نگاهی به زندگی شگفت انگیز راجر فدرر پر افتخار ترین تنیس باز جهان

نگاهی به زندگی شگفت انگیز راجر فدرر پر افتخار ترین تنیس باز جهان

شاخه های مختلف ورزش در همه جای جهان توسعه یافته اند و هر کسی با توجه به علاقه اش یکی از آن ها را دنبال می کند. با وجود آن که بیشتر مردم به فوتبال علاقه دارند، اما کمتر کسی وجود دارد که با ورزش تنیس آشنا نباشد. تنیس تا ۱۵ سال پیش کمتر از رشته هایی مانند بسکتبال و فوتبال طرفدار داشت، اما به لطف ظهور چهره هایی استثنایی مانند راجر فدرر و رافائل نادال، امروزه بسیاری از مردم با جدیت بیشتر تنیس را دنبال می کنند.

این دو بازیکنان سرشناس بارها و بارها در فینال های مختلف با یکدیگر بازی کرده اند و بسیاری آن ها را بهترین تنیس بازهای تاریخ می دانند. راجر فدرر و نادال یکشنبه گذشته نیز در دیدار نهایی گرند اسلم ملبورن (بازی های معتبر تنیس که در استرالیا، فرانسه، بریتانیا و آمریکا برگزار می شوند) به مصاف هم رفتند که اسطوره سوییسی موفق شد در دیداری بسیار نزدیک و تماشایی، پس از ۴ ساعت نادال افسانه ای را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد.

فارغ از نتیجه بازی، راجر فدرر توانست ۳.۶ میلیون دلار به دست بیاورد. این تنیس باز نه تنها یکی از با استعداد ترین های ورزش به شمار می رود، بلکه توانسته به خاطر درآمد ۶۸ میلیون دلاری از سوی اسپانسرها و مسابقات مختلف، عنوان پردرآمد ترین بازیکن تنیس در سال ۲۰۱۶ را از آن خود کند.

او چندان اهل تجملات نیست و پول هایش را صرف کارهای دیگری مانند خیریه و موارد مشابه می کند. موسسه خیریه راجر فدرر از طرح های آموزشی در آفریقا و سوییس حمایت مالی به عمل می آورد.

ما در این مقاله قصد داریم درآمد ها و دارایی های راجر فدرر را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه باشید.

550-w700
راجر فدرر ۳۵ ساله پر درآمد ترین تنیس باز جهان به شمار می رود و ارزش دارایی هایش بیش از ۳۲۰ میلیون دلار برآورد می شود.
551-w700
راجر فدرر بعد از ۶ ماه مصدومیت، روز یکشنبه موفق شد حریف قدیمی و دوست صمیمی اش رافائل نادال را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد و ۳.۶ میلیون دلار دیگر به درآمد خالصش بیافزاید.
552-w700
دوران موفقیت او از سن ۸ سالگی و از زمان پرداختن به تنیس آغاز شد. فدرر در ۸ آگوست سال ۱۹۸۱ میلادی به دنیا آمد و پدر سوییسی اش رابرت فدرر و مادر اهل آفریقای جنوبی اش لینت دوراند وی را در این راه تشویق کردند.
553-w700
او در سن ۱۴ سالگی موفق شد در رده جوانان قهرمان سوییس شود و ۱ سال بعد نیز به طور رسمی وارد این رده سنی گشت. فاتح ۱۸ گرند اسلم در حالی که تنها ۱۸ سال داشت، به دنیای حرفه ای های تنیس پا گذاشت.
554-w700
فتح مسابقات ویمبلدون در سال ۲۰۰۳ و شکست مارک فیلیپونیس در فینال، آغازی برای موفقیت های بیشمار راجر فدرر بود. او در آن زمان تنها ۲۱ سال داشت و به خاطر قهرمانی ۷۱۴ هزار دلار جایزه دریافت کرد.
فدرر-w700
یک سال بعد برند ساعت سازی «Maurice Lacroix» اسپانسر او شد. بعد ها برند رولکس قراردادی ۱۵ میلیون دلاری با راجر فدرر به امضا رساند.
555-w700
فدرر بیشتر درآمد خود را از اسپانسر ها و همکاری های بین المللی به دست می آورد و تنها ۷.۸ میلیون دلار از درآمد فعلی اش از جوایز مسابقات معتبر حاصل شده است.
556-w700
او در سال ۲۰۰۷ قراردادی با شرکت ژیلت به امضا رساند و در تبلیغات این برند شرکت نمود.
557-w700
بزرگترین اسپانسر او شرکت نایک است. او در سال ۲۰۰۸ قرار دادی ۱۰ ساله به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار با کمپانی آمریکایی به امضا رساند.
558-w700
یک سال بعد، راجر فدرر قراردادی ۱۰ ساله با موسسه مالی «Suisse» بست. این کمپانی تا به حال از اعلام ارزش این معامله خودداری کرده است، اما به نظر می رسد ارزش آن ۲۰ میلیون دلار باشد.
559-w700
او به خاطر کارهای خیره اش نیز شهرت زیادی دارد. فدرر در سال ۲۰۰۳ موسسه ای به نام خودش افتتاح کرد و از طرح های آموزشی آفریقا و سوییس حمایت نمود. از آن سال تا کنون ۱۳ میلیون دلار در این موسسه وارد شده است.
600-w700
وی پول زیادی برای تجهیزات ورزشی خرج می نماید. راکت های او را کمپانی «P1» درست می کند. این شرکت مشتریانی نظیر نواک جوکوویچ و اندی ماری نیز دارد و سالانه ۴۰ هزار دلار از بند کشی راکت ها به دست می آورد.
601-w700
او در سال ۲۰۱۵ ساخت عمارت خود در دریاچه زوریخ را به اتمام رساند. این منزلگاه بیش از ۸.۱ میلیون دلار ارزش دارد. فدرر پنت هاوس خود در شهر دُبی را نیز حفظ کرده است.
602-w700
راجر فدرر به عنوان سفیر کمپانی مرسدس-بنز نیز فعالیت می کند. او کلکسونی از ماشین های گران قیمت را در اختیار دارد. فدرر همکاری خود با شرکت آلمانی را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. بر اساس توافق انجام شده، او هر ۶ ما یک بار ماشینی جدید دریافت می کرد. کمپانی آلمانی در سال ۲۰۱۴ یک مرسدس کلاس E به ارزش ۷۵ هزار دلار به او اهدا کرد.
603-w700
وی به کوه نوردی علاقه زیادی دارد و در صورت حضور نداشتن در تورنومنت های مختلف، این کار را دنبال می کند. فدرر سال پیش به کوه های آلپ سفر کرد.
604-w700
او طرفدار پر و پا قرص گروه موسیقی «AC/DC» است و در سال ۲۰۱۵ آنگوس یانگ موسس باند را از نزدیک ملاقات نمود.
605-w700
بخشی از ثروت او نیز صرف مراسم ازدواج با میرکا فدرر تنیسور بازنشسته سابق در سوییس شد.
606-w700
آن ها ۴ فرزند (۲ تا ۲ قلو) با نام های شارلین ریوا و میلا رُز (دخترهای ۷ ساله) و لنی و لئو (پسرهای ۲ ساله) دارند.
607-w700
راجر فدرر در ماه آگوست ۳۶ ساله خواهد شد، اما پیروزی او در مسابقات ملبورن نشان می دهد که وی هنوز تمام نشده است. فدرر در مصاحبه با خبرنگاران مسابقات ویمبلدون را بهترین فرصت برای کسب نوزدهمین عنوان قهرمانی در گرند اسلم ها دانسته است.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود