راهکارهای موثری که با آنها می توانید بر اختلال خواب خود غلبه کنید

راهکارهای موثری که با آنها می توانید بر اختلال خواب خود غلبه کنید

خوابیدن یکی از نیازهای اساسی هر فردی است که اگر به قدر کفایت نباشد می تواند به پرخاشگری، استرس، اضطراب و کسالت منجر شده و کارائی فرد را پایین بیاورد.

به همین خاطر بسیار مهم است که در طول شبانه روز دست کم ۷ تا ۸ ساعت خواب کافی داشته باشید تا در طول روز شاداب و شاد و پر انرژی باشید.

اما اگر جزو کسانی هستید که شب ها با بی خوابی و خستگی های ناشی از آن در جدال است و دردهای جسمانی نیز مزید بر علت شده و او را از یک استراحت کافی و لازم باز می دارند، پیشنهاد می کنیم توصیه های علمی زیر را مطالعه کنید. این راهکارها کمک می کنند تا دردهای بدن را کم کرده و بتوانید خواب خود را به وضعیت نرمال تغییر دهید.

برخی از دردهای بدن در هنگام خواب را می توان با استفاده از بالشت برطرف کرد. اگر با درد شانه از خواب بیدار می شوید، سعی کنید هنگام خواب، بالشت خود را بغل کنید.

1-(1)

اگر دچار کمر درد هستید، خوابیدن به روی شکم گزینه خوبی برای شما به شمار نمی رود. البته در چنین مواقعی می توانید یک عدد بالشت را زیر پاهای خود بگذارید. اگر به پهلو می خوابید، یک عدد بالش را در میان دو پای خود قرار دهید تا ناراحتی های کمر از بین بروند و خواب راحت تری را تجربه کنید.

2

اگر بالشت شما زیر سرتان راحت نیست و به راحتی جا به جا می شود، وقتش رسیده که آن را عوض کنید.

3

شاید کنار گذاشتن موبایل پیش از خواب برایتان سخت و دشوار باشد، اما باید این کار را انجام دهید. نورهای آبی رنگی که نمایشگر موبایل و تبلت از خود متصاعد می کنند، تا حد زیادی در چرخه خواب REM اختلال وارد می کنند.

4

برای داشتن خواب بهتر و با کیفیت بالاتر، لازم است دمای اتاق خنک باشد.

4

دانشمندان بیدار نشدن در یک ساعت مشخص را «جت‌لگ اجتماعی» می نامند. سعی کنید الارم موبایل را در هر ۷ روز هفته، روی یک ساعت مشخص تنظیم کنید.

5

حدود ۷ میلیون شهروند آمریکایی به رفلاکس معده مبتلا هستند. استفاده از دارو و خوابیدن به سمت چپ بدن می تواند در رفع این بیماری موثر باشند.

7-(1)

اگر جزو کسانی هستید که در خواب خر و پف می کنند، روی کمر خود نخوابید و سرتان را نیز بالا نگه دارید.

8-(1)

دانشمندان هنوز دلیل گرفتگی عضله های پا هنگام خواب را پیدا نکرده اند، اما گفته می شود که در نتیجه خستگی ماهیچه ها و آسیب های عصبی این اتفاق روی می دهد. برای از بین بردن این اسپاسم می توانید پاها را کشیده یا آن ها را ماساژ دهید.

9

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیر فروردین ۲۷, ۱۳۹۶

    چشم نوشیدنی الکلی مصرف نمیکنیم:|
    زحمت که می کشید، ترجمه میکنید، تصویر سازی هم انجام میدید خب اینارو ننویسید دیگه!