مصارف گوناگون و شگفتی آور روغن نارگیل که هرگز از آنها آگاهی نداشتید

مصارف گوناگون و شگفتی آور روغن نارگیل که هرگز از آنها آگاهی نداشتید

روغن نارگیل یکی از طبیعی ترین روغن هایی است که نه تنها برای طبخ مورد استفاده قرار می گیرد بلکه مصارف دیگری در خانه نیز دارد.

همچنین می تواند نقش درمانی و زیبایی نیز داشته باشد. با خرید یک روغن نارگیل و وارد کردن آن به منزل خود از مزایایی که در ادامه برخواهیم شمرد بهره مند شوید:

نرم کننده و درمانگر موثر برای موها 

1

برای آنکه موها صاف و شفاف شوند، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به همراه کمی روغن نعناع در داخل ماکرو حرارت داده و سپس به ریشه ها و سایر بخش های مو بمالید. می توانید درتمام طول شب این ترکیب را روی سر خود نگه دارید و روز بعد آبکشی کنید.

از بین بردن موخوره 

2

می توانید این روغن را روی پایین های مو قرار داده و سپس برای از بین بردن این چربی آن را دو بار شامپو و آبشکی کنید. اجازه دهید مو خودش در دمای طبیعی خشک شود.

جلوگیری از وز کردن مو 

3

مقداری اندکی از این روغن را روی دست مالیده و آرام روی موها خصوصا مناطق خشک تر آن بزیند. هر زمانی که احساس نیاز برای شستن موها کردید این کار را انجام دهید.

از بین بردن شوره 

4

قبل از شامپو کردن مو به خوبی اندکی از روغن نارگیل را روی کف سر ماساژ دهید. این کار می تواند در از بین بردن شوره ها موثر باشد.

از بین بردن خشکی لب ها 

5

اگر در فصل های سرد سال از لب های خشک خود خسته شده اید با کمی روغن نارگیل طبیعی می توانید آن را چرب و براق کنید.

پاک کردن آرایش از روی صورت 

6

به دلیل داشتن چربی کافی، این روغن می تواند برای پاک کردن آرایش گزینه بسیار مناسبی باشد. حتی می تواند لوازم آرایش ضدآب را نیز به راحتی پاک کند. زمانی که صورت را پاک کردید با یک دستمال جدید که باقی مانده مواد آرایشی روی آن نباشد، دوباره روی صورت را پاک کنید.

مرطوب کننده 

7

خوشبختانه به دلیل صد در صد طبیعی بودن این روغن می توان از آن به عنوان مرطوب کننده هم استفاده کرد. خصوصا در فصل های سرد سال و برای جلوگیری از خشکی پوست می توانید از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

 بهبود آکنه 

8

ممکن است برای تان کمی عجیب به نظر برسد اما به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال، روغن نارگیل می تواند برای بهبود آکنه ها مناسب باشد. هم می توانید روی آکنه ها و هم روی کل صورت از آن استفاده کنید.

تمیز کردن فرچه های مخصوص آرایش

9

معمولا ایده چندان خوبی به نظر نمی رسد که فرچه های آرایشی را به صورت مداوم بشوییم بنابراین می توان برای تمیز کردن آنها از یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با دو قاشق صابون آنتی باکتریال ترکیب کرد و فرچه ها را با این ترکیب شست.

تهیه اسکراب لایه بردار 

ترکیبی از روغن نارگیل و شکر می تواند گزینه مناسبی برای تهیه یک اسکراب لایه بردار باشد. نصف فنجان روغن نارگیل را با کمی شکر ترکیب کنید، روغن عصاره مرکبات نیز برای بوی خوب به آن اضافه کنید. ترکیب این مواد با هم لایه بردار مناسبی برای پوست خواهد بود.

از بین بردن خشکی های پا 

10

بعد از یک حمام آب گرم و باز شدن منافذ پوست، با ماساژ، روغن نارگیل را روی قسمت های خشک قرار دهید. چند بار در هفته این کار را انجام دهید. اگر هم می خواهید سریع تر نتیجه بگیرید هر شب قبل از رفتن به رختخواب این کار را انجام دهید. این رطوبت رسانی به پوست باعث خواهد شد بهتر بخوابید.

تقویت ناخن 

11

اگر از خشکی و شکنندگی ناخن های خود رنج می برید، می توانید با مصرف روزانه روغن نارگیل روی ناخن ها را تقویت کنید. باقیمانده روغن را نیز به سایر بخش های دست خود ماساژ دهید.

لوسیون بدن 

88

برای اینکه یک لوسیون فوق العاده برای بدن خود داشته باشید لازم است دو ماده را با هم ترکیب کنید؛ روغن نارگیل و کره کاکائو یا کره معمولی. این مواد را ترکیب و آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

کاهش ترک های پوست 

66

روغن نارگیل را مستقیم و بر روی ترک هایی چون ترک های پس از زایمان بمالید. این کار در بهبود آنها بسیار موثر خواهد بود.

از بین بردن سلولیت ها 

حتی اگر همانند لاغرترین سلبریتی های جهان هم باشید باز هم احتمال وجود سلولیت در بدن تان وجود دارد. برای کاهش آنها می توانید کمی روغن نارگیل را با چند قطره روغن گریپ فروت ترکیب کنید و آن را روی سلولیت ها بمالید.

درمان چروک های زیر چشم 

13

برای آنکه بتوانیم با طبیعی ترین محصولات از پوست خود مراقبت کنیم و مثلا پف زیر چشم را کاهش دهیم می توانیم به جای استفاده از کرم های بسیار گران از روغن نارگیل استفاده کنیم.

شفافیت و درخشندگی پوست

14

به دلیل وجود آنتی اکسیدان موجود در روغن نارگیل می تواند برای شفافیت پوست گزینه بسیار مناسبی باشد. بعد از تمیز کردن پوست در هنگام صبح می توانید کمی از این روغن را روی پوست اعمال کنید.

استفاده از ترکیب آن با آب در حمام 

15

اگر در حمام خود وان دارید می توانید به آب چند قاشق روغن نارگیل اضافه کنید. با این کار پوست تن مرطوب و هموار خواهد شد.

روغن ماساژ

16

می توانید از این روغن برای ماساژ دادن کل بدن استفاده کنید.

دئودورانت 

17

با ترکیب نصف فنجان روغن نارگیل با نشاسته ذرت یا بیکینگ پودر می توانید یک دئودورانت طبیعی تهیه کنید. می توانید از عصاره های طبیعی دیگر نیز استفاده کنید. تنها مراقب باشید که این ترکیب برای پوست مناسب باشد.

شیو کردن 

زمانی که کرم مخصوص شیو کردن تان تمام شده و یا کلا ترجیح می دهید که از یک محصول طبیعی برای این کار استفاده کنید می توانید کمی روغن نارگیل را روی پاها مالیده و سپس شیو کنید. با شستن آن به هموار و لطیف شدن پوست پاها پی خواهید برد.

 سفید کردن دندان ها 

18

کمی روغن نارگیل را با اندکی بیکینگ پودر ترکیب کنید و چند قطره هم روغن نعناع به آن اضافه کنید. با این کار یک خمیر دندان خانگی ساخته اید که می تواند در تقویت لثه ها و نیز سفید شدن دندان ها کمک کند.

دهان شویه 

19

برای رهایی از باکتری های دهانی می توانید از این روغن استفاده کنید. زمانی که در داخل حمام هستید اندکی از این روغن را برای مدتی در داخل دهان نگه دارید. این کار برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است.

 سلامت و داشتن احساس خوب 

ضدآفتاب طبیعی 

20

بعد از آزمایش های انجام شده بر روی سگ ها نشان داده شد که روغن نارگیل می تواند در برابر آفتاب نیز مصونیت هایی را به دنبال داشته باشد و به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی استفاده شود. حتما بعد از مصرف روزانه باید از روی پوست شسته شود تا از میزان چربی آن کاسته شود.

آفتاب سوختگی 

با مبارزه با باکتری ها و جلوگیری از عفونت، روغن نارگیل می تواند برای درمان آفتاب سوختگی گزینه مناسبی به شمار آید.

بهبود خارش ناشی از آبله مرغان

21

همه ما خاطره خارش های حاصل از آبله مرغان دوران کودکی خود را به یاد داریم. به دلیل خاصیت آنتی باکتریال روغن نارگیل، این روغن می تواند برای بهبود خارش جوش های آبله مرغان مفید باشد.

