۱۰ گزینه رایج در زندگی روزمره که هرگز نمی توانید دلیل وجودشان را حدس بزنید

۱۰ گزینه رایج در زندگی روزمره که هرگز نمی توانید دلیل وجودشان را حدس بزنید

همه ما در زندگی روزمره با مسائل جالب و عجیبی رو به رو می شویم که می توانند موجب تغییر مسیر زندگی یا دیدگاه هایمان بشوند، گاهی هم در درجه های خفیف تر، باعث می شوند تا اطلاعات جدیدی کسب کنیم که در گذشته چیزی در موردشان نمی دانسته ایم، یا شاید هرگز به آن ها توجه نکرده بودیم.

به طور مثال، آیا تا کنون به این فکر کرده اید که چرا جا دکمه ای های دوخته شده روی یقه پیراهن های مردانه، به جای اینکه عمودی باشند، افقی هستند؟ یا تا الان سوراخ های موجود روی پنجره هواپیما را دیده اید؟

حلقه پارچه ای در پشت پیراهن های مردانه

1

دو ایده برای این حلقه به نظر می رسد؛ یکی اینکه از آن می توان برای آویختن لباس از جالباسی استفاده کرد تا یقه یا بقیه جاهای پیراهن چروک نشود. دوم هم این که، احتمالا به عنوان کمک برای بستن کراوات مورد استفاده قرار می گیرد.

کپسول موجود روی سیم های شارژر لپ تاپ

2

این کپسول مهره فریت نام دارد و یک عنصر الکترونیکی غیرفعال است که در مدارات الکترونیکی، نویز فرکانس بالا را حذف می‌ کند. مهره فریت، با اتلاف جریان الکتریکی فرکانس بالا در یک فریت، به عنوان یک عنصرحذف کننده نویز فرکانس بالا عمل می‌ کند. طراحی آن بسیار ساده است: یک محفظه از جنس فریت دارد که کابل دور آن می پیچد.

منفذ کوچک در پنجره هواپیما

3

برای ساخت پنجره های هواپیما از دو لایه شیشه پلاستیکی استفاده می شود. احتمال شکستن و خرد شدن شیشه داخلی در اثر اختلاف فشار موجود در کابین هواپیما و بیرون آن زیاد است. در نتیجه، یک منفذ بسیار کوچک روی آن تعبیه می کنند تا به هوا اجازه حرکت بین کابین و فضای بین دو شیشه را بدهد. این جریان هوا موجب ایجاد تعادل در این بخش می شود.

بخش آبی پاک کن

4

احتمال شما هم تاکنون تصور می کردید که بخش آبی پاک کن برای پاک کردن نوشته هایی است که با خودکار نوشته شده اند. اما این طور نیست؛ این بخش برای زدودن متون از روی کاغذهای ضخیم است. بخش صورتی پاک کن، در برخی مواقع از خود ردی بر جا می گذارد، اما بخش آبی که زبرتر است، همه چیز را به طور کلی از بین می برد.

تولیدکننده های این محصول متوجه شدند که مردم از کارکرد اصلی این بخش آگاهی ندارند و برای پاک کردن اثر خودکار از آن استفاده می کنند، در نتیجه خودشان هم تغییر نظر داده و تصویر تجاری خودکار را روی آن ترسیم کردند.

شکاف افقی جا دکمه ای روی یقه پیراهن ها

5

دلیل این امر این است که احتمال باز شدن دکمه در این بخش زیاد است و به همین خاطر، جا دکمه ای آن را افقی می دوزند تا این احتمال را کاهش دهند.

سوراخ های اضافی روی کتانی ها

6

این چشمی ها با هدف کاملا مشخصی روی کفش های کتانی تعبیه می شوند و جنبه تزئینی ندارند. هدف از آن ها این است که فرد بتواند کفش را در بهترین حالت روی پای خود محکم کند تا در طول تمرینات ورزشی باز یا شل نشود.

7

سوراخ های موجود روی کتانی های کانورس علاوه بر مورد یاد شده، به منظور تهویه هوای داخل کفش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سوراخ موجود در قاشق های مخصوص ماکارونی

8

حتما دیده اید که در بخش میانی قاشق های مخصوص اسپاگتی، یک منفذ بزرگ وجود دارد. این منفذ به منظور اندازه گیری دقیق پاستا طراحی شده است. این سوراخ، یک اندازه استاندارد برای ریختن اسپاگتی برای هر فرد را تعیین می کند.

جیب کوچک و دکمه های روی جیب شلوار جین

9

نخستین بار در سال ۱۸۷۳ میلادی، لیوایز این جیب های کوچک را به منظور نگهداری از ساعت های جیبی روی شلوارهای جین خود تعبیه کرد. پیچ های ریز روی آن ها نیز نقش مهمی در شلوار دارند. در گذشته، شلوارهای کارگران خیلی زود پاره می شد به همین خاطر به دنبال یافتن راه چاره برای این معضل، دکمه های یاد شده روی آن ها نصب شده و موجب دوام بیشتر این بخش از شلوارها شد.

سوراخ در انتهای در خودکارها

10

احتمالا شنیده اید که می گویند، سوراخ موجود در انتهای خودکار، برای این منظور است که اگر به طور ناخواسته این در گلوی انسان گیر کرد، منفذی برای جریان هوا در ریه های فرد وجود داشته باشد. اما واقعیت این است که اگر یک شئ خارجی در گلوی کسی گیر کند، غشا مخاطی وی متورم می شود. این سوراخ باعث می شود تا درِ خودکار توسط غشا جذب نشده و موجب خفگی نشود.

بسته های کوچکی که به بخش داخلی لباس ها دوخته شده

11

این تکه های پارچه و دکمه، برخلاف تصورتان برای استفاده در دوخت و دوز نیستند، بلکه به این منظور در کنار لباس ها ارائه می شوند تا شما درجه آب و پودر شست و شوی جدید را روی آن ها امتحان کنید که خدایی نکرده موجب خراب شدن لباس نشود.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود