در امور اداری، ورزشی، حقوقی  و فروشندگی را به فعالیت های سخت و دشوار در مناطق نفت خیز این کشور ترجیح می دهند، علاقمند شد تا لباس آتشنشانی بر تن کرده و وارد این وادی پر خطر شود.

fi10
خانم گون در دو قاب در کریسمس ۲۰۱۷ میلادی

او زمانی که به مادرش درباره اشتیاقش به حضور در سازمان آتشنشانی نروژ (۱۸۸۸) گفت، وی ایشان را از این کار منع کرد، اما وقتی علاقه دخترش را برای کارهای گروهی و هیجانی دید، موافقت کرد تا یکی از اعضای خانواده نارتن وارد این عرصه جذاب اما نفس گیر شود.

fi5
اینستانوشته خانم گون با عکس لباس آتشنشانی و نوشته ای که به موضوعات روانشانسی و انرژی مثبت اشاره دارد

خانم گون، مدتهاست که به صورت حرفه ای و تخصصی، در فعالیت های بدنسازی و پرورش اندام کار می کند و در این زمینه گواهی صلاحیت حرفه ای هم دارد. به همین خاطر، بخشی از فعالیت های روزانه وی علاوه بر کار آتشنشانی به مربی گری بدنسازی نیز اختصاص داشته و او به همین دلیل، تصاویر و ویدئوهایی از فعالیت های ورزشی خود را در اینترنت به اشتراک می گذارد که با استقبال گسترده ای همراه شده است.

fi6
شادی، کلیدی موفقیت است: اینستانوشته خانم گون که وی را در انجام ماموریت های آتشنشانی در نروژ نشان می دهد

فعالیت های ورزشی یک آتشنشان زن که هم در ماموریت های خطیر آتشنشانی فعالیت دارد و هم مربی پرورش اندام است، سوژه جذابی به خصوص برای معتادان اینستاگرام است که زندگی روزانه چنین افراد فعال و انرژی مثبت را دنبال کنند.

fi11
تصویری از پست های اینستاگرامی خانم گون که فعالیت های ورزشی این آتشنشان خندان جوان نروژی را به تصویر می کشد

با توجه به این که فعالیت این دختر آتشنشان جذاب، در چند روز اخیر با انعکاس خبری گسترده ای همراه شده است، گشتی زده ایم در اینستاگرام ایشان تا با سبک زندگی دیحیتالی بانوی معروف این روزهای نروژ بیشتر آشنا شویم.

اینستاگردی با بانوی آتشنشان

خانم گون، علاوه بر این که آتشنشان است، راننده آمبولانس و فعال مد و لباس نیز به شمار می رود و در سال های اخیر، برای برندهای زیبایی همچون : Twentyforsupport، Devold و NJIE به عنوان سفیر تبلیغاتی فعالیت دارد. قد ۱۸۲ سانتیمتری و بدنی ورزیده و سبک زندگی ورزشی که با خطر و هیجان درآمیخته، سبب شده تا خانم گون، نه تنها در میان همکاران، بلکه در میان ده ها هزار کاربر اینترنت، شخصیت معروفی باشد.

fi12

او چند سالی است که فعالیت های روزانه خود را از کار آتشنشانی گرفته تا طبیعت گردی و ورزش و بدنسازی و حتی مسافرت به نقاط مختلف اروپا، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر می کند که با استقبال کاربران همراه شده است.

خانم گون تا کنون بیش از ۱۹۵۰ پست در اینستاگرام منتشر کرده و توانسته بیش از ۵۷ هزار فالوور کسب کند. او در اینستاگرام بسیار فعال بوده و بیش از ۶۷۰ صفحه هم فالو کرده که نشانگر اهمیت زندگی دیجیتالی وی در این شبکه محبوب اجتماعی این روزهای جهان است.

fi7
اینستانوشته ای از بانوی آتشنشان جوان نروژی که به آموزش فعالیت های پرورش اندام می پردازد

انتشار قریب به دو هزار پست از فعالیت های تخصصی و روزانه و ورزشی وی در اینستاگرام مبین این حقیقت است که گون، از این ابزار رسانه ای برای توسعه فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی اش به عنوان یک چهره اجتماعی محبوب هم در میان نروژی ها هم در میان کاربران اینستاگرام بهره می گیرد.

fi8
تصویری که خانم گون را در سن ۲۱ سالگی در حال انجام ماموریت های آتش نشانی نشان می دهد

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، خانم گون به واسطه انعکاس جهانی فعالیت هایش در شبکه های خبری جهان، متعجب شده و از این که عملکردش به عنوان یک بانوی جوان نروژی در شهری کوچک، انعکاس بین المللی پیدا کرده از دوستان و همکارانش برای کامنت های مختلف قدردانی کرد.

