باکس آفیس هفته منتهی به ۲۴ بهمن؛ بتمن لگویی در صدر

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۴ بهمن؛ بتمن لگویی در صدر

در هفته ای که گذشت فیلم های تازه وارد شده به جدول پخش سینماهای ایالات متحده آمریکا به فروش های نسبتاً خوبی دست یافتند. اول از همه فیلم “بتمن لگویی” (The LEGO Batman) به عنوان اولین اسپین آف فیلم دنباله دار  “بتمن” ساخته کمپانی برادران وارنر، در سه روز اول اکران خود به فروش ۵۵.۶ میلیون دلاری رسید که کمی کمتر از فروش فیلم اصلی (LEGO) در همین مدت زمانی است اما همچنان فروش خوبی به حساب می آید. این فیلم عنوان چهارمین فروش خوب را در میان سری فیلم های “بتمن” در این بازه زمانی به خود اختصاص داده و نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را جلب کرده است که می تواند باعث شود تمامی رده های سنی به دیدن این فیلم بروند.

legobatman-w900-h600
بتمن لگویی

علیرغم اکران نسبتاً کم سر و صدا، انتطار می رود که فیلم “بتمن لگویی” به موفقیت تجاری خوبی دست یابد. این فیلم برای مدتی تنها فیلم انیمیشن معروفی خواهد بود که بر روی پرده سینماها قرار دارد و فیلم فانتزی بعدی با عنوان “دیو و دلبر” (Beauty and the Beast) در اواسط ماه مارس اکران خواهد شد. بدین ترتیب در حال حاضر و برای مدتی فیلم “بتمن لگویی” پرده سینماها را در تسخیر خود خواهد داشت، همان موقعیتی که انیمیشن “آواز بخوان” (Sing) در چند ماه اخیر داشته است.در سطح بین الملی نیز انیمیشن “بتمن لگویی” تاکنون بیش از ۹۲.۶ میلیون دلار فروش داشته که با توجه به هزینه ۸۰ میلیون دلاری ساخت آن، یک موفقیت تجاری به حساب می آید.

sing-3
آواز بخوان
Beauty-and-the-Beast-7-w900-h600
دیو و دلبر

البته باید فیلم “پنجاه طیف تاریک تر” (Fifty Shades Darker) را برنده باکس آفیس روز جمعه دانست که با فروش ۴۶.۷ میلیون دلاری خود در مکان دوم فروش هفتگی قرار دارد. با این وجود فروش آن از فیلم “پنجاه طیف خاکستری” (Fifty Shades of Grey) که در سال ۲۰۱۵ در هفته اول اکران خود به فروش ۸۵.۲ میلیون دلاری دست یافت بسیار کمتر است. دلیل اصلی فروش نسبتاً پایین فیلم را باید در نقدهای عمدتاً منفی منتقدان نسبت به این فیلم جستجو کرد. فیلم “پنجاه طیف تاریک تر” نتوانسته موفقیت دنباله های قبلی خود را تکرار کند و انتظار می رود که در هفته های آینده باز هم در جدول باکس آفیس نزول داشته باشد.

fifty-shades-of-grey-jamie-dornan2-w900-h600
پنجاه طیف تاریک تر

مقام سوم فروش هفتگی متعلق است به فیلم “جان ویک: فصل دوم” (John Wick: Chapter 2) که این هفته اولین هفته اکران خود را پشت سر گذاشت. بازگشت دوباره کیانو ریوز با فیلم “جان ویک: فصل دوم” باعث فروش ۳۰ میلیون دلاری فیلم در سه روز اول اکران شده که در مقایسه با فیلم “جان ویک” که در همین مدت به فروش ۱۴.۴ میلیون دلار فروش دست یافته بود رشد دو برابری را نشان می دهد. فیلم “جان ویک” طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کرده بود و بسیاری منتظر بودند ادامه داستان این فیلم را بعد از ۳ سال تماشا کنند. اگر چه فیلم “جان ویک: فصل دوم” نتوانست رقابت نزدیکی با فیلم های تازه اکران شده داشته باشد اما سهم معقولی در کشاندن طرفداران فیلم های حادثه ای به سینماهای ایالات متحده آمریکا داشت.

انتظار می رود که قسمت دوم این مجموعه موفقیت بیشتری نسبت به قسمت اول داشته باشد که دوستداران این فیلم را به دیدن قسمت سوم “جان ویک” امیدوار خواهد کرد.

john-wick-2-w900-h600
جان ویک: فصل دوم

در مکان چهارم باکس آفیس این هفته فیلم حادثه ای جدید ام نایت شیامالان با عنوان “شکاف” (Split) قرار دارد که توانسته در هفته چهارم اکران خود به فروش ۹.۳ میلیون دلاری دست یابد. فروش یک ماهه این فیلم در سینماهای ایالات متحده آمریکا به ۱۱۲.۲ میلیون دلار رسیده است.

newg_5-1200x773-w900-h600
شکاف

فیلم “ارقام پنهان” (Hidden Figures) با فروش ۸ میلیون دلاری خود در رتبه پنجم فروش باکس آفیس این هفته قرار دارد. این فیلم که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم سال نیز شده است تاکنون توانسته در ایالات متحده به فروش ۱۳۱.۴ میلیون دلار دست یابد.

hidden-figures4-w900-h600
ارقام پنهان

در مکان ششم باکس آفیس این هفته نیز فیلم “هدف یک سگ” (A Dog’s Purpose) دیده می شود که با فروش ۷.۳ میلیون دلاری، فروش کلی خود را به ۴۲.۵ میلیون دلار در سینماهای ایالات متحده رسانده است.

gallery1-w900-h600
هدف یک سگ

فیلم “حلقه ها” (Rings) با افت رتبه مواجه شده و در هفته دوم اکران خود تنها توانسته ۵.۸ میلیون دلار فروش داشته باشد که نسبت به هفته اول ۵۵.۲ درصد کاهش را نشان می دهد. بدین ترتیب فروش دو هفته اول اکران این فیلم ژانر وحشت به ۲۱.۴ میلیون دلار رسیده است. فیلم “حلقه ها” در سطح بین المللی بیش از ۵۱.۹ میلیون دلار فروش داشته که با توجه به هزینه ساخت ۲۵ میلیون دلاری آن، فروش نسبتا خوبی به شمار می آید. با این فروش نسبتا راضی کننده نباید انتظار داشت که کمپانی فیلم سازی پارامونت به این زودی از ساخت دنباله های این فیلم منصرف شود.

rings-movie-w900-h600
حلقه ها

فیلم پر سر و صدای “لا لا لند” (La La Land) در این هفته تنها ۵ میلیون دلار فروش داشته است که فروش این فیلم موزیکال را از زمان اکران به ۱۲۶ میلیون دلار در ایالات متحده و ۳۰۰ میلیون دلار در کل جهان می رساند.

la-la-land-w900-h600
لا لا لند

فیلم “شیر” (Lion) با فروش هفتگی ۴ میلیون دلار در رتبه نهم باکس آفیس هفته قرار دارد. این فیلم درام تاکنون در سینماهای ایالات متحده بیش از ۳۰.۳ میلیون دلار فروش داشته است.

_e1bee322-ee96-11e6-b62a-376882c41036-w900-h600
شیر

فیلم علمی تخیلی و رمانتیک “فضای بین ما” (The Space Between Us) نیز توانسته است در هفته دوم اکران خود ۱.۷ میلیون دلار فروش داشته باشد که فروش کلی آن را به ۶.۵ میلیون دلار می رساند.

maxresdefault-w900-h600
فضای بین ما

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود