از جنجال «قاتل اهلی» تا مهمانان ویژه: متن و حاشیه جشنواره فیلم فجر [قسمت دوم]

آخرین خبرها از روزهای داغ کاخ جشنواره سی و پنجم فیلم فجر

از جنجال «قاتل اهلی» تا مهمانان ویژه: متن و حاشیه جشنواره فیلم فجر [قسمت دوم]

همانطور که در  قسمت اول به اطلاع سینما دوستان رسید، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در دی ماه سال جاری با معرفی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ (سینمای ایران) کار خود را آغاز کرد و پس از فروش اینترنتی بلیط فیلم های جشنواره امسال، اکران عمومی از ۱۲ بهمن آغاز شده است.

پردیس ملت، سینما چهارسو و برج میلاد تهران، از جمله مقصدهای مهم سینمایی این روزهای پایتخت بوده که محفل گرم عاشقان هنر هفتم به خصوص عوامل فیلم های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران است که در کنفرانس های خبری شرکت می کنند.

c31
تصویر نیکی کریمی، تهیه کننده فیلم آذر و مانیا علیجانی، پیش از اکران مردمی فیلم در برج میلاد تهران

راه اندازی سرویس لایو استریم اینستاگرام در چند هفته اخیر سبب شده تا برخی از خبرنگاران و رسانه های مجازی سینمایی و هنری کشور که در سالن های کاخ جشنواره حضور دارند، برای نخستین بار در تاریخ جشنواره، به پخش مستقیم غیر رسمی متن و حاشیه برنامه هایی که بعضا تا نیمه شب هم ادامه دارد اقدام کنند و این موضوع با استقبال گسترده کاربران ایرانی اینستاگرام مواجه شده است.

c32
تصویر عوامل فیلم ویلایی ها در پردیس ملت با حضور طناز طباطبایی

به هر حال، اگر علاقمندید با جادوی استریم اینستاگرام به تماشای حاشیه های اکران عمومی فیلم های امسال با حضور سلبریتی های سینمای ایران بنشینید، دنبال کردن کانال های خبر  سینمایی را توصیه می کنیم.

در گزارش امروز، نگاهی داریم به جدید ترین اتفاقات صورت گرفته در جشن بزرگ سینمای ایران.

با ما در گزارش امروز همراه باشید.

c33
عوامل فیلم ایتالیا ایتالیا پیش از اکران عمومی فیلم در پردیس ملت
c34
شب های شلوغ تهران- تصویری از روبروی سینما آزادی تهران

«قاتل اهلی» مسعود کیمیایی  و «آذر»  نیکی کریمی از آرای مردمی حذف شد

c18

خبر اول اینکه، دو فیلم سینمایی قاتل اهلی، جدید ترین ساخته مسعود کیمیایی، کارگردان صاحب نام سینمای ایران و فیلم آذر، جدید ترین ساخته نیکی کریمی، به دلیل نرسیدن به جدول سینماهای مردمی در سه روز نخست جشنواره فیلم فجر، از گردونه رقابت در بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران حذف شدند.

این دو فیلم، یکی از بخت های مسلم برای نامزدی نهایی در روز اختتامیه جشن بزرگ سینمای ایران بودند که اکنون، رقابت در میان ۳۲ فیلم دیگر ادامه دارد.

کولاک «هفت» برای جشن ۳۵

ci7
تصویر یکی از برنامه های “هفت” شبکه سوم سیما

خبر بعدی اینکه برنامه هنری «هفت» شبکه سوم سیما که هر شب، ویژه برنامه ای را به صورت زنده از متن و حاشیه مراسم جشنواره فیلم فجر امسال با مجری گری بهروز افخمی، کارگردان سینمای ایران به روی آنتن می برد، میزبان مهمانان و منتقدان هنری و سینمایی بسیار است که شما را با وضعیت فیلم ها و پشت صحنه آن آشنا می کند.

ci6
حضور محمد رضا شریفی نیا در برنامه هفت شبکه سوم سیما

برای تماشای این برنامه و آرشیو آن، از این لینک استفاده کنید. یکی از برنامه های پر حاشیه چند هفته اخیر «هفت» را باید در نقد فیلم ۱۲ میلیارد تومانی سلام بمبئی دانست که مسعود فراستی، کارشناس سینمایی برنامه، به نقد آن می پردازد که در ویدیو زیر تماشا کنید.

یکی دیگر از برنامه های پر مخاطب “هفت” را باید از گفتگوی بهروز افخمی با پیمان قاسم خانی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی و کارگردان و بازیگران فیلم سینمایی “خوب، بد جلف” دانست که بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. بخش اول این برنامه را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

این برنامه که شنبه شب (۱۶ بهمن ماه) با حضور  محمد رضا شریفی نیا، هنرپیشه سینما و تلویزیون روی آنتن رفت، به نقد و بررسی جشنواره امسال، سریال معمای شاه و همچنین گریزی به ساخت فیلم سینمایی “ سنتوری ۲” استاد مهرجویی با حضور احتمالی تتلو، خواننده جنجالی پاپ پرداخت که در چند روز اخیر سوژه کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی شده است.

چه خبر از سایت جشنواره؟

ci1
تصویر ایندکس درگاه رسمی جشنواره سی و پنجم فجر که با تصویری از کنفرانس خبری جنجالی فیلم قاتل اهلی، ساخته مسعود کیمیایی مزین شده است

درگاه رسمی جشنواره فیلم فجر امسال، به نسبت سال های پیش، از اطلاع رسانی مدون و گسترده ای برخوردار بوده و یکی از منابع موجود برای دریافت متن و حاشیه جشن بزرگ سینمای ایران در سال ۹۵ است.

درگاه جشنواره، در این دوره از طریق کانال تلگرام، آپارات و اینستاگرام خود نیز که هزاران مخاطب پیدا کرده، به اطلاع رسانی پرداخته و همین امر، امکان تعامل مخاطبان با مسئولان جشنواره فجر را بهتر از دوره های قبل فراهم کرده است.

ci2
تصویری از آخرین خبرها در سایت رسمی جشنواره فیلم فجر ۹۵

برای آگاهی از خبرهای لحظه به لحظه جشنواره فیلم فجر امسال، از درگاه ستاد جشنواره استفاده کنید.

نشست رسانه ای فیلم «سد معبر»

فیلم سد معبر، جدید ترین ساخته محسن قرایی در کاخ جشنواره برگزار شد که متن و حاشیه آن را در ویدیوی ۳ دقیقه ای زیر تماشا کنید.

سد معبر عنوان فیلمی سینمایی است که توسط محسن قرایی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. این فیلم پس از فیلم موفق خسته نباشید! دومین اثر این فیلمساز در مقام کارگردان می‌باشد. فیلمنامه این اثر را سعید روستایی به نگارش درآورده است.

نشست رسانه ای فیلم «ماجرای نیمروز»

ماجرای نیمروز، عنوان فیلم دیگری بود که نشست خبری آن برگزار شد و در ویدیو زیر می توان بخش هایی از آن را تماشا کرد.

ماجرای نیمروز، دومین فیلم بلند سینمایی محمد حسین مهدویان است که سال پیش با فیلم ایستاده در غبار، یکی از شگفتی های جشنواره شد.

در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله‌های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

«قاتل اهلی» نیامده جنجالی شد

c3

خبر داغ از متن و حاشیه سی  پنجمین جشنواره فیلم فجر در روزهای اخیر، مربوط به کنفرانس خبری فیلم قاتل اهلی، جدید ترین ساخته مسعود کیمیایی، کارگردان صاحب سبک و نامدار سینمای ایران است.

نشست خبری این فیلم پر حاشیه که رسانه ها از چند روز پیش منتظر برگزار آن بودند، با درگیری مختصری همراه شد. مسعود کیمیایی در این نشست، سخنان خود را با این جمله آغاز کرد که با دنیای مزدوری در هنر و سینما روبرو هستیم و جنس خندیدن ها و ترسیدن قیمت جلسات را می دانیم.

وی، ساخته جدید خود را برای نترس ها دانست که برای آگاهی ساخته شده و از همین رو، دست بر روی نادانستنی ها می گذارد. کیمیایی ادامه داد که ۲ سال روی این فیلم کار کرده است.

ci4
تصویری از نشست جنجالی خبری فیلم قاتل اهلی، جدید ترین ساخته مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی در پاسخ به نقد خبرنگار روزنامه جوان که دیالوگ های آثار اخیرتان برای مخاطب امروزی گنگ است و دکوپاژ این فیلم مشکل دارد، بیان کرد: من میدانستم با وجود سیاست های روزنامه‌ تان از فیلم خوشتان نیامده است. به نظر شما اول یک فیلم بساز بعد یک فیلم را نقد کنید.

وی خبرنگار را به ندانستن سینما متهم کرد و گفت لحن فیلم روزنامه ای است به واسطه آنچه در فیلم در حوزه رسانه و روزنامه به نمایش گذاشته می شود. کیمیایی درباره فیلمش اظهار کرد: زمانی که سناریو تمام شد گفتم فیلم ۱۰۸ دقیقه است و به بهزاد عبدی هم گفتم چه مقدار موسیقی داشته باشد. فیلم ۱۰۹ دقیقه دارد و میتواند هنوز کوتاهتر شود، شکل کوتاه شدن آن آیزنشتاینی است.

ci5
فریدون جیرانی، مهمان ویژه نشست خبری جنجالی فیلم قاتل اهلی، ساخته مسعود کیمیایی

در پایان این مراسم علی اعلایی مدیر سابق انجمن منتقدان در پایان این مراسم به منصور لشکری‌قوچانی (تهیه کننده فیلم) اعتراض کرد و چون جلسه به پایان رسید با درگیری لفظی شدید محمود گبرلو مواجه شد و با اوج‌گیری هیاهو جلسه به پایان رسید. حواشی به نشست ختم نشد و خبرنگاران در راهروهای منتهی به سالن نشست با گبرلو و جیرانی وارد مجادله شدند.