FI1
اینستانوشته ای جدید از آتشنشان معروف نروژی که از معروفیتش در یک هفته اخیر متعجب شده است

گون عاشق دنیای هشتگ ها در اینستاگرام نیز هست و معمولاً هر اینستانوشته وی با چندین هشتگ که معمولاً شاد و تقدیر آمیز نیز تلقی می شود، همراه می شود.

fi14
اینستانوشته از خانم نارتن در ایستگاه آتشنشانی شهر که مصداق این شعر است: خدا گر ز حکمت ببندد دری، به حکمت گشاید در دیگری

او در پست هایی که منتشر می کند، مقولات اجتماعی اخلاقی، حرفه ای، ورزشی و حتی آموزش های بدنسازی را نیز به زبان انگلیسی و نروژی در اختیار علاقمندانش قرار می دهد که همین امر باعث شده تا کاربران بتوانند با علایق گوناگون، از اینستانوشته های جذاب و شادش استفاده کنند.

FI2
اینستانوشته گون که سلفی ایشان در طبیعت جذاب شهر asker نروژ را به تصویر می کشد

او با اینکه بیش از ۵۷ هزار فالور دارد و برخی از پست هایش با صدها کامنت همراه می شود، بعضاً به سوالات مخاطبان بین المللی اش نیز پاسخ می دهد. اتفاقاً در یکی از اینستانوشته هایش، به این سوال در قالب یک ویدئو توضیح می دهد که چگونه از سیستم تنفسی و اکسیژن استفاده می کند.

fi3
توضیحات گون درباره استفاده از وسایل آتش نشانی در قالب یک ویدئو

بررسی اینستا نوشته های خانم گون نشان می دهد که او زندگی شاد و انرژی مثبتی دارد و از تصاویر و نوشته هایش که تم های روانشناسی و جامعه شناسی دارد می توان دریافت که او همچون یک عاشق، فعالیت های آتشنشانی و تمرینات هفتگی آن را که برای خیلی از دختران، غیر قابل تصور تشخیص داده می شود، دنبال می کند.

fi17
تصویری از فعالیت های تمرینی آتشنشانی خانم گوتن بر فراز دریاچه های نروژ: هیچ گاه برای آنچه هستید و آنچه قصد دارید بشوید، عذرخواهی نکنید

همانطور که در اینستانوشته فوق مشاهده می کنید، این خانم جوان با انتشار تصاویر هیجانی خود، مطالب هیجان انگیزی هم به مخاطبانش که از آن ها به عنوان خانواده دوم یاد کرده، منعکس می کند.

fi16
تصویری از تصاویر آتشنشان جوان نروژی در اینستاگرام

درس هایی از یک دختر آتشنشان

بررسی سبک زندگی دیجیتالی و شغلی این دختر آتشنشان معروف این روزهای اینستاگرام، ۷ درس خیلی ساده را برای ما به ارمغان می آورد:

۱- فکر سالم در بدن سالم است. ورزش و استمرار در فعالیت های ورزشی، بخشی از زندگی دیجیتالی امروز ما باید باشد.

۲- تصور مثبت و تفکر مثبت، راز شفاف اندیشی است که زندگی سالم را به ارمغان می آورد.

۳- همانطور که در گفتار خواندیم، این دختر آتشنشان هیچ گاه تصور نمی کرد که بازتاب فعالیت های اینستاگرامی اش در کسوت آتشنشان، بازتاب جهانی پبدا کند. این راز بزرگ است که برای فعالان کسب و کارهای سنتی و دیجیتالی می توان ارائه کرد.

۴- دنیای هشتگ ها، ابزار جادویی برای معرفی پست ها در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام است. این ابزار را جدی گرفته و برای شناسایی هشتگ های پر مخاطب و پر طرفدار در زمینه های گوناگون که مرتبط با پست شما باشد، بررسی کنید.

۵- مخاطبان اینستاگرام، دنبال اینستانوشته های غم انگیز و دردناک روزانه از کسی نیستند. این راز مهم را برای کسب مخاطب بیشتر در نظر بگیرید. درست و مثبت بنویسیم.

۶- این خانم جوان، تصاویر خود را با محتوایی که موضوعات روانشناسی و جامعه شناسی دارد در اختیار جامعه طرفدارانش قرار می دهد. از این ایده استفاده کنید.

۷- مخاطبان صفحاتی که تصاویر با کیفیت، جذاب و جالب از زندگی روزمره افراد است، نه تنها مخاطب بیشتر کسب می کند، بلکه انعکاس خبری بیشتری هم در صورت خاص بودن، پیدا خواهد کرد.

امیدواریم سبک زندگی دیجیتالی جامعه اطلاعاتی کشور در شبکه های اجتماعی، تقویت کننده مثبت اندیشی، انرژی مثبت و شاد زیستن باشد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • سیما کریمیان بهمن ۹, ۱۳۹۵

    کلی الان شاد شدم این مطلب رو خوندم
    عالی بود 🙂 واقعا باید از اینا یاد گرفت

  • ارمغان بهمن ۹, ۱۳۹۵

    بسیار عالی

  • Mehdi Rezai بهمن ۱۰, ۱۳۹۵

    فتبارک الله احسن الخالقین

    • سعیدI بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

      واقعا یه مدله این خانوم 🙂 اشتباهی آتشنشان شده 🙂
      LOOOL

  • ستاره حقی بهمن ۱۱, ۱۳۹۵

    نروژی ها جذابن
    حالا این دیگه یه مدل هست و خبر نداره 🙂 loool