آنچه دیگران را متعجب کرده؛ شاهزاده سعودی و رزرو کل هواپیما برای انتقال ۸۰ پرنده

آنچه دیگران را متعجب کرده؛ شاهزاده سعودی و رزرو کل هواپیما برای انتقال ۸۰ پرنده

هر روز اتفاقات و ماجراهای عجیب و غریب زیادی در سراسر جهان رخ می دهد، اما موضوعی که قصد داریم به آن بپردازیم، واقعا باور نکردنی است و هر کسی را به حیرت وا می دارد. به تازگی عکسی از یک هواپیما در اینترنت پر بازدید شده است. در تصویر منتشر شده ۸۰ پرنده به چشم می خورند که یک شاهزاده سعودی آن ها را سوار هواپیما کرده و قصد دارد پرنده ها را به جای دیگری انتقال دهد.

ظاهرا یکی از کاربران وب سایت «Reddit» این عکس را منتشر کرده است. اطلاعات بیشتری درباره ماجرا وجود ندارد و باید تا منتشر شدن اخبار تکمیلی صبر کنیم. وی نوع پرنده ها را «قوش» اعلام کرده، اما به نظر می رسد که آن ها شاهین باشند. انتقال شاهین ها در خاورمیانه امری معمول است و مرتبا انجام می گیرد. پرورش دادن پرندگان برای شکار، هزاران سال است که در این منطقه رواج دارد و اکنون نیز در کشورهایی مانند امارات متحده عربی با جدیت دنبال می شود.

588fa46fdd089563248b4b0e-720

شاهین پرنده ملی امارات به شمار می رود، بنابراین خطوط هوایی خودشان را با مسئله انتقال آن ها وفق می دهند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این پرندگان گذرنامه های مخصوص به خود را دارند و می توانند با استفاده از آن ها، به کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان صعودی، پاکستان، مراکش و سوریه سفر کنند.

بر اساس صحبت های سخنگوی هواپیمایی «flydubai» شاهین ها باید صندلی مخصوص به خود را داشته باشند. وی گفته است که رزرو کل هواپیما برای پرندگان، قبلا سابقه داشته و موضوع چندان عجیبی نیست. هواپیمایی قطر تنها اجازه ورود ۶ شاهین را به قسمت اکونومی هواپیما صادر می کند.

یکی از سخنگوهای هواپیمایی اتحاد گفته است که با توجه به لباس و ظاهر خدمه پرواز، احتمالا هواپیما متعلق به این خطوط هوایی بوده است. اخبار روز های آینده واقعیت ماجرا را مشخص خواهند کرد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Mehdi Rezai بهمن ۱۷, ۱۳۹۵

    ناگفته نماند که این عرب ها به واسطه همین تفریح قبیح (شکار کردن) بسیاری از پرندگان نادر و بومی داخل خاک خودشون رو (همچنین خاک کشور عزیزمان) به حد انقراض بردند. البته بعدها که متوجه این مسئله شدند و مخالفت های جهانی رو دیدند در حال واردات طعمه و پرندگان غیر بومی هستند که به نوبه خود به اکوسیستم محیط زیست منطقه اسیب میزنه. ان شاء الله خداوند این جماعت رو هدایت کنه بالاخره.

    • Nila اسفند ۸, ۱۴۰۲

      هدایت نمشن از رو زمین ورشون داره.