درمان شپش

به عنوان درمان طبیعی شپش ترکیب روغن نارگیل و سرکه سیب و مالیدن آن روی سر به مدت ۱۰ دقیقه می تواند برای درمان شپش راهکار مناسبی به شمار رود. فقط باید بعد از این زمان حتما سر را خوب آبکشی کرد.

کاهش دردهای آرتروزی

23

برای کاهش دردهای مرتبط با آرتروز می توانید روزانه اندکی از این روغن را روی مفاصلی چون زانو و آرنج بمالید.

کاهش وزن 

اگر روزانه از روغن نارگیل استفاده کنید وزن نیز کم خواهید کرد. یکی از مدل های پرآوازه، Monika Radulovic ، هر روز یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل می خورد. هم وضعیت پوست و هم وزن او بسیار مناسب هستند.

بهبود وضعیت خواب

1

مصرف روزانه یک قاشق روغن نارگیل می تواند در بهبود وضعیت خواب شما نیز نقش داشته باشد.

کاهش تاثیر آلزایمر 

25

نتایج پژوهش های اخیر نشان داده اند که میان مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و کاهش ابتلا به آلزایمر رابطه مستقیمی وجود دارد چرا که چربی های مفید می توانند سبب افزایش کارآیی گلوکز در مغز شود.

از بین بردن تب خال 

26

خواص آنتی اکسیدان و آنتی باکتریایی روغن نارگیل سبب می شود که در درمان زخم ها و تب خال ها مفید باشد. با دست های تمیز محل زخم یا تب خال را تمیز کنید سپس کمی روغن نارگیل را روی آن قرار دهید.

مصارف خانگی 

صابون طبیعی خانگی 

27

اگر بخواهید ترکیبی طبیعی تر و مقرون به صرفه تر از صابون داشته باشید می توانید کمی روغن نارگیل را در آب سرد با صابون ترکیب کرده و استفاده کنید.

هموار ساختن و برق انداختن چرم 

28

زمانی که کفش های چرم شما بر اثر استفاده مداوم کهنه شده و شفافیت شان را از دست دادند، می توانید با کمی روغن نارگیل برق دوباره را به آنها بازگردانده و از حالت خستگی و چروکیدگی خارج شان کنید.

تمیز کردن وسایل حیوان خانگی 

29

با قرار دادن وسایل بازی سگ خانگی تان هم می توانید از خاصیت آنتی باکتریایی این روغن برای تمیز کردن وسایل استفاده کنید و هم این کار برای سلامتی سگ شما بسیار خوب است. همچنین می توانید از مواد دیگری چون کره بادام زمینی و سیب زمینی شیرین نیز استفاده کنید.

دور ماندن از حشرات 

30

با استفاده از ترکیب اوکالیپتوس و اسطو خودوس می توانید ترکیبی مناسب برای نجات یافتن از شر حشرات پیدا کنید. همچنین با ترکیب یک چهارم فنجان روغن نارگیل، یک هشتم کره و ۴ قاشق چایخوری گرانول موم و گرم کردن آنها می توانید پس از سرد شدن به عنوان ترکیب مناسب برای دور کردن حشرات استفاده کنید.

برق انداختن ظروف 

31

اگر دوست ندارید که ظرف ها بعد از شستن خشک و ظاهر بی روحی گیرند می توانید بعد از اینکه آب آنها گرفته شد، بدون استفاده از دستکش، آنها را با اندکی روغن نارگیل چرب کنید.

کرم در اطراف پوشک بچه 

32

کودک به علت استفاده از پوشک احیتاج به مراقبت پوستی دارد به همین دلیل هم می توانید از روغن نارگیل برای پشت بدن او استفاده کنید تا از خارش و ترک روی پوست ناحیه پشت بدن او جلوگیری کنید.

منبع: kiwireport
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • masoud بهمن ۲۱, ۱۳۹۵

    چقدر عالی.

  • محیا تیر ۲, ۱۳۹۷

    سلام
    من احتیاج به راهنمایی دارم
    برای من از هند روغن نارگیل اصل خالص آوردن ولی بوی خیلی بدی میده و اصلا نمیتونم تحملش کنم به شدت حالم رو بد میکنه و باعث تهوع شدیدم میشه میشه بگید راهی هست که بوش رو کم کرد یا اینکه میشه با چیزی ترکیبش کرد تا بهتر بشه حدود یک کیلو هم هست نمیدونم باید باهاش چیکار کنم