گرامی داشت یاد دو منتقد فقید در جشنواره فیلم فجر

ci8

پس از برگزاری نشست فیلم های جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، یاد و خاطره دو منتقد و خبرنگار فقید سینمای ایران توسط محمد حیدری. دبیر جشنواره برگزار شد.

مروری مصور بر متن و حاشیه جشنواره فجر تا امروز

c9
نشست پرسش و پاسخ فیلم آباجان با حضور فاطمه معتمد آریا در برج میلاد تهران
c10
عوال فیلم فرای، پیش از نمایش عمومی فیلم در برج میلاد تهران
c11
تصویر عوامل فیلم خفه گی با حضور الناز شاکردوست و فریدون جیرانی در برج میلاد تهران
c12
تصویر حضور سید احمد خمینی، نوه یادگار امام در سینمای رسانه ها، پیش از اکران فیلم سوفی و دیوانه
c13
حضور عوامل فیلم خوب، بد جلف در پریس ملت با حضور ویشکا آسایش
c14
حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنار مجید مظفری در کاخ مردمی جشنواره
c15
نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی فراری به کارگردانی علیرضا داوود نژاد و با حضور عوامل فیلم و اهالی رسانه در سالن سعدی برج میلاد تهران
c16
اوضاع هر شب جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران
c17
کادر برگزاری مراسم جشنواره فیلم فجر امسال
c19
عوامل فیلم بدون تاریخ، بدون امضا پیش از اکران فیلم در کاخ جشنواره در برج میلاد تهران
c20
حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان نامدار سینمای دفاع مقدس، پیش از نمایش بدون تاریخ،‌بدون امضا
c21
عوامل فیلم اشنوگل پیش از نمایش فیلم در پردیس ملت
c22
حضور عوامل گشت ارشاد ۲ پیش از اکران این فیلم در پردیس ملت
c23
حضور سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی در سینمای رسانه ها
c24
حضور عوامل فیلم انزوا در برج میلاد، پیش از اکران عمومی
c25
حضور عوال فیلم بیست و یک روز بعد در پردیس ملت، پیش از اکران عمومی
c26
تصویر عوامل فیلم زیر سقف دودی با هنرمندان صاحب نامش پیش از اکران در پردیس ملت به کارگردانی پوران درخشنده و نقش آفرینی: فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست و حسام نوای صفوی با موضوع طلاق عاطفی
c27
حضور دکتر محمد رضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سانس اختصاصی نمایش فیلم مادری در برج میلاد
c28
به دلیل استقبال فوق العاده، سانس ویژه برای فیلم های فوق در روز چهارم جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شد
c29
گزارش تصویری نشست خبری فیلم مادری با حضور نازنین بیاتی و هانیه توسلی
c30
عوامل فیلم آزاد به قید شرط
c35
گریم جدید نیکی کریمی در نشست خبری فیلم آذر
c36
تصویر عوامل فیلم خانه دیگری در پردیس ملت پیش از اکران فیلم
c37
تصویر عوامل فیلم پشت دیوار سکوت پیش از اکران در برج میلاد با حضور محمد رضا شریفی نیا
c38
عوامل فیلم نگار، پیش از اکران فیلم در پردیس ملت با حضور رامبد جوان، کارگردان اثر که فیلمی به نام همسرش ساخته است

در روزهای آینده با سلسله گزارش هایی مصور از جشنواره فیلم فجر، با سرویس هنری همراه باشید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • نیما بهمن ۱۹, ۱۳۹۵

    الناز فوق العاده بود
    دیدم نشست خبریشو
    حیف که در نامزدها اسمش نبود

    • راحله بهمن ۱۹, ۱۳۹۵

      اخه مگه چه فیلمی بازی کرده که اسمش نبود؟ جشنواره امسال خیلی جناحی بود. حتی منتقدین سینما هم دیشب شوکه بودن. خیلی از اونایی که شانس داشتن اسمشون در لیست نامزدهای نهایی نبود. حالا باید منتظر اکران عمومی و استقبال مردم بود.
      سینما کلا حالش خوب نیست این چند ساله 🙁